Skocz do zawartości

Zdjęcie

REMONT SILNIKA T25A


430 odpowiedzi na ten temat

#281 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 08 maj 2014 - 06:48

REMONT SILNIKA T25A No to przykra sprawa.
U mnie jak poszedł wał po szlifie to wrzuciłem nowy już bez prostowania bloku. Z tego co pamiętam to nie kupiłem najtańszego ale już i tak przeciwwagi ma przykręcane i jedna śruba była popuszczona. Troszkę się bałem, że nie zrobiłem prostowania bloku tym bardziej, że przy obracaniu wału ręką w pewnym momencie coś go przytrzymywało. Dopiero w tym roku doszedłem co to było. Nacięcie na wpust w wale jest minimalnie źle zrobione i zawory spotykały się z tłokami i wtedy delikatnie go blokowało. Nie zwróciłem na to uwagi aż do teraz. Ciągnik był ogólnie słaby i nie dawało mi to spokoju więc dwa razy do rozrządu zaglądałem i jak pomierzyłem kąty otwarcia i zamknięcia zaworów to wreszcie wyszło szydło z worka. Musiałem wiercić nowy otwór w kole od wałka rozrządu żeby o pół ząbka go przestawić i dopiero teraz zawory mijają się z tłokiem i ciągnik odżył :) Zobaczymy na jak długo :D

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 20:49
  •  

#282 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 08 maj 2014 - 15:47

REMONT SILNIKA T25A Ja swojemu szlif robiłem w ubiegłym roku i jeszcze się dociera, bo mało go używam. W tej chwili ma zrobione 70 mth. i jak narazie nic złego się nie dzieje (odpukać) Jak będzie dalej zobaczymy, jak się coś zkitra to napiszę.

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#283 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 maj 2014 - 09:26

REMONT SILNIKA T25A To ile czasu planujesz go docierać. Co nim robisz, że on jeszcze nie dotarty.

#284 Share Lukaszt25a

Lukaszt25a

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów

Napisany 10 maj 2014 - 09:52

REMONT SILNIKA T25A Już tyle razy słyszałem o tym pękaniu wałów po szlifie. Nie chce mi się wierzyć to że szlifowanie wału powoduje potem jego pękanie, przecież w trakcie szlifowania zdejmowane są setne części milimetra materiału. Mnie jeden mechanik mówił że przyczyną pękania wałów korbowych w t25 jest złe ustawienie wałka wyrównoważającego względem wału korbowego.

#285 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 10 maj 2014 - 10:02

REMONT SILNIKA T25A mtracz Ja swoim Władkiem mało robię, bo mam małe gospodarstwo 10 ha. Cięższe prace polowe wykonuję ciągnikami szwagra (zetor 7745T i Lamborghini Champion 135 DT) Swoim jedynie siałem na wiosnę kilka ha owsa i kilka ha trawy i to wszystko co wykonał Władzio na wiosnę. Nie długo może pójdzie w rotacyjną to troszkę mu wpadnie mth.
Co do pękania wałów, to nie zgodzę się z tym że to ma związek ze złym ustawieniem wałka wyrównoważającego. Wałek ten jak i pozostałe ustawiany jest na znaki, więc nie wiem co to ma do rzeczy..

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#286 Share Lukaszt25a

Lukaszt25a

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów

Napisany 10 maj 2014 - 10:23

REMONT SILNIKA T25A Ale może nie każdy przywiązuje do tego uwagę, a wystarczy że przestawi się koła zębate o jeden ząbek i przez to po jakimś czasie w wyniku dużych naprężeń pęka wał. Słyszałem też że byli tacy co szlifowali wał w t25 , przejeździli kilkaset motogodzin i dalej jeżdżą. Podobno można jeździć bez tego wałka wyrównoważającego. Ogólnie to w wielu silnikach wał można szlifować nawet 2 razy. Więc dziwi mnie to dlaczego w t25 wał korbowy przez jeden szlif miałby pękać.

#287 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 10 maj 2014 - 17:00

REMONT SILNIKA T25A Gdyby tak jak piszesz winne było złe ustawienie wałka wyrównoważającego to równie często pękały by nowe wały czy też wały oryginalne po większym remoncie silnika gdzie można się pomylić w ustawieniu tak samo jak przy zakładaniu wału po szlifie. Mimo to bardzo często słyszy się że wał po szlifie długo nie wytrzymał a o tym żeby oryginał czy nowy ze sklepu pękł ja osobiście nie słyszałem.

#288 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 maj 2014 - 23:11

REMONT SILNIKA T25A @Marcelix docieranie to okres do 30-50 MTH i te godziny pracy są najważniejsze, potem to już zwykłe użytkowanie. Więc nie wiem co jeszcze chcesz docierać przy 70MTH.

#289 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 11 maj 2014 - 00:33

REMONT SILNIKA T25A

Witam. Jednak sprawdziła się opinia o szlifowaniu wałów w T-25. Od remontu Władek zrobił 200 mtg i wczoraj pękł wał na małych obrotach. Szlif wału wyszedł najmniejszy jaki jest, było osiowanie bloku robione widać nie pomogło.

Teraz pytanie.

Od nowa muszę osiować blok, jak 200 mtg temu był robiony? Korbowód wymienić ? Wał jak kupie taki za 400 zł będzie chodził? Bo już mam dość w niego wkładać kasy....


Przykra sprawa... Moj mial 1000MTh na polszlifie i teraz jest po pelnym 1 szlifie 122MTh

Jak w korbowodzie byl pekniety wal, to wymien,bo panewka moze potem lapac, albo sie obroci. wrzuc nowy wal nawet ten tanszy, jak bedzie sie obracac, to blok OK, jak nie to osiowanie.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#290 Share peter83

peter83

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 53 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektryka,Rolnictwo i Wędkarstwo

Napisany 11 maj 2014 - 07:34

REMONT SILNIKA T25A Mam mały problem.Cieknie mi olej spod wtryskiwaczy.Uszczelki pod wtryskiem wymienione a i tak leci mało tego to dymi tak jakby spalał olej.Jak temu zaradzić?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 20:49
  •  

#291 Share mani51

mani51

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 828 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:TJE
  • Zainteresowania:motocykle, alkohole domowe :) majsterkowanie, muzyka, film

Napisany 11 maj 2014 - 08:04

REMONT SILNIKA T25A Spod wtryskiwacza nie ma prawa cieknąć olej bo tam nigdzie w pobliżu oleju nie ma chyba że olej spływa spod pokrywy zaworów lub co gorsze pęknięta jest głowica.
Ten dym to normalnie z tłumika wylatuje jasny czy wydmuch*je go z głowicy? Jeśli z głowicy to upewnij się że miedziana uszczelka pod wtryskiem jest taka jak trzeba i że dobrze siadła bo inaczej naprawdę wygląda to na pękniętą głowicę.

#292 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 maj 2014 - 08:06

REMONT SILNIKA T25A To nie olej tylko ropa i rozrabia bród i wygląda i to na łączeniu końcówki z wtryskiem ale i tak masz końcówki do wymiany bo piszesz że kopci jak by olej brał to wtryski raczej leja.

#293 Share Hari123

Hari123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 maj 2014 - 19:07

REMONT SILNIKA T25A Jaki wał polecacie względem jakości i ceny, polski czy oryginalny o 300 zł droższy, a może szlif starego wału ?

#294 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 15 maj 2014 - 21:04

REMONT SILNIKA T25A Wsadzisz polski lub 'oryginalny', bedzie chodzic, wstawisz najtanszy lub po szlifie i tez bedzie:).
To zalezy do czego bedziesz traktora uzywac.
Ktorys z kolegow pisal, ze na najtanszym wale nie mogl ustawic rozrzadu, bo zle byl naciety rowek na klin.
Po szlifie zdarza sie ze wal peknie, ale nie musi.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#295 Share Hari123

Hari123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 maj 2014 - 22:26

REMONT SILNIKA T25A Planuje remont generalny silnika, budżet to do 2000-2500 zł a władek ma być do normalnego użytku czyli 3,5 ha + usługi, w usługach liczę prasę k442

#296 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 17 maj 2014 - 00:40

REMONT SILNIKA T25A Zalezy od stanu silnika, ale podstawowy zestaw:
-Cylindry komplety (Nowy Typ)
-Glowice (Nowy Typ ze swiecami) Lepsze sprezanie, latwiejszy rozruch i moc prawie 36KM
-Korbowody nowe, lub tylko tulejki
-Wal korbowy najlepiej oryginal
-Panewki glowne i korbowe
-Tulejki rozrzadu sprawdzic ew wymienic, tylko zuzyte, ale na porzadne. (dziadostwo teraz produkuja, trzeba uwazac)
-Pompa oleju najlepiej Hylmet
-Tulejki kol posrednich rozrzadu sprawdzic, ewentualnie wymienic, znajac zycie to na duzym bedzie jeszcze dobra a na malym wybita.
-Koncowki wtryskow, pompa jak dobra nie ruszac
-olej, filtry, kpl uszczelek, simeringi.
W budzecie powinienes sie zmiescic, tylko kazdy element dokladnie zweryfikuj, dokladnie wszystko wyczysc, wszystkie kanaly olejowe, rurki itp. nowy wal w srodku tez bedzie brudny...

K442, przeciez ona nie ma sprzegla jednokierunkowego, jak ty chcesz tym jezdzic?
Wiem, ze mocy wystarczy, bo mam taka, ale kwestia napedu...


KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#297 Share Hari123

Hari123

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 17 maj 2014 - 09:54

REMONT SILNIKA T25A Wielkie dzięki, jeszcze takie pytanie odnośnie zestawu naprawczego, czy z nowego typu podejdą do starego ? K442 7 lat pracuje tylko przy t25 i jakoś dawał rade i problemów nie było.

#298 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 17 maj 2014 - 12:09

REMONT SILNIKA T25A Jesli komplety nowy typ, to i glowice nowy typ, inaczej to nie ma sensu bo tloki bedza uderzac w zawory. do bloku pasuje bez problemu. Znajomy ma taki tuning, nawet sam mu montowalem i jest zadowolony.

A nie pcha Cie ta prasa jak wcisniesz sprzeglo? Ja probowalem i niby szlo praswanie po rownym, ale na gorkach, to juz nie jest latwe... zeby byl walek ze sprzegielkiem, to by inna robota byla...

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#299 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 maj 2014 - 22:01

REMONT SILNIKA T25A

-Glowice (Nowy Typ ze swiecami) Lepsze sprezanie, latwiejszy rozruch i moc prawie 36KM


Możesz rozwinąc skąd wzieło sie tyle mocy po zmianie na nowy typ zestawu naprawczego?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 20:49
  •  

#300 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 18 maj 2014 - 22:28

REMONT SILNIKA T25A Silnik D120 ma wlasnie 36KM
Moze tutaj nie osiagnie sie tych calych 36 KM, bo by trzeba zmienic ustawienia pompy wtryskowej (kat, dawka, obroty) i kolektor ssacy, ale wiem tylko, ze w nowym typie jest lepsze sprezanie, bo tloki dochodza blizej glowicy i sluchowo silnik jakby lepiej pracowal. W pracy na pewno jest mocniejszy, to akurat sprawdzalismy jak ktory idzie w podobnych maszynach.
Na hamowni pewnie tez nikt nie byl z takim przerobionym silnikiem.
Napisalem to tylko z doswiadczen. Nie napisalem, ze bedzie mial 36KM, tylko prawie, a to jest roznica :)

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Podobne tematy walu korbowego