zubi1990

REMONT SILNIKA T25A

Polecane posty

MichalP    59

koledzy muszę szybko zrobić remont silnika polecicie mi może jakiego producenta brać zestaw naprawczy silnika?

tzn :

- tłok kompletny

- cylinder

- panewki

 

Ostatnio kupowałem w techrolu ale zestaw ten pod wpływem temperatury puchł.. a pierścienie wymieniać musiałem co roku ;/ kupowałem pierścienie primy...

a silnik zakończył prace tak :

5fed.jpg

Edytowano przez MichalP

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Zakatowany, przeciazony przegrzany... i pewnie brak blachy na cylindrach.

Kupuj zestaw Oryginal z allegro nie ten najtanszy.

Ja dawalem wal do szlifu i panewki mi dobrali w zakladzie.

No i noga z gazu, szkoda silnika.

Mi trafil tez kiepski zestaw, bo jeden tlok spuchl.

Zapraszam do zapoznania sie z tematem 'Awaria silnika T25' w tym dziale


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MichalP    59

niestety, przyczyna znaleziona. nie przegrzany, padł przy pryskaniu. Urwało sie kolo napędzające pompę... dalej nie muszę chyba pisać bo po rozebraniu do zera okazało się ze uszkodzeń jest więcej.

Może ktoś chce silnik sprzedać? :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badziak    0

Witam. Mam parę pytań będzie robiony generalny wszystko juz gotowe czeka na złożenie tzn.

-nowy wał korbowy,łożysko i panewki +(osiowanie)

-nowe tuleje w korbowodach i panewki +(osiowanie)

-nowe tuleje wałka rozrządu i wałek +(osiowanie)

-nowe tuleje kół zębatych rozrządu

-nowe tuleje wałka przeciwwagi i wałek +(osiowanie)

-nowe cylindry,tłoki,pierścienie,sworznie,głowice,klawiatura,popychacze,drążki poychaczy,gumy uszczelniające tuleje drążków

-nowy czujnik motogodzin

-zregenerowana pompa paliwowa i nowe końcówki wtryskiwaczy

-nowe koło wieńcowe

-zregenerowany rozrusznik

-nowe symeringi

-komplet uszczelek i zabezpieczeń

-filtry,wkłady

-silikon erling dirko

 

jeśli chodzi o silnik bo reszta to poźniej.. i tu moje pytania ponieważ ogólnie wiem co i jak,ale chodzi o poprowadzenie :P

 

1. Od czego zacząć składać?

2. Na co zwrócić uwagę?

3. Czy jakiekolwiek luzy na wale lub na korbowodach mogą występować?? Jeśli tak to jakie??

4. Czy korbowody są symetryczne czy jest jakaś różnica przy zakładaniu??

5. Po ilu obrotach wałem znaki na rozrządzie powinny znowu się nachodzić po ówczesnym ustawieniu??

6. Czy gumy uszczelniające w głowicy mają wejść, aż do oporu ?? bo u mnie po włożeniu do oporu jest właśnie mały próg..

7. Czy wtryskiwacze najpierw wkrecić do głowicy kluczem dynamometrycznym, a później głowice na cylinder i skrecać.. czy można poźniej,ale wtedy już chyba nie ma dojścia kluczem dyna i dokrecać na siłe??

8. Jeśli pompa była sprawdzona ręcznie i tłoczyło olej to czy lepiej dla pewnosci przy takim remoncie odrazu zmienić??

 

prosiłbym o konkretne odpowiedzi..i sugestie co jeszcze dokupić lub wymienić.. z góry dziekuje. pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Umyte i przedmuchane czesci skladamy w mniej wiecej takiej kolejnosci:

1 Tulejki rorzadu (uwaga gdzie ma byc otwor),

2wal korbowy z kolem zebatym tym szerszym, panewki,

3 plyta czolowa,

4 popychacze (pionki), walek rozrzadu z kolem i walek przeciwwagi z przeciwwagami i kolem

5 kola zebate posrednie rozrzadu i kolo pompy wtryskowej

6 Sprawdzenie i ustawienie znakow

7 kolo zebate pompy oleju na wal i pompa oleju, przewody pompy oleju

8 tylny odrzutnik oleju, obudowa kola zamachowego, uszczelniacz tylny, lozysko, tulejka z oringiem, maly uszczelniacz

9 uszczelniacz pokrywy rozrzadu, filc i podkladka

10 pokrywa rozrzadu, filtr oleju, zawor redukcyjny, pompa wtryskowa,

11 pierscienie na tloki, sworznie i korbowody

KORBOWODY ZAMKAMI TAK JAK PANEWKI GLOWNE

12 tloki w cylindry, panewki korbowe,

13 glowice, wtryski, oslony popychaczy, drazki popychaczy

14 klawiatura i luz 0,3mm

Sprawdzamy jak sie obraca

15 miska olejowa, wiatrak, rozrusznik, kolektory, filtry i przewody

Mozna montowac silnik do ciagnika.

Odpalamy sprawdzany, czy dochodzi smarowanie na klawiature i cisnienie czy jest.

16 pokrywy klawiatury, oblachowanie itp.

 

Uwaga: Panewki, tulejki, cylindry, tloki nalezy polewac olejem przy skladaniu.

Wal korbowy ma sie obracac lekko jednym palcem i nie moze miec najmniejszego luzu ani na panewkach ani przesuwnego.

Dzien przed montazem sworznie do zamrazarki, tloki przy montazu sworzni nagrzewamy.

Schemat zakladania pierscieni jesli kolega nie posiada jest dalej w tym temacie.

Film pomocniczy, mojego autorstwa:

Zsilikonem niech Kolega uwaza, bo pozatyka kanaly olejowe.

Edytowano przez zbyszekbrzuze

KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badziak    0

Uwaga: Panewki, tulejki, cylindry, tloki nalezy polewac olejem przy skladaniu.

Wal korbowy ma sie obracac lekko jednym palcem i nie moze miec najmniejszego luzu ani na panewkach ani przesuwnego.

Dzien przed montazem sworznie do zamrazarki, tloki przy montazu sworzni nagrzewamy.

Schemat zakladania pierscieni jesli kolega nie posiada jest dalej w tym temacie.

Film pomocniczy, mojego autorstwa: www.youtube.com/watch?v=LCDrX-DE-ec

Zsilikonem niech Kolega uwaza, bo pozatyka kanaly olejowe.

 

sam wał oczywiście?? a luz na korbowodach przesuwny??

 

a na resztę pytań mogę liczyć na odpowiedz??

 

gumy, pompa, wtryski?? zastanawiają mnie te gumy bo w sumie są nowe tak jak i głowice i porostu chowają się w te otwory, ale w środku się opierają jakby o coś i więcej nie da się wbić..

niestety nie mam możliwości zrobienia zdjęcia..

 

a zdjęcia niestety już się nie odpalają z pierścieniami

Edytowano przez badziak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lukasz_86    0

Witam.

Mam podobną sytuację co kolega badziak, a mianowicie przyszedł czas dla mojego władka na większy i zasłużony remont silnika. Wymiana wału korbowego, panewek głównych i korbowych, zestawów naprawczych oraz głowic i wyrobionych już elementów rozrządu. Wielkie dzięki koledze Zbyszekbrzuze za cenną podpowiedz co do kolejności składania. Już częściowo zacząłem się za to zabierać lecz jeszcze nurtuje mnie pewna sprawa. Jak mają być ustawione zamki w korbowodach? Szukałem na forum i z tego co wyczytałem to nie ma jakoś jasno określonego położenia, chyba że przegapiłem coś bardzo istotnego w postach pisanych na tym forum. Jedni piszą że nie ma większego znaczenia jak są zamki, inni że muszą być od strony pompy wtryskowej, widziałem że którąś również napisał ze od strony wałka rozrządu lub wtryskiwaczy. Byłbym wdzięczny za jakąś konkretniejszą podpowiedz ekspertów jeśli jest taka możliwość, która bardziej rozjaśni moje wątpliwości. Mam już połączone korbowody z tłokami i jeśli jeszcze teraz by wyszło że np. podczas montażu korbowodu do wału, zamki powinny być ustawione inaczej niż u mnie to jest jeszcze czas i pora żeby się cofnąć, poprawić i założyć poprawnie niż założyć a potem okazałoby się że coś się uszkodziło.

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bez znaczenia , korbowód w T25 jest symetryczny, tak w roku 1976 mówił przedstawiciel, ekspert z WTZ przebywający w Agromie w Lipkach koło Czarnej Białostockiej jedynego w owym czasie dystrybutora części do sprzętu z CCCP. Mówił jeszcze o wielu ciekawych rzeczach , ale to już inny temat.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badziak    0

Bez znaczenia , korbowód w T25 jest symetryczny, tak w roku 1976 mówił przedstawiciel, ekspert z WTZ przebywający w Agromie w Lipkach koło Czarnej Białostockiej jedynego w owym czasie dystrybutora części do sprzętu z CCCP. Mówił jeszcze o wielu ciekawych rzeczach , ale to już inny temat.

jesteś kolego pewny tak? bo widzę ktoś inny też się tym zainteresował :P także jak coś będziesz miał 2 na sumieniu :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7

Chłopaki jak myślicie 18 latek czyli ja, da rade z remontem kapitalnym silnika czyli wyminą wszystkiego oprócz bloków silnika w t-25 znając podstawy mechaniki ? dodam że podołałem z remontem skrzyni od zera oraz resztą karoserii. Chce robić sam remont ponieważ mam ograniczony budżet 3,500 zł na sam silnik składany z oryginalnych części.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Niby symetryczne, ale ja montuje w stone pompy wtryskowej, tak jak i zamki na glownych. Ale tak, czy tak bedzie chodzic.

Co do gumek, to jakis milimetr czy 2 moga wystawac, byle byly rowno wsadzone, a zakladanie ich mozna ulatwic przez posmarowanie rurek olejem i gniazd ich sie nie wbija, mozna czyms plaskim wcisnac. Wal korbowy nie moze sie przesuwac, bo ma polpierscienie oporowe, krbowod na sworzniu moze sie przesuwac, a na wale, minimalnie, ale raczej nie powinien, chociaz ogranicznikow zadzych nie ma, wiec dziwne pytanie jak dla mnie... Byle luzu nie bylo, bo nie bedzie cisnienia :P

Ja juz doszedlem do wprawy z zakladaniem tych uszczelek. W poniedzialek przychodza nowe i bede mial okazje zrobic foto, albo wideo-poradnik :) Bedzie ktos chetny?


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

Kolego Hari123, myślę że podołasz, jeśli masz choć kapkę chęci, tylko pamiętaj, że silnik nie wybacza odstępstw od technologii montażu.

Trzeba uważać, żeby nie dostała się drobinka piasku, panewki, pierścienie, uszczelki wkładać równo, nie dobijać młotkiem.

Do pompy olejowej szukaj uszczelek z zakutym metalowym środkiem, nie zwykłe papierowe.

Robiłeś już jakieś silniki? Od motorów itp...

W sumie ruski prosty jak cep, tylko żeby go nie tłuc młotem, wszystko musi pasować i wejść spokojnie, filmik mój widziałeś?

To był mój pierwszy remont silnika od traktora, dotychczas robiłem kilkanaście remontów w motorkowych i jakieś tam drobne naprawy typu uszczelka pod głowicą, wtryski sprzęgła.

A skrzynię od Władka częściowo składałem w wieku 13 lat (!) i działa do dziś.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
badziak    0

Niby symetryczne, ale ja montuje w stone pompy wtryskowej, tak jak i zamki na glownych. Ale tak, czy tak bedzie chodzic.

Co do gumek, to jakis milimetr czy 2 moga wystawac, byle byly rowno wsadzone, a zakladanie ich mozna ulatwic przez posmarowanie rurek olejem i gniazd ich sie nie wbija, mozna czyms plaskim wcisnac. Wal korbowy nie moze sie przesuwac, bo ma polpierscienie oporowe, krbowod na sworzniu moze sie przesuwac, a na wale, minimalnie, ale raczej nie powinien, chociaz ogranicznikow zadzych nie ma, wiec dziwne pytanie jak dla mnie... Byle luzu nie bylo, bo nie bedzie cisnienia :P

Ja juz doszedlem do wprawy z zakladaniem tych uszczelek. W poniedzialek przychodza nowe i bede mial okazje zrobic foto, albo wideo-poradnik :) Bedzie ktos chetny?

 

 

aha jak rozumiem na sworzniu czyli połączenie (korbowód-tłok), tak?? a połączenie korbowód-wał (góra-dół) bez luzów to wiadomo,ale poprzeczny luz (lewo-prawo) jest delikatnie,ale to nie przeszkadza tak?? , a co do gumek to wrzuciłem zdjęcie strzałką zaznaczyłem gdzie wystaje.. tzn. wystaje trochę ponad ten kanałek którym chyba później spływa olej przez tulejki popychaczy tak??

post-136774-0-90985100-1405799558_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7

Kolego Hari123, myślę że podołasz, jeśli masz choć kapkę chęci, tylko pamiętaj, że silnik nie wybacza odstępstw od technologii montażu.

Trzeba uważać, żeby nie dostała się drobinka piasku, panewki, pierścienie, uszczelki wkładać równo, nie dobijać młotkiem.

Do pompy olejowej szukaj uszczelek z zakutym metalowym środkiem, nie zwykłe papierowe.

Robiłeś już jakieś silniki? Od motorów itp...

W sumie ruski prosty jak cep, tylko żeby go nie tłuc młotem, wszystko musi pasować i wejść spokojnie, filmik mój widziałeś?

To był mój pierwszy remont silnika od traktora, dotychczas robiłem kilkanaście remontów w motorkowych i jakieś tam drobne naprawy typu uszczelka pod głowicą, wtryski sprzęgła.

A skrzynię od Władka częściowo składałem w wieku 13 lat (!) i działa do dziś.

 

Podstawy mechaniki znam, silniki od motorowerów naprawiam bez większych problemów, A jak jest z Rozrządem, są jakieś trudności w ustawieniu ? Ile machanik może wziąć za taki remont ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

HARI123:

Ja bym wziął 650 + dojazd ;)

Ale rozrząd jak tylko masz nawet instrukcję obsługi to ustawisz, bo znaki są tam opisane.

Jak go zrozumiesz, to filozofii żadnej nie ma... na kołach masz literki, a nie kreski jak w Ursusach

 

Badziak:

Cieknąć to Ci nie będzie, nie cofaj jej, bo możesz ją popsuć... Jest dobrze.


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Hari123    7

Myślę że podołam z silnikiem, zawsze trzeba próbować czegoś nowego.

 

Dzięki ZBYSZEKBRZUZE za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mikua    119

Witam. Mam parę pytań będzie robiony generalny wszystko juz gotowe czeka na złożenie tzn.

-nowy wał korbowy,łożysko i panewki +(osiowanie)

-nowe tuleje w korbowodach i panewki +(osiowanie)

-nowe tuleje wałka rozrządu i wałek +(osiowanie)

-nowe tuleje kół zębatych rozrządu

-nowe tuleje wałka przeciwwagi i wałek +(osiowanie)

-nowe cylindry,tłoki,pierścienie,sworznie,głowice,klawiatura,popychacze,drążki poychaczy,gumy uszczelniające tuleje drążków

-nowy czujnik motogodzin

-zregenerowana pompa paliwowa i nowe końcówki wtryskiwaczy

-nowe koło wieńcowe

-zregenerowany rozrusznik

-nowe symeringi

-komplet uszczelek i zabezpieczeń

-filtry,wkłady

-silikon erling dirko

 

 

Mógłbyś podać ile za to zapłaciłeś, jeśli to nie tajemnica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wladek89    0

witam.jestm tutaj nowy i chciałbym zapytać zmieniłem komplet tuleje+tłoki nowego typu do starego typu silnika i chciałbym zmienić wałek rozrządu NT .Pytanie czy ktoś to zmieniał i czy będzie pasował .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

Głowice trzeba zmieniać.

A jaki powód zmiany wałka?

Czy są różnice wymiarowe krzywek nie wiem, nie miałem okazji porównywać, bo jeśli nie ma różnicy to zmiana bezsensowna. Wiem że nowy od starego różni się dodatkowym podparciem na środku. Ma więc dodatkowy czop, więc w nowym typie bloku musi być na to miejsce. A skoro blok masz stary więc zmiana nie ma sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wladek89    0

głowic nie zmieniałem nie ma potrzeby silnik pracował bez zarzutu jakiegokolwiek. Zużyła się tuleja koła pośredniego wałka wywarzającego. odgłosy które z tego powodu się wydobywały na wolnych obrotach mocno mnie irytowały i dlatego postanowiłem ściągnąć pokrywę.. rozrządu .jak jest rozebrane to pomyślałem zmienię wałek rozrządu który ma większe wzniosy krzywek .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    76

A co miała dać zmiana samych zestawów na nowy typ gdy zostały głowice starego typu?

Zmienia się je w komplecie, inaczej to bez sensu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hubertoski
      Witam wszystkich użytkowników forum. W naszym 8045 nastąpiła awaria silnika tj. duży korek na wale odkręcił się , efekt obrócona panewka , pęknięty wał korbowy , przyczyna ? o tym zaraz , części wszystkie zamówione , silnik w połowie złożony, czyli tuleje osadzone , wał skręcony na 3 podporach, zauważyłem że gwint na jednej ze stóp ( obok miejsca uszkodzonej panewki) jest zerwany, i to mogło być przyczyna odkręcenia się korka, drgania itd. tak czy inaczej , jak uważacie w jaki sposób naprawić ten gwint, hemi coil i pozostawić oryginalną śrube , czy też przewiercenie na większy otwór i przegwintowanie i dotoczenie / dobranie śruby a więc rozwiercenie jednego otwóru na stopie. Pozdrawiam.
    • Przez wajdek85
      Witam, zamierzam w niedługim czasie kupić talerzówkę 2,4m,
      problem w tym że większość firm w opcji ma wał strunowy, a mnie interesuje rurowy.
      jak już znalazłem firmę która jest w stanie zrobić rurowy to chcą za niego 2500 zł.
      długo myślałem jak taki wał taniej zrobić i wymyśliłem:
      do kwadratowego wału przyspawam w odstępach 50cm talerze uzębione a do nich rurki.
      Stąd moje trzy pytania, czy według was taki wał wytrzyma?
      I najważniejsze pytanie jak przyspawać rurki, czy iść na łatwiznę i spawać w linii prostej czy męczyć się z ich gięciem i zrobić tak jak większość firm czyli spiralnie?
      no i czy według was średnica około 35mm rurki wystarczy?
    • Przez Wieslaw55
      Witam. Pytanie jak w temacie czy luz na przedniej osi może spowodować zerwanie wału napędowego oczywiście jeżeli tego nie naprawiamy. Słyszałem, że takie żeczy się zdarzają dlatego jak ktoś coś wie to proszę o odpowiedź.
    • Przez lejek
      Nie wiem czy wybrałem dobre miejsce na ten temat,jeśli nie to proszę skorygować.
      Niedawno kupiłem od niemiaszka JD 3152D

      zapomnieli o oleju więc padła uszczelka pod głowicą

      i poszły panewki

      garki i pierścienie są ok

      jeśli chodzi o uszczelke to raczej nie ma problemu ale wał to nie bułka z masłem.trzeba wyciągnąć do szlifu,
      może ktoś już to robił sam i doradzi od czego zacząć i na co uważać.
      Będe wdzięczny-Dzięki.
    • Przez zbyszekbrzuze
      Witam, tak jak w temacie jak jest zrobione uszczelnienie walu korbowego od strony sprzegla w Jumzie. Mianowicie rozpolowilem Bialoruske z powodu awarii sprzegla, Zatarte lozysko, cale spilowane i stopione oraz pogiete lapki, oraz spalona tarcza. Chcialbym przy okazji wymienic uszczelniacz walu korbowego, lecz nie mam zadnego katalogu i nie moge znalezc opisu co za uszczelniacz tam siedzi. Koncowk walu jest wieksza od uszczelniacza tak jak w Bizonie, ale nie zauwazylem tam zadnej pokrywy.
      Prosze o garsc informacji.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj