krzychuuuuu

John deere 6120M czy Valtra N103.4 H5

Polecane posty

marcin1701    3

ja mam n92 z końca 2011r, ma zrobione do tej pory 2900 godzin awarie były, ale niewielkie i szybko usunięte także wybierając ponownie ciągnik na pewno kupiłbym valtre. co prawda dealer tez ma tu znaczenie, dla mnie akurat ten od valtry jest i lepszy i bliżej. John też sprzęty dobre wiec wybór spośród tych dwóch na pewno nie łatwy. bo nie ma maszyn bezawaryjnych, jeśli ktoś szuka sprzętu który NIGDY się nie zepsuje to powinien się lepiej przestać śnić i się obudzić bo takich cudów nie ma. I wtedy dobra współpraca z dealerem się przydaje bo ciągnik przeważnie się popsuje podczas pracy, a nie gdy stoi nieużywany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    46

Wybór prawdopodobnie padnie na valtre n 103.4. Ciagnik ma zastapic zetora 12145 i bedzie musial sobie poradzić z agregatem aktywnym z siewnikiem 3m. Poradzi?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ziomal_one    33

u słomka mała valtra integrę dźwiga to i z twoim sobie poradzi  :)

 

[galleryimg=452883]

Edytowano przez ziomal_one

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

nabudowanym? moja n92 (z turem) radziła z pługiem 4 obrotowe, a także uprawowo-siewnym kuhna na hydropaku, tyle ze miał 2,5m, a nie 3, ale brona wirnikowa+ maxi paker. Więc myśle ze da sobie rade, tym bardziej że ma przedni tuz - zapniesz kilo na przodek i git!

Edytowano przez marcin1701

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalkom555    13

Nie sugerujcie się wagą napisaną w prospektach, john deere 6105m z ładowaczem jd h 310 i około 100litrami paliwa waży 6180kg, jakieś pół roku temu góra rok jeden z użytkowników valtry n 103.4 pisał że owa valtra ze zdjętym ładowaczem waży 6300kg(nie pamiętam dokładnie ale coś koło tego), czyli z ładowaczem pod 7ton, w jd mam wbite w dowód 6325kg.

Do jd skrzynia 24x24 będzie dobra, w polu wbije jeden bieg i tylko przyciskiem zmieniam półbiegi, gorzej jest w transporcie przy rozpędzaniu bo jednak trzeba więcej biegów zmienić aby się rozpędzić, ale do jazdy juz droga czy to asfalt czy polna spokojnie można jechać na grupie F lub E i tylko zmieniac półbiegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

nie no, nie wierze że valtra 103.4 bez ładowacza waży 7ton... tyle to ciągniki 6 cylindrowe ważą (więcej też)

 

moja N92 z turem i pełnym zbiornikiem paliwa (ok 200l) ważona na wadze - 5700kg

N103 jest większa na pewno ale że o prawie 2 tony tonie uwierze.

 

brulin18 - tak, w wersji HiTech 5 ,a podłokietnik ale nie ma wyświetlacza przy tym podłokietniku (wygląda tak jak wersja Active)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brulin18    0

Macie jakieś opinie odnośnie użytkowania N4 czy sa jakieś awarie 

Interesuje mnie wszystko odnośnie  N104 i N114e

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

to jest model w sprzedaży od około roku więc pewnie mało jest ich użytkowników na forum, a nawet jeśli to po roku ciężko określić jak bardzo sprzęt jest awaryjny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
brulin18    0

Wiesz niewiem jakie niechce kłamać ale cała okolica sie śmiała jak nówka z beczka na drodze polnej stała i chłopaki w niej spali bo pech trafił na weekend , moim zdanie w każdej marce trafi sie coś wadliwego ale u mas moda na VALTRY 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

nowy ciągnik może unieruchomić wiele błahych awarii, np. padnie czujnik na siedzisku operatora i już ciągnikiem nigdzie nie pojedziesz, jeśli coś się znasz i sam potrafisz go znaleźć i co najwyżej go skutecznie ominąć to jesteś gość i pojedziesz dalej, a jeśli nie to czekasz na serwis :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzychuuuuu    46

Valtre N 103.4 można podkręcić do parametrów Valtry N 113 bez żadnych konsekwencji? Wzrośnie wtedy mocno spalanie w lżejszych pracach?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

spokojnie można podkręcić bo mają takie same silniki i układy zasilania CR. a spalanie w lżejszych pracach nie powinno wzrosnąć. wszystko zależy jak operator naciska na padał gazu w tych lżejszych pracach

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
manitou99    0

Ktory ciagnik byscie wybrali n103.4  czy n104. N104 jest nowszy ale ma slabsze parametry

Edytowano przez manitou99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

no nie takie same, bo chociażby nowsza ma już do dyspozycji 3 prędkości WOM a starsza 2. i może się myle ale ma nowszy układ zasilania CR i SCR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

zależy jaki masz wkład własny i na ile lat chcesz kredyt. jeśli dobrze kojarzę to valtre finansuje firma de lage landen

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin1701    3

5 lat na pewno a czy więcej to nie wiem więc nie pisze głupot, najlepiej pogadaj z dealerem. firma De Lage Landen finansuje też krone i mieli najlepsze oferty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kos_pl    107
Napisano (edytowany)

Dlaczego minus? Handlowiec uznal to za zalete bo ciagniki ma sie zbierac od samego dolu.

 

I na pewno tak jest, traktor będzie miał przy takim rozwiązaniu (z dwiema turbosprężarkami) dużą moc już przy niewielkich obrotach silnika.

Tym bardziej, że jedna z nich ma jeszcze zmienną geometrię łopatek albo bardziej poprawnie - zmienne położenie łopatek/kierownic spalin, czyli nie jest tak już bardzo zależna od obrotów silnika.

 

Tylko spory problem pojawi się jeżeli coś się popsuje, szczególnie turbosprężarka o zmiennym położeniu kierownic spalin, bo raz, że ciężko ich się regeneruje - problem z dostępem do markowych lub oryginalnych części, a dwa - to zwykle jest też problem z jej późniejszym ustawieniem, aby działała tak, jak po opuszczeniu fabryki (i widać to np. na przykładzie samochodów), a jak jest ona jeszcze połączona szeregowo (informacje z broszury JD) z drugą turbosprężarką bez zmiennej geometry łopatek, to jak turbo ze zmiennym położeniem łopatek będzie działać źle to i druga turbosprężarka nie będzie pracować jak należy.

Inna sprawa to jeszcze koszty regeneracji (jakaś tam mniej lub bardziej odległa przyszłość) - masz już dwie turbosprężarki, i jeszcze dodatkowo cena regeneracji jednej z nich jest znacznie większa od drugiej (podobnie też jest z ceną nowych urządzeń). A tak właściwie to przy usterce turbo ze zmiennym położeniem kierownic spalin, to najlepiej by było przy takim układzie wymienić ją na nową lub jak już regenerowaną, to fabrycznie przez producenta turbosprężarki lub JD. Takie jest moje zdanie.

 

Generalnie wiele też zależy od posiadanego kapitału... bo w stosunku do ceny nowego traktora, to te ewentualne koszty jeszcze jakieś ogromne raczej nie będą (ale właśnie w stosunku do ceny nowego, bo wiadomo - traktor po zakupie będzie już tylko tracił na wartości). Jak ma się też własne pieniądze na nowy traktor, to z pewnością znajdą się też na obsługę (a przynajmniej powinny się znaleźć). W przypadku takiego rozwiązania, które zastosowało JD trzeba po prostu liczyć się z tym, że koszty ewentualnej naprawy układu doładowania w przyszłości będą wyższe niż u konkurencji, która stosuje jedną turbosprężarkę.

 

 

Jak tam idą negocjacje?

Edytowano przez Kos_pl

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Krzyszt0f
      Witam, doradźcie jakiej mocy ciągnik wybrać na ok 45/50ha myślę nad MF 7s155 albo 7s180 (tylko mf wchodzi w grę) 7s180 przemawia na przyszłość tym że mogę go podnieś do 210km a chyba 7s 155 nie da rady do 200km podkręcić? 
      W przyszłości myślę kupić bezorkowiec, albo jakiś dłutowiec i zastanawiam się nad mocą ciągnika? 
      ziemie w 95% piaski 
      doradzicie coś? 
    • Przez MalyRolnik18
      Witam. Jest kilka różnych tematów o tych ciagnikach ale jasno określonego nie ma, dlatego zakładam nowy temat dla siebie i ludzi którzy będą zainteresowani tym ciągnikiem. Mianowicie. Pytanie kieruje do osób które użytkują lub użytkowali ciągnik Renault 103.14, chciałbym się wszystkiego o nim dowiedzieć tzn. jaki komfort, jakie prędkości w pracach polowych? Jakie spalanie? Jakie awarie najczęściej występują w tych modelach, jak z dostępnością części i trudnościami w naprawach? I przede wszystkim na co zwrócić szczególną uwagę przy oględzinach?  żeby nie wpaść na przysłowiową minę. Zapraszam serdecznie wszystkich którzy mieli lub mają doczynienia z takim ciągnikiem do dyskusji i pomocy, z góry dziękuję za odpowiedzi. Pozdrawiam. 
    • Przez c308
      Witam doszło mi do moich 8 ha 10 ha do obróbki chiałbym kupić nowy porządny traktor w przedziale mocy 70_110 km co proponujecie.Zastanawiam sie nad Tureckim hattatem 398 kolega ma,Jakims lovolem oraz Arbosem napiszcie co polecacie najbardziej,Ciągał by prase,pług cztery skiby,agregat 3 m,przyczepe 5 t.
    • Przez upadłymtz
      Witam. Stoję przed wyborem ciągnika ok.90 koni. Oglądałem wyżej wymienione modele i nie wiem na co się zdecydować.
      W Case skrzynia 12x12 rewers mechaniczny i podnośnik mechaniczny. W New Holland tak samo. Zetor dużo lepiej wyposażony, ale trochę się boję bo ostatnio różne opinie o nim chodzą. Zetor z 2021 roku, jeszcze bez ad blue. Użytkuje ktoś z was takie ciągniki? Jak z awaryjnością?  Z góry dzięki za pomoc. 
    • Przez damianos95
      Witam proszę o podpowiedź co wybrać lepiej renowke 103.54 czy case cs94 renowka full mechaniczny ciągnik czy case skrzynia mechaniczna nie wiem czy jest polbieg jedynie ma ehr i silnik sisu
      Co będzie lepsze na ponad 20ha praca z turem orka agregat itd co będzie tańsze w naprawie dostępność części czy ogólna awaryjnosc tych ciągników 
      Cena dość zblizona jednak 10 lat różnicy między nimi 
      Jakie opinie o silniku sisu jak spalanie awaryjnosc czy części i jeszcze do znawców tematu jakie tam są tuleje ?
      Ogólnie co byście wybrali i dlaczego 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj