juve

Jak ładować 2 x 6V 195Ah w T-25 ?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
juve    0

Witam.

 

Mam w swoim T-25 dwa akumulatory 6V 195Ah połączone szeregowo...

 

Ładuje je (2 na raz) prostownikiem BP12/15 (12V, regulacja prądu 3A-15A)... Takim samochodowym...

 

 

I teraz mam pytanie:

Czy on nie jest za ,,słaby" do ładowania takich 2 akumulatorów?

 

Cały czas mam wrażenie ze akumulator są niedoładowane...

 

Ostatnio teoretycznie naładowałem je do oporu a i tak nie chciały odpalać z ,,pierwszego", wiec poprosiłem znajomego żeby przyniósł swój prostownik (taki własnej roboty) - podłączyłem go na 2 godzinki i normalnie teraz ciągnik pali bez problemu...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oFsik    138

Ja do bizona zawsze ładuje pojedynczo po dobie. Znajomy ma firmę transportową i do ciągników siodłowych tez ładuje pojedynczo.




 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

z tego co mi wiadomo to na poprawność ładowania wpływa czas napięcie i natężenie prądu i z tego co mi mówił sąsiad elekt. to najlepiej ładować aku, małym A i małym V zato przez długi czas, podobno lepsze to od jednorazowego szybkiego doładowania dużym A i V w krótkim czasie (jeśli sie mylę to przepraszam i prosze o sprostowanie) ja wszystkie aku, ładuje zawsze dwa jednocześnie i działają


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
juve    0

No w sumie to nie ja tylko ojciec... ale 15A ładowało się 2 dni i nocke...

 

Tylko że tak jak przedmówca napisał... Najpierw 15A a potem stopniowo co kilak godzin coraz mniej (podobno tak jest lepiej ładować?)

 

A no i akumulatorki oczywiście nie były całkowicie rozładowane na początku..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukash0    2

a ja w 60 to dwa na raz i zawsze niema problemu odkręcam kabel z rozrusznika daje + i do masy - 13V jak całkiem siadły to dwie godz i pali.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolego @juve, jeżeli amperomierz pokazuje prąd, którym ładowane są akumulatory to prostownik powinien je naładować. Piszesz, że ładowałeś je prądem 15A przez dwie doby. Przez ten czas powinny intensywnie gazować (co oznacza, że są już naładowane). Jeżeli nie gazują to rzeczywiście są nie naładowane i może to być przyczyna prostownika ale to jest mało prawdopodobne. Zmierz napięcie akumulatorów przy włączonym prostowniku po 24 godzinach ładowania. Powinno wynosić 14,5-15V. Kolego @kombajn nie maożna jednocześnie regulować napięcia i prądu. Akumulator należy traktować jak rezystancję i można ładować go stałym prądem lub stałym napięciem. Jak mówi prawo Ohma: prąd jest wprost proporcjonalny do przyłożonego napięcia. Tak więc jeżeli zmienisz napięcie, pociągnie to zmianę prądu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kombajn    1

już chyba rozumie o co chodzi, że zmieniając A automatycznie skoczy V, a jak odniesiesz sie do tego co radził mi sąsiad? że lepiej ładować aku przez długi czas np. 2 doby zato małym A, mówił się ze to lepiej wpływa na aku,


Wszystko to jest moją osobistą opinią. więc prosze jej nie krytykować. chyba że pisze głupoty ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Akumulatory ołowiowe należy ładować prądem C/10 przez 14 godzin, ponieważ współczynnik ładowania wynosi 1,4. Po tym czasie akumulator jest w pełni naładowany. Oczywiście nie zaszkodzi ładowanie pradem C/20 jednak czas ładowania wydłuży się do 28 godzin. Nie ma to większego wpływu na trwałość akumulatora. natomiast zaszkodzi mu prąd C/5, i nie należy stosować tak dużego prądu ładowania. Ogólnie nie powinno się przekraczać prądu C/10. Podane powyżej czasy dotyczą całkowicie wyładowanego akumulatora. Przy częściowym rozładowaniu będą one krótsze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Podstawa to zweryfikowac poprawnosc wskazan amperomierza w prostowniku. Sam sie przekonalem ze rozne prostowniki szczegolniete tanie maja czasam dziwne wynalazki w postaci amperomierzy. Pomiar takiego prostownika wykazywal prad ladowania na poziomie 3A, a zamontowany amperomierz wskazywal 10A. Dziwne nie??

Sam widzialem jak znajomy wypchnal kiedys taki prostownik naiwniakowi. Przyszedl gosc do hurtowni w ktorej kolega pracowal. Mowi ze potrzebuje prostownik na ok 20-25A. A te co byly na polce mialy do 15A. Kolega mowi zeby przyszedl jutro bo dzis zostaly zamowione takie. Ale beda ok 50 zl drozsze. Jak sie okazalo wystarczylo wyciagniecie Amperomieza do 15A i wlozenie do niego cyfrblatu z takiego do 30A( wyciagnietego z amperomierza za 6 zl) Jak reka odjal prostownik z zakresem do 15A przeistoczyl sie w taki do 30A. A 44zl zostalo w kieszeni.No coz roznie bywa na tym pieknym swiecie.

 

Najlepiej wlasnie zmierzyc napiecie ladowania akumulatora po podlaczeniu prostownika. I zweryfikowanie z samym wyjsciem z prostownika. Ladujac akumulator zasilaczem stabilizowanym przyrzydy pomiarowe zasilacza wskazywaly 14.5V i prad 2,5A a na slupkach akumulatora napiecie wynosilo zaledwie 13,2V. Okazaloo sie ze kable mialy jedynie gruba izolacje a w srodku zyla byla znikomego przekroju.

 

Na te sprawy nalezy zwrocic uwage. Jezeli na samym akumulatorze wskazania woltomierza i amperomierza sa ok, to ni ema bata musi sie naladowac.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Kolega @karola44 wyjaśnił wszystko tak dokładnie, że w zasadzie nie mam nic do dodania. Mogę jedynie stwierdzić na podstawie własnego doświadczenia, że prostownik o prądzie maksymalnym 5A jest w stanie naładować akumulatory o pojemności 195 Ah. Jest to tylko kwestia czasu ładowania.

Jeżeli na samym akumulatorze wskazania woltomierza i amperomierza sa ok, to niema bata musi sie naładować.

W powyższym cytacie jest wszystko na temat ładowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Camry
      Mam małe pytanko czy taki prostownik z rozruchem będzie dobry np. do rozruchu bizona czy też większego ciągnika . Jeśli macie lepsze propozycje to podsuncie. Wiem tematów było już dość dużo ale jakoś chodzi mi po głowie ten model a nigdzie tu na forum nie bylo o nim wzmianki. Dzięki 
      https://erli.pl/produkt/prostownik-z-rozruchem-class-750-lcd-rozruch-700a,166480992?gad_source=1&gclid=CjwKCAjwnv-vBhBdEiwABCYQAxkx6XIYDalvfXO3ZVaR2kdU2vq10NvAl9YBT0uqTsAOZf32j7LRChoCQ80QAvD_BwE
       
    • Przez ma123
      Witam planuje zakup prostownika z rozruchem z tego co czytałem to dobrze by było gdyby miał chociaż 500ah podczas rozruchu głównie miał by służyć do odpalania c360 c330 zimą oba posiadają akumulator 120 ah jakie polecacie prostowniki z rozruchem 
    • Przez lysyrolnik
      Witam
       
      No i stalo sie w moim MTZ 82TS padly baterie, i tu nasuwa sie moje pytanie- Jakie polecacie akumulatory?
      dodam ze w moim MTZ-cie sia aku... 2x 6v
    • Przez Fugeo
      Cześć Jaki polecicie mi nowy prostownik 12 V i 6 V do 200 zł do ładowania głównie akumulatorów w ciągnikach. Pojemność największego w claasie to jak się nie mylę ok 160-170 Ah. I czy warto szukać prostownika z funkcją rozruchu?
    • Przez Rolnik4056
      Witam.
      Zmieniam akumlatory w c330 z 2x 6 v na 1 12V.
      I pisze z pytaniem czy akumlator o parametrach 12V 120Ah 1000A wystarczy?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj