Skocz do zawartości

Zdjęcie

REMONT SILNIKA T25A


430 odpowiedzi na ten temat

#181 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 06 kwiecień 2013 - 13:34

REMONT SILNIKA T25A Ja w swoim po remoncie mam podobnie i tez już mi się pomysły kończą. U mnie na zimnym ciśnienie jest na 4, a jak się rozgrzeje, to na 1, a jak sie depnie gazu, to rośnie tak jak na filmiku kolegi. Też robiłem szlif wału i zmieniłem pompę na nową i jak dobrze pamiętam to chyba z tego samego źródła zakupiona przez Alle..o Coś podejrzewam, że to może być wina pompy. Śniegu u nas jeszcze do pasa, więc trzeba będzie rozebrać raz jeszcze.

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 01:21
  •  

#182 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 kwiecień 2013 - 15:12

REMONT SILNIKA T25A No właśnie jakie pompy macie pozakładane.Ja proponuję http://moto.allegro....3131345219.html tylko w oryginalnej zapakowanej foli wraz z gwarancją z Hylmetu ma być folia zgrzana a nie jakaś śmieszna torebka.Ostatnio zakładałem do swojego Władka jakieś rok temu bo jak robiłem parę lat remont do tyłu to połaszczyłem się na że komo ruską ale ciśnienie na rozgrzanym do 80 stopni na wysokich trzymała a na niskich do zera spadała a po założeniu tej na rozgrzanym do 80 ma na całkiem wolnych 1 atmosferę a na 1400 obrotów zawór odcina na 3,5.Ale puki co to zegary zmięcie na zetorowskie nie buble ruskie powtarzam to już któryś post z kolei.

#183 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 06 kwiecień 2013 - 21:36

REMONT SILNIKA T25A 80 kiedyś było i wyżej na starej pompid i smarowanie było, a teraz 50 i nie ma. Zegarami jeszcze się pobawie, ale to raczej nie ten trop. No i znowu trzeba będzie pożyczyć ściągacza, kupić uszczelki i poprawiać, ale cóż, tak już ze starymi silnikami jest. Rozbiore, sprawdze i zdam relację.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#184 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 06 kwiecień 2013 - 22:09

REMONT SILNIKA T25A Ja chyba też się zbiorę na powtórkę z remontu. Mam jeszcze starą pompę, która była kiedyś przeze mnie naprawiana w latach 90ych, wtedy można było dokupić do niej same kółka zębate i śmigała jak nówka. Kiedyś miałem przypadek, że pompa pobrała coś grubszego z miski, a konkretnie elementy napędu linki licznika, co spowodowało ścięcie klina na jednym z kółek w pompie i wtedy wymieniałem kółka zębate + wałek. Należało by najpierw sprawdzić starą pompę na "sucho" jak ona pompuje. Muszę pokombinować.

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#185 Share radzik445

radzik445

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 111 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 kwiecień 2013 - 11:16

REMONT SILNIKA T25A zbyszekbrzuze, masz piwko ;)
Apropo ciśnienia, stawiam na regulator. On wogóle nie działa. Nie powinien dopuszczać do ciśnienia większego niż 4bary a u Ciebie wskazówka śmiało idzie w górę. Przy pękniętym bloku czy innym wężyku na pewno zegar nie pokazałby takiego ciśnienia.
KPK Kumurun Team

#186 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 07 kwiecień 2013 - 11:52

REMONT SILNIKA T25A Nie działa wo gulę bo za mocno jest podciągnięty

#187 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 09 kwiecień 2013 - 21:15

REMONT SILNIKA T25A Zamieniłem zawór z innego T25 i zegar też zamieniłem. No i nie spadło jak na razie poniżej 1. Ten nowy zegar to jakiś zamulony był...

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#188 Share szarak

szarak

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 184 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2013 - 09:13

REMONT SILNIKA T25A Jaki będzie przybliżony koszt generalnego remontu silnika w t-25

#189 Share Mikua

Mikua

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 241 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 kwiecień 2013 - 09:37

REMONT SILNIKA T25A zestawy naprawcze 400 zl, głowicę 400 zl, panewki główne ok 80 zl,korbowe ok 60 zl,szlif walu-?,pompa oleju 100 zl,sprawdzenie wtrysków pompy,ewentualna wymiana czegoś 300 zl? olej 100 zl,do tego wszelkie uszczelki i inne rzeczy 100 zl, i trzeba jeszcze doliczyć trochę na rozrząd.
Ceny podałem minimalnie zawyżone ,ale żeby silnik zrobić dobrze trzeba ok tyle liczyc

Edytowany przez Mikua, 12 kwiecień 2013 - 09:41.


#190 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 12 kwiecień 2013 - 20:43

REMONT SILNIKA T25A Szlif wału z dobraniem panewek, regeneracja głowic, korbowodów i dorobienie tulejki małego koła rozrządu kosztowały mnie 650zł

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 01:21
  •  

#191 Share pawel807

pawel807

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Rycki

Napisany 28 maj 2013 - 20:30

REMONT SILNIKA T25A Witam . Jestem po remoncie silnika. Mam zrobione 47 mtg. Wymienione było wszytko oprócz pompy wtryskowej i wtrysków do dziś. Muszę się przyznać że ciągnik nie jest tak silny jak być powinien. Chodził lepiej przed remontem jak teraz. Tylko że teraz oleju nie bierze, a kiedyś brał. Z kultywatorem na 3 biegu zdycha a kiedyś szedł, z talerzówką na 3 biegu kiedyś też szedł aż gwizdał teraz już coś go muli. Wcześniej wkręcał się na pełnym gazie do 2000 obr/min w robocie teraz ledwo 1500-1600. Dziś zawiozłem wtryski do sprawdzenia myślałem że lały, a tam było tylko zbyt małe ciśnienie.

Wstawiam wam filmik z pracy silnika na nowych wtryskach może jakiś spec coś zauważy. Silnik pali od strzała, na obroty tez się wkręca, ale nie ma tego co powinien mieć. Dawkę paliwa też zmieniałem na większa i nic nie pomogło tylko tyle że więcej palił. Jestem pewien że to jest jakaś błahostka, ale już nie mam pomysłu.

Filmik :

Edytowany przez pawel807, 28 maj 2013 - 20:31.


#192 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 maj 2013 - 20:54

REMONT SILNIKA T25A Początek kąta tłoczenia sprawdzony? :)

#193 Share pawel807

pawel807

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Rycki

Napisany 28 maj 2013 - 21:02

REMONT SILNIKA T25A Jak wykręciłem wtryski, i włożyłem druta w cylinder i pierwszy tłok był w górze to i paliwo z pierwszego przewodu leciało.

Edytowany przez pawel807, 28 maj 2013 - 21:02.


#194 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 maj 2013 - 21:21

REMONT SILNIKA T25A Trudno określić jak dokładnie to zrobiłeś. Powinieneś zaobserwować ruch paliwa w króćcu pompy, a nie to czy wypływa. Liczy się już samo drgnięcie paliwa. Powinno być zanim tłok będzie u samej góry GMP. Czyli 25o przed GMP jak sama nazwa wskazuje POCZĄTEK konta tłoczenia czyli ruch paliwa ma się zgrać ze znakiem na kole.
Wiem że nie masz znaków na kole więc bez ich wyznaczenia nic z ustawiania.

#195 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2392 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 maj 2013 - 20:12

REMONT SILNIKA T25A Za wczesny kąt wtrysku.Sprawdź czy dobrze ustawiłeś rozrząd a jak dobrze to odepchnij pompę górą od silnia.

Edytowany przez balcerek1, 29 maj 2013 - 20:15.


#196 Share Witek2010

Witek2010

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 633 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:RBI
  • Zainteresowania:KPK Kumurun Team

    Migotka :)
    Garaż
    Rolnictwo

Napisany 29 maj 2013 - 22:12

REMONT SILNIKA T25A Mi też się zdaje , że stuka jakby za wczesny był. Sam ostatnio długo kręciłem tym tylko na tych otworach pod wlewem oleju. Ja zauważyłem jak za bardzo opóźnisz to nie będzie wchodził całkiem na obroty a jak dasz wczesny za bardzo to na niskich obrotach słaby jest i tak twardo stukająco chodzi a ma być twardo ale bez stuków.

Edytowany przez Witek2010, 29 maj 2013 - 22:13.

"Wizualnie prezentował się naprawdę ładnie: szerokie nadkola, agresywne kształty i ultranowoczesne rozwiązania powodowały, że kobiety piszczały na sam jego widok" -> T-25 :D

#197 Share pawel807

pawel807

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Rycki

Napisany 30 maj 2013 - 12:53

REMONT SILNIKA T25A Wczoraj z rana odepchnąłem ciut pompę od silnika. Ciągnik zaczął troszkę inaczej chodzić. Może jeszcze odepchnąć ? Po Niedzieli wykręcam pompę i jadę do sprawdzenia i ustawienia. Przy okazji i Wtryski wezmę.

#198 Share Ja-Mam-Wladka

Ja-Mam-Wladka

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 7 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie

Napisany 08 lipiec 2013 - 11:54

REMONT SILNIKA T25A Witam

niedawno zrobiłem remont silnika (szlif wału, wymiana wszystkich panewek, nowe tulejki na kołach rozrządu, nowe tulejki na przeciwwadze, nowe koło pasowe, nowa pompa oleju, nowe zestawy naprawcze jeszcze nie założone) - silnik złożony z kołem zamachowym (bez cylindrów) "na podłodze" kręciłem kołem zamachowym ręką gładko bez oporów, po zjechaniu z ciągnikiem (założeniu docisku-kpl nowy, nowa tarcza sprzęgła, nowe łożysko wyciskowe, nowe łożysko w wale, uszczelniacz itp.) wszystko książkowo tam gdzie trzeba smarowane olejem... i po dokręceniu śrub nie idzie łomem go przekręcić :/ i tu moje pytanie:

- czy mogło tak być że wałek wychodzący ze skrzyni biegów po dokręceniu przesunął wał aż tak do przodu że trzyma go tak mocno na dystansach (półksiężyce na środku wału)? -dystanse o dziwo dostałem aluminiowe (wcześniej miałem mosiężne) więc opór mogą dawać spory mimo że na oleju
- czy ten wałek nawet po dokręceniu nie powinien dotknąć wału?

po wyregulowaniu i wciśnięciu sprzęgła poprawy nie ma
- co prawda wieńcem po jednym ząbku łomikiem idzie obracać, ale nie wiem czy rozrusznik przekręci (mam planetarny) bo opór na tłokach dojdzie

czy to się przetrze i będzie dobrze? czy co radzicie z tym zrobić?

z góry dzięki za odpowiedzi

#199 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1369 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 08 lipiec 2013 - 14:25

REMONT SILNIKA T25A Miałem ten sam problem, co Ty, zresztą zobacz stronę albo więcej do tyłu, wał obracał się w panewkach dwoma palcami bez koła zamachowego, złożyłem cały silnik, tłoki i wszystko i po wsadzeniu go do ciągnika też problem z obróceniem. Koledzy tutaj mówili, żeby nie odpalać, bo się zatrze, ale ja odpaliłem, tylko nie z akumulatora, bo mi wysiadł, bo całą zimę ciągnik był rozebrany więc i aku niepodładowywany. Po 10 motogodzinach silnik kręci się leciutko.

Edit: Teraz mam 55mth i czekam na przypływ gotówki na olej, no i szukam czegoś gęstszego niż 15W40

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 08 lipiec 2013 - 14:39.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
REMONT SILNIKA T25A Dzisiaj, 01:21
  •  

#200 Share mtracz

mtracz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3275 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 lipiec 2013 - 00:12

REMONT SILNIKA T25A U kolegi Zbyszka problem był po złożeniu silnika czyli opór powodowały nowe ciasne zestawy naprawcze.
U Ciebie jeszcze ich nie ma więc opór powoduje coś innego. Proponował bym rozebranie-rozjechanie ciągnika i szukanie. Lepiej dwa razy sprawdzić. Jesteś na takim etapie, że lepiej się cofnąć.

Podobne tematy walu korbowego