Skocz do zawartości

Zdjęcie

wymiana pierścieni tłokowych 5211


37 odpowiedzi na ten temat

#21 Share miszka31

miszka31

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1138 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:siedliszcze koło dubienki
  • Zainteresowania:maszyny rolnicze

Napisany 27 luty 2009 - 18:43

wymiana pierścieni tłokowych 5211 panowie nikt z nas nie widział tych tłoków a ni tuleji jeżeli był tylko a może az przegrzany to wymiana pierścieni coś pomoże,ale gdy pierścienie były zapieczone na wskutek przedmuchu to wontpie by to cos dało,pierścienie stają jeszcze od kurzu jak się ni dba o filtr powietrza , wtedy napewno sama wymiana pierścieni nic nie da.niech chodzi mu jak najlepiej

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
wymiana pierścieni tłokowych 5211 Dzisiaj, 09:15
  •  

#22 Share darek45

darek45

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 27 luty 2009 - 18:45

wymiana pierścieni tłokowych 5211 panowie nie spodziewałem się tak bużliwej dyskusji fachowców,temat wygląda tak ;
poskładałem wszystko do kupy, świeża oliwa podpompowanie paliwka i odpalił bez większych problemów ,na początku trochę niebieskiego dymu , kilka delikatnych przegazówek ,silniczek chodzi pięknie i równo,przejeżdziłem jakieś 3 mtg ,na obrotach w transporcie zero dymu ,na wolnych obrotach jak jest zimny delikatny niebieski dymek.dzisiaj jest za wcześnie osądzać efekt mojej pracy.myślę że po 50 mtg będzie już wiadomo.
jeśli będą ubytki oleju to znaczyło by że wydałem 200 pln , i pracowałem w ( spółdzielni pracy zbędny trud ).
a jeśli ok to będzie satysfakcja .
odezwę się co wyszło z mojej pracy ,POZDRAWIAM !

#23 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 luty 2009 - 14:40

wymiana pierścieni tłokowych 5211 nie widział ,ale były opisane przez właściciela!! dyskusję wywoła "zorzyk2"( w końcu po to jest FORUM) z góry zakładając że będzie chodził jak nówka . Ja pisałem o efekcie tuż po złożeniu części w takiej kompletacji tzn . odpala lepiej czy trudniej w niskich temperaturach ? nie powinien dymić na niebiesko ,ale być może przestanie po dotarciu ,a może wyjdzie jeszcze coś innego ,czego wcale nie życzę . Poczekajmy niech trochę silnik pochodzi i wszystko jasnym się stanie . Amen. :)

nowy

 
 
 
 
 
 

#24 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 28 luty 2009 - 16:11

wymiana pierścieni tłokowych 5211 No właśnie, po to jest forum. Dyskusja merytoryczna powinna wnieść trochę wiedzy i taki był jej cel. Nie wypowiadałbym się gdybym nie rozumiał zagadnienia i daleki jestem od stwierdzeń używanych przez niektórych, niczego z góry nie zakładałem lecz oceniłem na podstawie opisu właściciela. Jednemu Darkowi już traktorek chodzi jak w zegarku, może i drugiemu się unormuje. W moim zetorku były zmienione całe komplety, a mimo to nie jestem zadowolony do końca. Zimny silnik nie łapie równo na wszystkich cylindrach i mocniej kopci, a ciepły pracuje dobrze, ma moc. Powodzenia w remontach i eksploatacji.
Odpowiedź na moje pytanie - by silnik pracował ciszej.

#25 Share Apista

Apista

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 450 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 01 marzec 2009 - 23:10

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Dołanczam się do tematu gdyż jutro jadę do warsztatu robić kapitalke ale przy 7211.
Nie wiem ile czasu to mi zejdzie ale wypiszę najpierw niedogodności które widać gołym okiem.
Przede wszystkim słabo pali czyli aby go odpalić to muszę sporo kręcić aby w końcu odpalić. Dlatego też każdorazowo go podgrzewałem aby ułatwić rozruch. Strasznie kopci w szczególności jak jest zimny silnik, jak się rozgrzeje daje czarny dym szczególnie jak się przygazuje. Rurką odpowietrzacza (układu smarowania)po rozgrzaniu dosłownie kapie z niego olej czyli pierścienie do wymiany. Często się zdarza że jeśli chodzi na wolnych oprotach i ruszy się kawałek to pojedzie kilka-kilkanaście metrów i zgaśnie, potem kręce czasem chwilę czasem od razu zaskoczy i "niechętnie" wchodzi na obroty czyli że nie dostaje paliwa, czasami kilka razy pod rząd, nie wiem dlaczego, pompa 2 lata temu była regenerowana a wtryskiwacze nowe kupione i sprawdzone. Z jednej głowicy cieknie co muszę tuleję wtryskiwacza wymienić i przy okazji wymienię przy dwóch pozostałych bo już jedną głowicę niepotrzebnie (przez wyciek w tulei)wymieniłem.
Teraz sprawy poza silnikowe.
Licznik mtg wskazuje 4321,2 mtg ale zatrzymał się prawdopodobnie 10 lat temu jak nie więcej. Czyli obecnie będzie miał około 6-10 tys mtg. Licznik ten elektryczny kosztuje nie mało bo ponad 120 zł (przy silnku) jak nie więcej.
Wiek zetora jest taki sam co mój czyli 21 lat. Przez tyle lat cały czas stał pod chmórką, ale od tygodnia stoi pod szopą, w końcu zrobiłem z tym porządek i dach ma, lecz to zbyt przewiewne i ciasne miejsce.
Co do kiepskiego odpalania to ma tak od ponad 15 lat jak nie więcej. Tata mówił że jak był nowy to pszczółka, zawsze odpalał za pierwszym razem. Ale że jeździł bardzo delikatnie to ciągnik stracił moc z czasem. W końcu pojechał do POM-u gdzie rozkręcili go na części pierwsze (nasz ciągnik był pierwszy taki w całej okolicy a mechanicy w POM-ie jeszcze nie znali tego ciągnika więc go rozkręcili aby go szczegółowo poznać). Lecz jak go skręcili to już słabo odpalał, i cały kolejny rok bez przerwy go rozklęcali i skręcali nie wiedząc dlaczego ma taką małą moc. Otuż w końcu wymienili tłumnik i moc się znalazła, w tłumniku osadziła się sadza która blokowała wydech(przez zbyt delikatną jazdę). Ale odpalać to do dziś słabo odpala. Myślę że w rozrządzie jest o 1 ząbek źle przestawione koło (opóźnia) i to jest tu błąd ale pewności nie mam.
W C-360 jak o jeden ząbek w rozrządzie było źle ustawione (zbyt wcześnie)to wydmuchiwało uszczelki pod głowicą, po przestawieniu prawidłowo chodzi jak pszczółka.
Dobra, na razie jeśli ktoś miał podobne problemy i udało mu sie naprawić usterkę to pisać jak. Tylko się nie rozpisywać jak ja XD

#26 Share jerzy

jerzy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 531 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 02 marzec 2009 - 07:17

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Troszkę się wtrące do twojego posta : napewno nie cieknie z tulei bo inaczej miałbyś wodę w oleju, naprędzej poszla uszczelka pod głowicą, z twojego opisu wynika ża ma problemy z paleniem na bank przestawiony rozrząd, do ustawienia trzeba naprawdę dobrego fachowca i jak ci powie tanio to mu nie daj ciągnika, powinien palić od dotknięcia i wchodzić momętalnie na obroty, jedym wyjątkiem jest okres mrozów, wiadomo paliwo i maszyna namarznięte ma prawo troszkę podymić. Co do "delikatnego" użytkowania u mnie był ten sam problem mój ojciec też tak tak jak twój jeździł tylko że u nas był C-360, on mnie objeżdżał że katuję traktor a ja jego że on go zamorduje "parkotaniem", darł się na mnie że jak sam kupię to będę jeżdził jak chciał itp, tłumaczyłem z instrukcją użytkowania w ręku że traktor potrzebuje właściwych obrotów temperatury i odpowiedniego biegu- groch o ściane on swoje, podobnie było z 30 -tką i samochodem, 60 kh/h i " czyste szaleństwo, na 30-tkę machnołem ręką była stara a 60--nowa. Spór rozstrzygnął wujek mechanik i przyznał mi rację, ojciec z trudem dowierzał ( mnie się bebechy gotowały w środku ale słowem nie rzekłem przecież to mój ojciec), potem już nie jeździł 60-tką wiedział że się wkurzam, oczywiście 30-tkę potem zamordował. Na swój sposób go rozmiałem wszystkiego dochodził własną pracą tylko miał złe pojęcie o oszczędzaniu.

#27 Share Apista

Apista

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 450 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 02 marzec 2009 - 08:30

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Może źle przedstawiłem bo w każdej głowicy jest metalowa tuleja w której osadzony jest wtryskiwacz i jak już ciągnik ma swoje lata i dawno nie był robiony to w biegiem czasu brud zgromadzony pomiędzy wtryskiwaczem a tuleją wtryskiwacza robi dziure w tulei. Tuleja w głowicy jest "otoczona" płynem chłodzącym i z tąd cieknie. Przy wymianie owej głowicy nie zauważyłem żadnego uszczerbku na uszczelce.
Czy na bank przestawiony rozrząd to moja opinia, lecz najpierw odkręce pokrywe od rozrządu i zajrze czy znaczniki się zgadzają.

No, dziś cały dzień przy ciągniku.
Nawet 2 mechaników twierdziło to samo co przed chwilą Ty, lecz po zdjęciu głowic i dokładnym obejrzeniu to jednak to jest to co mówię na początku postu. :D
Co do rozrządu to nie sprawdzałem bo zapewniono mnie że był sprawdzany i wszystko gra, a to że źle odpala to zasługa serwisu który naprawiał ciągnik kiedy był jeszcze na gwarancji.
Mam problem odnośnie tego licznika mtg. Sam licznik elektryczny przy bloku silnika kosztuje 500 zł ;):D:o
Podobno nawet po jego kupnie nie mam pewności czy licznik będzie chodził, bo obrotościomierz chodzi...
To na razie na tyle. Pierścienie jutro zakładam, reszta sprawna i w normie.

#28 Share sebe1033

sebe1033

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2080 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Warmia

Napisany 03 marzec 2009 - 10:07

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Apista że Ci nie pali dobrze zimny a raczej odstany to wina zaworku (jak nie wchodzi na obroty) właśnie się za to zabieram byłem ostatnio w lesie godzina w plecy i ... :angry: :angry: :angry: paliwo się cofneło dopiero bańka na masce i z niej paliwo by można było odpowietrzyć i wrócić. Wczoraj odpowietrzyłem dziś rano w pompce ręcznej już nie ma paliwa <_<

A co do licznika elektrycznego kosztuje 270 zł (kupiłem) ale jeszcze nie założyłem a stary naprawiałem przetarła się blaszka od nabijania mth i ją jakoś naprawiłem mth biło :) ale przy okazji obrotomierz przestał działać :angry: :angry:

#29 Share Apista

Apista

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 450 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 03 marzec 2009 - 19:56

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Z tym to nigdy nie ma się pewności że będzie działać. MTG trzeba będzie na oko liczyć.

Ten zaworek nie ma winy. Wine ma kurek od baku bo nie przepuszczał powietrza.

Co do odpalania zimnego silnika.... Jak mówiłem kiedy był jeszcze na gwarancji to coś zchrzanili i do dziś nie odpala tak jak powinien. Po skręceniu dziś silnika (pierścienie nowe założone) odpaliliśmy lecz odpalił dopiero na "knota". Tak kręciłem, kręciłem i zimny nie chciał w ogóle zapalić. Mechaników miałem 2 nie licząc siebie i taty. Mechanik to po prostu rolnik co ma bardzo dobry sprzęt bo bardzo dobrze o niego dba i rozkręcał nie raz większość ursusów, zetorów, i nawet Lamborgini. Zna się na rzeczy, ale nawet on nie potrafił wytłumaczyć co jest z silnikiem że nie może zimny odpalić.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
wymiana pierścieni tłokowych 5211 Dzisiaj, 09:15
  •  

#30 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 03 marzec 2009 - 20:01

wymiana pierścieni tłokowych 5211 czujnik obrotomierza od 85 kosztuje kolo 200 zl.jak nie dziala obrotomierz to pewnie kable zle zalozone
rozrzadu sie nie przestawia,tylko piluje zabek na walku pompy i to popraw rozruch
jak ucieka paliwo to pewnie gdzies jest nieszczelnosc.poskrecaj wszystko dokladnie. jesli sie zapowietrza w trakcie jazdy to bak do rozebrania i wyczysczenia.mi pompowanie udalo sie wyeliminowac po 4 latach

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#31 Share Apista

Apista

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 450 postów
  • Płeć:Nie powiem

Napisany 03 marzec 2009 - 22:17

wymiana pierścieni tłokowych 5211 rozrząd jeśli jest w porządku to się go nie rusza
Rozruch w jaki sposób przestawić? jeśli przestawiając pompe poziomując to już było próbowane...
Pompa sprawdzona, wtryskiwacze sprawdzone, co tu wiele gadać już niejeden remont ciągnik ma za sobą a żaden nie naprawił to co zepsuł serwis
Jak ciągnik odpali to chodzi dobrze, tylko jak zimny ciągnik odpala się to nigdy nie odpali od razu, tylko trzeba pokręcić, a zimą koniecznie podgrzać, lub na "knota".

jak paliwo ucieka to wg mnie 2 rzeczy mogą być przyczyna. Za pompą jest śróba z zaworkiem, czasami po prostu się zepsuje. Ale przede wszystkim nigdy nie powinno być tak że po długiej jeździe odkręcając bak usłyczy się syczenie jak powietrze chodzi do baku, bo to zasysa paliwo z pompy również. Kupiłem nowy kurek i membrana jest sprawna w kurku lecz mimo to pokrywka jest zbyt szczelna, trzeba zrobić małą dziurke.

