Skocz do zawartości

Zdjęcie

REMONT SILNIKA T25A


430 odpowiedzi na ten temat

#301 Share MichalP

MichalP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sochaczew
  • Zainteresowania:Kompy i rolnictwo :-)

Napisany 01 czerwiec 2014 - 16:13

REMONT SILNIKA T25A koledzy muszę szybko zrobić remont silnika polecicie mi może jakiego producenta brać zestaw naprawczy silnika?
tzn :
- tłok kompletny
- cylinder
- panewki

Ostatnio kupowałem w techrolu ale zestaw ten pod wpływem temperatury puchł.. a pierścienie wymieniać musiałem co roku ;/ kupowałem pierścienie primy...
a silnik zakończył prace tak :
Dodany obrazek

Edytowany przez MichalP, 01 czerwiec 2014 - 16:14.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 06:08
  •  

#302 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 02 czerwiec 2014 - 00:56

REMONT SILNIKA T25A Zakatowany, przeciazony przegrzany... i pewnie brak blachy na cylindrach.
Kupuj zestaw Oryginal z allegro nie ten najtanszy.
Ja dawalem wal do szlifu i panewki mi dobrali w zakladzie.
No i noga z gazu, szkoda silnika.
Mi trafil tez kiepski zestaw, bo jeden tlok spuchl.
Zapraszam do zapoznania sie z tematem 'Awaria silnika T25' w tym dziale

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#303 Share MichalP

MichalP

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 325 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sochaczew
  • Zainteresowania:Kompy i rolnictwo :-)

Napisany 02 czerwiec 2014 - 15:43

REMONT SILNIKA T25A niestety, przyczyna znaleziona. nie przegrzany, padł przy pryskaniu. Urwało sie kolo napędzające pompę... dalej nie muszę chyba pisać bo po rozebraniu do zera okazało się ze uszkodzeń jest więcej.
Może ktoś chce silnik sprzedać? :)

#304 Share badziak

badziak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów

Napisany 15 lipiec 2014 - 21:32

REMONT SILNIKA T25A Witam. Mam parę pytań będzie robiony generalny wszystko juz gotowe czeka na złożenie tzn.
-nowy wał korbowy,łożysko i panewki +(osiowanie)
-nowe tuleje w korbowodach i panewki +(osiowanie)
-nowe tuleje wałka rozrządu i wałek +(osiowanie)
-nowe tuleje kół zębatych rozrządu
-nowe tuleje wałka przeciwwagi i wałek +(osiowanie)
-nowe cylindry,tłoki,pierścienie,sworznie,głowice,klawiatura,popychacze,drążki poychaczy,gumy uszczelniające tuleje drążków
-nowy czujnik motogodzin
-zregenerowana pompa paliwowa i nowe końcówki wtryskiwaczy
-nowe koło wieńcowe
-zregenerowany rozrusznik
-nowe symeringi
-komplet uszczelek i zabezpieczeń
-filtry,wkłady
-silikon erling dirko

jeśli chodzi o silnik bo reszta to poźniej.. i tu moje pytania ponieważ ogólnie wiem co i jak,ale chodzi o poprowadzenie :P

1. Od czego zacząć składać?
2. Na co zwrócić uwagę?
3. Czy jakiekolwiek luzy na wale lub na korbowodach mogą występować?? Jeśli tak to jakie??
4. Czy korbowody są symetryczne czy jest jakaś różnica przy zakładaniu??
5. Po ilu obrotach wałem znaki na rozrządzie powinny znowu się nachodzić po ówczesnym ustawieniu??
6. Czy gumy uszczelniające w głowicy mają wejść, aż do oporu ?? bo u mnie po włożeniu do oporu jest właśnie mały próg..
7. Czy wtryskiwacze najpierw wkrecić do głowicy kluczem dynamometrycznym, a później głowice na cylinder i skrecać.. czy można poźniej,ale wtedy już chyba nie ma dojścia kluczem dyna i dokrecać na siłe??
8. Jeśli pompa była sprawdzona ręcznie i tłoczyło olej to czy lepiej dla pewnosci przy takim remoncie odrazu zmienić??

prosiłbym o konkretne odpowiedzi..i sugestie co jeszcze dokupić lub wymienić.. z góry dziekuje. pozdrawiam.

#305 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 lipiec 2014 - 20:44

REMONT SILNIKA T25A Mycie i dmuchanie

#306 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 16 lipiec 2014 - 21:42

REMONT SILNIKA T25A Umyte i przedmuchane czesci skladamy w mniej wiecej takiej kolejnosci:
1 Tulejki rorzadu (uwaga gdzie ma byc otwor),
2wal korbowy z kolem zebatym tym szerszym, panewki,
3 plyta czolowa,
4 popychacze (pionki), walek rozrzadu z kolem i walek przeciwwagi z przeciwwagami i kolem
5 kola zebate posrednie rozrzadu i kolo pompy wtryskowej
6 Sprawdzenie i ustawienie znakow
7 kolo zebate pompy oleju na wal i pompa oleju, przewody pompy oleju
8 tylny odrzutnik oleju, obudowa kola zamachowego, uszczelniacz tylny, lozysko, tulejka z oringiem, maly uszczelniacz
9 uszczelniacz pokrywy rozrzadu, filc i podkladka
10 pokrywa rozrzadu, filtr oleju, zawor redukcyjny, pompa wtryskowa,
11 pierscienie na tloki, sworznie i korbowody
KORBOWODY ZAMKAMI TAK JAK PANEWKI GLOWNE
12 tloki w cylindry, panewki korbowe,
13 glowice, wtryski, oslony popychaczy, drazki popychaczy
14 klawiatura i luz 0,3mm
Sprawdzamy jak sie obraca
15 miska olejowa, wiatrak, rozrusznik, kolektory, filtry i przewody
Mozna montowac silnik do ciagnika.
Odpalamy sprawdzany, czy dochodzi smarowanie na klawiature i cisnienie czy jest.
16 pokrywy klawiatury, oblachowanie itp.

Uwaga: Panewki, tulejki, cylindry, tloki nalezy polewac olejem przy skladaniu.
Wal korbowy ma sie obracac lekko jednym palcem i nie moze miec najmniejszego luzu ani na panewkach ani przesuwnego.
Dzien przed montazem sworznie do zamrazarki, tloki przy montazu sworzni nagrzewamy.
Schemat zakladania pierscieni jesli kolega nie posiada jest dalej w tym temacie.
Film pomocniczy, mojego autorstwa:

Zsilikonem niech Kolega uwaza, bo pozatyka kanaly olejowe.

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 18 lipiec 2014 - 22:18.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#307 Share badziak

badziak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów

Napisany 17 lipiec 2014 - 21:30

REMONT SILNIKA T25A

Uwaga: Panewki, tulejki, cylindry, tloki nalezy polewac olejem przy skladaniu.
Wal korbowy ma sie obracac lekko jednym palcem i nie moze miec najmniejszego luzu ani na panewkach ani przesuwnego.
Dzien przed montazem sworznie do zamrazarki, tloki przy montazu sworzni nagrzewamy.
Schemat zakladania pierscieni jesli kolega nie posiada jest dalej w tym temacie.
Film pomocniczy, mojego autorstwa: www.youtube.com/watch?v=LCDrX-DE-ec
Zsilikonem niech Kolega uwaza, bo pozatyka kanaly olejowe.


sam wał oczywiście?? a luz na korbowodach przesuwny??

a na resztę pytań mogę liczyć na odpowiedz??

gumy, pompa, wtryski?? zastanawiają mnie te gumy bo w sumie są nowe tak jak i głowice i porostu chowają się w te otwory, ale w środku się opierają jakby o coś i więcej nie da się wbić..
niestety nie mam możliwości zrobienia zdjęcia..

a zdjęcia niestety już się nie odpalają z pierścieniami

Edytowany przez badziak, 17 lipiec 2014 - 21:37.


#308 Share lukasz_86

lukasz_86

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 lipiec 2014 - 22:58

REMONT SILNIKA T25A Witam.
Mam podobną sytuację co kolega badziak, a mianowicie przyszedł czas dla mojego władka na większy i zasłużony remont silnika. Wymiana wału korbowego, panewek głównych i korbowych, zestawów naprawczych oraz głowic i wyrobionych już elementów rozrządu. Wielkie dzięki koledze Zbyszekbrzuze za cenną podpowiedz co do kolejności składania. Już częściowo zacząłem się za to zabierać lecz jeszcze nurtuje mnie pewna sprawa. Jak mają być ustawione zamki w korbowodach? Szukałem na forum i z tego co wyczytałem to nie ma jakoś jasno określonego położenia, chyba że przegapiłem coś bardzo istotnego w postach pisanych na tym forum. Jedni piszą że nie ma większego znaczenia jak są zamki, inni że muszą być od strony pompy wtryskowej, widziałem że którąś również napisał ze od strony wałka rozrządu lub wtryskiwaczy. Byłbym wdzięczny za jakąś konkretniejszą podpowiedz ekspertów jeśli jest taka możliwość, która bardziej rozjaśni moje wątpliwości. Mam już połączone korbowody z tłokami i jeśli jeszcze teraz by wyszło że np. podczas montażu korbowodu do wału, zamki powinny być ustawione inaczej niż u mnie to jest jeszcze czas i pora żeby się cofnąć, poprawić i założyć poprawnie niż założyć a potem okazałoby się że coś się uszkodziło.
Pozdrawiam.

#309 Share Agroastrolog

Agroastrolog

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 46 postów

Napisany 18 lipiec 2014 - 07:54

REMONT SILNIKA T25A Bez znaczenia , korbowód w T25 jest symetryczny, tak w roku 1976 mówił przedstawiciel, ekspert z WTZ przebywający w Agromie w Lipkach koło Czarnej Białostockiej jedynego w owym czasie dystrybutora części do sprzętu z CCCP. Mówił jeszcze o wielu ciekawych rzeczach , ale to już inny temat.

#310 Share badziak

badziak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów

Napisany 18 lipiec 2014 - 20:08

REMONT SILNIKA T25A

Bez znaczenia , korbowód w T25 jest symetryczny, tak w roku 1976 mówił przedstawiciel, ekspert z WTZ przebywający w Agromie w Lipkach koło Czarnej Białostockiej jedynego w owym czasie dystrybutora części do sprzętu z CCCP. Mówił jeszcze o wielu ciekawych rzeczach , ale to już inny temat.

jesteś kolego pewny tak? bo widzę ktoś inny też się tym zainteresował :P także jak coś będziesz miał 2 na sumieniu :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 06:08
  •  

#311 Share Hari123

Hari123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 lipiec 2014 - 22:12

REMONT SILNIKA T25A Chłopaki jak myślicie 18 latek czyli ja, da rade z remontem kapitalnym silnika czyli wyminą wszystkiego oprócz bloków silnika w t-25 znając podstawy mechaniki ? dodam że podołałem z remontem skrzyni od zera oraz resztą karoserii. Chce robić sam remont ponieważ mam ograniczony budżet 3,500 zł na sam silnik składany z oryginalnych części.

#312 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 18 lipiec 2014 - 22:18

REMONT SILNIKA T25A Niby symetryczne, ale ja montuje w stone pompy wtryskowej, tak jak i zamki na glownych. Ale tak, czy tak bedzie chodzic.
Co do gumek, to jakis milimetr czy 2 moga wystawac, byle byly rowno wsadzone, a zakladanie ich mozna ulatwic przez posmarowanie rurek olejem i gniazd ich sie nie wbija, mozna czyms plaskim wcisnac. Wal korbowy nie moze sie przesuwac, bo ma polpierscienie oporowe, krbowod na sworzniu moze sie przesuwac, a na wale, minimalnie, ale raczej nie powinien, chociaz ogranicznikow zadzych nie ma, wiec dziwne pytanie jak dla mnie... Byle luzu nie bylo, bo nie bedzie cisnienia :P
Ja juz doszedlem do wprawy z zakladaniem tych uszczelek. W poniedzialek przychodza nowe i bede mial okazje zrobic foto, albo wideo-poradnik :) Bedzie ktos chetny?

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#313 Share Hari123

Hari123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 lipiec 2014 - 22:33

REMONT SILNIKA T25A Nie ma co się pytać, rób ten poradnik.

#314 Share lukasz_86

lukasz_86

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 4 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2014 - 00:25

REMONT SILNIKA T25A Dokładnie :) Na pewno komuś się jeszcze kiedyś przyda i pomoże.

#315 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 19 lipiec 2014 - 14:29

REMONT SILNIKA T25A Kolego Hari123, myślę że podołasz, jeśli masz choć kapkę chęci, tylko pamiętaj, że silnik nie wybacza odstępstw od technologii montażu.
Trzeba uważać, żeby nie dostała się drobinka piasku, panewki, pierścienie, uszczelki wkładać równo, nie dobijać młotkiem.
Do pompy olejowej szukaj uszczelek z zakutym metalowym środkiem, nie zwykłe papierowe.
Robiłeś już jakieś silniki? Od motorów itp...
W sumie ruski prosty jak cep, tylko żeby go nie tłuc młotem, wszystko musi pasować i wejść spokojnie, filmik mój widziałeś?
To był mój pierwszy remont silnika od traktora, dotychczas robiłem kilkanaście remontów w motorkowych i jakieś tam drobne naprawy typu uszczelka pod głowicą, wtryski sprzęgła.
A skrzynię od Władka częściowo składałem w wieku 13 lat (!) i działa do dziś.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#316 Share badziak

badziak

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 22 postów

Napisany 19 lipiec 2014 - 20:56

REMONT SILNIKA T25A

Niby symetryczne, ale ja montuje w stone pompy wtryskowej, tak jak i zamki na glownych. Ale tak, czy tak bedzie chodzic.
Co do gumek, to jakis milimetr czy 2 moga wystawac, byle byly rowno wsadzone, a zakladanie ich mozna ulatwic przez posmarowanie rurek olejem i gniazd ich sie nie wbija, mozna czyms plaskim wcisnac. Wal korbowy nie moze sie przesuwac, bo ma polpierscienie oporowe, krbowod na sworzniu moze sie przesuwac, a na wale, minimalnie, ale raczej nie powinien, chociaz ogranicznikow zadzych nie ma, wiec dziwne pytanie jak dla mnie... Byle luzu nie bylo, bo nie bedzie cisnienia :P
Ja juz doszedlem do wprawy z zakladaniem tych uszczelek. W poniedzialek przychodza nowe i bede mial okazje zrobic foto, albo wideo-poradnik :) Bedzie ktos chetny?



aha jak rozumiem na sworzniu czyli połączenie (korbowód-tłok), tak?? a połączenie korbowód-wał (góra-dół) bez luzów to wiadomo,ale poprzeczny luz (lewo-prawo) jest delikatnie,ale to nie przeszkadza tak?? , a co do gumek to wrzuciłem zdjęcie strzałką zaznaczyłem gdzie wystaje.. tzn. wystaje trochę ponad ten kanałek którym chyba później spływa olej przez tulejki popychaczy tak??

Załączone miniaturki

  • IMG-20140719-WA0002.jpg


#317 Share Hari123

Hari123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 lipiec 2014 - 22:08

REMONT SILNIKA T25A

Kolego Hari123, myślę że podołasz, jeśli masz choć kapkę chęci, tylko pamiętaj, że silnik nie wybacza odstępstw od technologii montażu.
Trzeba uważać, żeby nie dostała się drobinka piasku, panewki, pierścienie, uszczelki wkładać równo, nie dobijać młotkiem.
Do pompy olejowej szukaj uszczelek z zakutym metalowym środkiem, nie zwykłe papierowe.
Robiłeś już jakieś silniki? Od motorów itp...
W sumie ruski prosty jak cep, tylko żeby go nie tłuc młotem, wszystko musi pasować i wejść spokojnie, filmik mój widziałeś?
To był mój pierwszy remont silnika od traktora, dotychczas robiłem kilkanaście remontów w motorkowych i jakieś tam drobne naprawy typu uszczelka pod głowicą, wtryski sprzęgła.
A skrzynię od Władka częściowo składałem w wieku 13 lat (!) i działa do dziś.


Podstawy mechaniki znam, silniki od motorowerów naprawiam bez większych problemów, A jak jest z Rozrządem, są jakieś trudności w ustawieniu ? Ile machanik może wziąć za taki remont ?

#318 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 20 lipiec 2014 - 11:23

REMONT SILNIKA T25A HARI123:
Ja bym wziął 650 + dojazd ;)
Ale rozrząd jak tylko masz nawet instrukcję obsługi to ustawisz, bo znaki są tam opisane.
Jak go zrozumiesz, to filozofii żadnej nie ma... na kołach masz literki, a nie kreski jak w Ursusach

Badziak:
Cieknąć to Ci nie będzie, nie cofaj jej, bo możesz ją popsuć... Jest dobrze.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#319 Share Hari123

Hari123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2014 - 13:08

REMONT SILNIKA T25A Myślę że podołam z silnikiem, zawsze trzeba próbować czegoś nowego.

Dzięki ZBYSZEKBRZUZE za pomoc.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 06:08
  •  

#320 Share Mikua

Mikua

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 lipiec 2014 - 21:37

REMONT SILNIKA T25A

Witam. Mam parę pytań będzie robiony generalny wszystko juz gotowe czeka na złożenie tzn.
-nowy wał korbowy,łożysko i panewki +(osiowanie)
-nowe tuleje w korbowodach i panewki +(osiowanie)
-nowe tuleje wałka rozrządu i wałek +(osiowanie)
-nowe tuleje kół zębatych rozrządu
-nowe tuleje wałka przeciwwagi i wałek +(osiowanie)
-nowe cylindry,tłoki,pierścienie,sworznie,głowice,klawiatura,popychacze,drążki poychaczy,gumy uszczelniające tuleje drążków
-nowy czujnik motogodzin
-zregenerowana pompa paliwowa i nowe końcówki wtryskiwaczy
-nowe koło wieńcowe
-zregenerowany rozrusznik
-nowe symeringi
-komplet uszczelek i zabezpieczeń
-filtry,wkłady
-silikon erling dirko



Mógłbyś podać ile za to zapłaciłeś, jeśli to nie tajemnica.

Podobne tematy walu korbowego