Polecane posty

max2505    1

Czy próbował już ktoś włożyć przedni napęd do mtz'a-80 fabrycznie bez napędu? jaki może być koszt części i czy w ogóle jest przewidziane takie rozwiązanie w tym modelu??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrus89    3

Ja na Twoim miejscu bym tego ruska opchnął, a poszukałbym 82 w dobrym stanie i żeby dołożyć do niego jakies 5 tys max. Bo myśle że jak by Ci sie nawet udalo zamontowac tez napędany przedni most, to długo by to nie pochodziło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
max2505    1

dzięki za rade, niestety nie mówiłem że mam takiego ruska, po prostu jest do sprowadzenia w dobrym stanie w dość małych pieniądzach, tyle tylko że bez przedniego. I tak sie zastanawiałem czy 80-tka ma wyprowadzenie ze skrzyni na wał pędny. Ale i tak dzięki za info.

 

Może ktoś probował takich sztuczek?? o ile tak piszcie jak sie sprawuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kserkses    2

Mi się wydaje że to nie jest zły pomysł dołożyć napęd, znajomy handlarz kiedyś miał taki za 2 tysiące ( oczywiście używany ), a różnica w cenie między traktorami byłaby większa. Nie zakładałem, ale dołożenie napędu to chyba nic wielkiego.


<b>"Do biznesu idzie się dla pieniędzy, a do polityki dla naprawdę dużych pieniędzy" </b> G.Schetyna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Ja uważam że napęd w mtz-ach to ogólnie kiepski pomysł bo wszyscy znajomi którzy mają napęd narzekają osobiście w belarusie nie chciałem napędu na przód bo po co mi następny problem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Piotrus89    3

bez przesady, napęd w ciągniku to zawsze wielki plus, u mnie nie było awarii, i w moim gospodarstwie MTZ bez napędu z Turem to by nie miał bytu. Nie dało by sie nim robić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adam01    0

Wiadomo wspomaganie , przedni napęd wałki kardana więcej części więc jest co do popsucia , dołożenie przedniego napędu jak najbardziej nie jest skomplikowane i aż tak drogie , używany napęd z kołami, 2 nowe walki kardana 250 zł , łącznik napędu nowy 400 zł , skrzynia rozdzielacza 500 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

Oczywiście że jest możliwość zamontowania przedniego napędu do Mtz 80 nie ma z tym najmniejszego problemu wystarczy rozjechać ok 10-15 cm skrzynią trzeba tam założyć tryb wtedy dokładasz ta boczną przekładnie tą z wajchą do włącznia napędu potem dokładasz podporę wału pośredniego montujesz oś dokładasz dwa wałki i jazda ;) wszystko będzie pasowało i użytkowuje Również MTZ z dołożonym przednim napędem juz 4 rok i jest wsztstko za***iście ;) Gorąco polecam dokładanie przedniego napędu mając porównanie przed i po założeniu napędu bo różnica jest ooooooogromna ;) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam mtz 82 z przednim napędem ale od kilku lat napędu nie używamy . dlaczego?? :> kupilismy go na oponach r38 i szerokich ( niestety nie pamiętam rozmiaru) i nie trzeba mu napędu. wystarczy blokada tylniego mostu i maszyny jak sie marzy ;p

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aro321    103

mój znajomy kupował cały nowy przedni napęd na ukrainie i wyszło go jakoś strasznie mało bo w polsce sam napęd z osią kosztuje ponad 9 tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Czy próbował już ktoś włożyć przedni napęd do mtz'a-80 fabrycznie bez napędu? jaki może być koszt części i czy w ogóle jest przewidziane takie rozwiązanie w tym modelu??

 

Ja do swojego mtz 80 dokładałem napęd .Kupiłem samą oś na 2,5 tys,a pozostałe części kupiłem nowe tj: opony felgi wały przystawkę podporę wąs kierowniczy tryb do skrzyni biegów ponieważ nie jest on montowany w mtz 80.

W sumie kosztowało mnie to około 6 tys.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

ja posiadam mtz 82 z przednim napędem ale od kilku lat napędu nie używamy . dlaczego?? :> kupilismy go na oponach r38 i szerokich ( niestety nie pamiętam rozmiaru) i nie trzeba mu napędu. wystarczy blokada tylniego mostu i maszyny jak sie marzy ;p

Ale jak go masz to włącz go będzie miał mniejszy poślizg ciągnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    104

Słuchajcie a do Jumza załorzyć napęd to jak ? By się udało ?


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    397

na stronach z nowymi jumzami są z przednim napędem a nawet i stare widziałem ale w Polsce nigdy żadnego jumza z napędem 4x4 tagże ciężko ci będzie go kupić :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol323    104

Kupić to ja nie potrzebuje bo ja mam Jumza tylko by mu się przydał ten przodek :) Żeby móc napęd wsadzić od MTZ 52 z napędem czy od 82.. hmm


Mały, Skromny, Lubiany, ŁośQ :D
Pozdrawiam ! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtas972    11

wedlug mnie nie oplaci sie chyba bawic lepiej sprzedac tego bez napedu i kupic z napedem zawsze jak cos jest robione seryjnie jest lepiej wykonane :blink:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gelo707    21

Ale z drugiej strony jak ma się taki ciągniczek bez przodka to chyba wiadomo co w nim piszczy i buczy co mu dolega, w jakiej kondycji są podzespoły a czasem kupno następnego powiedzmy już z 4x4 to wielka niewiadoma


c20xe- to 150 powodów do bezczelności na szosie;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

Zgadzam się z przedmówcą a co do napędu to żadna filozofia go założyć jeśli wszystko WŁAŚCIWIE zamontujesz to nie ma różnicy czy montowany w fabryce czy sam doposażyłeś ciągnik w przedni napęd ;):)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
18mateo18    0

Zgadzam się z przedmówcą a co do napędu to żadna filozofia go założyć jeśli wszystko WŁAŚCIWIE zamontujesz to nie ma różnicy czy montowany w fabryce czy sam doposażyłeś ciągnik w przedni napęd ;):)

oj nie tak łatwo jak wam się wydaje że co to jest zamontować przedni napęd ,wiem bo zakładałem po pierwsze to niema trybu do napędu w mtz 80 i jak się nie pomyśli to trzeba ciągnik rozpołowić .Ale nie żałuje że założyłem przodek naprawdę warto wyniosło mnie to 6 tys

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

Też kolego dokładam i dobrze pamiętasz że trzeba rozpoławiać ale wystarczy nie dużo rozjechać 10-15 cm wiesz jej to jest to co dla jednego jest proste dla drugiego jest wielkim problemem ;) i nie cytuj kolego poprzedniego posty bo zaraz od administratora dostaniesz OSTRZEŻENIE używaj opcji SZYBKA ODPOWIEDZ :) Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Jestem na etapie montażu przedniego napędu do MTZta i mam problem z wałem między przystawką do skrzyni a podporą pośrednią, nie mogę go założyć wydaję się że jest za długi. Obydwa wały są takiej samej długości i są nowe, nowe też są przystawka i podpora. Wał pomiędzy osią przednią a podporą pasuje. Jest tam jakiś "myk" z założeniem czy wchodzi on lekko??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

Powinien wejść lekko ale weź młotek i uderz w przystawkę co przykręcasz ten wałek od podpory pośredniej powinna się trochę schować bo tam w środku ma miejsce na takie coś :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Jak się okazało podpora była fabrycznie źle zmontowana i tarczki nie pozwalały się schować wałkowi. Później jeszcze się okazało że łożyska są za ciasno spasowane, co było skutkiem mocnego grzania się podpory.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
FARMER1313    1

Bo z tymi częściami to jedno wielkie k**estwo ostatnio składałem głowice w T-25 i smarowanie nie szło na klawiaturę co się okazało kanały w głowicy były za płytkie i wkręcona szpilka do mocowania klawiatury zasłaniała kanał i zaś 2 godz roboty dodatkowe i nie wsponmę ile się człowiek na denerwuje ... Wymienili Ci kolego chociaż tą podporę ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zakupić MTZ i chcę wiedzieć którą skrzynię biegów lepiej wybrać:
      -MTZ 892.2 SKRZYNIA 18/4
      -MTZ 952.2 SKRZYNIA 14/4
    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie do posiadaczy MTZ  o opinie o nowszych modelach MTZ lub konkretnym modelu 892.2. Co się w nich konkretnie psuje i czy w ogóle warto kupować nowego MTZ w dobrej cenie? Jak spisuje się w orce, talerzówce i agregacie siewnym 3m?
    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez Maksol
      Witam mam pytanie co do biegów w mtz 892.2 mianowicie czy jeśli jadę ciągnikiem to muszę zmieniać w trakcie jazdy na tryb z szybszymi biegami czy mogę od stojącego wrzucić tryb z szybszymi biegami i od początku jechać tylko na nich? Zamiast zaczynać z trybu z niższymi biegami i zmieniać w trakcie jazdy na tryb z wyższymi żeby jechać po koleji czy od razu mogę z postoju jechać na szybszych nie ruszając wolniejszych?Chyba że to po prostu są biegi polowe i szosowe jak w starych ciągnikach?
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj