Skocz do zawartości

Zdjęcie

REMONT SILNIKA T25A


430 odpowiedzi na ten temat

#101 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2013 - 22:25

REMONT SILNIKA T25A Tak samo jedna sztuka.
Chyba, że ktoś nie wyjmował starych. Bo zostawały w głowicy.
Jak blondynka u lekarza, że ma dwa kręgosłupy.
Lekarz ogląda zdjęcie rentgena i w końcu mówi: tampony się wyciąga, a nie wkłada jeden za drugim. :P

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 20:44
  •  

#102 Share pawel807

pawel807

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Rycki

Napisany 06 luty 2013 - 22:33

REMONT SILNIKA T25A @zbyszekbrzuze Czyli wziąłeś się za remont ? Co do podkładek pod wtryskami to powinna być jedna, nie wiem czemu Ty masz 3.

Malowanie też będzie ?:)

#103 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 07 luty 2013 - 00:17

REMONT SILNIKA T25A Z tymi podkładkami wygląda tak i nie można ich zdjąć:
Załączony plik  wtrysk.bmp   1,58MB   164 pobrań

Chyba, że pomyliłem uszczelniające z dociskowymi...

Do głowic nie zaglądałem, bo już ciemno było a lampa spadła i sie rozwaliła :(


Pawel807: Malowanie może będzie, ale po kolei, najpierw trzeba zrobić to. Może założę specjalny wątek z historią remontu.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#104 Share pawel807

pawel807

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Rycki

Napisany 07 luty 2013 - 10:55

REMONT SILNIKA T25A Te podkładki są luźne ? Jeżeli tak to i ja mam takie. Podkładki uszczelniające są z miedzi. Zakładasz na koniec wtryskiwacza.

#105 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 07 luty 2013 - 11:12

REMONT SILNIKA T25A Dobra to juz wiem.

Teraz tak:
1. Czy opłaca się kupowac tulejki korbowodów i w blok ze sklepu, bądź internetu, czy lepiej dotoczyć u tokarza?
2. Czy mógłby mi ktoś przybliżyć ozn. panewek: N1, N2, R1, R2 R3, R4. w moim silniku są N1
3. nie widać żeby gubił smarowanie na wale (panewki nie mają przetarć), to co to może być?
Podczas pracy silnika na średnich obrotach wskazówka manometru strasznie drgała. Po odpaleniu brakowało skali (zawór redukcyjny zakręcony do końca), a na ciepło było dobrze, ale po robocie w polu (np. przetrząsanie) spadało poniżej 1, a czasem poniżej 0,5 bar.

Dzisiaj spróbuję jeszcze zajrzeć do rozrządu.

4. gdyby się okazało, że główne panewki też są dobre, to robić coś z wałem, czy tylko wymienić panewki dobrać półpierścień i składać, ewentualnie wymienić tulejki rozrządu?

Wie ktoś może czym wyczyścić blok ze spalonej ropy z olejem i kurzem? nic nie bierze tego

Edytowany przez razor275, 07 luty 2013 - 15:31.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#106 Share hacki

hacki

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 79 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2013 - 15:06

REMONT SILNIKA T25A naftą i pędzlem z skruconym włosem

Edytowany przez hacki, 07 luty 2013 - 15:07.


#107 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 07 luty 2013 - 16:29

REMONT SILNIKA T25A To będzie śmierdziało naftą jak nie wiem... Poszukam w sklepie jakiejś dobrej chemii, żeby spryskać i myjką przejechać. Gdzieś czytałem na forum, że można podłączyć ciepłą wodę do zwykłej myjki (do 60 *C).

A pozostałe moje wątpliwości kto rozwieje?

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#108 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2013 - 16:30

REMONT SILNIKA T25A Witam ja do mycia stosuje na powierzchniach takich bendzynę i rozpuszczalnik uniwersalny w stosunku 1:1, i pędzlem jak podaje wyżej kolega ,ale wcześniej ropą to potraktuję aby trochę rozmiękło zabrudzenie :rolleyes: Pozdrawiam.

#109 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 07 luty 2013 - 17:07

REMONT SILNIKA T25A Najpierw wypróbuje tą miksturę na moich dłoniach, bo zasmoliły sie od tego silnikam że 2 dni nie mogę zmyć :D
Niech sie ktoś wypowie o tych tulejkach, bo to naprawadę ważne, bo chcę zrobić dobrze...

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#110 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2013 - 19:02

REMONT SILNIKA T25A Korbowody to zawieź do szlifierza.Jak nie będą pasować nominały to dotoczą nad wymiar a co do wałka rozrządu jak nie będzie luzu to nic nie rób a jak będzie i o ile nie ma wydartych krzywek to też do szlifierza wciśnie nad wymiar i wałek doszlifują a panewki to masz nominał i jak nie ma wyczuwalnego luzu to załóż nowe panewki.Teraz co do ciśnienia to pompa olejowa do wymiany i skontroluj rurkę czy nie jest pęknięta no i sprawdź bąka jak ma luz też gubi ciśnienie no radził bym też zegar ciśnienia oleju też zmieic tylko zetorowski polecam bo te ruskie to szajs i ciśnienie na zaworze ustaw na 4 atmosfery no i proponował bym puścić ciśnienie sprężarką przed rozebraniem żeby sprawdzić czy nie jest gdzieś na pęknięty na magistrali no i tulejki na kołach rozrządu sprawdź luzy.A zapomniałem o wałku z przeciw wagami też jak będzie luz to do szlifierza i luz na dźwigniach zaworowych.

Edytowany przez balcerek1, 07 luty 2013 - 19:03.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 20:44
  •  

#111 Share jarekstryszawa

jarekstryszawa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 178 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Stryszawa
  • Zainteresowania:http://jarekstryszawa.w.interia.pl

Napisany 07 luty 2013 - 20:20

REMONT SILNIKA T25A

To będzie śmierdziało naftą jak nie wiem... Poszukam w sklepie jakiejś dobrej chemii, żeby spryskać i myjką przejechać. Gdzieś czytałem na forum, że można podłączyć ciepłą wodę do zwykłej myjki (do 60 *C).

A pozostałe moje wątpliwości kto rozwieje?

Ja tak podłączam do myjki z serii HD Karchera- działa z powodzeniem.

#112 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 luty 2013 - 20:30

REMONT SILNIKA T25A W tej myjce masz metalowa pompę

kto ma z tworzywa lepiej niech tak nie robi

#113 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 07 luty 2013 - 22:00

REMONT SILNIKA T25A Co do tulejek jakichkolwiek w silniku, to właśnie przerabiałem ten temat i powiem tak: Jeżeli masz gdzieś w pobliżu tokarza, który ogarnia temat, to lepiej zamów u niego, tylko trzeba dać stare na wzór. Tak jak pisał balcerek1 tulejki korb i wałków (rozrządu i wyrównoważający) lepiej dać tam gdzie robią szlify, oni to zrobią najlepiej - chodzi tu o współosiowość. Ja kupowałem większość tulejek przez internet i to co otrzymałem to jeden wielki chłam jakiego w życiu nie widziałem. Tulejki nie dość że nie trzymają wymiaru, to otwory olejowe są tak powiercone, że zaślepiają wlot oleju z magistrali. Większość otworów musiałem przewiercać na nowo. Klawiatury zaworów kupiłem nowe kompletne, po rozpakowaniu i porównaniu z moimi 32 letnimi, te nowe mają większe luzy na tulejkach o jakości ich wykonania już nie wspomnę. Ostatecznie założyłem swoje stare, po wcześniejszym przeczyszczeniu kanałów olejowych (bardzo ważna sprawa) Uszczelki do silnika też do du...y nie pasują na otwory i się fałdują, komplet podkładek zabezpieczających do silnika to dosłownie jakiś żart. Nie wiem jak w innych regionach naszego jakże kochanego kraju, ale u nas w jakimkolwiek sklepie z częściami sprzedają kilka podkładek i blaszek z dwoma otworami przewiązanych drucikiem dosłownie z 8 szt. i twierdzą, że to jest komplet do silnika. :D a powinno ich być coś około 20 już nie pamiętam dokładnie. Jakiś rzemieślnik zobaczył że jest potrzeba to produkuje, ale oryginalnego kompletu jak żyje na oczy nie widział, ale jest producentem.

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#114 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 07 luty 2013 - 23:38

REMONT SILNIKA T25A

Kontowanie to jest ustawienie sworznia tłoka równolegle do osi wału


Jak ja to robiłem jakieś 15 lat temu to się nazywało roztaczanie tulejek sworznia, czyli dopasowywanie średnicy tulejek w korbowodzie do średnicy sworznia tłokowego. Robiło się to na wytaczarce w specjalnym uchwycie.
Z kontowaniem się nie spotkałem. A po drugie czy nie powinno się pisać kątowanie czyli od kąta, a nie kontowanie od konta (takiego jak banku)? Tak pytam bo kontowanie mi się kojarzy z jakąś operacją księgową :)

#115 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 luty 2013 - 10:11

REMONT SILNIKA T25A Zegar mam właśnie jakiś Polski, ale wyskalowany do 4bar, to wskazówka się wyrywała z niego, a potem opadało. Czyli mówicie, że panewki wszystkie wymienić? Zrobię tak, bo jedna ma rysę, to i tak do wymiany.

Silnik już rozebrany:
http://www.facebook....352310664881426

Wstawię jeszcze filmik poglądowy o tym jak silnik chodził przed remontem.

Tylko nie wiem, czy tarcza sprzęgłowa była dobrze założona na wałek, niech ktoś sprawdzi na zdjęciu, bo lekko mi sprzęgło ciągnęło.


Kątowanie ma na celu zapewnienie równoległości gniazd w korbowodzie, czy nie jest np. skręcony, bo inaczej tłok podczas suwów będzie wykonywał niepotrzebny ruch obrotowy, co będzie doprowadzało do obracania się pierścieni i będzie też większe obciążenie panewek. Na skręcenie narażone są głównie korby ze stopów lekkich i silnie przegrzewane.


EDIT:
Film przedstawiający pracę silnika, trochę nudny, ale warto obejrzeć do końca.

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 08 luty 2013 - 11:51.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#116 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 luty 2013 - 17:49

REMONT SILNIKA T25A Witam, jak widac bardzo słabo podnośnik działa, przedmuchy silnika, i jakiś lekkie stuki słychać ,ale ciężko wypowiedzieć się co do tych stuków, ponieważ najlepiej lokalizuje się miejsce stuku( bynajmiej ja tak robię) biorę wężyk i jeden koniec wkładam do ucha ,a drugi przykładam w różne miejsca silnika ,oraz do misy olejowej dla lokalizacji, góra czy dół silnika stuka, i bardzej słyszalne są stuki i wówczas w miarę dokładnie można zlokalizować miejsce, czy to wał na dole ,u góry, a może coś innego, tłoki w tulejach czy sworznie tłokowe, a może wałek rozrządu.Zawsze jeżeli to możliwe przed zabraniem się za rozbieranie silnika w ten sposób robiłem- obsłuchanie silnika, co ułatwia póżniej naprawę :rolleyes:Pozdrawiam.

#117 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 luty 2013 - 20:27

REMONT SILNIKA T25A stukaly tylko luzne tloki i sworznie tlokowe. dół był cicho. ja go dokladnie sluchalem. po rozebraniu to sie sprawdzilo. Jedna sprawa: koło zamachowe było przykręcone na aluminiowe podkładki i niezle trzymalo. ja to odkreciłem i teraz zakręcić na te same czy dać nowe?

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#118 Share Potajtany

Potajtany

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 58 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 08 luty 2013 - 23:26

REMONT SILNIKA T25A Nowe daj

#119 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 09 luty 2013 - 00:18

REMONT SILNIKA T25A A skad wziąć?

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 20:44
  •  

#120 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 luty 2013 - 13:39

REMONT SILNIKA T25A Powinny być blaszki zaginane

Podobne tematy walu korbowego