Skocz do zawartości

Zdjęcie

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.


15 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Tworkowiak

Tworkowiak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pow. Wysoko Mazowiecki-gmina Ciechanowiec
  • Zainteresowania:Różne - napisz to się dowiesz ;)

Napisany 10 styczeń 2017 - 10:46

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Założyłem ten temat w celu przeniesienia dyskusji jaka wywiązała się pod tym zdjęciem:
Zimowe Paliwo odporne na mróz (-35stopni)?st=100#commentsStart

Uznałem, że nie warto pisać tak wielu komentarzy pod fotką i lepiej porozmawiać na forum. Piszcie swoje spostrzeżenia odnośnie jakości paliwa, skąd kupujecie, czy polecacie swoje "źródła", jakie stosujecie dodatki itp. 

PS Jeśli taki lub podobny temat istnieje poproszę link do niego i zamknięcie mojego. 


...McCORMICK... and ...URSUS... B)


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych. Dzisiaj, 10:46
  •  

#2 Share andzin

andzin

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 423 postów

Napisany 10 styczeń 2017 - 11:47

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Zwykła zimówka to chyba taka będzie. Czy powinna wyglądać jak latem, bo ja teraz też kupiłem zimówkę i przy -15 w bańce stała i też taka jak na obrazku.



#3 Share ignacy01

ignacy01

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 38 postów

Napisany 10 styczeń 2017 - 12:16

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych. ja znalazlem stacje co ma paliwo bez bio i jest ok a na dystrybutorze stoi sloik z paliwem i mozna ocenic .
przy -22 nic sie nie zcielo

#4 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1700 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 10 styczeń 2017 - 14:00

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

ja biore z Alsy siedlce zawsze w zime na caly rok, ich paliwko jest podobno do -28*, w zime ciagnikami nie jezdze, ale czasem ja przyjdzie przepalic kombajn czy traktor do tych powiedzmy -15* to nie ma problemu, w beczkach tez nie widac do tych -20* nic nie pokojącego, zeby jakos mętinało czy scinało, do aut to juz dodaje benzyny 10% w stosunku do ON i skydda, bo wiadomo autem i w wieksze mrozy sie jedzie.


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#5 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2242 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2017 - 14:58

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Po co dodawać jakiekolwiek dodatki do ON? Paliwo z pewnej stacji i nic się nie dzieje - przynajmniej nie powinno.

W aucie i tak jeżdżę na ulepszonych paliwach ze względu na osiągi ( układ CR z wtryskami piezo. ), bardzo dobrze sprawuje się na paliwach ze stacji Lotos, stosuję Dynamic i nie ma problemów nawet w takie mrozy jak ostatnio. Sąsiedzi na eko ON z Orlenu mieli trochę gorzej:)

 

Do maszyn robię tak jak kolega Uziu92, czyli kupuję zimowe. Bio dodatki, szczególnie jesienią gdy występują duże różnice temperatur, zaczynają być koszmarem - galareta na filtrze itp. Na zimowym tego nie ma.



#6 Share wilhelm

wilhelm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 postów

Napisany 10 styczeń 2017 - 15:23

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych. Katowicka mafia paliwowa rozprowadzała ON z którym nigdy nikt nie miał najmniejszych problemów. Przyjeżdżała cysterna w umówiony punkt i każdy kto chciał, to podjeżdżał z mauserami, beczkami. No ale niestety grupa została rozbita.. A paliwo mieli naprawdę dobre i w konkurencyjnej cenie.

#7 Share Patryk1222

Patryk1222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 564 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2017 - 16:49

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych. Niezły szajs na fotce...
Ale u siebie też mam podobny tyle że stary 1224 przepali wszystko (na zbiornik dostał 5l benzyny) i jeździ odpala bez problemu c360 podobnie:)
Nie wiem jak nowsze sprzęty tolerują benzyne może ktoś stosuje?

#8 Share MF675ursus

MF675ursus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 398 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 10 styczeń 2017 - 18:54

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Dla ciekawych, co dają dodatki do ON:

 

 

I wynik testu w tabelce:

 

http://www.oiler.com....php?page_id=20

 

 



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych. Dzisiaj, 10:46
  •  

#9 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2242 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 styczeń 2017 - 23:48

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Tak dla porównania głównego parametru paliwa w mroźne dni czyli CFPP ( temperatura zablokowania zimnego filtru):

 

Lotos:

- Eurodiesel: lato 0*C, okres przejściowy -10*C, zima -20*C

- I Z-40: -32*C

- ON: zgodnie z normą PN-EN 116:2001 ( 0, -10, -20*C)

- Dynamic Diesiel -32*C

 

Orlen:

- Ekodiesel Ultra ( norma B 0, D -10, F -20*C) 

- Ekodiesel Ultra 2: -32*C

- Verva ON: ( norma B 0, D -10, F -20*C) !

- BIO 100: ( norma B 0, D -10, F -20*C) !

 

Dodam jeszcze info z Orlenu w jakim czasie jakie paliwo:

gatunek B – w okresie letnim – od 16 kwietnia do 30 września,
gatunek D – w okresie przejściowym – od 1 marca do 15 kwietnia i od 1 października do 15 listopada,

 

gatunek F- w okresie zimowym - od 16 listopada do końca lutego.​
 
A jakie dana stacja sprzedaje to już gorzej. Nawet z Orlenu jak chciałbyś Ekodiesla ULTRA 2 to jaką można mieć pewność że to nie zwykła ULTRA?
Kiedy brałem z takiej małej stacji i oni twierdzili że posiadają tylko Ultra 2 i powiem szczerze że od nich nigdy nie było problemu z paliwem. 10 gr. na litrze więcej ale mniejsze zużycie no i brak galaretki w filtrze. Niestety wszystko co dobre długo trwać nie może i teraz jest zwykły Eko ON. Mimo wszystko polecam Lotos, na Dynamicu samochód lepiej jeździ niż na Vervie i co najważniejsze zawsze tak samo, czego o Vervie nie można powiedzieć.


#10 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1700 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 11 styczeń 2017 - 12:07

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Niezły szajs na fotce...
Ale u siebie też mam podobny tyle że stary 1224 przepali wszystko (na zbiornik dostał 5l benzyny) i jeździ odpala bez problemu c360 podobnie:)
Nie wiem jak nowsze sprzęty tolerują benzyne może ktoś stosuje?

 

wszystko co jest na pompie rotacyjnej czy zwyklej sekcyjnej i na zwyklych wtryskach przepali bez problemu, gorzej w CR bo tam juz wtryskiwacze sa strasznie czułe i wieksza ilosc benzyny moze je uszkodzic. Te ciagniki co posiadzasz to i pol na poł przepala :D


Edytowany przez Uziu92, 11 styczeń 2017 - 15:14.

Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#11 Share wilhelm

wilhelm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 661 postów

Napisany 11 styczeń 2017 - 13:25

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych. Rotacyjna i rozdzielaczowa to ten sam rodzaj pompy

#12 Share Uziu92

Uziu92

    Uziu92

  • Members
  • PipPipPip
  • 1700 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Siedlce
  • Zainteresowania:Żona, rolnictwo, motoryzacja - piękne, szybkie auta i te wolniejsze też :) , mechanikowanie i loty w kosmos :D

Napisany 11 styczeń 2017 - 15:13

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

fakt masz racje, znow pisalem na szybko, chodzilo mi o pompe rzędową oczywiscie :)


Mocy, wrażeń i emocji dostarczają: Ursus  C-360, Massey Ferguson 6475, Claas Dominator 96


#13 Share akmaly

akmaly

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2242 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2017 - 15:58

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Common Rail nie wymaga stosowania innych paliw niż standardowy olej napędowy. Ten układ nie wymaga też stosowania dodatków do paliw ale co mało kto pamięta, toleruje większe ilości dodatków uszlachetniających w przeciwieństwie do pomp wtryskowych smarowanych paliwem. 

Jedynie czego nie zaleca się to zmiany rodzaju paliwa, tzn. jeżeli od dłuższego czasu jeździłeś na zwykłym ON to nie zmieniaj na np. Vervę bo Ci wypłucze cały syf z układu a drobnych części filtr może nie wyłapać. Zdanie na temat paliw uszlachetnionych jest podzielone, jest cała masa testów i wywodów które potwierdzają mniejszą żywotność pomp wtryskowych, natomiast w przypadku układów CR jest już trochę inaczej. 



#14 Share kimis2409

kimis2409

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 styczeń 2017 - 16:29

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

polecam ropę ze stacji mlekovity w wysokim mazowiecku mają tam zimową ostatnio były u mnie mrozy ok -20 i nic nie zamarzło ani w ciągniku i samochodzie nawet w bańce stoi w garażu i nic się z nią nie działo 



#15 Share Rolnik1111

Rolnik1111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 331 postów

Napisany 12 styczeń 2017 - 21:53

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych.

Dobre paliwo,czyli takie z obojętnie jakiej stacji która jest z dużego koncernu,regularna wymiana filtra paliwa,dobry zimowy dodatek (Np:Skydd albo Kleen-Flo) i paliwo wytrzyma każdy mróz.

Jak sprzęt jest nowszy i w układzie paliwowym nie ma jeszcze wilgoci to nawet nie trzeba żadnego dodatku.



Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych. Dzisiaj, 10:46
  •  

#16 Share andrzej78

andrzej78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Roztocze
  • Zainteresowania:Motoryzacja

Napisany 12 styczeń 2017 - 22:14

O paliwie, jego jakości, dostawcach i dodatkach paliwowych. Nawiązujac do foto ,to nie jest paliwo zimowe. Wszelkie dodatki są przecież dodawane w minimalnych ilościach,czy mają wpływ na pracę silnika? Wiekszy wplyw ma dodatek eolys .Osobiście w czasie dużych mrozów dolewam ok 2% benzyny.Do samochodu też, system CR.

Edytowany przez andrzej78, 12 styczeń 2017 - 22:30.


Podobne tematy



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk