Polecane posty

RedPower    3

Witam,

Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?

 

Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?

 

Załączam również zdjęcia.

 

Z góry dziękuje za pomoc.

post-140082-0-86080000-1484416732_thumb.jpg

post-140082-0-32497200-1484416811_thumb.jpg

post-140082-0-73953200-1484416888_thumb.jpg

post-140082-0-74188700-1484416939_thumb.jpg

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli sprawdzałeś wszystkie bezpieczniki i instalację i są ok, to duże prawdopodobieństwo jest problem z oprogramowaniem.... Odezwij się na PW to myślę że będę mógł Ci pomóc. Pozdrawiam

  • Like 1

Elektronika  Maszyn i Urządzeń Rolniczych

Naprawy Sterowników, Liczników, Modułów, czujników itp

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Hmm sprawdź czy jest połączenie obrotomierza z alternatorem, bo wydaje mi się że do liczenia godzin sygnał z alternatora może być niepotrzebny ale to tylko domniemanie. W przeciwnym wypadku zanieś obrotomierz do elektromechanika co by posprawdzał luty (mi pomogło)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Nie wiem dokładnie jak ma być podłączony alternator (słyszałem że mogą być pozamieniane kable) Załączam dodatkowo połączenie akumulatora

post-140082-0-05938000-1484496547_thumb.jpg

post-140082-0-65582200-1484496610_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Hmm sprawdź czy jest połączenie obrotomierza z alternatorem, bo wydaje mi się że do liczenia godzin sygnał z alternatora może być niepotrzebny ale to tylko domniemanie. W przeciwnym wypadku zanieś obrotomierz do elektromechanika co by posprawdzał luty (mi pomogło)

 

Jest jak piszesz. Motogodziny zaczyna liczyć gdy odpalimy silnik (a dokładniej gdy zgaśnie lampka ciśnienia oleju). Sygnał z alternatora potrzebny jest do działania obrotomierza. I w tym przypadku zapewne nie dochodzi on do obrotomierza.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

dla ułatwienia... ten żółty przechodzący w zielony na zdjęciu alternatora sprawdź... Kostka przed kabiną a potem przy obrotomierzu

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Ten niebieski to tak jakby był w miejscu wzbudzenia, bo żółty w środku to nie wiadomo co robi, jakieś dziwne podłączenie. Sygnał alternatora na obrtomierz powinien być podpięty pod literkę"W"  A wzbudzenie przy szczotkach czyli jakby ten niebieski. Przy aku też gołe kable skręcone palcami (masakra) i to jest chyba zasilanie centralki.

 

@marian3p z tą kontrolką ciś. oleju to nie wiem czy prawda. U mnie jest tak że dopóki nie zgaśnie kontrolka ładowania to nie liczy mth i nie chodzi obrotomierz. Robiłem specjalnie próbę, po odpaleniu  bez przygazówki kontrolka się świeci tak go zostawiłem na dłuższą chwilę to kółeczko w liczniku ani drgneło i oczywiście obr. też nie wskazywał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Musi Ci zgasnąć ciśnienie oleju aby licznik ruszył. Bawiłem się z tym. Teraz szczegółów nie pamiętam ale jak znika masa (od czujnika oleju) to dopiero wtedy za pośrednictwem kontrolki ciśnienia oleju pojawia się zasilanie na obrotomierzu.... taki układ połączony... nie wiem czy dobrze wytłumaczyłem ale na 99% jestem pewien że przy braku lub przepalonej kontrolce ciśnienia oleju obrotomierz nie ruszy

 

Ładowanie też musi zgasnąć ale tego wg schematu nie da się wytłumaczyć.... może 14V musi być żeby zaczął liczyć bo np jakaś cewka w środku się wtedy zwiera tak ja kw EHR

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

A taka sama zasada nie może być względem kontrolki ładowania? Nie będę się sprzeczał, próbę robiłem dawno, interesowało mnie właśnie kiedy rusza licznik mth, bo jak wiadomo samo włączenie zapłonu nic nie daje. I było jak opisałem, chyba że już mi się coś pokręciło? W każdym razie po odpaleniu kontrolka oleju gaśnie od razu a ładowania dopiero po dodaniu gazu. Przy najblizszej okazji jeszcze raz zaobserwuje kiedy kółeczko zaczyna się kręcić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

3 - ładowanie

5 - ciśnienie oleju

post-120-0-76298400-1484515816_thumb.jpg

Edytowano przez lukbold

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

No, ok. wynika z tego że to czujnik oleju uruchamia mth, czyli coś pokręciłem ale przy okazj i dowiedziałem się czegoś nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marian3p    24

Licznik motogodzin i obrotomierz jest zasilany poprzez kontrolkę ciśnienia oleju. Gdy silnik nie pracuje (styki czujnika ciśnienia zwarte) to na zacisku licznika jest potencjał masy. Gdy odpalimy silnik (styki czujnika zostaną rozwarte) na zacisku licznika pojawi się napięcie zasilania pomniejszone o spadek napięcia na kontrolce.

No i licznik zaczyna wtedy działać. Sprawdzałem gdy miałem liczniki na stole i w każdym przypadku tak było.

A sygnał z alternatora (z zacisku W), pojawia się gdy zgaśnie kontrolka ładowania i wtedy zaczyna działać obrotomierz.


Naprawa elektryki i elektroniki ciągników i maszyn rolniczych. Naprawa sterowników maszyn, skrzyń biegów (np. Autotronic), EHR itp.

Wykonywanie sterowania EHR (elektrohydrauliczne sterownie podnośnikiem) do każdego ciągnika, również wykonywanie własnych sterowników do ciągników z fabrycznym EHR.

Wykonywanie różnych sterowników do ciągników i maszyn rolniczych (liczniki, sterowniki ścieżek do siewnika, itp.).

Więcej info na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Sprawdziłem kostkę. Z  fioletowego oraz jasno-zielonego kabelka ( od alternatora) dochodzi prąd z pozostałych nic. Czy poprawnie są podłączone kable do kostki i po co są te dwa kable (niebieski oraz żółty) które nigdzie nie dochodzą

 

 

**EDIT**

 

Problem z obrotomierzem rozwiązany. Z tyłu deski rozdzielczej na płytce było przerwane połączenie - zlutowałem i działa.

Co do komputera jeśli macie jakieś propozycje jak go naprawić to piszcie.

post-140082-0-82992500-1484579913_thumb.jpg

post-140082-0-21907900-1484579926_thumb.jpg

post-140082-0-35570900-1484579942_thumb.jpg

post-140082-0-54392800-1484579954_thumb.jpg

Edytowano przez RedPower

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fubus84    20

Nie wiem czy coś pomoże, ale ja w 3070 mam jeszcze taką "łączówkę" na kablu od ładowania i sygnału obrotomierza na wiązce (było takie zgrubienie) w okolicy pompy wody, jak wychodzi górny wąż. Może ktoś u mnie coś kombinował, ale zrobione dość fachowo.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RedPower    3

Problem z obrotomierzem rozwiązany. Z tyłu deski rozdzielczej na płytce było przerwane połączenie - zlutowałem i działa.

Co do komputera jeśli macie jakieś propozycje jak go naprawić to piszcie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukbold    1054

Pisał Ci parę postów że masz się do niego odezwać... czego oczekujesz więcej? tam nie ma gniazdka USB czy takiego jak w aucie i darmowego oprogramowania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamilk19912    1

Jak masz sprawane 3 czujnik(obroty wom,predkosc jazdy i obroty pompy)to zagadaj do Mariana3p, zrobic Ci drugi maly komp w przyzwoitych pieniazkach, ktory pokaze 3 pierwsze funkcje, kolega lukbold ma taki i ja tez. Cyba ze chcesz miec wszystkie bajery(do tego wiecej spr czujnikow) to tak jak pisali wyzej + wymiana dwoch bateryjek.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ppiotr    55

Tego nie wiem, ale tam w środku są baterie które potrzymują pamięć gdy odłączysz akumulator, znajdź kogoś kto ma sprzęt do zaprogramowania tego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DTaras    1929

trzeba zapisać opcje czyli czy jest radar, czy jest przpływomierz jaki zbiornik itp. Komp bada po$lizg i steruje ehr oraz przydaje się bo tylko w nin jest prędkościomierz. Korbanek chce za to 300 zl plus dojazd. Jak jest ktoś kto ma sprzęt do tego niech się ujawni bo bym wysłał żeby to uruchomić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez andrewk
      Witam, do sprzedania instrukcja obsługi do traktorów Massey Ferguson 6110 - 6190 w języku polskim. Gratis dla kupującego dorzucam instrukcję napraw do powyższych modeli w formie pdf (ang).
       
      Cena 70zł + wysyłka
       
      Chęć zakupu kierujcie wysyłając mi wiadomość
       
      Pozdro
       
       


       
      ______________________________________________________________________________________________________________________________
      http://www.traktorpedia.pl - dane techniczne ciągników rolniczych, kombajnów zbożowych oraz ładowarek teleskopowych.

    • Przez karolox
      Witam, od pewnego czasu nie działa mi ogrzewanie w ciągniku massey ferrguson 3635 2013r. Przyjechał serwisant, i powiedział że trzeba zaworek wymienić co otwiera żeby płyn mógł iść na nagrzewnicę, (u góry w dachu) . Wymontowałem go, wymieniłem, i nadal nic, jak nie grzeje tak nie grzeje. Płyn ciągle uzupełniony do maksimum, dodam, że po zdjęciu węzy przy nagrzewnicy u góry wyleci z węza może kieliszek płynu, może nawet nie, i stąd moje pytanie, co może być powodem? Może miał ktoś już taki przypadek? Czy możliwe ze pompa nie daje ciśnienia żeby płyn mógł iść do nagrzewnicy do góry w dachu? Serwis nie umie pomóc, bądz nie chce, ręce opadają, zima jest a ogrzewania brak. Dodam, gdy ciągnik jest nagrzany prawidłowo. Możliiwe że są jakieś zaworki gdzieś, co nie przepuszczają płynu na nagrzewnicę? jeśli są, i ktoś miał taki problem, proszę o podpowiedz, z góry dziękuję  
    • Przez andrewk
      Do sprzedania posiadam instrukcję do MF 6110 - 6190. Kupiona za dużo wyższą kwotę, przeczytana i odłożona. Stan jak NOWY. Cena 40zł + 15zł wysyłka. Dla agrofotowiczów równe 50zł.
      Link do aukcji : http://allegro.pl/massey-ferguson-instrukcja-obslugi-6110-6190-i7145241669.html
      AgroDane - Dane techniczne maszyn rolniczych
      AgriDane - Specs of agricultural machinery
      AgriDaten – Technische daten von landmaschinen
      AgriSpec – Technische gegevens voor
      AgriDatos – Datos técnicos de maquinaria agrícola
      AgriDonnées – Données techniques des machines agricoles
      AgriDati – Dati tecnici per macchine agricole
      АгроДанные — Tехнические данные сельскохозяйственной машин
    • Przez aga19892010
      Może ktoś z was wymieniał lub wie jak to zrobić-muszę wymienić rewers w mf 8140 ?nadmienię,że nie jeździ do przodu ,tylko wstecz-kupiłem uszkodzony -proszę o podpowiedzi ale tylko osób które naprawdę coś wiedzą a nie tylko domniemają,z góry dziękuje
    • Przez Radosław142
      Witam. Kupiłem ciagnik na wiosnę. Jest on z 2008r ma teraz obecnie 6tys mth. Wszystko było okej przez dłuzszy czas. Szarpać zaczął przy pracy z ładowaczem, zrobiło się to nagle. Ciągnik szarpie jedynie do przodu ze sprzegłem jak i bez. Zaczeła się rowniez zapalać kontrolka od ciśnienia oleju w skrzyni ale to jedynie po dłuzszej pracy gdy sie olej rozgrzał. Kontrolka gasła gdy sie ciagnikiem zachamowało. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj