azifelek115622

zetor 7711 wolne obroty na zimnym silniku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

witam. mam problem przy zetorze 7711. przy zimnym silniku (zima) odpala ładnie, nie dymi, nawet pompować nie trzeba pompką ręczną przed odpaleniem, ale jest problem z ustawieniem wolnych obrotów. lekko ruszę cięgnem przy pompie wtryskowej to wskakuje na okolo 1200 obrotów, chcę je zbić np. na 700 to ciągnik gaśnie, wystarczy leciutko ruszyć cięgnem i silnik gaśnie. Niekiedy uda się ustawić na tych 700obr ale po chwili sam wskakuje na 1200obr. kto wie co jest tego przyczyną? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Odepnij cięgno przy pompie i sterując ją bezpośrednio spróbuj. Jeśli dalej będzie to samo to pompa do pompiarza. Sam nic nie zrobisz.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Coś ci się chyba w pompie przyciera albo ciężko chodzi popuści jak się zagrzeje. Nie wiem czy bez pompiarza się obędzie. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

listwa albo sekcje -koniecznie sprawdź smarowanie i jak wygląda wnętrze pompy czy regulatora -możesz odkręcić tylny dekiel na regulatorze


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

Mówiąc szczerze to nawet nie wiedziałem, źe w tej serii było centralne smarowanie. Jeśli ma centralne- to bez wizyty u pompiarza się nie obejdzie raczej.


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kupiłem filtr paliwa nowy , i 2 przewody paliwowe bo widze że sa popękane dosyć i mocno sie pocą, choć dziwne bo pompować nie trzeba przed odpalaniem. jutro to wymienię , zobaczymy co będzie, jak dalej to samo to spróbuje nagrać filmik jak to się dzieje i wstawię tutaj.

 

wymieniłem filtr i przewody i lekka poprawa jest , ale nadal ustawienie wolnych obrotów granicy z cudem, lekko dygne wajchą w górę to wkręca się na 900obr , znowu lekko popuszczę wajche i zaczyna gasnąć, jak już ustawię wolne obrotki, to nie minie 2 minuty i zaczyna sam sobie dodawać obrotów. Silniczek ładnie tyka na tej pompie i zrywny jest i nie dymi nawet, tylko ten problem wolnych obrotów . Zrobiłem tak jak pisaliście , wyciągłem pompę i zawiozłem do sprawdzenia, zobaczymy co fachowiec powie. 

Edytowano przez azifelek115622

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dałem pompę do pompiarza i powiedział że sekcje sa wytarte i przy mnie jedną sekcje wyciągnął , no rzeczywiście są wytarte, ale żeby to od tego zależało ten problem wolnych obrotów? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pewnie. Silnik nie dostaje takiej dawki paliwa jak powinien. Najczęściej wytarcie jest na krawędzi odcinającej paliwo, jest ona nieszczelna i paliwa która ma trafić do wtryskiwacza cofa się do kanału pompy wtryskowej.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dziś odebrałem pompę i założyłem... i prawie to samo, jedynie nie tak często gaśnie, i teraz dam pełny gaz (2200obr), puszcze z gazu to zatrzyma się na ok. 900 obr i tak chwile zostaje , po około minuty schodzi do wolnych obrotów, niekiedy złapie te wolne obroty a niekiedy nadal zgaśnie :( co jest nadal z tym grane? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

 przegladnoles ciegla sterowania-moze tam jest problem, czy reczny gaz jest dobrze dokrecony, czy ciegla sie nie wyginaja-kiedys tak mialem ze nie dalo sie go zgasic bo cieglo ciagle sie gielo-wymiana na nowe pomoglo od razu


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

mam sprężyne założoną na pompie wtryskowej, która odciąga w razie czego te gięgła i to samo, odpiałem od pompy wtryskowej cięgło i swobodnie się rusza bez jakichkolwiek blokad

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

listwa sterująca sekcjami ma chodzić płynnie , jak masz wyjętą pompę to powinna opadać po jej przechyleniu do pozycji pionowej . Jak chodzi bez najmniejszego oporu to musi coś być nie tak  ciężarkami w regulatorze obrotów -albo się przycinają albo luz za duży . Tak czy inaczej sam tu nic nie wykombinujesz ,musisz z powrotem oddać pompę do zakładu naprawczego .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariuszd93    559

A ja  bym proponował  przejżec  dokładnie  cały układ paliwowy , przewody  , połączenia , spróbuj  go  zasilić  z  bańki - nie  ze  zbiornika 


;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

Kolega chyba mowil ze był u pompiarza z ta pompą 

 

byłeś kiedykolwiek świadkiem tzw. regeneracji pompy wtryskowej ????  Facet wywala sekcje  ,ustawia dawkę ,kąty wtrysku i po robocie .

Napisał przecież ,że pompiarz pokazał mu wytarte sekcje jako przyczynę falowania obrotów .

 


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przewody mam nowe pozakładane filtr także , wszystko drożne - to jako pierwsze zrobiłem , dopiero potem zdecydowałem się na regenerację pompy, ale teraz po regeneracji ma biedę odpalić jak jest zimny, przed regeneracją tego nie było... i jeszcze mam takie pytanie , czym się różni pompa motorpal z lublina od pompy typowo zetorowskiej? dałoby rade ją wpasować z lublina do zetora? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jacus    3007

trudna sprawa-a patrzyles na dzwignie sterowania ktora wychodzi z regulatora obrotow, tam chyba jest wieloklin i moze on sie wyrobil i ma luz.


buk, humor ,seks ,rokendrol.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mds212    2120

Tak sie składa pompa w moim zetorze była robiona miesiąc temu :D I byłem swiadkiem, pompiarz wyjał pokazał misekcje i faktycznie byly zuzyte uszczelnił ją całą przejżal i zgarnał 700 zloty :D A twoja regeneracja ile ksoztowałą?

Edytowano przez mds212

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ! problem rozwiązany :) kupiłem pompę wtryskową z lublina 2.4D za 60zł  i przełożyłem regulatory :) działa wszystko cacy , ładnie obroty trzyma , po prostu działa jak należy :) 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez skarpetahanzo
      Witam wymienilem filtr oleju baka na wymienny i mam problem z duzym cisnieniem oleju , podobno trzeba zmienic tez zawor cisnienia oleju na pompie i pytanie mam zwyczajnie kupic nowy czy do filtra wymiennego powinien byc inny ? Rozbieralem stary zawor ale brak tam podkladek wiec zbytnio nie mam jak zmniejszyc tego cisnienia na starym zaworze .
    • Przez Kondzio55
      Witam,Problem ciagnie się już kolejny rok i problemu nie rozwiazalismy.Sezon jakos przechodził ale do sedna. Ma nadal problemy z odpaleniem po np nocy,łapie na 2 tłoki pozniej na 3 i na 4 .Dym ze idzie sie udusić No dobra idąc dalej cisnienie oleju w normie,zimny trzyma 5,5atm, ciepły (80st) trzyma 3atm.Pompa paliwa daje cisnienie,po kompletnej regeneracji,wtryski prawidłowo rozpylaja,cisnienie 170-180, Kompresja 1 cylinder 24 ,2 cylinder 21(próba olejowa wzrosło do 24) 3 cylinder 22, 4 cylinder 22.Teraz gdzie szukać przyczyny?? Czy złe tłoki i pierscienie? Rocznik 88   i z tego co wyczytałem to powinien być tłok z 3 pierscieniam wiec prawidłowo załozone. Ja już nie mam pojecia co moze byc nie tak..Moze ktos miał taki przypadek? Dodam ze oleju nie przybywa,ani nie ubywa 
    • Przez Lukasz93
      Owy Zetor zaczał czasem pod obciazeniem wyganiać płyn z chlodnicy i szybko się zagrzewał, załozylem bańkę na przelew, pozniej zaczęła wariowac temperatura jakby zaciał sie termostat, wyrzuciłem więc termostat. Sprawdziłem go we wrządku w 100 % sprawny, wahler. Wkoncu zaczął przy byle obciążeniu wyrzucać płyn, w chlodnicy pełno bąbli powietrza. Zalozony nowy korek chlodnicy, jeszcze gorzej. Cisnienie w pracy sie zrobiło ze zaczeło wypychac plyn przewodem od chlodnicy. W oleju nie ma płynu, odwrotnie też.
      A wiec jakis przedmuch tak czy siaķ. Glowice zostały zrzucone i do regeneracji. Na jednej uszczelce może był jakis przedmuch do kanału. Tuleje wydawyaly sie ok. Wszystkie glowice okazały się dobre na regeneracji. Założone nowe uszczelki, 1 odpalenie i odrazu tak samo bąble w chlodnicy. Wymieniona następnie pompa wodna. Nic nie dało. Test na co² robiony, kolor czynnika się nie zmienia, jakby nie bylo przedmuchu. Zrzuciłem paski z pompy wodnej, wsadzilem rurkę pcv zamiast korka i zalałem płyn aż do tej rurki. Po zapaleniu bez kręcącej się pompy rośnie płyn w tej rurce aż wkoncu strzeli bombel.
      Próbowałem znaleźć na ktorym cylindrze jest przedmuch podkładając monetę pod trzonek zaworu wydechowego żeby odprężyć cylinder. Na każdym cylindrze tak samo płyn rośnie.
      No jakby przedmuch ale test co² nie pokazuje. Za co się tu brać teraz może ktos ma jakieś rady?
    • Przez niunieq666
      Witam forumowiczów
       
      Od ok 12 lat jestem posiadaczem Zetorka 4718, gdy w końcu klękneła pompa wtryskowa przyszedł czas na remont. Niestety, naprawa jej nie była taka prosta. Gość któremu to zleciłem stwierdził że do tak starego modelu nie ma już części i stąd moje pytanie. Czy podejdzie do tego pompa od powiedzmy 5211?
    • Przez MaciejSZ
      Witam. Ostatnio zauważyłem w moim zetorze 5011 bardzo duze wibracje na całym ciągniku, na wysokich obrotach. Jest to strasznie uciążliwe i chce się tego pozbyć. Do tego ciągnik dosyć mocno kopci. Poczytałem w necie i podejrzewam ze moze to byc wina wtryskiwaczy.  Moze ktoś miał podobny problem. Z góry dziękuje za odpowiedź   
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj