adiksutil16

Zetor 7340 -nieszczelność przy wtryskiwaczach

Polecane posty

adiksutil16    9

Witam. Wymieniałem uszczelkę pod głowicą.. Dałem głowice do sprawdzenia i planowania.. Gościu miał planować, sprawdzić szczelność i wyfrezować gniazda na wtryskiwacze( ponieważ w turbowcach nie zakłada się podkładek miedzianych pod wtryskiwacze) a przy wyciągnięciu wtrysków ciężko wyczyścić gniazda.. Najprawdopodobniej gościu źle wyfrezował może zły frez albo nie wiem.. No i poskładałem wszystko okej ale przy wtryskiwaczach traci kompresję sprawdziłem wodą z płynem no i przez to źle odpala..

Mam pytanie jak doszlifować te gniazda bez wyciągania głowic?? Myślałem o paście ściernej do docierania zaworów, ale nie wiem.. Może doradziłby mi ktoś jakiś sposób aby poprawić szczelność??

Z góry dzięki za pomoc. Nie chcę wyciągać znowu głowic bo przy 7340 jest bardzo dużo roboty ja jeszcze mam tura.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W oryginale podkładek nie ma ale potem niestety ciężko bez nich zapewnić szczelność. Załóż z 60-ki są cienkie. Nic mu nie będzie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nie tylko w "turbowcach" w oryginale nie ma podkładek B) . Też założyłem cienkie miedziane .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

sprobuj jeszcze dokrecic nakretki -u mnie zawsze pomaga, oczywiscie bez przesady- zeby nie urwac, ja tez mam podkladki.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nic nie powinno się stać. Chyba wszystkie te zetory straciły szczelność bez podkładek i mają je założone. Zakładaj i tyle.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

po co ruszałeś te gniazda? Zazwyczaj trzymają i obywa się bez dodatkowych uszczelek i to w wiekowych silnikach . Jak nie pomogą uszczelki od 60-tki to pewnie powtórka z rozrywki  i montaż nowych tulei wtryskiwaczy


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek4123    2

Grunt to nie dać zbyt grubej podkładki bo zmienia się punkt spalania i z tego co słyszałem w najgorszym przypadku tworzą się nagary. Ja zawsze daje cieniutką podkładkę miedzianą, rozgrzewam ją palnikiem go czerwoności skręcam i mam szczelne połączenia a podkładka wtedy ma dosłownie grubość kartki papieru :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj