Zaloguj się, aby obserwować  
fredf9

JAK ZWIĘKSZYĆ MOC ALTERNATORA

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
fredf9    3

Witam

 

Czy orientuje się ktoś jak zwiększyć moc alternatora w ciągniku MTZ82 96r.W ciągniku mam założone dodatkowe halogeny i jak ciągnik chodzi na normalnych obrotach to nie doładowuje akumulatorów.Proszę o poradę ponieważ nie wiem jak rozwiązać ten problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A sprawdzałeś regulator napięcia?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zorzyk2    56

Czy masz w alternatorze , przy regulatorze taką małą śrubkę na wkrętak? Jeśli masz , to wkręć ją do oporu. We wcześniejszych modelach były i producent zalecał wkręcać zimą, przy zwiększonym zapotrzebowaniu na prąd.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
Witam

Proszę o poradę ponieważ nie wiem jak rozwiązać ten problem.

Zakupić alternator o wiekszej mocy. <_< Oryginalny, ruski alternator montowany w pronarach kosztuje około 250 zł i ma moc 1150W. Co do alternatora, który posiadasz to sprawdź jego moc a następnie sprawdź moc wszystkich odbiorników pradu, które włączasz jednocześnie. Jeżeli moc odbiorników przekracza moc alternatora to nic nie poradzisz. Alternatory zwykle dają maksymalną moc przy 3000 rpm więc jest zrozumiałe że przy niższych obrotach ta moc będzie niższa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Posiadam ten alternator o mocy 1150w ale i tak nie daje rady.Czyli nic się nie da z tym zrobić?Koniecznie trzeba ograniczyć ilość odbiorników?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Napisz ile masz odbiorników i jakiej mocy. Jeżeli ten alternator nie daje rady to pewnie ma jakąś usterkę np. uszkodzony regulator napięcia lub któraś z diod prostowniczych. Ten alternator daje 80 A, więc musi naładowac akumulatory. A może przyczyną jest instalacja elektryczna np. za mały przekrój przewodów i występują spadki napięcia. Najlepiej jakbyś zrobił zdięcia to moża by powiedzieć coś więcej o stanie instalacji. Na początek sprawdź miernikiem napięcie ładowania na wyjściu alternatora i na zacisku akumulatora, najpierw bez obciążenia, a następnie po właczeniu świateł. Podaj wyniki pomiarów i wtedy będziemy dalej myśleć. A może masz zużyty lub za słabo napięty pasek klinowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Napęd alternatora jest ok.Wszystkie światła,wentylator dmuchawy,świeca płomieniowa są na przekaźnikach przewód zasilający wiązkę pod kierownicą jest 2 razy grubszy niż fabryczny tak samo jest z przewodem od alternatora.W tygodniu postaram się zmierzyć napięcie ładowania i podam wyniki pomiarów.Na razie wielkie dzięki kolego ELEKTROTECHNIK

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Witam

Dzisiaj przeprowadziłem pomiary i oto wyniki.

 

Napięcia na wyjściu alternatora:

1.Napięcie bez obciążenia 12,7v

2.Napięcie po włączeniu odbiorników 10,3v

3.Napięcie bez obciążenia przy 3tys obr/min14,5v

4.Napięcie po włączeniu odbiorników przy 3tyś obr/min13,2v

Napięcia na zacisku akumulatora:

1.Napięcie bez obciążenia 12,5

2.Napięcie po włączeniu odbiorników 12v

3.Napięcie bez obciążenia przy 3tys obr/min 13v

4.Napięcie po włączeniu odbiorników przy 3tyś obr/min 12,2v

 

W ciągniku zamontowane jest:

4 halogeny 55w

2 halogeny 100w

2 lampy świateł mijania i drogowych o mocy 75w

Do tego dochodzą światła stop,pozycyjne i oświetlenie kabiny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcin974    30

3tys obr? :)


Czujniki (nowe zamienniki) do kombajnu buraczanego stoll sprzedam
Kontakt 661995047

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bongle    2

Według mnie to masz problem z instalacją, nie powinno być różnicy napięcia na akumulatorze i alternatorze.Na napięcie mógł też mieć wpływ rozładowany akumulator.Sprawdż czy nie grzeje ci się w którymś miejscu instalacja(przy takiej różnicy napięcia gdzieś musi)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Te odbiorniki co masz pobierają trochę więcej niż połowę mocy alternatora, więc przeciążony nie jest. Moim zdaniem przyczyną jest spadek napięcia na złączach lub przewodach między alternatorem i akumulatorami. Nie wykluczone jest też uszkodzenie regulatora napięcia. Napisz mi jeszcze jak mierzyłeś obroty na alternatorze bo piszesz, że pomiarów napięcia dokonywałeś przy 3000 rpm. Piszesz, że napięcie alternatora bez obciążenia wynosi 14,5V czyli w normie, ale na akumulatorze już tylko 13V, to stanowczo za mało. Przy tak niskim prądzie nie może być tak dużego spadku napięcia na przewodach, i to one będą przyczyną. Radzę zacząć od sprawdzenia instalacji, a konkretnie od tych najgrubszych przewodów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
fredf9    3

Witam

 

Sprawdziłem dokładnie instalacje i okazało się że przewód od alternatora jest podłączony w złym miejscu :) .Po usunięciu tej usterki napięcie na zacisku akumulatora wynosi 14,3v :) .Z czasem okaże się czy ładowanie się poprawiło.

 

Wielkie dzięki koledzy za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Jeżeli na akumulatorze masz 14,3V pod obciążeniem to będzie dobrze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez Lukas02
      Witam po wymianie szczotek z regulatorem w mojej Proximie 85 wróciło ładowanie i po czasie mam teraz problem. Licznik przestal działać kontrolka ładowania ledwo świeci ciagnik nie ładuje, dodatkowo zauważyłem gdy wyciągałem alternator i montowałem spowrotem gdy dotykał mocowania to jakby iskrzył na obudowie 
    • Przez emtecc
      Witam Mam w kombajnie zamontowany (Kiedyś była prądnica) alternator A124n. Alternator z fiata 125 Z tego co mi się wydaje to 9cio diodowy. Jest przy nim dokręcony regulator. Nie wiem jakie ma oznaczenie bo symbole wytarte. Dla pewności dodam zdjęcie czy połączenie do alternatora jest poprawne. Włożyłem nowy akumulator i postanowiłem spr czy z ładowaniem wszystko w porządku. Okazało się, że napięcie ładowania rośnie powyżej 14.4 V na niskich obrotach. Gdy zwiększę obroty przelatuje 17V. Stanowczo za dużo. Czy przy zmianie z prądnicy na alternator należy wprowadzić jakieś modyfikacje w instalacji auta?
    • Przez pele19
      Witam!
      Mam taki mały problem w swoim malczyku a dokładnie padł mi alternator który juz nie nadaje sie do regeneracji.
      Był w ciągniku od nowości i już wszystko się powycierało, wymiana szczotek, regulatora nic juz nie pomaga więc pora kupic nowy!
      A teraz pytanie jaki ?
    • Przez Adamo90
      Potrzebuję schemat instalacji elektrycznej w ursusie 5714. W internecie nie mogę znaleźć. Może ktoś ma? Był bym wdzięczny. 
    • Przez Johnderre
      Witam, po zapaleniu ciągnika świeci się kontrolka ładowania, gaśnie dopiero po solidnym przegazowaniu i wtedy zapala się kontrolka stop. Podczas jazdy kontrolka STOP czasami gaśnie, chwilę później znów się zapala albo miga. Czy to jest normalne że kontrolka gaśnie dopiero po solidnym przygazowaniu? Gdy ładowanie się świeci stop się nie świeci, czy to problem Alternatorem?  Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj