Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Pawloo589    0

Witam. Mam problem z ciśnieniem oleju . Na zimnym silniku ma 4 bar a jak sie rozgrzeje to maleje 3 bar nawet 2.5 a przy rozgrznym silniku i wolnych obrotach kontrolka oleju się zapala ;/ Silnik był robiony rok temu i nie wiem co się dzieje .

Edytowano przez Pawloo589

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Na filtrze oleju masz zawór, sprawdź czy się nie zaciął. Tez tak miałem w 5211, ze zapalała się kontrolka jakiś czas po remoncie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawloo589    0

Kurde zawór jest ok ;/ Ma ktoś inne pomysły ?

 

U mnie ciśnienie na zimnym to ma 3.8 bar ale jak silnik zrobiłem to miał 4.5 a teraz spada a jak silnik nagrzeje do 80 C to 2 bar ma ;/

 

Silnik był robiony rok temu nie cały na orginalnych częściach zetora

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

zdejmij miskę i posprawdzaj, czy smok się nie poluzował, lub jakaś inna rurka od i do pompy olejowej... tam też lubi sie luzowac i gubic ciśnienie...

A jak robiłeś , to pompe wymieniłeś ?? panewki też??


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

o matko... i jeszcze powiesz ,że mechanik na to pozwolił??? idiota... wymien pompę i to jak najszybciej.... bo bedziesz zaraz robił znowu szlif, jesli się da...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawloo589    0

Pompa na dobra wyglądała ;/

 

Ale jutro rozkręce i zobacze co się tam dzieje

 

Wszystko na orginalnych częściach robione i jeszcze ciśnienia nie ma już mnie ten zetor dobija ;/

 

A jak zmienie tą pompe to ciśnienie się poprawi ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

Filter niech lepiej zostawi w spokoju....

 

to że wyglada to nie znaczy że dobra... pompa nie pracuje wyglądem.... tylko tym co ma w środku.... a jak pompa jest oryginalna jeszcze to na pewno nie daje odpowiedniego ciśnienia.... po tylu latach . Pamiętaj... jak robisz kapitalkę to ZAWSZE!! wymienia się pompę olejową...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawloo589    0

Aha jutro wezmę wykręce. Bo w tamtym tygodniu wymieniałem olej to był opił taki gruby jak by się ząb wyłamał od pompy ;/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Niekoniecznie pompa ma w tym winę, ja miałem ten sam problem ,że po rozgrzaniu silnika ciśnienie na wolnych obrotach (500 obr) spadało do blisko zera,na obrotach 2000 było ok 3 Mpa. Zacząłem od sprawdzenia pompy i zaworu bezpieczęstwa i wymianie oringu na rurce doprowadzającej olej z pompy do filtra. zawór sprawdziłem Podłączając sprężone powietrze i był nie szczelny i od początku puszczał ciśnienie.Więc dotarłem płaszczyzny pastą do zaworów i było ok. pompę zregenerowałem poprzez przeszlifowanie na szlifierce do płaszczyzn i wirników(tzw. magnesówce). Zrobił mi to dobry znajomy który zna się na rzeczy.

Po tym zabiegu ciśnienie wzrosło na zimnym silniku a na rozgrzanym było nadaj słabe.

 

Więc zrobiłem to od czego miałem zacząć dokupiłem przystawkę na filtr wymienny i problem z ciśnieniem zniknął nawet było za duże (zawór jest inny, na bąka daje wyższe ciśnienie ) Ustawiłem tak ,że na zimnym ma 4,5-5 Mpa po rozgrzaniu spada do 3,5-4 Mpa. Na wolnych obrotach (550) 1,5 -2 Mpa. Mój silnik jest jeszcze na oryginalnych panewkach a ma już sporo przepracowane ,

 

Z mojej strony radzę Ci zacząć od wymiany bąka(bąk się zużywa i gubi ciśnienie) na filtr papierowy wymienny i wtedy zobaczyć czy jest poprawa ,jeżeli nie to szukać dalej -pompa ,zawór ,przewody,luz na panewkach.

  • Like 1

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

jak zrobił szlif wału i wymienił panewki... to niech wymieni pompę, lub sprawdzi zawór... a dopiero potem dalej... bo na tym etapie popełnił karygodny błąd...

Ty wymiany ani szlifu nie robiłeś, to co innego....


