Skocz do zawartości

Zdjęcie

REMONT SILNIKA T25A


436 odpowiedzi na ten temat

#341 Share badziak

badziak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów

Napisany 01 wrzesień 2014 - 10:18

REMONT SILNIKA T25A

Umyte i przedmuchane czesci skladamy w mniej wiecej takiej kolejnosci:
1 Tulejki rorzadu (uwaga gdzie ma byc otwor),
2wal korbowy z kolem zebatym tym szerszym, panewki,
3 plyta czolowa,
4 popychacze (pionki), walek rozrzadu z kolem i walek przeciwwagi z przeciwwagami i kolem
5 kola zebate posrednie rozrzadu i kolo pompy wtryskowej
6 Sprawdzenie i ustawienie znakow
7 kolo zebate pompy oleju na wal i pompa oleju, przewody pompy oleju
8 tylny odrzutnik oleju, obudowa kola zamachowego, uszczelniacz tylny, lozysko, tulejka z oringiem, maly uszczelniacz
9 uszczelniacz pokrywy rozrzadu, filc i podkladka
10 pokrywa rozrzadu, filtr oleju, zawor redukcyjny, pompa wtryskowa,
11 pierscienie na tloki, sworznie i korbowody
KORBOWODY ZAMKAMI TAK JAK PANEWKI GLOWNE
12 tloki w cylindry, panewki korbowe,
13 glowice, wtryski, oslony popychaczy, drazki popychaczy
14 klawiatura i luz 0,3mm
Sprawdzamy jak sie obraca
15 miska olejowa, wiatrak, rozrusznik, kolektory, filtry i przewody
Mozna montowac silnik do ciagnika.
Odpalamy sprawdzany, czy dochodzi smarowanie na klawiature i cisnienie czy jest.
16 pokrywy klawiatury, oblachowanie itp.

Uwaga: Panewki, tulejki, cylindry, tloki nalezy polewac olejem przy skladaniu.
Wal korbowy ma sie obracac lekko jednym palcem i nie moze miec najmniejszego luzu ani na panewkach ani przesuwnego.
Dzien przed montazem sworznie do zamrazarki, tloki przy montazu sworzni nagrzewamy.
Schemat zakladania pierscieni jesli kolega nie posiada jest dalej w tym temacie.
Film pomocniczy, mojego autorstwa:
http://www.youtube.com/watch?v=LCDrX-DE-ec
Zsilikonem niech Kolega uwaza, bo pozatyka kanaly olejowe.


Witam. Mam pytanie jak powinien być założony przedni odrzutnik oleju (d301005085) bo w poscie 306 remont silnika t25a nie wpisałeś go ?? a ten odrzutnik ma takie wyciecie jakby na klinie mial siedziec dobrze mysle??

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 03:11
  •  

#342 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2014 - 10:20

REMONT SILNIKA T25A Jaki olej w silniku?
Jakie ciśnienie oleju?
Jakie zestawy naprawcze założone?
Od strony pompy wtryskowej na cylindrach masz blaszkę?
Reszta powierzchni użebrowanej cylindrów czysta?
Co robiłeś nim przez pierwsze 50 mth?
80 stopni to dużo?

Edytowany przez mtracz, 01 wrzesień 2014 - 10:24.


#343 Share Mikua

Mikua

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2014 - 11:13

REMONT SILNIKA T25A U mnie w ruskim temp była 120,kopciło się z głowic i cylindrów lecz nadal ciągnął, i nadal daje rade :D

#344 Share Kamilt25a2

Kamilt25a2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Grudziądz
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Mechanika i itp.

Napisany 01 wrzesień 2014 - 12:07

REMONT SILNIKA T25A Olej superol cc jak zawsze od lat. Ciśnienie jest na zimnym silniku 5 5.5 po rozgrzaniu od 1,5 do 4. Zestawy orginalne ze sklepu. Wszystko po rusku na pudłach. Rzeberka czyste, bo cylindry nowe. O dziwo tej balszki nie mam od nowości ( ciągnik 1979 ). Nie miałem nigdy temp 80 st nawet, podczas orki w gorrąc przed remontem. Nie ma nawet 50. Ciągał przyczepke 2 osiowke bez ciezaru praktycznie. Tak go docierałem. Nie mam pojeciu już. Czy zmniana oleju coś pomorze ? Może po remoncie potrzebuje innego oleju. Dodam ze pompa tez jest po regeneracji, jeszcze przed kapitalnym i było wszystko ok. A czy za póżny zapłon może być tego przyczyną ?

#345 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2014 - 12:58

REMONT SILNIKA T25A Po pierwsze temperatura 80 stopni to jest nic na ten ciągnik, nawet dobrze gdyby miał taką cały czas, ale często ciężko ja uzyskać nawet przy większych pracach.
Źle ustawiony kąt wtrysku może powodować podwyższenie temperatury silnika.
Olej który stosujesz ja jedynie do filtra powietrza mógłbym wlać, ale raczej w tym przypadku nie on jest winny.
Ciśnienie na zimnym silniku troszkę za wysokie, zapewne ktoś przed remontem podciągał je na zaworze bo było słabe. Więc je wyreguluj bo nic ono nie daje.
Może się jeszcze nic nie stało, jeśli silnik pracuje, ma siłę i nie kopci z odmy.
Mógł być jeszcze nie dotarty i poszedł w za ciężką pracę i spuchł.
Jazda z pustą przyczepą to pierwsze MTH, później stopniowo większe obciążenie. Docieranie to praca normalna silnika tylko bez przeciążania, wysokich obrotów i na mniejszym biegu.
Jaka temperaturę miał przy docieraniu? Jak był zimny to się słabo dociera i ten okres się wydłuża
Ostatnio ktoś pisał, że na oryginalnych zestawach po kilku MTH był problem, zestawy były za ciasne. Czyżby powtórka z rozrywki?
Jeśli nie ma niepokojących objawów to pracuj nim tylko delikatniej, niech się jeszcze dociera.
I obowiązkowo blacha owiewająca na cylindry bo tu mógł być pies pogrzebany bo w tym miejscu cylindry były nie chłodzone i dlatego spuchł.

#346 Share Kamilt25a2

Kamilt25a2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Grudziądz
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Mechanika i itp.

Napisany 01 wrzesień 2014 - 13:29

REMONT SILNIKA T25A Ale normalnie za pala nie kopci ani dymku. Nie pamiętam jaka była temp przy docieraniu. jeżdziłem tak przez poł roku bez obciążenia praktycznie. Teraz co zaczoł 2 kółówkę z tytonie targać. I wczoraj właśnie poszedł w ugór z kultywatorem i powiem, że nie miał siły iść z nim na 2 biegu, zaczynał się kopać i silnik schodził z obrotów. Co jest objawą tego ? stawiam że to za póżny zapłon. Bo gdy go odpalam to przez 2 sekudy sie tak jakby zadusi i wejdzie na obroty. Zapłon ustawiał mechanik. Bo ja za to się nie brałem. a ta blaszka jak ma wyglądać ? jakie wymiary w jakim miejscu przykręcić . Jak wygiąć. Sam taką sobie zrobie. Proszę o poradę.

a jak mam zmniejszyć te ciśnienie oleju. Popuścić tą śrubę tylko czy coś inaczej. ?

#347 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2014 - 18:04

REMONT SILNIKA T25A Czyli jest tak jak pisałem, nie dotarłeś go i poszedł w ciężką robotę.
Ciśnienie zmniejszasz zaworem po prawej stronie silnika pod rozrusznikiem. Odginasz zabezpieczenie i odkręcasz duża nakrętkę. W zaworze zostaje śruba na śrubokręt, którą się reguluje. Może wyjść wszystko, ale to nie tragedia pilnuj by nie pogubić kulki i sprężynki. Zapalasz ciągnik i kręcisz nią tak by na zimnym silniku było 4 atm. Zakręcasz nakrętkę i zabezpieczasz. Oczywiście regulacja na zimnym silniku.
Co do blaszki element 36 http://agrotrade.hom...hent.php?g=219.
Zamontowana pomiędzy cylindrami http://img04.olx.pl/...daj-zdjecia.jpg

#348 Share Kamilt25a2

Kamilt25a2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Grudziądz
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Mechanika i itp.

Napisany 01 wrzesień 2014 - 18:26

REMONT SILNIKA T25A Ciśnienie już wyregulowalem, jest 4 atm na zimnym, doszłem do tego. Blaszka zrobiłem identycznie choć trochę szerszą. Czyli go pewnie przytarłem. Mogę się bać czy czegoś nie uszkodziłem ? Jest ok na razie ciśnienie takie jakie powinno być, blaszka jest. I niedługo zmnieniam ten olej, ojciec sie uparł na superol. Chciałem wlać tego turdusa co zalecają i mam nadzieję że będzie dobrze.

#349 Share Mikua

Mikua

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2014 - 18:52

REMONT SILNIKA T25A Do sprawdzenia jeszcze zapłon

#350 Share Kamilt25a2

Kamilt25a2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Grudziądz
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Mechanika i itp.

Napisany 01 wrzesień 2014 - 19:15

REMONT SILNIKA T25A tylko kto mi to zrobi jak nawet mechanik mi zle ustawił.. może jakieś wskazówki jak to zrobić, porady ?

to mnie nurtuje wciąż. Bo przed remontem pomimo prawie 8000 mtg zapalał znakomicie, po jednym obrocie wału i chodził..

przed regeneracją pompy jeszcze, po wymianie pompy tzn regeneracji po ustawieniu zaczął
długo zapalać..

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 03:11
  •  

#351 Share Mikua

Mikua

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2014 - 19:27

REMONT SILNIKA T25A Ktoś na forum opisywał jak ustawić,jak znajde to podesle.

Nie zawsze regenerowane znaczy sprawne,
Sprawdź ustawienie zapłonu,jesli wszystko ok to wykręcaj pompę i wtryski i do majstra niech od nowa ja sprawdza,
Możesz też wyjąć wtryski z głowicy z podłączonymi przewodami i sprawdzić czy ładnie rozpylają,

Sam nie dawno miałem problem z nimi,pisałem na forum, dałem majstrowi wtryski by wymienił końcówki oraz ustawił je, końcówki kupowałem w swoim zakresie i po zamontowaniu silnik nie chciał chodzić, długo odpalał i słabo wkrecał sie na obroty, ale dziwne było że az tak nie dymił, zbawieniem były nowe koncówki za 10 zł niz te pierwsze za które zapłaciłem 100 zł. sztuka 50 zł, także miej swiadomość ze nowe,regenerowane nie oznacza dobre, Masz duzo do sprawdzenia.

#352 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2014 - 19:43

REMONT SILNIKA T25A Raczej walnięta sekcja w pompie.

#353 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2014 - 19:51

REMONT SILNIKA T25A Albo pękniętą sprężyna w zasilajacej

#354 Share Kamilt25a2

Kamilt25a2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Grudziądz
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Mechanika i itp.

Napisany 01 wrzesień 2014 - 19:57

REMONT SILNIKA T25A wtryski z koncówkami regenerowane sto pro sprawne, pompa też, bo pieknie chodzi, wkreca na obrtoty. Tylko zapłon. Na to stawiam. Musi być wcześniejszy. Jeśli kolego znajdziesz, to podeślij. Będe mega wdzięczny.

#355 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 01 wrzesień 2014 - 20:08

REMONT SILNIKA T25A Co do oleju silnikowego do ten superol jak dla mnie to teraz szkoda wlewać bo on już całkiem zszedł na psy. Jestem właśnie po wymianie turdusa we władku po blisko 200 mtg i ten olej nawet nie był jeszcze czarny a gdy był superol to po 100 mtg wyglądał jak woda a palce nawet nim nie chciały się pobrudzić , nie był wcale tłusty. Nawet koszt nie będzie większy bo dłużej można na takim oleju jeżdzić i ciśnienie oleju lepsze trzyma .
"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#356 Share Mikua

Mikua

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 wrzesień 2014 - 20:50

REMONT SILNIKA T25A Lej turdusa tylko nie z beczki, kup w grene albo agromie

#357 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 02 wrzesień 2014 - 21:43

REMONT SILNIKA T25A Przecież jak kąt wtrysku jest źle ustawiony to słychać.
Żeby przestawić kąt trzeba odkręcić dekiel z wlewem oleju. Tam jest tarcza z wieloma otworami na obwodzie. Wykręcasz dwie śrubki z tej tarczy, przestawiasz ją i szukasz które otwory pokrywają się z otworami w drugiej tarczy. A żeby sprawdzić zapłon to wystarczy odkręcić rurkę od pompy idącą do pierwszego wtryskiwacza. Później dajesz pełną dawkę paliwa dźwignią od gazu i obracasz wałem do momentu aż paliwo w króćcu drgnie. W tym położeniu podwójny znak na kole pasowym ma się pokryć ze wskaźnikiem. 5 bminut roboty i już wiadomo czy trzeba go przestawić czy nie.
Nawet jak nie będzie idealnie to silnik powinien zapalać bez zająknięcia przy obecnych temperaturach przynajmniej mój tak ma.

#358 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1381 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 03 wrzesień 2014 - 13:00

REMONT SILNIKA T25A Oj dlugo mnie tu nie bylo...
Mozna kat delikatnie podregulowac wychyleniem pompy.
Przeczytaj kolego temat Awaria Silnika T25 mojego autorstwa, po 90mth silnik stanal i nadtopil sie tlok i przestal na niego pracowac. Po prostu kiepskiej jakosci material, moze tylko wytoczony bez owalizacji.
Kupilem drugi i teraz o niebo lepiej, a ten tlok, ktory zostal w 2 cylindrze tez musi lekko puchnac, bo sie bardziej nagrzewa cylinder (10 stopni roznicy, mierzone pirometrem).
Temperatura na oleju nie przekracza 60 stopni, a cylindry nawet w zimie maja od 80 do 90 stopni i najbardziej sa nagrzane na wolnych obrotach na luzie ;)

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#359 Share Kamilt25a2

Kamilt25a2

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Grudziądz
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Mechanika i itp.

Napisany 05 wrzesień 2014 - 20:12

REMONT SILNIKA T25A Właśnie mi się przypomniało, że przed remontem kapitalnym, a po wymianie pompy na drugą regenerowaną zaczoł się taki stukot. Po remoncie też był to było moje zdziwienie. Wał po szlifie, panewki, jeden po wymianie bo był rozbity, trugi w porzadku jest i stukot. Taki pusty. To moze być objawa kąta wtrysku czy zapłonu ? regulacja popą pomorze ? to te 4 nakretki od strony pompy, popuszczam wszystkie i odchylam do silnika i w przeciwną na zapalonym ciągniku ? . Stukot słychać ja dodaje gazu. Mechanik mówi ze jest dobrze. Moim zdaniem piz*da nie mechanik za przeproszeniem. Dłużej zapala, stuka lekko. No cudów nie ma przecież. Ja jestem elektrykiem, mechanikiem zaawansowanym nie jestem, dlatego pytam was. Bo tu są naprawdę osoby co mają pojęcie. Jak by ktoś może wiedział czy jest jakiś film poradniczy na yt co kolwiek czy moze ktoś byłby w stanie nagrać taki film pokazujący ustawienie zapłonu, kąta wychcylenia pompy. Nie chce się brać za coś na czym się nie znam. A mechanika nie wezme napewno. Pozdrawiam

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 03:11
  •  

#360 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 wrzesień 2014 - 21:29

REMONT SILNIKA T25A Kąt wtrysku we Władku ustawia się śrubami na kole rozrządu, regulacja obudową pompy jest za mała. Trzeba zdjąć wlew oleju i tam ustawiać.

Podobne tematy walu korbowego