zubi1990

REMONT SILNIKA T25A

Polecane posty

qbic    0

 

QBIC Czytaj ze zrozumieniem...

 

Od strony pompy miałem właśnie i nie dało się wału ruszyć. Odwróciłem i już jest ok. Czyli zamki powinny być po stronie wentylatora!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Ja u siebie wrzuciłem wał po szlifie, przykręciłem stopki główne tylko na 120 Nm i już wałem nie można obrócić, a gdzie jeszcze do 160 Nm i do tego jeszcze korby dojdą. Oj rozrusznik będzie miał co robić. :unsure:


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Oj raczej coś nie tak, skoro sam wał bez korbowodów nie da się przekręcić.

Lepiej teraz jeszcze raz rozebrać i posprawdzać niż później gdy wszystko będzie złożone.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

@Marcelix wał po przykręceniu panewek głównych ma się obracać bez oporów.Jak nie możesz ruszyć wałem to może masz nie te panewki albo blok kiernięty.Lepiej to sprawdź bo nie radził bym ci tak złożyć silnika ponieważ rozrusznik nie ruszy a jak ruszy to długo nie pochodzi i pęknie wał. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Dziękuję koledzy za podpowiedzi. Mnie osobiście też to się nie podoba, bo już kiedyś miałem taki właśnie problem, tylko nie pamiętam już jak został rozwiązany.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

U nas było tak w Bizonie, to bez wizyty w Iławie się nie obyło...

Chociaż znajomy mechanik w Zetorze 25 wkładał dystansy pod stopki i jakoś mu to chodziło


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Yaro1976    13

Mechaniory a nikt nie wspomniał o pasowaniu panewek - tylko dokręcić i to wszystko??? Jeżeli tak to powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

niektórzy nie mają katalogu i nie wiedzą, samych nominalnych panewek są 3 rodzaje


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jeżeli wał idzie do szlifu to się bierze i blok i korbowody.Zakład który robi szlif wału zarazem powinien pasować panewki główne i korbowe.Biorą za to kasę i wystawiają gwarancję.Tak odbywa się u mnie.Zaworze wał blok i korbowody oni zamawiają panewki i wykonują szlif.Składają wystawiają papier i jest ok.Raz miałem wał szlifowany w Sieradzu od c 360 i pomylili wymiary, na jednym czopie drugi szlif a na reszcie pierwszy.Od tego momentu się skończyło czy zaworze ja czy klient nie ma reguły zawozi wszystko i po sprawie potem składam i wszystko pasuję. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Kiedyś zawoziło się wał do szlifu i dostawało się panewki odpowiednie do wykonanego szlifu i jakoś nigdy problem nie występował, a teraz dostajemy panewki Polskiej produkcji ładnie pięknie zapakowane, ale ich wymiary pozostawiają wiele do życzenia. Jak kolega wyżej napisał "zakład bierze kasę" i to nie małą i gdyby od takiego Władka dać cały silnik do zrobienia, to taki zabieg podwoiłby jego wartość, a przy sprzedaży nikt nam tego nie uwzględni.

 

Odkręciłem wszystkie stopki główne z powrotem i co się okazuje po dokładnych oględzinach stwierdziłem, że panewki w stopkach wystawały po 0,5 mm każda. skróciłem je i jest znaczna poprawa, ale to jeszcze nie to co powinno być - lekko docisnę kluczem i już nie można obrócić wałem. Na dzisiaj już dość, jutro dalsze działania. Zobaczymy co przyniosą.

Edytowano przez Marcelix

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Witek2010    33

Mi się wydaje, że odwrotnie zakładasz. A czekaj ty zakładasz nowe czy stare? Jeśli stare to chyba muszą być na tych samych miejscach co wcześniej. Mi kiedyś wyleciały przy odkręcaniu i potem nie szło złożyć lekko kluczem śrubę obruciłem i już wału się nie ruszy i trzeba było tak ustawić jak było wcześniej.


"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Jakie masz panewki i jaki szlif wału.Ruskie panewki są na szlif 0,5 a szlif robią na 0,25 i powinieneś mieć panewki polskie.U mnie za spasowanie panewek głównych i korbowych biorą 50 zł i mam spokój.Nie jeździsz kombinujesz tylko składasz. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Spokojnie panowie. Wał był szlifowany w Białymstoku i tam dostałem razem z wałem panewki Polskie więc myślę że zakład lipy nie zrobił tylko po prostu te panewki to badziew. Kiedyś w tym samym zakładzie robiłem szlif, dostałem panewki Radzieckie, złożyłem wszystko do kupy i hulało wiele lat, a teraz takie cyrki. Do Białego mam 100 km, ale po niedzieli zapakuję blok, wał, stopki i korby. niech sami zobaczą jak to się pasuje na ich panewkach, bo jak im tylko powiem to mi w życiu nie uwierzą. Nie wiem ile za to wezmą. Za szlif + panewki zwinęli 350 zł, więc może skóry z pleców nie zedrą.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Buszmen11    268

Jeżeli wał idzie do szlifu to się bierze i blok i korbowody.Zakład który robi szlif wału zarazem powinien pasować panewki główne i korbowe.Biorą za to kasę i wystawiają gwarancję.Tak odbywa się u mnie.Zaworze wał blok i korbowody oni zamawiają panewki i wykonują szlif.Składają wystawiają papier i jest ok.Raz miałem wał szlifowany w Sieradzu od c 360 i pomylili wymiary, na jednym czopie drugi szlif a na reszcie pierwszy.Od tego momentu się skończyło czy zaworze ja czy klient nie ma reguły zawozi wszystko i po sprawie potem składam i wszystko pasuję. :D

 

gdzie taka lipę robią w sdz?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

@Buszmen11 to jest sprawa z przed 7-8 lat coś takiego. :) Burdelu nikomu nie będę robił.Podałem tylko miejscowość ale fakt jest taki ze polecieli sobie w kulki może panewki pan złe kupił a może pan źle składa. ;[ Wał poprawili i chodzi do dzisiaj ale mi na nerwach zagrali. :ph34r: Od tej pory zmieniłem zakład i na razie jestem zadowolony z ich usług. :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

http://allegro.pl/ze...2960160530.html

Co wy na to? sensacja jakś, czy zwykła tuleja?

 

http://allegro.pl/rolnex-silnik-t25-wal-glowice-bez-osprzetu-i2938500895.html

To dobra oferta jest. Odkręcane przeciwwagi, miarka oleju jak w nowym typie, tylko góra zwykła na świecę w kolektorze

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Voo    39

Tylko po co komu nowy blok silnika.

Wał - 800

Głowica 2szt - 400

Cylindry,tłoki,pierścienie,sworznie 2kpl -400

Panewki - 50

Tuleja korbowodu 2szt - 20

Komplet uszczelek - 30

Razem 1700zł.Za tyle można zrobić remont silnika na najdroższych oryginalnych rosyjskich częściach.A jak ktoś chce mieć świece w głowicy to niech kupi taką ze świecami,dorobi instalacje i po problemie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    92

Też prawda do tych 2,850 to możesz założyć nową pompę olejową koła na rozrządzie pompę zregenerować nowy wałek rozrządu założyć i tulejki nowa klawiaturę i wałek z przeciw wagami możesz za tulejować i jeszcze na gorzałkę zostanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Akurat u mnie pompa wtryskowa jest po pegeneracji, to odchodzi od kosztorysu. Kompletny blok to raczej przesada. Tak tylko pokazałem, żeby było o czym pisać. Wiecie co, jak bym miał całego zrobić, to wyjdzie z 4 tysie, więc zastanawiam się, czy nie dołożyć 2 tys. i wymienić traktor na mniej zużyty, ewentualnie kabinę i radio przerzucić a ten sprzedać..


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

I pewny będziesz co kupisz?

Co sam zrobisz to będziesz wiedział i miał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Jest pewne ryzyko. Ja nie zarządzam finansami gospodarstwa, więc mogę tylko dawać ojcu propozycje co do zakupów. Ja wolałbym zrobić, nawet drożej, niż kupić ciągnik, który będzie chodził dobrze, a za miesiąc zapowietrzy się, albo hamulce zginą, albo rewers pęknie. Ja mam ciężką nogę, więc dla mnie nie może być żadnych niedoróbek, bo to nie wychodzi sezonu na przegarnianie siana, gdzie się leci 17~20 km na godzinę po kretowiskach i w zakręty na jednym hamulcu, albo zawija też na hamulcu na 4~5 biegu do tyłu żeby nawrócić. Tylko ziemia lata, jak łąka niezbyt twarda. Ja też lubię, jak coś jest zrobione dokładnie, no i jestem mechanikiem z zawodu:).


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Geo    10

Nie jestem pewien, ale nie wydaje mi się, że oryginalnie tuleje były azotowane. Poza tym opis jest taki: tuleje azotowane, pierścienie rosyjskie oryginalne.... nie napisali, że tuleje są rosyjskie. Ciekawe jak pierścienie będą współpracowały z dużo twardszą powierzchnią tulei? I czy te pierścienie są przeznaczone do takich tulei? Ale może tylko się czepiam :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolor mają jak nasz wał od Bizona jak przyszedł od azotowania, to może i jakiś tam czas były w azocie. Tylko jak długo? Trzeba by zapytać sprzedawcy o jakiś papier potwierdzający. O producenta i czy oni kompletują te zestawy, czy sprowadzają całość w pudełkach.

 

Hmm. A gdyby tak azotowane tuleje, chromowe pierścienie, kute tłoki i korbowody, utwardzony i wyważony wał, turbinka, zmienione krzywki na wałku, większa dawka i poszerzone kanały w głowicach i może większe zawory? 45 KM z D21 by wyciągnął jak nic.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez Wieslaw55
      Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
    • Przez lejek
      Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
      Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

      zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

      i poszły panewki

      garki i pierścienie są ok

      jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
      może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
      Będe wdzięczny-Dzięki.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj