Skocz do zawartości

Zdjęcie

Hamulce w Ursusie C-360


1255 odpowiedzi na ten temat

#721 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 30 październik 2013 - 22:09

Hamulce w Ursusie C-360 Panowie wybaczcie że post pod postem, ale czy ktoś odwiedza w ogóle ten temat? Kolego Sewerynie jak widzisz problem? przerobię układ na 1 pompkę tylko nie wiem czy trójnik znajdę. a z cylinderkami i przegrzewaniem hamulców to nie mam pomysłu co robić.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce w Ursusie C-360 Dzisiaj, 07:07
  •  

#722 Share gucik131

gucik131

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 834 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Jędrzejowa/Pińczowa/Kazimierzy Wielkiej
  • Zainteresowania:Mechanizacja, elektronika

Napisany 30 październik 2013 - 23:16

Hamulce w Ursusie C-360 bębny też wymieniałeś, lub przetaczałeś ??? może masz rant na bębnach i haczą szczęki po rancie. ja proponuje nie używać hamulców do zawracania. a hamulce spróbuj odpowietrzyć. ubywa płynu ze zbiorniczka??

#723 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7618 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 31 październik 2013 - 06:35

Hamulce w Ursusie C-360 Trójnik kupisz w każdym motoryzacyjnym. Nie pamiętam jaki tam teraz jest gwint. Tyle że z tego co piszesz pomagasz hamulcami przy skręcie. Tego nie będzie na jednej pompce.
http://allegro.pl/mo...3599513994.html
Co do grzania to sprawdź co je powoduje. Nożny czy ręczny.
Coś tam masz namieszane. To wszystko jakieś dosłownie dziwne. Używanie hamulca przy zakrętach nie ma tu nic do rzeczy. Po to to jest i ma działać.
Będziesz rozbierał sprawdź sprężyny ściskające szczęki, cylinderki jasna sprawa, wydmuchaj płyn,, sprawdź drożność przewodów hamulcowych, ręczny ustaw książkowo. Licz się z tym że zanim się taśma ułoży trochę kiepsko hamuje, sprawdź czy ręczny jest kompletny, czy nie są naciągnięte sprężyny, pompki przedmuchaj, normalnie powinien być przedmuch od wejścia do wyjścia, ustaw luz pomiędzy trzpieniem a tłoczkiem pompki.
Już mi nic dosłownie nie przychodzi do głowy.
KPK Kumurun Team

#724 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 31 październik 2013 - 09:36

Hamulce w Ursusie C-360 Panowie używając hamulca na zakrętach od czasu do czasu miałem na myśli, jak jadę z opuszczonym pługiem na końcu podnoszę i jeszcze jadę 1,5m w przód na pusto wtedy wciskam sprzęgło, hamulec bieg R i puszczam hamulec i cofam skręcajac w odpowiednio wybraną stronę. Źle to ująłem, wybaczcie. A co do zawracania na hamulcu wciśniętym na jedno koło to rzadko kiedy takie rozwiązanie używam. Bębny są nie zmieniane, ale ich stan znajomy mechanik ocenił na dobry. Przecież zasada działania hamulca w c360 jest banalna ale jakoś opornie mi z tym idzie. A to że nie będzie hamulca rozłączanego to nie problem i tak z tego nie korzystam w ten sposób. Ręczny w sumie mogę sobie odpuścić prze żyję bez niego chodź do poczepiania maszyn jest przydatny by nie wyłączać ciągnika, ale podstawowy hamulec nożny chociaż na 1 koło to muszę mieć bo to nie jest robota jak się coś robi turem, albo szosą jedzie to nie dużo nie raz trzeba i nieszczęście by było tym bardziej że ma opony 16.9 na przełożeniach c-4011 rozwija prędkość nie małą. Może te pompki coś kręcą sprawę dziwiło mnie to że hamulec na prawe koło był i po jakimś czasie zanikał a za dobę wracał i hamował tak jak dnia poprzedniego. Jak by pedał zrobił się twardy i sam hamował to by było na brak luzu ale luz był. Coś zchrzaniłem bo to nie możliwe że znowu wina części

#725 Share bazalt50

bazalt50

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Pogórze jasielskie

Napisany 31 październik 2013 - 09:37

Hamulce w Ursusie C-360 1. Nie wiem jaka i czyja jest to produkcja - ale dostępne są 2 rodzaje cylinderków. Jedne z takim rodzajem panewki/pierścienia na tłoczku, a drugie z czymś w rodzaju nawiniętej sprężyny. Te ze sprężyną nie sa warte nawet złomu. Przy mocnym hamowaniu mają tendencję do zakleszczania się w cylinderku i mimo nawet mocnych sprężyn nie wracają. Co za tym idzie cały czas rozparte szczęki, nieludzkie tarcie i grzanie az do czerwoności. Po takim zajściu w zasadzie całość hamulca jest do wymiany.
2. Mało kto zwraca uwagę, że w hamulcu jest szczęka współbieżna, i przeciwbieżna. Niewiele się różnią, ale jednak.
3. Wyrobione bębny wewnątrz (nawet niewiele) zwiększają przestrzeń między okładziną szczęki a bębnem. Konsekwencją tego jest konieczność szerszego rozparcia szczęk, większego skoku tłoczka no i w konsekwencji zakleszczenia tłoczka. Pół biedy jeśli bęben jest wewnątrz gładki. Osobiście nie uznaję przetaczania bębnów - to już nie to samo co oryginalna gładkość i grubość.
4. Przegrzanie bębna często prowadzi do zwichrowania bębna. W skrajnych przypadkach - temperatura osłabia półoś, topi gumowe uszczelnienia tłoczków. Po hamulcach...
5. Składając hamulce ZAWSZE czyszczę każdy element do czystego metalu.
6. Z tego co opisujesz wynika, że to jednak JEST wina części.

Edytowany przez bazalt50, 31 październik 2013 - 09:42.


#726 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 31 październik 2013 - 10:56

Hamulce w Ursusie C-360 To pewnie jak cała pochwa była przegrzana to i trzeba nowe uszczelniacze półosi założyć bo te to zapewne się stopiły. Bębny były gładkie tak że nie było czuć pod paznokciem rysek rzadnych tamte szczenki nie były wytarte do zera było jeszcze około 0.5mm do nita. O tych szczękach wspól/przeciwbiegłych słyszałem i kupując oryginalne Ursusowskie koleś zapewniał mnie że tego typu są jednakowe, że dawniej takie były a teraz są jednakowe i że to różnicy nie robi. Cylinderki czeskie fragokov, składa się z zewnętrznej tak jak gdyby tuleji z otworem doprowadzającym płyn i odpowietrznikiem a wewnątrz tej tulei po obu stronach są tłoczki z oringami. Hamulce czyściłem w roztworze ropa +benzyna tak że to było zachowane. Benzyną nie czyściłem gumowych elementów tylko samą ropą. Żeby te hamulce byłe na wierzchu albo chociaż tak jak to jest w c330 to pól biedy bo łatwiej lepsze dojście i szybciej a tu to porażka. Jeszcze ta podłoga która mi tylko ułatwia całą sprawę, niby wygodnie ale nie przy remoncie. A co do trójnika to chyba to jest trójnik M12x1 mm Tylko że go nie idzie kupić w rolniczym

#727 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 31 październik 2013 - 15:24

Hamulce w Ursusie C-360 Witam

Tak czytam Twój problem Sylwek i przyszło mi do głowy ,że może uszczelniacze w tych pompkach i cylinderkach nie są odporne na płyn DA-1 który masz zalany? Pęcznieją i blokują cylinderki. Płyn DA-1 jest to przestarzała technologia i jest bardziej "ostry" niż np dot 3 lub 4.Nawet jest nie zalecane lać go do nowych układów. Na ropę to niby powinny być odporne ale też nie każda guma . Jak rozbierzesz to oglądnij dokładnie cylinderki tłoczki i uszczelnienia.

Co do ręcznego to dziwne ,że tak słabo hamuje, może za słabo podciągnięty lub zaoliwiły się okładziny? U mnie z 10 lat temu robiłem hamulce i na nie oryginalnych częściach to ręczny jest jak brzytwa a nożny już do remontu bo słabo hamuje i na jedno koło. Mam zamiar też sie za to wziaść i dać nowe bębny cylinderki i resztę bardziej znanych firm.

Edytowany przez Radekk, 31 październik 2013 - 15:30.

Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#728 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 31 październik 2013 - 16:29

Hamulce w Ursusie C-360 Witam Radku. Z tego co się dowiedziałem to DA1 jest zalecany do tej konstrukcji układu hamulcowego. Popytam jeszcze o ten płyn takiego znajomego mechanika on już rozebrał nie jedne hamulce i naprawił. Mamy ten ciągnik już jakieś 5 lat na wiosnę będzie, zawsze na tym płynie się jeździło 20zł za litr. Nie było problemu z hamulcem do czasu gdy odłączyłem przewód od cylinderka (zapowietrzyłem układ przy wymianie łożyska bo się posypało). Od tej chwili nie mogę dojść ładu z tymi hamulcami. Czeka mnie znów rozbiórka ale to dopiero w grudniu pewnie albo końcem listopada. Teraz ciągnik tylko turem robi i jeszcze orki zostało 2.5ha to jest do wytrzymania, po szosie nie muszę się kręcić. Przednią oś jeszcze muszę zrobić bo już luzy ma na zwrotnicach około 3mm i na sworzniu osi też około 4mm co jest niedopuszczalne i zastanawiam się nad kupnem osi od bizona albo od rozrzutnika, bądź od stara 660. Ale najpierw hamulce, może kombinował ktoś z zastąpieniem cylinderków tych oryginalnych na jakieś od innych pojazdów? Albo czy ktoś próbował zalać układ boxolem czy hydrolem ? Nie wiecie Panowie czy są oringi/uszczelniacze na cylinderki jakieś wysokotemperaturowe które po przegrzaniu nie tracą właściwości uszczelniających? Może i głupia prośba ale prosił bym Cie Seweryn o napisanie z wyszczególnieniem jak odpowietrzyc hamulce krok po kroku kazdy ruch, co i gdzie, bo moze zle odpowietrzylem i stad problem. Przepraszam że tyle piszę, mieszam i zawracam głowę, ale nie dają mi spokoju te hamulce... Pozdrawiam

Edytowany przez sylwek23111, 31 październik 2013 - 16:54.


#729 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 31 październik 2013 - 18:08

Hamulce w Ursusie C-360 Podepnę się pod temat.
Jaka jest przyczyna zapowietrzania się lewgo hamulca po zmianie rurki? Co odpowietrzę to za parę dni znowu nie ma...
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#730 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 31 październik 2013 - 18:16

Hamulce w Ursusie C-360 A nie masz wycieków nigdzie przy pompce albo przy wejsciu do cylinderka?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce w Ursusie C-360 Dzisiaj, 07:07
  •  

#731 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 październik 2013 - 18:50

Hamulce w Ursusie C-360

Podepnę się pod temat.
Jaka jest przyczyna zapowietrzania się lewgo hamulca po zmianie rurki? Co odpowietrzę to za parę dni znowu nie ma...

A odpowietrzasz wciskając oba pedały na raz jak nie to oba razem wciskaj i odpowietrz też drucie koło.

#732 Share asharot

asharot

    Przyjaciel Forum

  • Members
  • PipPipPip
  • 4013 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Miasto Meneli wg B.Lindy

Napisany 31 październik 2013 - 18:52

Hamulce w Ursusie C-360 A ja bym nie wierzył szczególnie tej pompce FREGOKOV.
Dużo wcześniej opisywałem swój problem z pompkami tej firmy to mnie wyśmiano że nie potrafię wyregulować popychaczy przy pedale,
po tym kilku użytkowników też miało podobny problem.
Być może płyn nie wraca do zbiorniczka po puszczeniu pedału,u mnie pomogła wymiana pompki na taką bez nazwy.Hamulce brzytwa.