#32 Share masato

masato

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 156 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kalisz

Napisany 07 czerwiec 2010 - 23:05

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Zaworki zwrotne w pompie paliwa. Paliwo schodzi i nie odpala na pierwszego kopa. Najpierw trzeba sprawdzić wszystkie nieszczelności ponieważ bak jest na dole, a nie jak w 360 na górze. Potem zaworki zwrotne jak są problemy z zapalaniem. Pomijam filtry paliwa itd bo to oczywiste.

Potem zapłon, jeśli wszystko ok to może głowice. Wszystko jest do sprawdzenia:) nawet przez rolnika.

#33 Share Agent634

Agent634

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 15 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 październik 2010 - 09:48

wymiana pierścieni tłokowych 5211 DarekD i tu się kolego mylisz z tym honowaniem, ze nie przetrwa kilku tysięcy mth. Akurat jestem mechanikiem i powiem CI tyle że ostatnio na warsztat przyjechało auto z zatartymi panewkami w głowicy na wałku rozrządu. No to profilaktycznie targanie głowicy itp. Auto miało nie całe 200 tys. przebiegu a honowanie było widać i to bardzo dobrze. Ostatnio rozbieraliśmy silnik w dominatorze 98 SL, przebieg 4000 mtg i też honowanie widać jakby nie dawno było robione. Silnik w classie rozbieraliśmy pierwsi. Więc nie gadaj głupot. Ta jodełka ( ślady honowania ) mają za zadanie utrzymywać film olejowy. Jakby tego nie było to byś zaje**ł silnik, bo by tłok z gładzią nie miały smarowania.

#34 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 24 październik 2010 - 19:25

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Potwierdzam. Wcześniej gdzieś o tym pisałem, to mnie "fachofcy" zaczęli wyśmiewać, że bzdury piszę o honowaniu i smarowaniu.

#35 Share darek45

darek45

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 25 październik 2010 - 19:32

wymiana pierścieni tłokowych 5211 witam po prawie rocznej przerwie .na dzień dzisiejszy mogę się wypowiedzieć jaki efekt przyniosła wymiana pierścieni na tłokach.
silnik przepracował 703 mtg ,olej wymieniam co 150 mtg .od wymiany do wymiany na bagnecie ubywa 4 mm.motor odpala od strzała.w mocy nie zauważyłem spadku.
jeśli tak dalej będzie to spokojnie pokręci jeszcze ze 2000mtg.teraz częściej kontroluje stan paska klinowego
.według mnie warto było wymienić same pierścienie jestem zadowolony.
czyli; jeśli nie ma progów,a tłoki nie są przytarte można śmiało wymieniać same pierścionki.
zorzyk2 dobrze przeczuwałeś że taki będzie efekt .pozdrawiam.!!!

#36 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 25 październik 2010 - 20:03

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Tylko się cieszyć :P , życzę bezproblemowej eksploatacji

#37 Share daro189

daro189

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 292 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:LZA

Napisany 04 lipiec 2013 - 18:38

wymiana pierścieni tłokowych 5211 mam pytanie odnośnie pierścieni - jak należy je montować? napisem przy szczelinie ku masce silnika czy w stronę korbowodu?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
wymiana pierścieni tłokowych 5211 Dzisiaj, 09:15
  •  

#38 Share Termik32

Termik32

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 listopad 2013 - 11:59

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Napisem ku górze - TOP lub podajże KO na zetorowskich pierścieniach. Jeżeli zaczyna wam podbierać przy takich przebiegach olej to sprawdzać wkłady filtrów powietrza - wszyscy zmieniają olej we filtrze ale zapominają o wkładach - ostatnio robiłem takiego co miał 24 lata nie wymieniane wkłady -beton dosłownie..A potem bo zacząć brać olej - jak nie ma gdzie ssać swobodnie powietrza to podsysa nawet ze skrzyni korbowej - zaczyna wtedy podbierać sporo oleju..

Podobne tematy