zubi1990

REMONT SILNIKA T25A

Polecane posty

zbyszekbrzuze    297

Zmienia sie razem, bo moze klepac zaworami w tloki


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wladek89    0

A czym się różnią stare głowice od nowych, tym że jest wkręcona świeca żarowa .zmieniłem bez głowic i nic nie klepało nie można zmieniać odwrotnie NT na ST. pozatym tłoki NT mają więcej pierścieni trzy kompresyjne i dwa olejowe. Nie zamierzam nikogo przekonywać opisałem tylko co zrobiłem i to działa :P .pytałem jeszcze o wałek rozrządu ale dyskusja zeszła na inny temat :( .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A starego typu zestawów nie da się kupić na 5 pierścieni? :huh:

Nowy typ zestawów - stare głowice będzie chodzić ale to bez sensu. W drugą stronę nie będzie chodzić bo w głowicy oprócz wystającej świecy żarowej wystają zawory, są większe.

Dlatego w tłoku są na nie miejsca.

Jeśli nowy typ wałka ma większy wznios krzywek to przy starych głowicach dużo nie da bo zawory są i tak mniejsze.

Pojedź do sklepu zmierz obydwa wałki i będziesz wiedział czy pasuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badziak    0

Ja juz doszedlem do wprawy z zakladaniem tych uszczelek. W poniedzialek przychodza nowe i bede mial okazje zrobic foto, albo wideo-poradnik :) Bedzie ktos chetny?

 

jak tam wideo poradnik ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego, żniwa, pacjent musi poczekać na operację.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Możesz jeszcze raz napisać w czym problem bo jakoś nie zrozumiałem o co chodzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badziak    0

chodzi o to, że robiony jest generalny remont i ciągnik jest rozpołowiony i czy moge odpalić go nie społawiajac poprostu chcem sprawdzić czy odpali bez społawiania bo jeśli nie to znow musiałbym rozpoławiac..? (podłącze czujnik ciśnienia oleju, a rozrusznik przez urządzenie rozruchowe..)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Marcelix    74

Chyba nie powinno być problemu z takim odpaleniem, tylko trzeba to zrobić z głową - żeby nikomu krzywda się nie stała i dla silnika też. Trzeba odpowiednio go podeprzeć.


Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Takie odpalanie n ie ma sensu bo pierwszy raz po remoncie odpalony silnik nie powinien byc od razu gaszony , powinien pochodzić dłuższy czas

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badziak    0

mam pytanie co konkretnie trzeba sprawdzić przy remoncie w ( filtrze bąku oleju) ?? i jakie powinno być ciśnienie oleju po remoncie??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

W filtrze sprawdza się luz na ośce i średnicę otworów w dyszach.

Maksymalne ciśnienie 4atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Otwór w dyszach 1,7-1,9 mm.

Luz pomiędzy wirnikiem a podkładka oporową ośki 0,4-1mm.

Luz wirnika na ośce niewyczuwalny. Najlepiej pomierzyć oś jak i tulejki dla oceny zużycia elementów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilt25a2    0

PANOWIE POMOCY.

mam ogromny stres już.

wyremontowałem w moim t25 a2 silnik kapitalnie. zrobiłem juz 50 mtg i teraz poszedł na ciezka prace w pole z kultywatorem

zagrzał mi się. stanoł na polu. temp nie podeszła do 80 st nawet. Ostygł i odpaliłem i pojechał. Co się dzieje, jestem zimny już w silnik włożyłem ponad 3 tyś zł , nie oszczedzałem na jakis podrubach i itp. Prosze o porade, bede bardzo wdzieczny, pozdrawiam !

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badziak    0

Umyte i przedmuchane czesci skladamy w mniej wiecej takiej kolejnosci:

1 Tulejki rorzadu (uwaga gdzie ma byc otwor),

2wal korbowy z kolem zebatym tym szerszym, panewki,

3 plyta czolowa,

4 popychacze (pionki), walek rozrzadu z kolem i walek przeciwwagi z przeciwwagami i kolem

5 kola zebate posrednie rozrzadu i kolo pompy wtryskowej

6 Sprawdzenie i ustawienie znakow

7 kolo zebate pompy oleju na wal i pompa oleju, przewody pompy oleju

8 tylny odrzutnik oleju, obudowa kola zamachowego, uszczelniacz tylny, lozysko, tulejka z oringiem, maly uszczelniacz

9 uszczelniacz pokrywy rozrzadu, filc i podkladka

10 pokrywa rozrzadu, filtr oleju, zawor redukcyjny, pompa wtryskowa,

11 pierscienie na tloki, sworznie i korbowody

KORBOWODY ZAMKAMI TAK JAK PANEWKI GLOWNE

12 tloki w cylindry, panewki korbowe,

13 glowice, wtryski, oslony popychaczy, drazki popychaczy

14 klawiatura i luz 0,3mm

Sprawdzamy jak sie obraca

15 miska olejowa, wiatrak, rozrusznik, kolektory, filtry i przewody

Mozna montowac silnik do ciagnika.

Odpalamy sprawdzany, czy dochodzi smarowanie na klawiature i cisnienie czy jest.

16 pokrywy klawiatury, oblachowanie itp.

 

Uwaga: Panewki, tulejki, cylindry, tloki nalezy polewac olejem przy skladaniu.

Wal korbowy ma sie obracac lekko jednym palcem i nie moze miec najmniejszego luzu ani na panewkach ani przesuwnego.

Dzien przed montazem sworznie do zamrazarki, tloki przy montazu sworzni nagrzewamy.

Schemat zakladania pierscieni jesli kolega nie posiada jest dalej w tym temacie.

Film pomocniczy, mojego autorstwa:

http://www.youtube.com/watch?v=LCDrX-DE-ec

Zsilikonem niech Kolega uwaza, bo pozatyka kanaly olejowe.

 

Witam. Mam pytanie jak powinien być założony przedni odrzutnik oleju (d301005085) bo w poscie 306 remont silnika t25a nie wpisałeś go ?? a ten odrzutnik ma takie wyciecie jakby na klinie mial siedziec dobrze mysle??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Jaki olej w silniku?

Jakie ciśnienie oleju?

Jakie zestawy naprawcze założone?

Od strony pompy wtryskowej na cylindrach masz blaszkę?

Reszta powierzchni użebrowanej cylindrów czysta?

Co robiłeś nim przez pierwsze 50 mth?

80 stopni to dużo?

Edytowano przez mtracz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

U mnie w ruskim temp była 120,kopciło się z głowic i cylindrów lecz nadal ciągnął, i nadal daje rade :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilt25a2    0

Olej superol cc jak zawsze od lat. Ciśnienie jest na zimnym silniku 5 5.5 po rozgrzaniu od 1,5 do 4. Zestawy orginalne ze sklepu. Wszystko po rusku na pudłach. Rzeberka czyste, bo cylindry nowe. O dziwo tej balszki nie mam od nowości ( ciągnik 1979 ). Nie miałem nigdy temp 80 st nawet, podczas orki w gorrąc przed remontem. Nie ma nawet 50. Ciągał przyczepke 2 osiowke bez ciezaru praktycznie. Tak go docierałem. Nie mam pojeciu już. Czy zmniana oleju coś pomorze ? Może po remoncie potrzebuje innego oleju. Dodam ze pompa tez jest po regeneracji, jeszcze przed kapitalnym i było wszystko ok. A czy za póżny zapłon może być tego przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Po pierwsze temperatura 80 stopni to jest nic na ten ciągnik, nawet dobrze gdyby miał taką cały czas, ale często ciężko ja uzyskać nawet przy większych pracach.

Źle ustawiony kąt wtrysku może powodować podwyższenie temperatury silnika.

Olej który stosujesz ja jedynie do filtra powietrza mógłbym wlać, ale raczej w tym przypadku nie on jest winny.

Ciśnienie na zimnym silniku troszkę za wysokie, zapewne ktoś przed remontem podciągał je na zaworze bo było słabe. Więc je wyreguluj bo nic ono nie daje.

Może się jeszcze nic nie stało, jeśli silnik pracuje, ma siłę i nie kopci z odmy.

Mógł być jeszcze nie dotarty i poszedł w za ciężką pracę i spuchł.

Jazda z pustą przyczepą to pierwsze MTH, później stopniowo większe obciążenie. Docieranie to praca normalna silnika tylko bez przeciążania, wysokich obrotów i na mniejszym biegu.

Jaka temperaturę miał przy docieraniu? Jak był zimny to się słabo dociera i ten okres się wydłuża

Ostatnio ktoś pisał, że na oryginalnych zestawach po kilku MTH był problem, zestawy były za ciasne. Czyżby powtórka z rozrywki?

Jeśli nie ma niepokojących objawów to pracuj nim tylko delikatniej, niech się jeszcze dociera.

I obowiązkowo blacha owiewająca na cylindry bo tu mógł być pies pogrzebany bo w tym miejscu cylindry były nie chłodzone i dlatego spuchł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilt25a2    0

Ale normalnie za pala nie kopci ani dymku. Nie pamiętam jaka była temp przy docieraniu. jeżdziłem tak przez poł roku bez obciążenia praktycznie. Teraz co zaczoł 2 kółówkę z tytonie targać. I wczoraj właśnie poszedł w ugór z kultywatorem i powiem, że nie miał siły iść z nim na 2 biegu, zaczynał się kopać i silnik schodził z obrotów. Co jest objawą tego ? stawiam że to za póżny zapłon. Bo gdy go odpalam to przez 2 sekudy sie tak jakby zadusi i wejdzie na obroty. Zapłon ustawiał mechanik. Bo ja za to się nie brałem. a ta blaszka jak ma wyglądać ? jakie wymiary w jakim miejscu przykręcić . Jak wygiąć. Sam taką sobie zrobie. Proszę o poradę.

 

a jak mam zmniejszyć te ciśnienie oleju. Popuścić tą śrubę tylko czy coś inaczej. ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Czyli jest tak jak pisałem, nie dotarłeś go i poszedł w ciężką robotę.

Ciśnienie zmniejszasz zaworem po prawej stronie silnika pod rozrusznikiem. Odginasz zabezpieczenie i odkręcasz duża nakrętkę. W zaworze zostaje śruba na śrubokręt, którą się reguluje. Może wyjść wszystko, ale to nie tragedia pilnuj by nie pogubić kulki i sprężynki. Zapalasz ciągnik i kręcisz nią tak by na zimnym silniku było 4 atm. Zakręcasz nakrętkę i zabezpieczasz. Oczywiście regulacja na zimnym silniku.

Co do blaszki element 36 http://agrotrade.home.pl/inkontrahent.php?g=219.

Zamontowana pomiędzy cylindrami http://img04.olx.pl/images_tablicapl/128772825_2_644x461_silnik-ciagnik-rolniczy-wladimirec-t25-t-25-t-25-wladek-super-stan-dodaj-zdjecia.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilt25a2    0

Ciśnienie już wyregulowalem, jest 4 atm na zimnym, doszłem do tego. Blaszka zrobiłem identycznie choć trochę szerszą. Czyli go pewnie przytarłem. Mogę się bać czy czegoś nie uszkodziłem ? Jest ok na razie ciśnienie takie jakie powinno być, blaszka jest. I niedługo zmnieniam ten olej, ojciec sie uparł na superol. Chciałem wlać tego turdusa co zalecają i mam nadzieję że będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Kamilt25a2    0

tylko kto mi to zrobi jak nawet mechanik mi zle ustawił.. może jakieś wskazówki jak to zrobić, porady ?

 

to mnie nurtuje wciąż. Bo przed remontem pomimo prawie 8000 mtg zapalał znakomicie, po jednym obrocie wału i chodził..

 

przed regeneracją pompy jeszcze, po wymianie pompy tzn regeneracji po ustawieniu zaczął

długo zapalać..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez Wieslaw55
      Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
    • Przez lejek
      Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
      Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

      zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

      i poszły panewki

      garki i pierścienie są ok

      jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
      może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
      Będe wdzięczny-Dzięki.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj