Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce w Ursusie C-360


1255 odpowiedzi na ten temat

#961 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 14 październik 2014 - 18:47

Hamulce w Ursusie C-360

Mylisz się.  Też twierdziłem ,że nie ma ale po rozebraniu okazało się ,że jest cos takiego.  Poprostu na tłoczku jest założony specjalny pierścień - tuleja  która  ustawia się w odpowiednim położeniu i wtedy  tłoczek cofa się tylko kawałek co wystarcza aby okładziny nie tarły. U mnie była ta tuleja z tłoczkiem za ciasno spasowana i nie cofało tłoczka tylko zostawał w położeniu wcisniętym ,chwila moment i okałdzina zjechana do zera. 

 

I nic nie było zasyfione na 100%  jedna strona cylinderka cofała się a druga  nie .

Dodam ,że pompki oraz cylinderki miałem  firmy fragokov słowackie. I jednak trafił się bubel.

 

 

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce w Ursusie C-360 Dzisiaj, 09:11
  •  

#962 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 14 październik 2014 - 18:56

Hamulce w Ursusie C-360

Nie opowiadaj mi bzdur, nie ma żadnego samoregulatora, po prostu było spierdolone tłoczysko cylinderka i kleszczyło



#963 Share FaFiK360

FaFiK360

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów

Napisany 14 październik 2014 - 19:52

Hamulce w Ursusie C-360

Jutro skręcam lewą stronę i biorę się za prawą, myślę że tam jest przeciek (w ciągu nocy zleciał cały płyn).

 

Nie opowiadaj mi bzdur, nie ma żadnego samoregulatora, po prostu było spierdolone tłoczysko cylinderka i kleszczyło

 

KORSARZ1 ma rację, pompki za to odpowiadają...

 

Ps:Jaki moment dokręcania śrub pochwy do mostu, oraz zwolnicy do pochwy?


Edytowany przez FaFiK360, 14 październik 2014 - 19:55.

Dzik 21 (1972) 3 właściciel

Ursus C360 3P (1987) 1 właściciel 


#964 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 14 październik 2014 - 20:25

Hamulce w Ursusie C-360

Nie bede się tu z nikim kłócił,kto ma racje .  Rozbierzcie sobie cylinderek i obejrzyjcie dokładnie jak jest zbudowany to może zrozumiecie o czym napisałem.

 

Sam tłoczek jest aluminiowy i na nim jest pierścień rozprężny(jest on przeciety) ,który ma za zadanie "prowadzić ten tłoczek . Pierścień dolega do gładzi cylinderka a tłoczek przesuwa się w tym pierścieniu tylko tyle ile ma luzu wzdłużnego.  Natomiast uszczelnienie  tłoczka jest na gładzi cylinderka.

 

A działa to tak ,że po pierwszym nacisnięsiu tłoczki są wypychane  do oporu i pierścienie ustawiają się po zwolnieniu pedału cofają sie same tłoczki  tyle ile mają luzu,a pierscienie zostają nieruchomo.  W moim przypadku ten pierścień był tak ciasno spasowany ,że nie pozwolił na ruch powrotny.  

 

Zebyście się nie trudzili znalazłem foto jak to wygląda  strzałkami zaznaczone miejsce o ile rusza się tłoczek w pieścieniu.

http://www.fmix.pl/z...x1200/rozmiar/4


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#965 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 14 październik 2014 - 20:51

Hamulce w Ursusie C-360

Może i tak to działa, nie zagłębiałem się, bo do typowego samoregulatora to mu jest daleko , jedno jest pewne, robią coraz gorsze buble, strach już cokolwiek rozbierać i wymieniać żeby nie trafić na gorsze od starego.

 

 

Ps:Jaki moment dokręcania śrub pochwy do mostu, oraz zwolnicy do pochwy?

 Dokręć porządnie i daj sobie spokój  tu z momentami, bo dokręcisz tak momentem że zaraz złapie luzy.


Edytowany przez KORSARZ1, 14 październik 2014 - 20:58.


#966 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 14 październik 2014 - 22:01

Hamulce w Ursusie C-360

W 60-ce w cylinderkach jest samoregulator. Zwykły rozprężny pierścień który pozwala się tłoczkowi cofnąć tylko tyle ile ma luzu w wytoczeniu w tłoczku. Pompki w żaden sposób nie odpowiadają za luz pomiędzy okładziną a bębnem.

Co do pochw to dokładnie. Po prostu solidnie dokręć.

Buble to mało powiedziane i to nie tylko do ursusów ale i do starszych zetorów to samo. Nie ma się co dziwić że ludzie wolą stare zachodnie kupić jak w to się pchać.


KPK Kumurun Team

#967 Share FENDTFARMER309LSA

FENDTFARMER309LSA

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2014 - 12:03

Hamulce w Ursusie C-360

Witam,

Mam problem z zapowietrzonymi chamulcami w ursusie c-4011 :/ 

W jaki sposob odpowietrzyc ?

 

1.Pompujemy pedalem 30-40 razy

2.Wciskamy i przytrzymujemy pedał

3.(Trzymajac hamulec) Popuszczamy odpowietrznik (Śrube przy kole)

4.Pedal wpada wyplywa plyn ,trzymajac wcisniety hamulec zakrecamy odpowietrznik

5.Powtarzamy czynnosc az do momentu wyplyniencia czystego plyny

 

Czy to dobry sposob ?

 

Z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam aktywnych rolnikow w Niedziele :)



#968 Share marekber

marekber

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 158 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2014 - 13:10

Hamulce w Ursusie C-360

powinnobyć ok  tylko pedał musi urosnąć 



#969 Share FENDTFARMER309LSA

FENDTFARMER309LSA

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 40 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 26 październik 2014 - 13:22

Hamulce w Ursusie C-360

Dziekuje :)



#970 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 26 październik 2014 - 13:24

Hamulce w Ursusie C-360

przyjmujac ze nie zakladales nowej pompki i masz plyn w zbiorniczku, nie wspominajac o innych uszkodzeniach, powinny sie odpowietrzyc


Polska B

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce w Ursusie C-360 Dzisiaj, 09:11
  •  

#971 Share arty

arty

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów

Napisany 10 listopad 2014 - 19:56

Hamulce w Ursusie C-360

Mam pytanie

rozebrałem pompke w majorku i zamontowalem zestaw naprawczy

zlozylem wszystko wg schematu:

http://topagra.eu/ur...a-hamulcowa.php

pytanie po co jest drugi tloczek i uszczelka ta w glebi pompki?

W zestawie nie było nr 5 -zawór??? w tym co wyjąłem ze środka też tego nie było...

 

Pytanie bo coś nie moge odpowietrzyć hamulców - cały czas powietrze jest , a w oryginalnej pompce zamiast tego ostatniego tloczka i uszczelki z dziura na środku był plastikowy tloczek z otworami na obwodzie i uszcelka ale bez otworu - chyba coś jakby zawór zwrotny, a w tym zestawie co kupilem jeśli jest otwór w tloczku  aluminiowym i w gumowym który do niego przylega to po co on w ogóle jest, skoro płyn swobodnie przechodzi??

 

(zestaw naprawczy kupiłem dokładnie takijak tutaj:  http://www.sklepdlar...73/produkt.htm)


Edytowany przez arty, 10 listopad 2014 - 20:00.


#972 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 11 listopad 2014 - 10:03

Hamulce w Ursusie C-360

Pompka oryginalna od majorka ma całkiem inne elementy, koniec pompki jest pewnie wkręcany korek.  

Ta poz nr 5 to taka podkładka stalowa -działa jako zawór dla tłoczka i zasłania te otrory po obwodzie.

 Możesz zobaczyć i zmienić same uszczelki (o ile pasują)  i złozyc na starych elementach.

 

Chcesz dobrej rady to kup nową pompkę krótką ,załóż i będziesz mieć spokój.

 


Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#973 Share arty

arty

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 50 postów

Napisany 12 listopad 2014 - 07:58

Hamulce w Ursusie C-360 A to już wiem po co była ta podkładka, której nie było wcześniej - to miało zatykać te otwory w tłoczku, których oryginalny właśnie nie miał... Złożyłem bez tej podkładki...

Ostatni tłoczek też właśnie był zupełnie inny - co prawda nie był wkręcany, ale blokował powrót płynu, bo próbowałem go usunąc ciśnieniem kompresora, ale tez nie chciało ruszyć, dopiero po podgrzaniu opalarka wybiłem go od tyłu...
W sumie dało się odpowietrzyć hamulec, okazało się ze trzpień popychacz pompki był zbytnio wykręcony i naciskał na pompkę . Wkręciłem go głębiej i widzę ze hamulce są...
Zastanawiam się teraz co z ta podkładką.. rozbierać jeszcze raz pompkę aby założyć ta blaszkę czy zostawić tak jak jest skoro hamulce działa...
(W sumie jak nie ma tej podkładki to i tak aluminiowy tłoczek z otworami przylega do płaskiej powierzchni toczka gumowego i otwory są zamknięte...)

#974 Share HaXbOx

HaXbOx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 16 listopad 2014 - 19:33

Hamulce w Ursusie C-360

Witam.Odpowietrzyłem cały układ hamulcowy.Wyruszyłem w trasę po wymianie lewej pompy hamulcowej i chwyciło mi lewe koło,aż zapaliła się wykładzina i poszedł ogień.Pomimo odpowietrzenia całego układu nie ma w ogóle hamulca i pedał wchodzi do końca - nie reaguje.Co robić???



#975 Share GosRolDemski

GosRolDemski

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pomorskie
  • Zainteresowania:xdd

Napisany 16 listopad 2014 - 19:38

Hamulce w Ursusie C-360

A pompka hamulcowa działa ? :) 



#976 Share HaXbOx

HaXbOx

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów

Napisany 16 listopad 2014 - 20:29

Hamulce w Ursusie C-360

A pompka hamulcowa działa ? :)

Nie,nie działa.Tak jak mówiłem hamulec wchodzi na całego i nic,a pompka była wymieniana nie dawno,a użytkowana też mało



#977 Share Fenek

Fenek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 27 listopad 2014 - 00:08

Hamulce w Ursusie C-360

Panowie, orientuję się ktoś może co trzeba wymienić przy zakładaniu ręcznego z 360 do 4011?

Wymione taśmy, bębny niezużyte i niezardzewiałe, założona dźwignia do zaciąganie ręcznego od 360 i ręcznego nie ma w ogóle. w zależności jak się podciągnie taśmy to albo same się blokują do tyłu (odpuszczony) i do przodu nic nie trzyma albo jak się mocniej podciągnie to trzyma na amen przód i tył (odpuszczony)

w dodatku dziś przy regulacjach wysunął się bolec mocujący w środku odkręciłem wspornik z tyłu, zalożyłem bolec i tego wspornika już nie mogłem poprawnie założyć. Da się to jakoś wstawić bez zdejmowania całego boku od bębna?

Dzięki wielkie za podpowiedzi!



#978 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 27 listopad 2014 - 05:35

Hamulce w Ursusie C-360

Oprócz dźwigni ręcznego musisz jeszcze zmienić taką drugą małą założoną na wałek który przechodzi przez skrzynię.

W 4011 jest ona długa a w 60-ce krótka.


Edytowany przez seweryn20, 27 listopad 2014 - 05:36.

KPK Kumurun Team

#979 Share izydor6280

izydor6280

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3430 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:15km na południe od Lublina

Napisany 27 listopad 2014 - 11:01

Hamulce w Ursusie C-360

;Zobacz w katalog co i jak powinno być złożone, bo u Ciebie coć nie tak lub czegoś brakuje.

Z założeniem taśmy jest tragedia, znajdź kogoś z małymi i długimi rękami i niech od góry to zakłada.

 

Proszę przyłożyć się do polskich znaków.

Pozdrawiam kris14


Polska B

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce w Ursusie C-360 Dzisiaj, 09:11
  •  

#980 Share Fenek

Fenek

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 3 postów

Napisany 27 listopad 2014 - 14:12

Hamulce w Ursusie C-360

Dziś kupiłem od razu dźwignie na wałek, wymienię i zobaczę czy to rozwiązuje problem.

Izydor - sprawdzałem już z katalogiem, złożone jest dobrze, jedyne co, to brakuję sprężyny (nie ta od góry mała, tylko założona na tą srubę regulacyjną, która odpycha górne mocowanie taśmy), ale w niektórych schematach ona jest a w niektórych już nie ma. Wątpię, żeby po obydwu stronach zniknęła od tak.

Z zakładaniem taśmy mówisz, żeby przykręcić wspornik i później próbować te czopy powsadzać na wlaściwe wcięcia od góry? Tak się da?

A jak się robi remont i zdejmuje pochwę ze zwolnicą to wtedy od boku to wszystko się sprawnie montuje, dopiero później bęben itd. czy też jest problem?

PS: Takie pytanie jeszcze - czy ręczny w tych ciągnikach da się zrobić, żeby trzymał rzeczywiście a nie tylko spowalniał? Bo jak mam wszystko powymieniać i czasu stracić a nic z tego nie wyjdzie to już lepiej wymyślić coś z blokowaniem pedału nożnego...


Edytowany przez Fenek, 27 listopad 2014 - 14:19.


Podobne tematy hamulce c360