X

Skocz do zawartości

Zdjęcie

wymiana pierścieni tłokowych 5211


37 odpowiedzi na ten temat

#1 Share darek45

darek45

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 17 luty 2009 - 21:31

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Witam wszystkich użytkowników forum.jesten nowym członkiem forum , lecz dość długim użytkownikiem zetorów 5211 i 5245.

dzisiaj zabrałem się za wymianę pierścieni tłokowych w 5211.przebieg od nowości 3200mtg bez poważnych remontów.ostatnio na 150 mtg 7litrów oleju skonsumował.
przed zdjęciem głowic chciałem sprawdzić luzy zaworowe,jakie było moje zdziwienie gdy pomierzyłem od 0.7 do 1 mm ,zaznacze że nie było problemów z zapalaniem jak i z mocą.
zaczołem się zastanawiać czy dobrze sprawdzam.przy zmianie ruchu zaworów,przekręcam jeszcze raz wał o 360 stopni i powinno dać się regulować , kręciłem w prawo.proszę o podpowiedzi jeśli coś robię żle.składał będę na drugi tydzień z powodu braku uszszelek pod głowicę.gładzie cylindra idealne. POZDRAWIM !

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
wymiana pierścieni tłokowych 5211 Dzisiaj, 11:08
  •  

#2 Share jerzy

jerzy

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 531 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelszczyzna

Napisany 17 luty 2009 - 21:37

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Jeżeli wyhlał tyle oleju nas bank pierścienie do wymiany, sprawdź czy tłoki nie są czarne i czy nie ma luzów na panewkach, najwazniejsze że nie ma progów na tulejach. pozdrawiam

#3 Share darek45

darek45

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 17 luty 2009 - 21:46

wymiana pierścieni tłokowych 5211 już wszystko jest na stole tłoki ok panwwki ok tylko pierścionki padły. w ubiegłym roku paski klinowe miałem jakieś marnej jakości.
3 razy się zerwały, raz poszła para spod maski stąd problemy z przegrzanymi pierscieniami .
podpowiedzcie jak ustswiacie ( sprawdzacie ) zawory.

#4 Share toniekmf255

toniekmf255

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 634 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze

Napisany 17 luty 2009 - 21:55

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Ja bym szczerze radził wymienić także tuleje
Mój avatar-mój ulubiony pies którego już ze mną nie ma :(

Są ludzie, którzy nie popełniają błędów. To ci, za których myślą inni.

#5 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 17 luty 2009 - 22:17

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Jeśli tuleje są ok, to wymień tylko pierścienie, przebieg niewielki jak na zetora. Skoro nie maja zużycia, znaczy dobrej jakości.

#6 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 17 luty 2009 - 22:41

wymiana pierścieni tłokowych 5211 http://www.agrofoto....orow-t8585.html Co prawda to o 360 ale zasada ta sama.

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


#7 Share darek45

darek45

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 18 luty 2009 - 08:39

wymiana pierścieni tłokowych 5211 dzięki panowie za podpowiedzi w sprawie regulacji zaworów ,w taki sposób sprawdzałem.
mój niepokój wzioł się stąd ,że parę lat temu miałem c-360-3p i instrukcja podawała inny sposób regulacji;
za jednym razem ustawiało się 4 zawory ;1,2,3,5 następnie przekręcenie 360 stopni wałem i4,6.
chodziło mi że tu 3 cylindry i tam .
co do wymiany samych pierścieni , to wymiśliłem sobie ,za jakieś 2000tyś mtg zrobię kapitalkę tj. tuleje , tłoki ,panewki, pierścienie i regenerację głowicy.
chyba że wcześniej zacznie brać olej.
JESZCZE RAZ DZIĘKI !

#8 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 18 luty 2009 - 22:08

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Jak wszystko będzie ok, to nie śpiesz się z tą kapitalką, te silniki wytrzymują ponad 10tys do remontu góry, wał jeszcze trwalszy

#9 Share jacus

jacus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1451 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ok.krakowa

Napisany 19 luty 2009 - 17:27

wymiana pierścieni tłokowych 5211 dobrze ci sie wydaje ze w 3 cylindrowych to sie inaczej ustawia.ustawiasz 1 na wahaniu zaworow,zaznaczas punkt obracasz o 360 i regulujesz .i tak nastepne

buk, humor ,seks ,rokendrol.


#10 Share darek45

darek45

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 19 luty 2009 - 17:54

wymiana pierścieni tłokowych 5211 niepokoiły mnie duże luzy , no kurcze 0,7do 1 mm. palił od jednego obrotu nawet jak stał 3 dni . zryw i moc super mam do czego porównywać.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
wymiana pierścieni tłokowych 5211 Dzisiaj, 11:08
  •  

#11 Share jendrek

jendrek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 337 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Olesno,Opolskie

Napisany 23 luty 2009 - 19:10

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Nie baw się nawet w wymianę pierścieni bo to może nawet jeszcze pogorszyć stan silnika,przeczytaj sobie ten post:
http://www.agrofoto....nik-t16436.html

Ja bym wymienił cały komplet,może trochę większy koszt ale pewność uzdrowienia silnika.

#12 Share 90Krzysiek90

90Krzysiek90

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze WML

Napisany 23 luty 2009 - 21:52

wymiana pierścieni tłokowych 5211 czy wymieniac tuleje to mozna latwo sprawdzic :) wloz nowy pierscien w tulej i zobaczysz jak sie pierscienie schodza jesli jest duzy odstep to musisz tez tuleje wymienic :) a jak nie to mozesz jeszcze na tych smigac co masz :) :)
Będę brał Cię! -Gdzie? -W oborze na traktorze ;P

#13 Share darek45

darek45

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 13 postów

Napisany 24 luty 2009 - 09:13

wymiana pierścieni tłokowych 5211 panowie pisałem wcześniej że tuleje są w idealnym stanie żadnego progu,ślady po chonowaniu tulei.
gdyby były małe progi to bym się nie zastanawiał.
po wyjęciu tłoków pierścienie olejowe prawie nie wychodziły z tłoka , pozostałe były ok ale wymieniłem wszystkie nowe oryginalne czeskie 180 pln na 3 cylindry.
przy okazji rozpołowiłem zetorka ,wymieniłem uszczelniacz na wale bo po tych przegrzaniach zaczoł puszczać po kole zamachowym ( uszczejniacz jak kamień )
wymieniłem również łożysko oporowe małe następne 55 pln.
do wiosny pobryka sobie w szambiarce , a pużniej już bedzie miał pod górę.

#14 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 luty 2009 - 15:17

wymiana pierścieni tłokowych 5211 to teraz czekamy na efekty tych napraw i prośba o parę słów po złożeniu i uruchomieniu. Oczywiście dobrze byłoby jakby wymiana samych pierścieni wystarczyła , tym bardziej jak tuleje noszą jeszcze ślady obróbki. Z drugiej strony jak był przegrzany to zazwyczaj tłoki i pierścienie musiały dawać ostro po tulejach także i one to odczuły.

nowy

 
 
 
 
 
 

#15 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 24 luty 2009 - 15:32

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Pisze wyraźnie, że pierścienie olejowe zapiekły się w rowkach, a ślady obróbki są bardzo długo i ich zadaniem jest utrzymanie oleju na gładzi. Przy przegrzaniu najwięcej dostaje tłok, bo nie jest odbierane ciepło od niego. Pierścienie dopasują się do tulei i będzie mruczał jak nówka, tuleje są już utwardzone i aby pirścienie były dobrej jakości.

#16 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2009 - 16:34

wymiana pierścieni tłokowych 5211 "zorzyk2" ty nie wypisuj takich rzeczy , jakoby ślady obróbki odpowiadały za smarowanie tulei bo byś nie nadążył dolewać oleju , honowanie ma się wytrzeć w czasie przewidzianym na dotarcie silnika . trochę robiłem przy tych silnikach i wiem jak wyglądają po dotarciu , wiem też jaki efekt przynosi rozebranie i złożenie tych elementów już wcześniej ze sobą współpracujących . Co to znaczy ,że najwięcej dostaje tłok ? chyba jak pęknie , bo zazwyczaj następuje wzajemne tarcie z tuleją co rysuje jedno i drugie jednocześnie , więc jak pisał ,że był przygrzany to pierścień olejowy zapiekło? stanęły raczej od nagaru czy jak ten konkretnie olejowy -od osadów spalonego oleju

nowy

 
 
 
 
 
 

#17 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 26 luty 2009 - 20:20

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Wyłoże dokładniej. Przegrzany - bo zazwyczaj zbyt mało płynu lub awaria układu chłodzenia więc ciepło nie przechodzi z tłoka poprzez tuleje do układu chłodzenia, a najwięcej kumuluje się go w aluminiowym tłoku w jego komorze spalania , w tym miejscu jest najgrubsza (denko) część tłoka. Dlatego też w główkach korbowodów są zazwyczaj kanaliki przez które denko tłoka jest spryskiwane olejem , a za tym chłodzone. Nie było tu przypadku pęknięcia tłoka i ten problem nie podlega rozważaniom. To że rozebrałeś i złożyłeś ileś tam silników nie oznacza, że wiesz wszystko o zasadach konstrukcji i budowy silników. Zadam Ci pytanie: dlaczego oś wału korbowego jest przesunięta względem osi tulei? Co do tych śladów , to jest prawda - czytaj o honowaniu i tych śladach w linku.

#18 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 luty 2009 - 20:44

wymiana pierścieni tłokowych 5211 to ,że przeczytałeś i to nie zbyt uważnie jeden link to nie znaczy ,że wiesz wszystko o budowie i coś tam jeszcze co tam nawypisywałeś . honowanie ułatwia ułożenie (dotarcie ) pierścieni i to jest w tym artykule , może przy okazji ,zgoda , rysy gromadzą olej ,ale nie przetrwają ileś tam tysięcy motogodzin . weź kiedy wyjmij i z powrotem zamontuj tłok razem z tymi samymi pierścieniami do tej samej tulei ( nawet w silniku ,w którym są jeszcze wyraźne ślady honowania) i sprawdź ciśnienie sprężania w tej komorze . dlatego właśnie pisałem ,że po naprawie obejmującej tylko wymianę pierścieni nie ma co się od razu spodziewać poprawy sprawności silnika . też zadam Ci pytanie: dlaczego komora spalania w tłokach bywa przesunięta względem jego osi symetrii?

nowy

 
 
 
 
 
 

#19 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 27 luty 2009 - 09:14

wymiana pierścieni tłokowych 5211 Zarzuciłeś mi , że piszę bzdury o śladach obróbki, więc dlaczego tuleje honuje się a nie szlifuje. Nie pisałem wcześniej nic o tym, że pierścienie będą przylegać, lecz że muszą się dopasować i te ślady które zostały na tulejach nie są przeszkodą. Link podałem byś sobie poczytał. Nie czytałem go w całości, tylko sprawdziłem czy jest w nim zawarty wątek smarowania. Ja o tym uczyłem się ponad 25 lat temu. Nie odpowiedziałeś na moje pytania stawiasz inne. Co do komór spalania, bywają różne , to są całe rozdziały książek odnośnie ich typu, kształtu i za dużo byłoby pisania, może poczytaj sobie do poduszki książkę np: "Wysokoprężne Silniki Spalinowe " autorstwa Witolda Leśniaka. W zasadzie każdy demontaż jest niszczący i zawsze zachodzi potrzeba ułożenia się i dopasowania współpracujących części. Słowa "może przy okazji" nie są merytoryczną dyskusją. Powodzenia w lekturze technicznej.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
wymiana pierścieni tłokowych 5211 Dzisiaj, 11:08
  •  

#20 Share DarekD

DarekD

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 658 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 luty 2009 - 17:37

wymiana pierścieni tłokowych 5211 niech "darek45" odpowie jakie są efekty jego naprawy i skonfrontujemy teorię z praktyką :)

nowy

 
 
 
 
 
 

Podobne tematy