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    157

Zgadza się @FINN masz rację przy takim remoncie należy chociaż sprawdzić pompę i zawór..

Jak ma miskę zdjętą to wykęcić pompę ostrożnie rozebrać pompę (nie uszkodzić powierzchni) i zobaczyć jak wyglądają wirniki i płaszczyzny jak mocno zużyte to wymienić,bądź zregenerować.

Przy okazji odkręcić po jednej panewce korbowodowej i głównej też by nie zaszkodziło i zobaczyć jak wygląda wał i panewka .Jeżeli Nie jest przytarta to dobrze założyć spowrotem tak jak była i dokręcić odpowiednią siłą.

Nie ma z tym dużo roboty a diagnoza będzie pewna.

 

Tak przy okazji to prawidłowe ciśnienie co prawda na bąku powinno wynosić:

 

Ciśnienie oleju:

 

-robocze 200-500 kPa

-na obrotach jałowych 50 kPa (obroty jałowe 600-650 kPa)

 

Przy temperaturze cieczy chłodzącej 80-95 oC

 

Jest to wpis z instrukcji obsługi zetora.


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

no tak.. warto nawet sprawdzić wszystkie panewki... skoro mówi, że sa opiłki, a nie było ciśnienia to mogła się któraś przytrzeć... i jeszcze jedno.... czy wał był szlifowany razem z blokiem?? bo jak się robi szlif to powinno się zrobic przestrzał bloku... aby była osiowość wału i bloku...


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FINN    1478

no tak... ale jak masz się wykosztowywać to najpierw kup pompę olejową... a jak bedzie wszystko ok to możesz zmieniać filtr


"Wielu internautów jest kundlowatych.Jedyne, co mogą, to anonimowo szczekać, podgryzać najwyżej kostki, bo wyżej nie sięgają. Jakby ich odwiązać z łańcuchów i kazać coś zrobić, to by nie dali rady." K. Jackowski
Skargi, wnioski i zażalenia, proszę kierować na PW i GG :)
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pawloo589    0

Tak silnik był robiony idealnie nie jakaś lipa byle jak tylko nie wiem co się stało teraz z tym ciśnieniem. A opiłków nie mam drobnych tylko był jeden taki wiekszy jak by jeden ząb się wyłamał z zębatki pompy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Dobrze pisze kolega Radekk w ursusach c4011 też montowałem ludziom na zwykły filtr przystawkę i chodzą do dzisiaj.Bąk się wyciera na osi dostaje luzu i tak się dzieje.Sąsiadowi w 8011 też zamontowałem przystawkę tylko dokupił na dwa filtry i po problemie z ciśnieniem.Ja bym najpierw wymienił Filtr dopiero rozbierał dalej. :) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez ZimowyZolnierz
      mam problem z zetorem 9540 jak w tytule traktor po wciśnięciu pedału sprzęgła hamuje, od czego zacząć poszukiwania? Dodatkowo jak obsługiwać wzmacniacz momentu obrotowego (pierwszy traktor z tego typu bajerami) skrzynia 4 biegowa.
    • Przez toobek
      Witam. Mam taki problem, mianowicie orałem zawsze moim Zetorem 7211 pługiem 3 skibowym Unia Grudziądz. Orałem zawsze na trybie pracy hydrauliki POZYCYJNA i ustawiałem głębokość kołem pługa. Wszystko szło pięknie orka ładnie szła. Niestety mam bardzo zakamienione pola i postanowiłem przetestować pług z jakimś zabezpieczeniem. I tak przetestowałem już 3 pługi. Problem polega na tym że te pługi były cięższe, brały szerzej na skibę i na POZYCYJNEJ i kole podporowym ciągnik nie mógł uciągnąć nawet mój obecny pług Unię TUR 35. Przestawiłem więc tryb pracy hydrauliki na MIESZANA i ciągnik bez problemu ciągnie pług nawet przy głębokiej orce tylko nie mogę ustawić głębokości orki. Raz głębiej raz płyciej. Gdy przednie koła wpadną w dołek to pług potrafi wyskoczyć gdy wjadą na górkę to pług zagłębia się po ramę. Proszę o radę czy da się coś z tym zrobić czy jednak muszę wrócić do starej uni Grudziądz. Myślę nad pługiem obrotowym chociaż 2 skibowym ale boję się że będzie to samo. A pola mam nie regularne zakamienione i teren górzysty. Jest jakaś rada na to z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam!
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj