Skocz do zawartości

Zdjęcie

Zetor 5211 Silnik


26 odpowiedzi na ten temat

#1 Share jezynek5211

jezynek5211

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Wszystko , co ma kola

Napisany 18 luty 2009 - 18:20

Zetor 5211 Silnik Witam!PO remoncie silnika w moim zetorze 5211 (olej,wymiana tłoków,panewek,bez tulei)nastąpił problem w postaci odpalania po postoju ok.4-6h.tzn.jak chce go rano zapalić to rozrusznik kręci go z 10-15s jak już zapali obroty utrzymują się na poziomie tak niskim,że świeci się kontrolka ładowania,po 10-15 s takiego stanu silnik załapuje i przechodzi do normalnej pracy,lecz bardzo dymi na niebiesko - biało i ciśnienie na zegarze ciśnienia oleju jest ok.50-60 .nie wiem czy ponownie rozbebeszać silnik i wymieniać tuleje czy jak pójdzie na wiosne w robote to się ustabilizuje.dodam jeszcze,że już sobie pochodził ok.25 mth na wolnych obrotach i przy szambiarce.
z góry dziękuje za pomoc,pozdrawiam
I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 5211 Silnik Dzisiaj, 09:34
  •  

#2 Share darek45

darek45

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 18 luty 2009 - 18:54

Zetor 5211 Silnik witam.proponowałbym sprawdzić jeszcze raz zawory,dociągnąć ponownie głowice .
trzeba popatrzeć czy nie cofa się paliwo, założyć 2 lub 3 ściągacze na przewód zasilający pompę,dodatkowo na przewodzie przelewowym z wtrysków
pozdrawiam.

#3 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2009 - 19:02

Zetor 5211 Silnik Przed odpalaniem spróbuj po pompować go ręcznie.

#4 Share darek45

darek45

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 18 luty 2009 - 19:59

Zetor 5211 Silnik może być zabrudzony układ wtryskowy paliwa ;wtryskiwacze ,pompa wtryskowa.
najpierw jednak posprawdzaj co ci napisałem we wcześniejszym poście

#5 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1232 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 18 luty 2009 - 20:09

Zetor 5211 Silnik Piszesz że dymi na niebiesko znaczy że niespala paliwa (wina może leżeć po stronie sprężania {niewymienione tuleje}, źle ustawionego rozrządu, źle ustawiony kąt wtrysku). Co do zapalania to moga to być przyczyny jak wyżej napisałem albo zapowietrza się układ paliwowy (sprawdź czy czasem nie jest zapowietrzony jak jest odpowietrz, odpal ciągnik- niech wile pochodzi, a następnie następnego dnia sprawdź czy znowu się nie zapowietrzył). A dymi na biało to pewnie różnica temperatur. Trwa to pewnie jakąś chwile i później dymi na niebiesko- tak jest?

#6 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 18 luty 2009 - 21:59

Zetor 5211 Silnik

Witam!PO remoncie silnika w moim zetorze 5211 (olej,wymiana tłoków,panewek,bez tulei)nastąpił problem w postaci odpalania po postoju ok.4-6h.tzn.jak chce go rano zapalić to rozrusznik kręci go z 10-15s jak już zapali obroty utrzymują się na poziomie tak niskim,że świeci się kontrolka ładowania,po 10-15 s takiego stanu silnik załapuje i przechodzi do normalnej pracy,lecz bardzo dymi na niebiesko - biało i ciśnienie na zegarze ciśnienia oleju jest ok.50-60 .nie wiem czy ponownie rozbebeszać silnik i wymieniać tuleje czy jak pójdzie na wiosne w robote to się ustabilizuje.dodam jeszcze,że już sobie pochodził ok.25 mth na wolnych obrotach i przy szambiarce.
z góry dziękuje za pomoc,pozdrawiam



#7 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 18 luty 2009 - 22:02

Zetor 5211 Silnik Przed uruchomieniem dopompuj paliwo (ręczną pompką) i oceń czy jest jakaś poprawa. Czy wtryskiwacze i pompa wtryskowa była regenerowane, sprawdzane?

#8 Share jezynek5211

jezynek5211

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Wszystko , co ma kola

Napisany 19 luty 2009 - 16:07

Zetor 5211 Silnik wtryski były sprawdzane na maszynie którą posiadam na 175 , a co do pompowania to ja go muszę zawsze pompować ponieważ już od zakupu(jakieś 7 lat temu)paliwo sikę cofa i trzeba go pompować
I LOVE YOU, @BICZYSS :*

#9 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2009 - 16:15

Zetor 5211 Silnik Przypowietrzony nie chce wchodzić na obroty, a przy bardzo niskich dochodzi do pompowania oleju przez pierścienie przez co dymi gdy wejdzie na obroty.

#10 Share darek45

darek45

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 19 luty 2009 - 16:26

Zetor 5211 Silnik jest jeszcze jedna sprawa którą powinieneś sprawdzić ;zaworki w pompce zasilającej,

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 5211 Silnik Dzisiaj, 09:34
  •  

#11 Share jezynek5211

jezynek5211

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Wszystko , co ma kola

Napisany 19 luty 2009 - 16:27

Zetor 5211 Silnik już raz rozbieraliśmy bak i cały ten układ co jest od niego bo w bramie mi zgasł,potem po nalaniu paliwa i podpompowaniu też nie chciał zapalić i to od tego momentu było
I LOVE YOU, @BICZYSS :*

#12 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2009 - 16:28

Zetor 5211 Silnik chyba jeszcze i pierścienie wymieniłeś ? w każdym bądź razie mała kompresja ,którą można byłoby sprawdzić . Weź kup oryginalne zestawy naprawcze i nie baw się w takie oszczędności bo to chyba nie warto za robotę

nowy

 
 
 
 
 
 

#13 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 19 luty 2009 - 16:32

Zetor 5211 Silnik Pierścienie się ułożą to będzie lepiej.

#14 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 19 luty 2009 - 17:14

Zetor 5211 Silnik moj tez tak ma ,remont w tamtym roku -900mtg zrobilem i nic sie nie ulozylo,jak podpompuje to i tak kiepsko pali-tyle ze wiecej dymu,nie raz w garazu nie idzie oddychac,wiec nie pompuje.teraz mi sie nie zapowietrza,chocby pare dni stal.
ma cos z zaplonem od wielu lat[kupilem uzywany]mial zabek na pompie spilowany.jak zrobilem remont to na spilowanym nie zapalil i trzeba bylo dac na oryginalne ustawienie. jak podgrzeje lub jest cieplo to pali od strzala,wiec nic nie kombinuj tylko czekaj na wiosne

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#15 Share jezynek5211

jezynek5211

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Wszystko , co ma kola

Napisany 20 luty 2009 - 18:46

Zetor 5211 Silnik ale przed remontem bylo wszystko ok nawet w zamie palił z pierwszego
I LOVE YOU, @BICZYSS :*

#16 Share oFsik

oFsik

    Moc dostarcza Zetor

  • Members
  • PipPipPip
  • 1780 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Rzeszowa

Napisany 20 luty 2009 - 19:11

Zetor 5211 Silnik A układ paliwowy przeglądnąłeś od samego początku do końca?
Zetor is power
power is Zetor

Zapraszam do obejrzenia moich filmików http://pl.youtube.com/user/oFsik53

#17 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 20 luty 2009 - 20:51

Zetor 5211 Silnik zrozum jedną rzecz; tuleja i pierścienie z nią współpracujące nie zużywają się na całym swych obwodach w jednakowy sposób tzn. ,że jak wstawisz nowe pierścienie których zewnętrzny obwód będzie kołem do tulei której środek jest elipsą (jajkiem) to będziesz miał większe przedmuchy powietrza niż przed wymianą !!! I właśnie dlatego gorzej Ci odpala i dymi na niebiesko co nie zawsze musi też być wynikiem spalania oleju . Tutaj leży cała przyczyna twoich problemów :) Co do zapowietrzania ; pamiętajcie ,że zbiornik paliwa jest poniżej pompy zasilającej i przelewu z pompy wtryskowej. Wniosek jest taki ,że wszelkie przewody paliwowe oraz podkładki miedźiane pod śrubkami ,szczególnie tymi nad wtryskiwaczami muszą być IDEALNIE SZCZELNE . Ten warunek musi być spełniony i zapomnicie o jakimkolwiek pompowaniu!!! Chyba ,że w zbiorniku zrobi się pusto :)

nowy

 
 
 
 
 
 

#18 Share jezynek5211

jezynek5211

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Wszystko , co ma kola

Napisany 21 luty 2009 - 16:07

Zetor 5211 Silnik tuleje nie zostały wymienione nie z powodu oszczędności ale z tego że jeszcze nie było w środku nich takich progów które powstają wskutek pracy tłoków


dzięki za pomoc wszystkim
I LOVE YOU, @BICZYSS :*

#19 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 21 luty 2009 - 16:08

Zetor 5211 Silnik A sprawdzałeś je średnicówką>?

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Zetor 5211 Silnik Dzisiaj, 09:34
  •  

#20 Share jezynek5211

jezynek5211

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 107 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Lubelskie
  • Zainteresowania:Wszystko , co ma kola

Napisany 21 luty 2009 - 16:48

Zetor 5211 Silnik nie a do czego to służy
I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Podobne tematy