Naklejki piktogramy: http://tiny.pl/g7fxv


#733 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 31 październik 2013 - 19:12

Hamulce w Ursusie C-360 No dobra kolego asharot, ale u mnie te hamulce byly juz odpowietrzone i smigaly jak brzytwy (lewe moze nie bylo tak na 100% ale prawe owszem). Teraz bede robil na jedna pompke uklad i zobaczymy co bedzie. A co do tej pompki to wydaje mi sie ze pedal chodzil luzno ale w pompce nie cofnal sie tloczek i moze stad przegrzanie

#734 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 31 październik 2013 - 19:58

Hamulce w Ursusie C-360

A odpowietrzasz wciskając oba pedały na raz jak nie to oba razem wciskaj i odpowietrz też drucie koło.


Nie,każde odpowietrzam osobno.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#735 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 31 październik 2013 - 22:54

Hamulce w Ursusie C-360 A co myślicie dać dwie pompki krótkie i wyrównywacz ciśnienia od c385 i pochodnych, zamiast tej długiej pompki? Może zdawało by to lepiej egzamin? Widziałem takie rozwiązanie w starszym zetorze z lekkiej seri nawet to i do 360 powinno pasować. Tu macie zdjecia z katalogu i w zetorze o którym mowa.
Dodany obrazek

Dodany obrazek
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#736 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 31 październik 2013 - 23:24

Hamulce w Ursusie C-360 Ale spójrz Radku na to z innej perspektywy, mianowicie dobre rozwiazanie lecz podniesie to koszta o kolejnych pare zl. Zacytuje slowa kolegow z forum '''jesli czegos nie ma to sie nie psuje" wiec moze lepiej nie ryzykowac i nie kombinowac z tymi wyrownaczami. mysle ze nie warto zawracac sobie tym glowy. Ale to tylko moje zdanie i kazdy zrobi jak zechce

#737 Share Radekk

Radekk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 545 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska

Napisany 01 listopad 2013 - 00:06

Hamulce w Ursusie C-360 '''jesli czegos nie ma to sie nie psuje"

Też tak uważam :) Z tym wyrównywaczem to zaproponowałem dla tych co chcieli by mieć dwa niezależnie działające hamulce nożne.

Najlepiej właśnie było by zrobić na jedną pompkę i i przełącznik pod siedzeniem jak w 4011 i to by było najpewniejsze rozwiązanie.

Swoją drogą też czasem sam używam poszczególnych hamulców i się przydają choć nie aż tak często.
Jeśli podoba Ci się co napisałem, lub pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

#738 Share locke

locke

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2360 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:rolnictwo,mechanika,elektryka,elektronika

Napisany 01 listopad 2013 - 08:37

Hamulce w Ursusie C-360 @Radekk Mój znajomy ma tak zrobione w 355.Mówi że ponoć lepiej.
Siema :)
Sprzedam dwie felgi 18.3 R30 do kombajnu Bizon,Claas,Fortschritt i innych, ciągników Ursus,Zetor,Fortschritt i innych.

#739 Share balcerek1

balcerek1

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2398 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 listopad 2013 - 08:51

Hamulce w Ursusie C-360 Czy macie krótki pompki czy jedną długą a druga krótka oczywiście sprawne to odpowietrzajcie wciskając oba pedały naraz.Używając jednego pedału i tak pewna ilość płynu dostaję się do drugiej pompki co powoduję że w tym miejscu znajduję pęcherz powietrza i używając jednej pompki do odpowietrzania przepychacie pęcherza raz w jedną raz w drugą stronę.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Hamulce w Ursusie C-360 Dzisiaj, 07:07
  •  

#740 Share sylwek23111

sylwek23111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 165 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska
  • Zainteresowania:Interesuję się wszystkim co ruchome:)

Napisany 01 listopad 2013 - 09:01

Hamulce w Ursusie C-360 Polac mu! Kolego a powiedz mi tak krok po kroku jak odpowietrzyc hamulce poprawnie krok po kroku, rozpisz sie co i jak i gdzie. zalozmy ze uklad jest oryginalnie na krotkiej z czujnikiem i prawej pompce z wyrownywaczem. po skreceniu calego ukladu, cylinderki szczelne, pompki sprawne, plyn w zbiorniczku. Co po kolei robic bo moze ja zle odpowietrzam i stad ten problem mam. i jaki plyn polecasz

Podobne tematy hamulce c360