Skocz do zawartości




Reklama



zawory


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
22 odpowiedzi na ten temat

#1 maher

maher

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 20 luty 2009 - 09:13

jak ustawic zawory w ursusie c 330???

#2 piciaj

piciaj

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 297 postów
  • 8943563
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Gniezno/Września--
  • Zainteresowania:mechanika zootechnika treningi krav maga

Napisany 20 luty 2009 - 10:25

obracac wałem do momentu az pierwszy tłok <od strony chłodnicy> bedzie w GMP i bedzie na poczatku wtrysku, ustawic luz na 0,2 na wydechowym i ssacym, nastepnie obroci wałem najlepiej korbą :)  o 180stopni zgodnie z kierunkiem obrotu wału i ustawic zaworu na tłoku drugim :)
znalazłem to czego szukałem ..:)))

#3 GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2130 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2009 - 12:42

Chce jeszcze dodać że trzeba sprawdzić dźwigienki czy nie są wyklepane bo w tedy pomiar szczelinomierzem będzie fałszywy.

#4 maher

maher

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 20 luty 2009 - 13:15

Zobacz postpiciaj, o Feb 20 2009, 10:25, powiedział:

obracac wałem do momentu az pierwszy tłok <od strony chłodnicy> bedzie w GMP i bedzie na poczatku wtrysku, ustawic luz na 0,2 na wydechowym i ssacym, nastepnie obroci wałem najlepiej korbą :)  o 180stopni zgodnie z kierunkiem obrotu wału i ustawic zaworu na tłoku drugim :)


można prosic o dokladniejsze wyjasnienie??

#5 paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2663 postów
  • 7964877
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 20 luty 2009 - 13:22

Jest już taki temat. Wystarczy poszukać.
http://www.agrofoto....orow-t8585.html
Sprzedam rozsiewacz Sulky 1504 http://olx.pl/oferta...57-ID5S5ZT.html

#6 daniu

daniu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów

Napisany 20 luty 2009 - 14:29

maher   wszystko dobrze z tym co napisałeś ale jeszcze powiedz skąd wiadomo ze tłok jest w GMP na początku wtrysku (po czym to poznać???) i w którą stronę kręcić walem jak stanę z przodu ciągnika twarzą do chłodnicy??

#7 maher

maher

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 20 luty 2009 - 17:02

Zobacz postdaniu, o Feb 20 2009, 14:29, powiedział:

maher   wszystko dobrze z tym co napisałeś ale jeszcze powiedz skąd wiadomo ze tłok jest w GMP na początku wtrysku (po czym to poznać???) i w którą stronę kręcić walem jak stanę z przodu ciągnika twarzą do chłodnicy??

prosze o odpowiedz

#8 sygala

sygala

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 67 postów

Napisany 20 luty 2009 - 17:36

odkrecasz przewód od pompy idacy do wtrysku pierwszego cylindra (tylko odkrecaj przy pompie) i delikatnie krecisz kolem pasowym dopoki nie zauważysz ze krople ropy nie zaczna wypływac

#9 miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • 8750199
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 20 luty 2009 - 19:32

Do tego co pisze  "sygala" po prostu  dmuchnij w miejsce wypływania ropy żeby ten dołek był pusty i kręcąc patrz uważnie, jak tylko ropa drgnie w dołku to już jest gotów do ustawienia. Jak wypełni cały dołek to już za mocno przekręcony! Aha i zaciągnij gaz ręczny jak najwięcej, bo inaczej nie doczekasz się wypływania ropy. :)

#10 maher

maher

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 12 postów

Napisany 20 luty 2009 - 20:02

Zobacz postmiscola, o Feb 20 2009, 19:32, powiedział:

Do tego co pisze  "sygala" po prostu  dmuchnij w miejsce wypływania ropy żeby ten dołek był pusty i kręcąc patrz uważnie, jak tylko ropa drgnie w dołku to już jest gotów do ustawienia. Jak wypełni cały dołek to już za mocno przekręcony! Aha i zaciągnij gaz ręczny jak najwięcej, bo inaczej nie doczekasz się wypływania ropy. :)

i coś jeszcze trzeba robic?

#11 daniu

daniu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów

Napisany 21 luty 2009 - 13:37

sorry <maher> ten mój wczesniejszy post nie był adresowany do ciebie tylko do <piciaj> pomyliłem przepraszam

#12 miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • 8750199
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 22 luty 2009 - 21:11

C330 koło pasowe ma dokręcone śrubą przystosowaną do korby. taką korbę miały kiedyś na wyposażeniu Zuki, to ułatwia sprawę kręcenia wałem ( silnikiem). @Daniu jeżeli stoisz przed chłodnicą to prawą ręką zgodnie z ruchem wskazówek zegara. @maher  ta sekcja na której pojawiła się ropa odpowiada temu cylindrowi na którym masz ustawić zawory, tzn. jeżeli 1 od chłodnicy, to na pierwszym cylindrze ( też od chłodnicy), a jeżeli 2 to na drugim. Dalej postępuj tak jak pisał @piciaj to drgnięcie ropy na 1sekcji, to GMP, oba zawory będą zamknięte i gotowe do ustawienia. Aha i nie zapomnij sprawdzić tego o czym pisał @Gorali. Jeśli jest wypracowanie trzeba odkręcić klawiaturę, tzn popychacze ( dźwigienki) i je wyrównać , przeszlifować...........................Samo ustawienie: Każdy popychacz łączy się z laską popychacza śruba regulacyjną z nakrętką kontrującą. Należy poluzować nakrętkę, włożyć listek szczelinomierza między zawór, a popychacz i za pomocą wkrętaka śrubą regulacyjną ustawić luz zaworu, po ustawieniu dokręcić nakrętkę kontrującą śrubę regulacyjną. I tak dla każdego zaworu z tym, że ustawiamy zawór ssący i wydechowy jednego cylindra jednocześnie tzn nie przekręcając wału.

#13 deasel

deasel

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 23 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj. Łódzkie

Napisany 22 luty 2009 - 23:09

O ile pamięć mnie nie myli to najłatwiej ustawić tłok w GMP to stojąc naprzeciwko ciapka po lewej stronie pod skrzynka narzędziową jest taki "bolec" który się wykręca i wsadza drugą stroną jeśli wejdzie to znaczy że tłok jest we właściwej pozycji

#14 malorolny

malorolny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 172 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE KROSNA

Napisany 23 luty 2009 - 18:40

Zobacz postdeasel, o Feb 22 2009, 23:09, powiedział:

O ile pamięć mnie nie myli to najłatwiej ustawić tłok w GMP to stojąc naprzeciwko ciapka po lewej stronie pod skrzynka narzędziową jest taki "bolec" który się wykręca i wsadza drugą stroną jeśli wejdzie to znaczy że tłok jest we właściwej pozycji
Prawidłowo to sie nazywa kołek ustawczy , a trzeba go włozyc w otwór (odpowiedni ) w kole zamachowym   <_<

#15 miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • 8750199
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 23 luty 2009 - 19:16

Tak panowie dokładnie, ale to bardziej jest potrzebne do zgrania walu korbowego z wałkiem rozrządu. Do ustawienia zaworów nie jest to specjalnie konieczne.

#16 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2648 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 23 luty 2009 - 23:36

Jakiego zgrania wału z wałkiem rozrządu? Wszystkie koła zębate mają wpusty i inaczej nie da się ich zamontować. Ten kołek ustawczy służy do ustawienia początku wtrysku.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta...html#ba41d70349

Kupię opony tylne do C-330 w dobrym stanie, min. 75% bieżnika. Kontakt na PW.

#17 miscola

miscola

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 130 postów
  • 8750199
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:podlaskie

Napisany 24 luty 2009 - 16:54

Masz racje @elektrotechnik to mi się pomyliło, ale właśnie sprawdzałem i wytłumaczcie mi jak laik możne ustawić zawory jeżeli na kole zamachowym są dwa otwory na ten pręcik w niewielkim oddaleniu i w który z nich mam włożyć ten bolec?? bo sam bym tego nie wiedział, i w którym miejscu jest dokładnie 180 stopni obróconego wału zęby było GMP drugiego tłoka? bo dziur już tam nie ma.
To co napisałem to najprostszy sposób ustawienia zaworów w c330.

#18 malorolny

malorolny

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 172 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:OKOLICE KROSNA

Napisany 24 luty 2009 - 21:05

Sprawdź jeszcze raz , Ustaw na kołek   GMP pierwszego  cylindra potem go wysuń przekręc koło zamachowe  o 180 stopni i zobaczysz czy kołek  wpadnie w otwór czy nie ! Ja twierdzę że wpadnie ...........

#19 daniu

daniu

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 49 postów

Napisany 24 luty 2009 - 22:37

Witam u mnie jest tak jak napisał <miscola>
w kole zamachowym jest dwa otworki blisko siebie ,ale tylko jeden odpowiada GMP pierwszego tłoka, natomiast do ustawienia GMP drugiego tłoka już nie ma otworka

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 Elektrotechnik

Elektrotechnik

    "AGRO-SERWIS"

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2648 postów
  • 5010233
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Września
  • Zainteresowania:Elektronika

Napisany 24 luty 2009 - 23:49

Jest dokładnie tak jak pisze @daniu. Są dwa otworki blisko siebie. Pierwszy z nich oznacza początek wtrysku paliwa i służy właśnie do ustawiania pompy wtryskowej, a drugi oznacza GMP pierwszego tłoka. Po obróceniu wałem o 180° nie ma otworu. Ale nie ma się czym przejmować bo nawet jeżeli obróci się wiecej niż 180° to przecież trwa suw pracy więc zawory i tak są zamknięte (problemy mogą byc jeżeli obróci się mniej niż 180°). A swoją drogą ja nigdy nie używałem kołka ustawczego do regulacji zaworów. Po prostu obracam powoli wałem przy zdjętej pokrywie i patrzę kiedy zamykają się zawory pierwszego cylindra. Jeżeli przez niewielki obrót wału pozostają zamknięte to je reguluję, następnie obracam o 180° i reguluje drugi cylinder. Do tej pory nie zdarzyło się żeby ta metoda nie sprawdziła się. Metoda z obserwacją paliwa w króćcu pompy też jest dobra, tylko zajmuje więcej czasu, bo jeszcze trzeba odkręcać przewód wysokiego ciśnienia.

"AGRO-SERWIS" Elektronika ciągników, maszyn rolniczych i samochodów.
Diagnostyka komputerowa elektroniki samochodów, ciągników i kombajnów: silników, skrzyń biegów, ABS, SRS, testerem Texa Navigator TXT.
Naprawy i modernizacje instalacji elektrycznych w ciągnikach i kombajnach.
Diagnostyka oscyloskopowa wszelkich układów impulsowych, czujników indukcyjnych i tachoprądniczek.
Szybka diagnostyka oscyloskopowa alternatorów bez demontażu z pojazdu, oraz pełna diagnostyka na stole probierczym.
Naprawa elektroniki sterującej migomatów, spawarek, prostowników, sterowników pomp CO, przerywaczy kierunkowskazów
oraz innych układów elektronicznych.
Profesjonalna regeneracja i sprzedaż alternatorów.
Zapraszam na PW, oraz do galerii http://www.agrofoto....bum/1612-rozne/


Kupię transformator separacyjny 300-400W.

Sprzedam http://olx.pl/oferta...html#ba41d70349

Kupię opony tylne do C-330 w dobrym stanie, min. 75% bieżnika. Kontakt na PW.





Zobacz także