Skocz do zawartości

Zdjęcie

REMONT SILNIKA T25A


430 odpowiedzi na ten temat

#41 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 wrzesień 2012 - 20:03

REMONT SILNIKA T25A Nie wiem co jest, wiecznie słyszę, że Władki ciężko kręcą a w zimie to tragedia. Moje nie maja problemów z kręceniem na oryginalnych rozrusznikach zima także.
A jeszcze dodam, że aku. nie mam 2x6 tylko 1x12.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 05:37
  •  

#42 Share Geo

Geo

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 549 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Białystok
  • Zainteresowania:Ciekawostki naukowe i nie tylko

Napisany 21 wrzesień 2012 - 22:34

REMONT SILNIKA T25A Radzę użyć myjki ciśnieniowej z odpowiednim preparatem do czyszczenia silników z oleju i takich tam paskudztw. Są też środki w aerozolu do czyszczenia silnika. Spytaj w jakimś sklepie z chemią do samochodów. Po drugi silnik we władku nie powinien być cały ubrudzony przepalonym olejem. Zwykle jest to spalone paliwo wydobywające się z zepsutej lub źle utrzymanej pompy wtryskowej, albo cieknie olej z uszczelniaczy rurek w których są popychacze zaworów, albo spod uszczelki pod pokrywą głowicy. Jak umyjesz poszukaj przecieku.
Co do błotników przednich to te co teraz są sprzedawane to straszne badziewie - za cienka blacha. Do niedawna można było kupić oryginalne i kompletne w Czarnej Białostockiej, ale chyba i tam już nie ma. Więc pozostaje remont starych albo własna inwencja.

#43 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2012 - 15:20

REMONT SILNIKA T25A Witam, założyłem nowy temat, ale został zamknięty i zostałem przekierowany tutaj. Muszę więc się powtórzyć bo może nie wszyscy czytali tamten wątek. Musiałem wyciągnąć tłok z cylindra i wydaje mi się (ale to tylko mi się wydaje bo coś jest źle) że włożyłem tak samo, ale po skręceniu nie można obrócić wałem. Albo odwróciłem tłok albo stopkę, albo i to i to. Moje pytanie jak powinien być tłok włożony i jak stopka. Po której stronie powinien być zamek na panewce i po której na tłoku (od strony tłumika czy od strony rozrusznika). Proszę o odpowiedz. Nie mam katalogu i nie mam gdzie sprawdzic. Mowa jest o cylindrze bliżej kierowcy. Pytam gdyż nie wiem czy są tak samo montowane obydwa korbowody, stopki i panewki.
  • 0




#44 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2012 - 18:02

REMONT SILNIKA T25A Witam-zacznijmy od tego co wymieniałeś aby można było Ci pomóc- stopy korbowodów muszą być po tej samej stronie, jeżeli wyjmowałeś jeden zestaw to załóż tak jak jest ten którego nie robiłeś i tak: po pierwsze- tłok musi być skierowane komorą w denku tłoka bliżej wtrysku, jeżeli nie zmieniałeś panewek korbowodowych, to pamiętaj, nie wolno zamieniać dolnej z górną w korbowodzie ponieważ jeżeli są jakie-kolwiek ślady zużycia (jakieś ryski itd.)możesz doprowadzić do zatarcia panewek.Następna kwestia to: czy i jakie zakładałeś pierścienie ,albowiem są trzy ich wymiary tak i cylindrów i tłoków i muszą być o tych samych symbolach, masz tak: symbol- A, następnie A2, i A3, poza tym - czy nie popękały pierścienie w trakcie montażu .Jeżeli natomiast nic nie zmieniałeś i złożyłeś tylko z powrotem, to zapewne korbowód przekręciłeś odwrotnie i wówczas nie ruszysz wałem i lepiej na siłę nie staraj się kręcić, bo uszkodzisz wał i panewki tylko odkręć korbowód i go przekręć odwrotnie zamkiem ale najlepiej najpierw napisz co tam robiłeś i co wymieniałeś aby można było Ci pomóc :rolleyes: Pozdrawiam.

#45 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 22 listopad 2012 - 18:29

REMONT SILNIKA T25A Trzeba jeszcze dodać, że panewki składamy zamkiem do zamka i powinny być zamontowane tymi zamkami po stronie pompy wtryskowej.

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#46 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 22 listopad 2012 - 19:19

REMONT SILNIKA T25A Pewnie panewki odwrotnie założył zamkami na przeciw siebie chyba. Pamiętam, też to jak pierwszy raz rozbierałem wał nie chciał się obracać tyle, że nie skręcilem go jeszcze. Wtedy tak trzyma jak te panewki są źle bo tłoka to już chyba odwrotnie nie założyłeś. Wgłębienie ma być po stronie wiatraka. (dmuchawy, rozrusznika)
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#47 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2012 - 20:17

REMONT SILNIKA T25A wymieniałem uszczelke pod cylindrem bo był przedmuch jakiś i powoli zalewało się olejem i jeden pierścień bo pękł przy okazji montażu. tłok jak nie jest przykręcony korbowód porusza się w cylindrze tak więc pierscienie nie blokują. Obawiam sie najgorszego że włożyłem go odwrotnie o 180º i będe musiał od nowa głowice odkręcać i sciągać wszystko. Najgorsze jest to że nie wiem dlaczego nie sprawdziłem jak przykręciłem korbowód czy się rusza i narobiłem sobie troche roboty. I tak z tego co nie robiłem to nie odkręcałem tłoka od korbowodu, nie wyjmowałem panewki z korbowodu. Wyleciała mi panewka ze stopki ale ładnie zamek w zamek ją włożyłem. Muszę zdjąć głowice żeby stwierdzić czy odwrotnie nie założyłem tłoka chyba że od dołu da się to stwierdzić? Miske już mam odkręconą (olejem też zdążyłem zalać i musiałem spuszczać jeszcze raz :unsure: ) Strona po której jest zamek w stopce była po stronie pompy wtryskowej. Natomiast nie przyjrzałem się po której stronie jest zamek w korbowodzie nawet nie wiem czy taki jest. Powinien być po stronie rozrusznika jak jest?

#48 Share wieslaw16

wieslaw16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1012 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2012 - 21:15

REMONT SILNIKA T25A Witam- może tylko samą stopę korbowodu odwrotnie dałeś, zobacz od spodu dokładnie jak wygłąda korbowód- ten którego nie ruszałeś, numery na korbowodach po oczyszczeniu powinny być widoczne masz nr. 1 i nr. 2 i wówczas będziesz miał punkt odniesienia jak być powinno i załóż aby było tak samo, jak w tamtym, a jeżeli nie zdejmowałeś tłoka z korbowodu, a widać że masz go odwrotnie, to nie musisz zdejmować głowicy,(o ile dobrze pamiętam) może uda Ci się całym korbowodem z tłokiem przekręcić, tylko czop wału ustaw aby był na dole po odkręceniu, a korbowód z tłokiem wepchnij do góry na tyle abyś mógł obrócić korbowód, ja dawno w tym się nie grzebałem i nie powiem Ci dokładnie, ale chyba da radę całość przekręcić :rolleyes: Pozdrawiam.

#49 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 25 listopad 2012 - 01:05

REMONT SILNIKA T25A

Trzeba jeszcze dodać, że panewki składamy zamkiem do zamka i powinny być zamontowane tymi zamkami po stronie pompy wtryskowej.


QBIC Czytaj ze zrozumieniem...

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#50 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 listopad 2012 - 09:59

REMONT SILNIKA T25A Parę t 25 się zrobiło i zamek na korbowodzie idzie od strony wałka rozrządu a nie pompy ale nie ma tak dużego znaczenia bo we władku są korbowody proste nie skośne jak w c 330 tylko ważne żeby zamek panewek był razem na jednej stronie. :) .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 05:37
  •  

#51 Share qbic

qbic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 listopad 2012 - 12:38

REMONT SILNIKA T25A

QBIC Czytaj ze zrozumieniem...


Od strony pompy miałem właśnie i nie dało się wału ruszyć. Odwróciłem i już jest ok. Czyli zamki powinny być po stronie wentylatora!

#52 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 26 listopad 2012 - 17:27

REMONT SILNIKA T25A Ja u siebie wrzuciłem wał po szlifie, przykręciłem stopki główne tylko na 120 Nm i już wałem nie można obrócić, a gdzie jeszcze do 160 Nm i do tego jeszcze korby dojdą. Oj rozrusznik będzie miał co robić. :unsure:

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#53 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 listopad 2012 - 22:41

REMONT SILNIKA T25A Oj raczej coś nie tak, skoro sam wał bez korbowodów nie da się przekręcić.
Lepiej teraz jeszcze raz rozebrać i posprawdzać niż później gdy wszystko będzie złożone.

#54 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 listopad 2012 - 22:52

REMONT SILNIKA T25A @Marcelix wał po przykręceniu panewek głównych ma się obracać bez oporów.Jak nie możesz ruszyć wałem to może masz nie te panewki albo blok kiernięty.Lepiej to sprawdź bo nie radził bym ci tak złożyć silnika ponieważ rozrusznik nie ruszy a jak ruszy to długo nie pochodzi i pęknie wał. :D

#55 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 27 listopad 2012 - 10:04

REMONT SILNIKA T25A Dziękuję koledzy za podpowiedzi. Mnie osobiście też to się nie podoba, bo już kiedyś miałem taki właśnie problem, tylko nie pamiętam już jak został rozwiązany.

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#56 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 27 listopad 2012 - 13:04

REMONT SILNIKA T25A U nas było tak w Bizonie, to bez wizyty w Iławie się nie obyło...
Chociaż znajomy mechanik w Zetorze 25 wkładał dystansy pod stopki i jakoś mu to chodziło

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#57 Share Yaro1976

Yaro1976

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 32 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:województwo łódzkie
  • Zainteresowania:Roland E86, weltmeister stella

Napisany 27 listopad 2012 - 13:27

REMONT SILNIKA T25A Mechaniory a nikt nie wspomniał o pasowaniu panewek - tylko dokręcić i to wszystko??? Jeżeli tak to powodzenia.

#58 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 27 listopad 2012 - 17:39

REMONT SILNIKA T25A niektórzy nie mają katalogu i nie wiedzą, samych nominalnych panewek są 3 rodzaje

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#59 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2012 - 19:27

REMONT SILNIKA T25A Jeżeli wał idzie do szlifu to się bierze i blok i korbowody.Zakład który robi szlif wału zarazem powinien pasować panewki główne i korbowe.Biorą za to kasę i wystawiają gwarancję.Tak odbywa się u mnie.Zaworze wał blok i korbowody oni zamawiają panewki i wykonują szlif.Składają wystawiają papier i jest ok.Raz miałem wał szlifowany w Sieradzu od c 360 i pomylili wymiary, na jednym czopie drugi szlif a na reszcie pierwszy.Od tego momentu się skończyło czy zaworze ja czy klient nie ma reguły zawozi wszystko i po sprawie potem składam i wszystko pasuję. :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 05:37
  •  

#60 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 28 listopad 2012 - 12:59

REMONT SILNIKA T25A Kiedyś zawoziło się wał do szlifu i dostawało się panewki odpowiednie do wykonanego szlifu i jakoś nigdy problem nie występował, a teraz dostajemy panewki Polskiej produkcji ładnie pięknie zapakowane, ale ich wymiary pozostawiają wiele do życzenia. Jak kolega wyżej napisał "zakład bierze kasę" i to nie małą i gdyby od takiego Władka dać cały silnik do zrobienia, to taki zabieg podwoiłby jego wartość, a przy sprzedaży nikt nam tego nie uwzględni.

Odkręciłem wszystkie stopki główne z powrotem i co się okazuje po dokładnych oględzinach stwierdziłem, że panewki w stopkach wystawały po 0,5 mm każda. skróciłem je i jest znaczna poprawa, ale to jeszcze nie to co powinno być - lekko docisnę kluczem i już nie można obrócić wałem. Na dzisiaj już dość, jutro dalsze działania. Zobaczymy co przyniosą.

Edytowany przez Marcelix, 28 listopad 2012 - 18:18.

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


Podobne tematy walu korbowego