zubi1990

REMONT SILNIKA T25A

Polecane posty

Mikua    119

Dlatego nie chce szlifować, wolę pobawić się z tym co mam, a w między czasie kupić nowy, tylko... który wybrać, cenowo jest przepaść, z przeciwwagami stałymi czy przykrecanymi? 

https://allegro.pl/kategoria/czesci-do-maszyn-99022?string=wał korbowy t25&order=m&bmatch=ss-base-relevance-floki-5-nga-hcp-wp-mp-aut-1-1-0621

 

 

Każdy poleca z Tyczyna lecz za niego trzeba dac ok 1 tys, nie będę ukrywał że jest to droga inwestycja, tym bardziej że u mnie rusek działa tylko na 3 h, i to jednorazowo 

Edytowano przez Mikua

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Może i drogo ale remontu nie robisz co roku. 

To jest inwestycja na lata . 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Fakt, masz rację. 

Dzwoniłem do sklepu który jest nie daleko mnie i mają wal za 600 zł, już kompletny.

Niby sprzedali parę sztuk i do tej pory chodzą, po za tym 2 lata gwarancji, 

I teraz czy lepiej dołożyć parę słów i kupić Tyczyna z Internetu gdzie wiadomo jak jest z gwarancją, czy lepiej w sklepie gdzie gwarancję mam na miejscu.

Podpowiedzcie co byście wybrali :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
PRIMO    8046

Sześć stówek za wał a producent znany? o.O

Gwarancja to napewno. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

O producenta się nie pytałem, ale pewnie jak za ta cenę to wiadomo... albo i nie wiadomo skąd on jest.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

Tyczyn czy india to jeden piernik. Założyliśmy masę wałów do T-25, C330, C360 i innych made in india i żaden nie pękł i nic się z nimi nie stało.

Jeśli założyłeś wał, to rozkręć ponownie dół i sprawdź na której panewce Ci zaciera, będzie to widać. Wtedy z stopką i półpanewką udaj się do zakładu zajmującego się remontami i od ręki szlifną Ci lekko stopkę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Bears dzięki za odpowiedź.

Właśnie to samo usłyszałem w innym dalekim sklepie, mam takiego za 520 zł, założę i zobaczymy.

Walu nie odkrecalem, tylko korbowody bo były luzy, po wymianie panewek na takie jakie były "h1" jeden korbowod strasznie ciężko się kręci, za to drugi bez zmian, wygląda to tak jak by to wał się wytarl a nie panewka 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540
26 minut temu, Mikua napisał:

Bears dzięki za odpowiedź.

Właśnie to samo usłyszałem w innym dalekim sklepie, mam takiego za 520 zł, założę i zobaczymy.

Walu nie odkrecalem, tylko korbowody bo były luzy, po wymianie panewek na takie jakie były "h1" jeden korbowod strasznie ciężko się kręci, za to drugi bez zmian, wygląda to tak jak by to wał się wytarl a nie panewka 

 

Jeśli wał nie ma wyraźnych ubytków to udaj się do zakładu z korbowodem, przemierza Ci dół i ewentualnie obniżą i wyprowadzą pod nominalny wymiar. Nie pieniądze bo około 30-40zł a będziesz spokojnie spał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

I myślisz że będzie to lepsze niż założenie nowego wału? 

 

Do tego zakładu co robili  cylindry i korbowody mam koło 80 km, a druga sprawa to to że z pewnością od ręki mi tego nie zrobią a czekać koło tygodnia to trochę nie na rękę, tym bardziej że teraz czas żniw.

Sam już nie wiem co zrobić 

 

Edytowano przez Mikua

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

A co ty tam ostatecznie składasz? Robisz remont czy leczysz żeby chodziło?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Najpierw remont wizualny, i przy okazji zajrzalo się do silnika bo olej brał. Do tego udało się zdobyć tłoki nadwymiarowe więc padło na wymianę. 

I co sie okazało, że jeden tłok wgl nie miał spodu, jak jest 5 pierścień na spodzie to cały dół odpadł, a w silniku tego nie ma.

Druga sprawa to nowa głowica która założyliśmy, ale to problem opisałem w osobnym temacie.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540

Ja bym przemierzył wał, jeśli nie ma dużego wyrobienia ani rys to zakładał bym tak jak jest a w ewentualną kapitalkę włącznie z nowym wałem bawił bym się jak znowu padnie góra. W ruskim przy regularnych wymianach oleju można spokojnie zajeździć dwa zestawy.

 

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 10.07.2018 o 20:19, Mikua napisał:

I myślisz że będzie to lepsze niż założenie nowego wału? 

 

Do tego zakładu co robili  cylindry i korbowody mam koło 80 km, a druga sprawa to to że z pewnością od ręki mi tego nie zrobią a czekać koło tygodnia to trochę nie na rękę, tym bardziej że teraz czas żniw.

Sam już nie wiem co zrobić 

 

przed załozeniem nowego wału wypada zrobic osiowanie bloku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Powiedzcie czy trzeba robić osiowanie bloku czy ktoś zakładał bez ? 

Na dobra sprawę trzeba, lecz dzwoniłem do 2 zakładów i powiedziano że przy 2 cylindrach można, ale nie trzeba, tym bardziej jeśli przykreci się wal i z lekkim oporem będzie się kręcić to jest dobrze.

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    540
23 godziny temu, Mikua napisał:

Powiedzcie czy trzeba robić osiowanie bloku czy ktoś zakładał bez ? 

Na dobra sprawę trzeba, lecz dzwoniłem do 2 zakładów i powiedziano że przy 2 cylindrach można, ale nie trzeba, tym bardziej jeśli przykreci się wal i z lekkim oporem będzie się kręcić to jest dobrze.

 

 

Nie trzeba, dobrą praktyką było by pomierzenie bloku i sprawdzenie co tam się dzieje. Jeśli nie masz takiej możliwości to niestety musisz składać na czuja i o ile wał będzie się lekko kręcił (ręką) to będzie to chodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek99    16

 

Dnia 2.07.2018 o 22:53, Mikua napisał:

Cylindry odebrane, no i to tyle co mogę powiedzieć, montaż dopiero będzie za 2 tygodnie, wtedy sie przekonam czy warto było szlifować czy też nie,

Odgrzeje trochę kotleta 😀 mam prośbę do Mikua  gdzie szlifowałeś cylindry do T25, podał byś mi namiary, też mam cylindry do przetoczenia.  Jak Tobie sprawował się silnik z przeszlifowanymi cylindrami i tłokami remontowymi. 

Edytowano przez slawek99

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119
3 godziny temu, slawek99 napisał:

 

Odgrzeje trochę kotleta 😀 mam prośbę do Mikua  gdzie szlifowałeś cylindry do T25, podał byś mi namiary, też mam cylindry do przetoczenia.  Jak Tobie sprawował się silnik z przeszlifowanymi cylindrami i tłokami remontowymi. 

Szlifowano mi w Nieszawce, ale coś z nimi było nie tak bo po przykręceniu głowic była nieszczelność pomiędzy tuleja a głowica ( głowice nowe jak i stare) wiec nie bawiłem się dalej tylko założyłem nowe zestawy naprawcze 

Edytowano przez Mikua

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez Wieslaw55
      Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
    • Przez lejek
      Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
      Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

      zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

      i poszły panewki

      garki i pierścienie są ok

      jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
      może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
      Będe wdzięczny-Dzięki.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj