Skocz do zawartości




Reklama



REMONT SILNIKA T25A

wymiana walu korbowego

  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
278 odpowiedzi na ten temat

#21 Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 622 postów
  • 9176619
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 26 marzec 2011 - 18:25

Chyba remont nie znaczy u Ciebie wyczyszczenie oleju i pomalowanie ? :rolleyes: Co do elektryki załóż sobie z c-360  prosta i mniej kabli niż w tej ruskiej zamotanej. Zestaw naprawczy silnika kosztuje chyba około 170 zł x2 + głowice nowe około 190x2
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#22 maniek180

maniek180

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 11 postów
  • 12123036
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kraków
  • Zainteresowania:T25

Napisany 26 marzec 2011 - 18:28

yhm ej masz gg to popiszemy na temat tej elektryki , moje gg 12123036 pisz :)

#23 KarolT25

KarolT25

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 446 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:k Radomia
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

Napisany 28 marzec 2011 - 07:15

Zestaw naprawczy,skrzynie aby nie wyskakiwały biegi,jakiś płyn i inne duperele tak około 400-500zł cię wyjdzie  ;)

#24 Budzu321

Budzu321

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 marzec 2012 - 21:27

Postanowilem odswiezyc temat. Witam po remoncie generalnym silnika ON cieknie mi po głowicy po tej stronie od tłumnika, cieknie po tej głowicy co j est blizej kabiny, co moze byc tego przyczyną????

#25 balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1502 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 marzec 2012 - 22:28

Witam. Bardzo dziwna sprawa. może cieknie ci olej. Od strony wydechu kolego jest rurka która doprowadza olej do smarowania zaworów.Albo on cieknie z wtryskiwacza a ze silnik jest chłodzony powietrzem przedostaje się na drugą stronę.zlokalizuj dokładnie kolego ten przeciek

Edytowany przez milanreal1, 25 marzec 2012 - 00:04.
cytowanie poprzedniego posta


#26 Budzu321

Budzu321

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 61 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 marzec 2012 - 10:44

nie to napewno nie olej to jest ropa, cieknie po glowicy

Nie jednak to jest olej sprawdzilem dokladnie  co radzicie dalej???


Nie piszemy posta pod postem

#27 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2703 postów

Napisany 25 marzec 2012 - 19:54

Znaleźć przeciek i go usunąć.
Bo nie wiem jakiej innej odpowiedzi oczekujesz.
Możesz mieć przeciek z pod przykrywki klawiatury, albo jak wspomniał kolega @balcerek1 przewodu olejowego przykręconego do głowicy.
Szukaj bo nikt za ciebie nie znajdzie, szukaj od samej góry bo on po prostu ścieka.

#28 Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/ byłe Łomżyńskie

Napisany 14 wrzesień 2012 - 22:00

Odświeżę temat. Otóż planuję zrobić remont silnika mojego Rusina. Chodzi mi głównie o samą górę, chyba że będzie konieczność szlifnąć wał no to się szlifnie. Rusin jest z 1980r. (stary typ) Mam takie pytanie: Jeżeli będę wymieniał głowice, cylindry i tłoki, to czy podejdą komplety z nowego typu? Chodzi mi tutaj o te ze świecami żarowymi w głowicach.
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał

#29 zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 763 postów
  • 33264431
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 15 wrzesień 2012 - 00:30

Brak mi informacji na temat kompletów naprawczych, to trzeba iśc do sklepu i omierzyć, bo tak przez internet to niewiele można zdziałać...

Jeśli chodzi o wał, to rozmawiałem z mechanikiem, który powiedział, że wału się nie szlifuje, bo po tym niedługo pęknie. najlepiej nowy dać.

Masz silnik D21A, a ten nowszy to D122

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 15 wrzesień 2012 - 00:35.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

#30 balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1502 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 wrzesień 2012 - 19:37

Nowy typ tłoka różni się od starego.Jak pasujesz na nowy typ tłoka to nowy typ głowicy ale powinieneś dostać zestawy na stary typ i głowice.Musisz dograć stary typ to stary,nowy to nowy.Zgrać kompletami.Blok pasuje na stare czy na nowe. :) Pozdrawiam

#31 Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 622 postów
  • 9176619
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 15 wrzesień 2012 - 20:20

Jak przecież kupi nowy tłok+ cylinder+ głowica to przecież będzie wszystko pasować do starego typu a do tego będzie miał świece żarowe w głowicy.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#32 wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 469 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 wrzesień 2012 - 20:30

Witam- przy zakupie cylindrów radzę zwrócić uwagę na symbole cylindrów ponieważ są takie jak-A ,A2 ,A3 każy symbol ma inny wymiar zmieniałem sam już trzy razy w swoim IWANIE.Pozdrawiam :)

#33 balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1502 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 wrzesień 2012 - 21:37

@Witek2010 na rynku są dostępne zestawy starego i nowego typu i głowice też wiec musisz wszystko zgrać.A różnią się denkami tłoka.Stary nie ma wtłoczenia na na świecę żarową i na zawory a różnica jest taka http://moto.allegro....2613989330.html a stary typ wygląda tak http://moto.allegro....2613989426.html na tym polega różnica. :D Pozdrawiam

#34 SZYMANOX

SZYMANOX

    Zaawansowany

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 622 postów
  • 22732112
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Polska
  • Zainteresowania:Mechanizacja rolnictwa i Agrofoto.

Napisany 15 wrzesień 2012 - 22:03

Zobacz postzbyszekbrzuze, o 15 wrzesień 2012 - 00:30, powiedział:

Jeśli chodzi o wał, to rozmawiałem z mechanikiem, który powiedział, że wału się nie szlifuje, bo po tym niedługo pęknie. najlepiej nowy dać.


Popieram,wału się nie szlifuje,bo będziesz miał  2  :)
Powered by BELARUS 952///FIAT 880 DT /// ZETOR 7211/// URSUC C-330/// WŁADYMIREC T-25///
Wiceprezes KPK Kumurun Team

Księga życzeń i zażaleń na PW/GG.

#35 Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/ byłe Łomżyńskie

Napisany 15 wrzesień 2012 - 22:17

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi do mojego posta. Trochę to rozwiało moje wątpliwości, bo wcześniej gdzieś tu na forum wyczytałem, że niby te nowsze mają kilka koni więcej. Myślałem, że wykrzesano je z pojemności robiąc ciut dłuższe cylindry i gdyby tak było, to bym nie ryzykował się w to bawić ze względu na koszta, ale skoro nie ma znaczących różnic to cz\emu by nie spróbować takiego przeszczepu. Chodzi mi o to, że przy okazji remontu mogę mieć dwie świece jak wspomniał wcześniej Witek2010 Zawsze to jakiś plus na zimowe rozruchy, a jestem z podlaskiego więc jest z czym walczyć. Co do świecy żarowej w kolektorze ssącym, to powiem że od nowości miała zaje....ty apetyt na prąd. Trzeba by ją chyba pod spawarkę inwertorową podłączać :D Mam tylko nadzieję, że te nowsze paluszkowe nie są tak prądożerne. Może ktoś się wypowie kto ma takie i używa.
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał

#36 balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1502 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 wrzesień 2012 - 08:38

Jak masz oryginalny rozrusznik  to się nie dziwie że jak przyjdą mrozy to masz problem.Ja mam zamontowany od c360 i jak jest duży mróz ponad 20 stopni podpinam na 15 minut prostownik aby obudzić akumulatory 60 sekund grzania i rozruch beż odprężnika.Dwa obroty wału i Władek dyga .Są też wysoko obrotowe rozruszniki.Mam takiego w c360 i zimą też odpalam beż problemów. :D Pozdrawiam

#37 Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 622 postów
  • 9176619
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 16 wrzesień 2012 - 09:43

Co do tych tłoków jeszcze. Miałem kiedyś jeden nowy typ a drugi stary :D i wszystko dobrze chodziło. Żeby było jeszcze ciekawiej to tłok był nowego typu a głowica starego .
A jeszcze jest przecież różnica w ilości pierścieni miałem stary typ tłoka z tym jednym "kółkiem" na tłoku a miał 5 pierścieni a taki sam jest stary typ a ma 4 pierścienie. Także do końca nie wiem jak to jest...

Co do tej świecy żarowej w kolektorze to jest bardzo prądożerna (przygasa kontrolka od ładowania po załączeniu świecy) trzeba mieć dobre akumulatory do tej świecy najlepiej 2x6V a nie jeden 12V.  Ja mam jeden 12V i świecę żarową zastąpiłem płomieniową nie ciągnie tyle prądu a role tą samą ma co tzw. "kapciuch" :D  Minus taki, że spala się tlen...  ale mimo to pomaga przy mrozach większych.  Dla mnie najlepszym rozwiązaniem to ta świeca płomieniowa i grzałka w misce olejowej i musi zapalić, rozrusznik od c-360 R11.
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#38 Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/ byłe Łomżyńskie

Napisany 16 wrzesień 2012 - 10:00

Co do rozrusznika to mam zamontowany szybko obrotowy i on daje radę, ale co z tego jak wcześniej świeca prąd łyknie. Ja kiedyś założyłem głowicę nowego typu na stare graty i odbiły się zawory na tłoku. Silnik trochę klepał na początku, ale ogólnie to nie polecam - mało ciekawe wrażenia, to był mój błąd i pośpiech. na szczęście nic nie rozwaliło
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał

#39 mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2703 postów

Napisany 16 wrzesień 2012 - 19:21

Ja bym najpierw dowiedział się ile prądu pobierają te 2 świece żarowe co są w głowicy i ile trzeba je nagrzewać. Bo będzie: zamienił stryjek siekierkę na kijek.
A także jak jest z ich wymianą gdy się spalą. Głowica jest aluminiowa tak jak w samochodach osobowych i wiem z doświadczenia, że ich wymiana może przysporzyć wielu kłopotów. Np. zerwany gwint w głowicy, urwana świeca. I już mamy problem i głowica do zdejmowania.
Świece w głowicach są narażone na dość mocne tortury w czasie całej pracy silnika, przy kiepskiej jakości świec może to je szybko wykańczać.
Gdyby to był silnik z wstępną komora spalania to taka świeca jest nieodzowna.
Według mnie lepszym rozwiązaniem jest wymiana oryginalnej spiralnej świecy żarowej w kolektorze na płomieniową.
Jej pobór prądu jest znikomy w porównaniu do ciepła jaki daje, czas rozgrzewania 8s i już można zapalać.
Wymiana spalonej nie przysparza wielu kłopotów nawet z tego względu, że kolektor podczas pracy nie nagrzewa się tak bardzo więc gwint się nie zapiecze.
Świeca od MF255 nie jest kosmicznie droga, potrafi rewelacyjnie pomóc zapalić C-360 w mróz -30, to co dopiero powie Władek.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#40 GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2046 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 wrzesień 2012 - 19:45

Niema    co przesadzać ze świecami
T 25 maja problem z kręceniem ,ja wo gule świece mam odpięta od 25 lat i  jeżeli jest dobra bateria i dobrze kręci to odpala tak do - 18 stopni





Także otagowane z jednym lub więcej tym słowem kluczowym: wymiana, walu, korbowego



Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk