Mmaciekdd

Mercedes, czy Perkins

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Mmaciekdd    0

Witam. Zacznę od początku - a więc, mam 7 hektarów zboża, i do tej pory kosił u mnie znajomy Claasem Consulem. Zaznacze jeszcze że mieszkam w woj. Podlaskiem (gmina Suchowola). Bardzo mi się spodobał ten kombajn, ponieważ osoba która u mnie kosiła nim bardzo go chwaliła. W maju ów wcześniej wspomniana osoba wyjeżdża do USA, i niestety juz sprzedała swojego Consula... U nas jest bardzo ciężko z kombajnem (w mojej wiosce (38 domów), jest tylko jeden Claas Messidor). A więc przemyślałem sobie wszystko i doszłem do wniosku, że będe szukał kombajna, jakiegoś tak do 15-18tys zł. Pierwsze poszukiwania nie przenosiły rezultatów, oglądałem pare Mercatorów, Corsarów, ale albo były zgnite, albo cena kosmiczna. Aż nagle dzisiaj zadzwonił do mnie znajomy i poinformował że jest bardzo fajny Consul za 20tys zł. A więc pojechałem go zobaczyć i jest w super stanie, zero rdzy, rok 1984. Tylko jest jeden problem bo ma silnik Mercedesa. I teraz mam do Was pytanie, czy ten silnik jest lepszy, czy gorszy od Perkinsa... Heh w sumie to już nawet wpłaciłem zaliczke na kombajn, i do niedzieli ma już być, u mnie Pozdrawiam i proszę o w miare szybkie odpowiedzi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Silnik Mercedesa wcale nie będzie gorszy od Perkinsa miałem Class Cosmos z silnikiem Perkinsa 4cyl silnik był bardzo dobry bezawaryjny i oszczędny,sprzedałem ten kombajn za 10tyś był w dobrym stanie sprzedałem ponieważ przybyło mi Ziemi wymieniłem na Classa Mercatora również z silnikiem Perkinsa,kombajny tego gabarytu konedata podaje silniki tylko Perkinsa,dopiero w Mercatorach były Mercedesa możne po prostu był w tym kombajnie wymieniony silnik silnik w twoim Consulu jest 4cyl?.

 

Miał w C lassie silnik Deutz pewnie był to silnik chłodzony powietrzem tak jak w kombajnach Fahr?


Podziwiać należy wielkie czyny, a nie wielkie słowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mmaciekdd    0

Tak, Silnik 4-ro cylindrowy. Dałem za niego 19500zł + 200zł, za to że mi go na lawecie przywiozą. Kupowałem go w znajomym komisie, w którym kupowałem również belarke i mnie narazie niezawiodła. Ahas, mam jeszcze jedną proźbe, czy ktoś mugłby mi wyjaśnić, od czego jaka wajcha jest <_< ?? Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek15    7

A to już nie ma tych żółtych naklejek? W tzw. joysticku masz od lewej patrząc góra/dół heder, potem przyśpieszacz i góra/dół motowidła. W Mercatorach itp. jest jeszcze czwarte wyżłobienie na obroty bębna, ale tu one są ustawiane mechaniczne. Regulujesz je taką kierownicą po lewej stronie kombajnu bezpośrednio na wariatorze. Wiatry ustawiasz korbą po prawej stronie też przy wariatorze. Obroty motowideł to jest taka korba z linką, opuszczanie klepiska po prawej od siedzenia - dźwignia na skokowej prowadnicy, wysuw motowideł ręczny przez poluzowanie obejm po obu stronach. Jak będzie trochę czasu to do końca tygodnia podeślę zdjęcie z objaśnieniami. Znam gościa, który ma Consula z instrukcją i katalogiem do niego. A co do konedata to jest tam wyraźne zaznaczone, że Mercedes też może być (tej samej mocy co Perkins). Oczywiście Perkins jest bardziej wybredny na jakość ropy. Pozdro :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mmaciekdd    0

Wielkie dzięki Przemek. Mam jeszcze pytanie od czego jest taka wajcha pod siedzeniem po lewej stronie?? Bardzo był bym wdzięczny za objaśnienie wszystkiego zdjęciem :P

 

Aha, zapomniał bym, do czego służy ten czerwony przycisk, zaznaczony na fotce. Jak go naciskam to zaczyna mrugać...

post-14005-1236612768_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
dyczkowski    3

owiem ci ze w dominatorach były te i te silniki......oczywiscie 6 cyl. Wszyscy którzy maja Perkinsa narzekaja i mówia ze chcieliby Merca, ja mam Mercedesa z turbem zero problemów, zachodze zima i na dotyk pali. Użytkownicy Perkinsa narzekaja na czeste awarie pomp wtryskowych i ze cięzko je odppowietrzyc w razie problemu.... :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

tylko ciekaw z jakiej przyczyny te awarie pomp, czyżby paliwo nie te??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczewko    33

Z tym perkinsem to chodzi chyba o nierowna prace na wysokich obrotach. Przy 1900 chodzi dobrze a przy 2200 przerywa i kopci, była kiedy mowa o tym na forum PPR. Wg mnie to nie wina pompy bo duzo ludzi robiło pompy,wtryski i dalej to samo. Pompa wtryskowa w tym silniku (6 cyl) jest stojaca napedzana przekładnia koronowa i podejrzewam ze robi sie tam luz i fazy sie zmieniaja przez co nierowna praca.To tylko moje podejrzenia wiec nie wiem czy tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szczepek2    11
.....oczywiscie 6 cyl. Wszyscy którzy maja Perkinsa narzekaja i mówia ze chcieliby Merca, ja mam Mercedesa z turbem zero problemów, zachodze zima i na dotyk pali. Użytkownicy Perkinsa narzekaja na czeste awarie pomp wtryskowych i ze cięzko je odppowietrzyc w razie problemu.... :)

Potwierdzam. Miałem Mercatora z 6-cyl. perkinsem :angry: -tragedia (trzech znajomych też) . Problemy z pompą i "łapanie" panewek - w konsekwencj przykry remont. Teraz mam mercedesa i jest OK :) . Spalanie niewiele większe, ale silnik nie do zdarcia. W czterocylindrowych perkinsach jakie były w Consulach nie słyszałem o takich problemach - chyba były bardziej udane.

Pompa wtryskowa w tym silniku (6 cyl) jest stojaca napedzana przekładnia koronowa i podejrzewam ze robi sie tam luz i fazy sie zmieniaja przez co nierowna praca - chyba masz racje, mi też wydaje się to bardzo prawdopodobne.


Brak roboty, nadmiar kasy = popieprzone w głowie. Rolnictwo ratuje mnie przed jednym i drugim.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qazi    61

my mamy u siebie w mercatorze właśnie taka 6 perkinsa i podobnych rzeczy u siebie nie zauważyłem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

mercedes od zawsze kojarzył się z mnijesza awaryjnością choc slyszalem ze wiecej pali. Ja jednak postawilbym na mercedesa. Mam mercedesa w 98sl i jak narazie odpukac zero problemów. pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

Mieliśmy silnik Perkinsa w Dominatorze 76 zbytnio nie było z nim problemów. Napewno mniej spali niż Mercedes ale silnik Merca będzie bardziej wytrzymały :) silnik tej marki mamy w Medze 204 II :)


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

Niezbyt widać :) ale to jest jakaś dźwignia?


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Przemek15    7
Ahas, mam jeszcze jedno pytanie, do czego to służy. Jest jeszcze takie samo z drugiej strony.

 

Ta służy do regulacji siły wiatru (obroty wentylatora a nie jak w Mercatorach itp. przysłonami)

 

Tym czymś się kręci :)

Z drugiej strony:

 

Ta służy do obrotów bębna :)

 

Mam nadzieję, żę nie muszę mówić, że obiema kręcimy tylko przy włączonej młocarni :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

4 cylindrowy silnik mercedesa w consulu to rarytas.

Własnie silnik Mercedesa najmnij pali spośród perkinsa, deutz'a, forda

 

Napewno ciszej pracuje od pozostałych, łatwiejszy rozruch (ktoś pisał że nawet zimą - i to jest prawda)i sama nazwa mowi za siebie jakością wykonania:)

Nie orientowałem się jak z mocą u innych ale silnik mercedesa ma 82KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ksiadz666    0
owiem ci ze w dominatorach były te i te silniki......oczywiscie 6 cyl. Wszyscy którzy maja Perkinsa narzekaja i mówia ze chcieliby Merca, ja mam Mercedesa z turbem zero problemów, zachodze zima i na dotyk pali. Użytkownicy Perkinsa narzekaja na czeste awarie pomp wtryskowych i ze cięzko je odppowietrzyc w razie problemu.... :P

 

Czy te silniki z turbo trzeba w jakiś sposób specjalnie traktować (nie gasić od razu po zejściu z dużych obrotów czy inne) tak jak na przykład w samochodach ? Mam Dominatora 98s, silnik Mercedesa. Jeżeli to możliwe to prosiłbym o kilka wskazówek. Pozdrawiam, Krzysiek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ralfMTX140    3

Zawsze lepiej rozgrzany silnik pozostawić na chwile pzy nominalnych obrotach :P


New Holland TM175 i McCormick MTX140 = dwa główne konie pociągowe w gospodarstwie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

nie zaszkodzi jak pochodzi sobie z 5 minut na malych obrotach;) wtedy troche sie wychlodzi silnik i turbina. gdzies czytalem ostatnio ze " bez gwiazdy nie ma jazdy" ;p pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rataj    3

ten tekst po prostu mnie rozbraja;p nie to zebym byl jakims zagorzalym fanatykiem tej marki ale tak jakos przypadl mi ten tekst do gustu. a silniki to robia naprawde mocne i wytrzymale;) pozdrawiam


Claas Dominator 98sl classic, Zetor Forterra 12441, Zetor Proxima 85 plus, Zetor 7211, Ursus c330


AgroFoto -----> najlepsza stronka w sieci;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Ziel
      Witam,
      mam problem ze sciągnięciem połówki koła od młocarni, ślimak sciągnięty, klin też tylko koło ani drgnie. Było podgrzewane sciągaczem naciągane i bite młotem, ani drgnie..
      jest tam jeszcze jakieś zabezpieczenie?

    • Przez DarekGrzebyk
      Witam co może być przyczyną że zapycha się ciągle podajnik klosowy . Był wymieniany pasek od podsiewacza i to tej wymianie wydaje mi się że trochę za dużo zboza idzie na powrót przez co ten lancuch jak by się nie wyrabiał.  
    • Przez patataj_
      tak jak w temacie potrzebuje podstawowe dane regulacyjne tj. momenty dokręcania wału, kąt wtrysku (pompa rotacyjna cav) luzy zaworowe a najlepiej instrukcje obsługi i katalog części. Pozdrawiam i życzę udanych żniw.
    • Przez PrzemoO
      Mam problem z komputerem odpaliłem kombajn było ok a po chwili coś takiego




    • Przez Ziel
      Witam,
       
      Czy ktoś z was mógłby mi pomóc i przesłać parę wymiarów?
      Najlepiej jakby ktoś zmierzył wysokość zawieszenia nad ziemią przedniej osi ( na środku ) i z tyłu np sit.
      Wydaje mi sie że mam złe opony i sita za mocno są w poziomie co skutkuje gubieniem ziarna. 
      Pozdrawiam.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj