Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jak często smarujecie tylną oś w sdf?


23 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 marzec 2009 - 20:11

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? Chyba wszystkie mniejsze sdf agrofarm/r3/explorer r2/dorado/agroplus itd mają tylną oś smarowaną na towot przy kołach więc jaki tam towot stsujecie i jak często i ile smarować?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak często smarujecie tylną oś w sdf? Dzisiaj, 07:42
  •  

#2 Share Olik

Olik

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1420 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Ostrów Mazowiecka Mazowieckie-Podlasie
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motocykle enduro/off-road chodź innymi też nie gardzę ;)

Napisany 09 marzec 2009 - 23:33

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? No co? ŁT 43 i ja to tak sporadycznie "co jakiś czas". No niech Ci będzie średnio co miesiąc, dwa :)
DF K100(zmieniona mapa wtrysku z K120) + Quicke Q55, McCormick cx 75 + Quicke Q45, Ursus C-360, Ursus C-330...

#3 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2009 - 08:18

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? tzn każdy smar tylko nie grafitowy tak?

ps. jak często zmienia się olej w przednim moście?
czy orlen UTTO będzie ok do zwolnic przednich?

#4 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 10 marzec 2009 - 10:27

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? A co sie smaruje w tej tylnej osi? No grafitowy to raczej do resorów, gwintów i otwartych przekładni :)

UTTO odpowiedni do przekładni, ale co tam zaleca producent?

#5 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2009 - 10:34

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? łożyska półosi przy kołach mają kalamitki do smarowania bo kosze satelit nie są jak w mf przy kole ale w bloku :)
Producent w instrukcji obsługi podaje tylko że olej UTTO api gl 4 jdm-20c m1143 zf te ml03e 05f, ale nie podaje klas lepkości i nie wiem czy to ma być 10w30 czy 15w40, czy jeszcze inny czyt to wszystko jedno

#6 Share Nikita_Bennet

Nikita_Bennet

    staruszek

  • V.I.P.
  • rank
  • 6292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:północna Polska
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 10 marzec 2009 - 12:26

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? gl4?
to przecież hipol 6 o ile mnie pamięć nie myli.
przynajmiej zamiast hipolu 6 lejemy gl4 bo hipol to nie wiem czy jest jeszcze dostępny.
pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

#7 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2009 - 12:53

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? http://www.sklep-gre...oducts_id/11814

http://www.sklep-gre...oducts_id/11813

czy mogę zamiennie stosować oleje STOU i UTTO? czy stou jest lepszy?
w opisie oleju orlen utto nie ma nic o stosowaniu do chamulców mokrych,

#8 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 10 marzec 2009 - 13:06

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? a w instrukcji nie jest podane co ile powinno się smarowac???w MF co 400mth i max trzy popchnięcia żeby uszczelniaczy nie wypchnąc.

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


#9 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 10 marzec 2009 - 16:11

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? To w MF też trzeba coś z tyłu smarować? Toć tam wszystko co trzeba smarowane jest olejem ze zwolnic, jak Ferdek pisał :)

GL-4 to klasa jakościowa wg API, Hipol 6 nie jest olejem UTTO i nie spełnia chyba żadnej z podanych norm. Co do STUO i UTTO poczytaj tu http://www.agrofoto....zyni-t8070.html

Lepkość zwykle dobierasz do zakresu temperatur w których ciągnik będzie pracował, w MF mam wszystko pozalewane 10W40

Aha, wracając do smaru to styknie zwykły litowy do łożysk tocznych (np. ŁT-43), dawanie wysokotemperaturowych smarów z dodatkiem MoS2 trąci zbytkiem w tym przypadku.

#10 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 11 marzec 2009 - 00:08

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? a nie :) u mnie trzeba co 400mth wkręcic kalamitki :)

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak często smarujecie tylną oś w sdf? Dzisiaj, 07:42
  •  

#11 Share krzysiu

krzysiu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 643 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 marzec 2009 - 12:36

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? pisze pisze w instruckcji tylko trza czytać, w DF jest zastosowany olej w przekładni AKROS 10/30 i na przekładniach z przodu jest ten sam UTTO AKROS to oleje fabryczne stosowane w SDF, co do tylnych półosi i przednich smarowniczek wmiare rzadko nie częściej jak co 100 mth nawet 200mth zaleca serwis i z umiarem ten tawot bo są tam uszczelniacze i można je kiedyś poprzestawiać smarować ale z głową to nie stary ciapek nie ma co zamieniać oleju fabryczny i basta mnie ROLSAD liczy za 50 litrową bańke Akrosu po 18zł litr brutto a Akros 15/40 silnikowy po 17zł litr za 50litrową bańke brutto

#12 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 marzec 2009 - 13:23

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? @Krzysiu ale jakim akrosem zalewasz silnik akros universal, czy akros turbo? a dlaczegoi by nie zmienić tego akrosa na jakiś półsyntetyk, czy cena akrosa jest odzwierciedleniem jego jakości bo kosztuje tyle co półsyntetyki innych marek :)

ps. co do ciapka to jak tam za często smarowało się pompe wodną lub kiwneło więcej jak 2 razy towotnicą to zaczynała cieknąc woda :)

a jak często smarujecie przód?

#13 Share krzysiu

krzysiu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 643 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 marzec 2009 - 21:19

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? Nio Akros Turbo 15/40 silnik, Akros Multi 10/30 skrzynia biegów przekładnie na przenim moście a układ hamulcowy na przodzie są tarcze w kąpieli olejowej to tam jest Akros Matic taki jak w skrzyniach automatycznych się stosuje i jak masz kolego prawie nowe Lambo to na serwisach też widzisz czym zalewają silnik itp. wtedy max idzie się wywiedzieć i podpatrzyć po co olej zamieniac? że na jednej wymianie co 300mth zaoszczędzi się 10zł i będzie miał minimalnie inne dodatki w tej samej kategorii i może się coś dziać potem na ewentualny przeciek zastanowisz się czy nie przez zmiane oleju albo całej grupy. Takie drogie są? Polski Turdus nie tańszy albo do MF 255 Agrol U na skrzyni taki tani? ceny te same a można coś spierniczyć. Zalecam stosowanie tych olei które są od startu można kupić gdzie indziej jak taniej jest czemu nie ale ten sam było by git.

#14 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 marzec 2009 - 21:48

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? Włąsnie o to mi chodzi, bo chciałbym zmienić z akrosa 15w40 na 10w40 ( nie koniecznie tańszy) tylko boje się żeby nie było tak jak napisałeś żeby nie pojawił się jakiś przeciek.
no i ( może to bardziej do tematu o olejach) czy półsyntetyk będzie lepszym olejem również latem, czy przewaga oleju półsyntetycznego polega tylko na tym że przy ujemnych temperaturach ułatwia rozruch, a dobry olej mineralny latem może przewyższyć nawet olej półsyntetyczny?
Akros turbo taki zalecany bo jak czytałem był opracowany głównie dla silników chłodzonych powietrzem :)

#15 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 12 marzec 2009 - 01:07

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? A ten 10W40 to jakiś żrący jest że ma coś przeciekać? :) Z tego co wiem to mój MF fabrycznie zalany był olejem 15W30, serwis na pierwszą wymiane dał 10W40, taką lepkość leje do dziś i nie mam żadnych wycieków, a silnik czy mechanizmy napewno lepiej sie czują na 10W niż na 15W gdy uruchamiam i ruszam ciągnikiem na dużym mrozie. Z drugiej strony olej o niższej lepkości jest mniej odporny na zerwanie filmu olejowego w wysokich temperaturach. Także 40 sprawdzi sie lepiej od 30.

Ciągnikowi wszystko jedno jak nazywa sie olej, ma on spełniać ustalone wymagania i normy. Kiedyś większość myślała że MF zalewają fabrycznie Fuchsem a to bzdura, jedynie Korbanek miał podpisany z nimi kontrakt i sie lansowali z tymi olejami czerpiąc sobie korzyści bo każdy żuczek kupował, bo tak trzeba (nie mówie że nie). W instrukcji podana jest obszerna tabela olejów innych marek które można stosować oraz wytyczne dla produktów nie uwzględnionych w tabeli.

Nie wiem czy w tej kwestii DF jest jakiś wyjątkowy, może jest i toleruje tylko jeden olej? :)

@pioter
Gdzie te kalamitki sie wkręca? W zwolnicach masz oddzielny olej czy smaruje je ten ze skrzyni?

#16 Share Ferdek07

Ferdek07

    Ferdek07

  • Members
  • PipPipPip
  • 7703 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 marzec 2009 - 08:48

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? Pytanie do posiadaczy explorer3/r3/agrofarm ile oleju wleliście na przegladzie czy 10l wystarczy ( 2 bańki po 5l) czy będzie mało, bo z tego co pamiętam zaleli mi ponad 10 l 10,5-10,7l ale jak na mój gust było chyba za dużo ale serwisant stwierdził że tak ma być instrukcja podaje 9l + 1l na filtr

#17 Share krzysiu

krzysiu

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 643 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 marzec 2009 - 10:46

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? uuu koledzy spec od olei nie jestem ale fabryka olei Lotos mi odpisała że niebezpieczne jest zamieniać olej nawet w tej samej klasie np. 15/40 na innej firmy 15/40 a co dopiero na 10/30 są różne dodatki czyszczące, uszczelniające itp. i po przepracowaniu iluś godzin na jdenym po przejściu na drugi może on mega wypłukać i porobić niezłą borute w silniku są róznice na bank ja zamieniłem w Zetorze 11441 z ARAL super tractoral 10/30 na olej TURDUS 15/40 i po przepracowaniu 1000mth nie wiem ale żałuje zamiany niby nic się nie dzieje ale nigdy już nie zmienie innego oleju choć instrukcja podawała w zetorze minimum 10 firm i minimum 15 olei od 5W/20 FUSH do 5W/40 FUSH do shell 10/30 i wiele klas dałem 15/40 mam jedną w sumie usterke jak sprawdze to napiszę ale wesoła nie jest i uważam że wina oleju nigdy nie zamienie i nie polece

#18 Share mirasek

mirasek

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3159 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 12 marzec 2009 - 12:19

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? Spec też nie jestem ale z tego co sie orientuje nie piszemy tu o ciągnikach mających 5000mth i więcej, tylko całkiem świeżych, także nie wiem co tam ma sie wypłukać skoro silnik jest jeszcze czysty, bez nagromadzonych nagarów i szlamów :) W jakimś starym sztruclu co śmigał na kiepskim oleju niemądre przejście na inny może skutkować wypłukaniem nagarów, rozszczelnieniem i innymi konsekwencjami.

Lotos dobrze napisał, tylko nie napisał dlaczego, a jak ktoś wie dlaczego to już potrafi świadomie i bezpiecznie zmieniać olej. Przykład na Lotosie:
Mamy sobie dwa minerały 15W40 - Falco i Turdus, pierwszy klasy CD, drugi wysokiej CH-4. Rzut oka w karte produktu na podstawowe własności fizykochemiczne i już wszystko wiadomo. Oba oleje mają praktycznie taką samą lepkość w wysokich i niskich temperaturach, taki sam wskaźnik lepkości, temperature płynięcia czy temperature zapłonu. Gdzie jest podstawowa różnica? W liczbie zasadowej TBN określającej zdolności neutralizacyjne i ilość dodatków dyspergująco-myjących, które uzależnione są od klasy jakości oleju. Im wyższa klasa tym więcej dodatków. Falco ma typowe TBN na poziomie 11,5 mgKOH/g, a Turdus 15,5 mgKOH/g. Dochodzą jeszcze znaczne różnice w ilości dodatków uszlachetniających zmniejszających przepracowanie oleju, dodatkowo Turdus ma aprobaty światowych producentów (np. VW 505.00) których Falco nie ma.

@krzysiu
To w końcu coś sie dzieje po zmianie czy nic sie nie dzieje? Co to była za usterka? Bo to że żałujesz zmiany to dla mnie żaden argument, chce konkretów :) Musisz być świadomy że zmieniłeś klase lepkości i skutki tego nie zależą od nazwy oleju.

Aha, olej nie ma dodatków uszczelniających tylko właśności uszczelniające wynikające z odporności na ścinanie filmu olejowego, co określa właśnie lepkość :)

#19 Share darek4x4

darek4x4

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 63 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Garwolina
  • Zainteresowania:Technika rolnicza, motoryzacja, fotografia.

Napisany 12 marzec 2009 - 12:41

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? W instrukcji od R2.76 jest napisane, że smarować punkty smarowania smarem "SDF GREASE EP2" co 50mth.
Do hydrauliki u dilera kupiłem olej Akros SAE 20W-30, API GL-4, SDFG OT1891- taki mi polecił.
A olej silnikowy do silników PF41 - 15W/40
a do silników PF47 z popychaczami hydraulicznymi - 10W40
Panowie może ktoś wie gdzie szukać tego symbolu PF41 lub PF47

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jak często smarujecie tylną oś w sdf? Dzisiaj, 07:42
  •  

#20 Share pioter

pioter

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 3151 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:z centrum dowodzenia światem 8)

Napisany 12 marzec 2009 - 23:37

Jak często smarujecie tylną oś w sdf? @mirasek w MF kalamitki wkręca się od spodu zwolnicy jakieś 10 od obręczy koła.

przednią oś smaruje co 50mth w wolnych chwilach :)

Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy