Skocz do zawartości

Zdjęcie

Jakie kombajny wybrać na 600 ha


74 odpowiedzi na ten temat

#41 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2009 - 17:33

Jakie kombajny wybrać na 600 ha trevorfarm naklaniam do tego by wrocic stricte do zagadnien zwiazanych z kombajnami, reszta moze prowokowac, takze apeluje tez by nie odpowiadac i nie nakrecac sie co do tej czesci.
EDIT @trp mnie ubiegl :)

kombajn CX nie jest odpowiednikiem np. claasa tucano tylko lexiona, a przez ta dziwna sytuacje cenowo teraz jest :)
takze tutaj nie widze, za wielkiego dylematu. za omlot beben glowny nie odpowiada w 90 %, na pewno ma wielka wage dla przepustowosci, ale pozostale bebny odpowiadaja za jakosc omlotu :)
u mnie np. dopiero po przejsciu pszenicy przez suszarnie, jest ona wlasciwie wymlocona (bez zadnych "lusek", koncowek), takze kombajn z 1 bebnem mlocacym bym sobie w ogole odpuscil - szkoda pieniedzy.

kombajny MF, czy Fendt, to nic innego jak Laverda, a ta będzie zapewne niższa.

tak tylko nie ma odpowiednika modelu centora (nastepcy cerea), ktorym autor tematu powinien byc glownie zainteresowany, wg mojej opinii
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jakie kombajny wybrać na 600 ha Dzisiaj, 02:06
  •  

#42 Share Trevorfarm

Trevorfarm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów

Napisany 16 luty 2009 - 18:07

Jakie kombajny wybrać na 600 ha Ale mnie te ch... zdenerwowało, ale już mi przeszło :) a co do kombajnów, to nie wiem jak to jest z tymi klepiskami i młocarniami bo według praw fizyki to rzeczywiście większy bęben, większy kat opasania a co za tym idzie większa pow. klepiska - kombajn powinien być wydajniejszy. Moich dwóch sąsiadów przez miedzę: jeden ma Mediona 310 a drugi TC56 zupełnie inna pow. separacji a wydajność niemal identyczna( troszke gorzej w rzepaku). Nadal bym obstawal za dwoma kobajnami, ale mniejszymi od cx, a jeśli koledzy proponują jeden to brać największego CX i myślę że nie ma co brać dwóch średnich. Znajomy ma największego cx- potwór, tylko nie wiem ile on kosztuje. Kiedyś kosił u mnie TX 68 PLUS- to było w 2002 roku-normalnie od 11 do 18 położył 24 ha, a wtedy to był chyba największy klawiszowy NH. Także myślę (według mojej opinii) że albo jeden największy CX( za poradą kolegów) albo dwa mniejsze od cx(moja rada- jeszcze na browar zostanie).

#43 Share deer

deer

    gleboryjca

  • V.I.P.
  • rank
  • 1279 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pyrlandia

Napisany 16 luty 2009 - 18:10

Jakie kombajny wybrać na 600 ha @brzozak2 to wszystką pszenicę przepuszczacie przez suszarnię ?
BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

#44 Share Trevorfarm

Trevorfarm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów

Napisany 16 luty 2009 - 18:16

Jakie kombajny wybrać na 600 ha Mialem zapytać o to co Deer- chyba pszeniczka białko traci jak sie ja przysmaży?

#45 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 luty 2009 - 19:13

Jakie kombajny wybrać na 600 ha oczywiscie, ze nie :) ale wtedy dobiero wyglada elegancko. w skupie to nie ma wiekszego znaczenia (chodzi mi o jakosc omlotu), bo zawsze bez potracen idzie, ale przechowuje sie juz chyba (chyba dlatego, ze to na podstawie moich przemyslen, nie zaczerpniete z zadnej fachowej literatury, opini etc.) gorzej.
@Trevorfarm wielkosc bebna nie ma nic wspolnego z katem opasania, ale z powierzchnia klepiska juz tak :)

Nadal bym obstawal za dwoma kobajnami, ale mniejszymi od cx, a jeśli koledzy proponują jeden to brać największego CX i myślę że nie ma co brać dwóch średnich.

no ja jestem zdania, ze jeden, a 8060 to juz najwiekszy CX, ale proponowalbym ktoregos z mocniejszym silnikiem, jesli chce sie uzyskac max. przepustowosc

Znajomy ma największego cx- potwór, tylko nie wiem ile on kosztuje.

Także myślę (według mojej opinii) że albo jeden największy CX( za poradą kolegów) albo dwa mniejsze od cx(moja rada- jeszcze na browar zostanie).

czyz nie przeczysz sam sobie :) :)
dopoki nie poznamy ofert na CXy i CSXy to nie ma co mowic o pieniadzach chociaz na moje taniej (sporo) wyjdzie jeden CX, no chyba ze proponujesz 2 TC, ale to juz w ogole pomylka, bo nawet do piet nie dorosna 1 CXowi

EDIT
jako, ze dyskusja poszla w stronie ogolnie wiekszych kombajnow, postanowilem edytowac nazwe tematu
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#46 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 16 luty 2009 - 20:00

Jakie kombajny wybrać na 600 ha to ja też dodam swoje dwa grosze :)

Z tego co zdążyłem się zorientować to tak naprawdę najważniejszy jest bęben główny to on odpowiada za 90% wydajności a reszta to marketing



Za wydajność odpowiada całkowita powierzchnia separacji. Jej częścią jest powierzchnia klepiska pod bębnem głównym, która stanowi około jej połowy, ale jest to ta część, która odpowiada najwięcej za jakość.

To, co niżej cytuje właśnie odnosi sie do spełnienia wydajności, a raczej do jej znormalizowania.

w Claas podoba mi się duży kąt opasania klepiska ale z drugiej strony sam bęben jest mały

w JD znowu bęben jest większy ale za to kąt opasania jest mniejszy

a żeby było ciekawiej to w NH bęben jest jeszcze większy ale za to kąt opasania jeszcze mniejszy


dlaczego?

bo kąt opasania bębna który ma mniejszą średnice musi być większy żeby właśnie powierzchnia sie zgadzała, albo przynajmniej oscylowała w okolicach konkurencji;)

Link do tabelki z kombajnami 6 klawiszowymi

I jak widać z tabelki gdyby kombajny miały tylko te bębny to najwydajniejszym byłby Claas. Nie są to różnice drastyczne, ale zawsze cos :)
oczywiście w tabelce zawarta jest tylko powierzchnia klepiska pod głównym bębnem. Całkowita powierzchnia to suma pozostałych powierzchni reperacji. I tu już nie wiadomo kto by wyszedł na prowadzenie.. ale chyba nie to jest najważniejsze w koszeniu, czy któryś skosi 1t/h więcej czy mniej.

są inne aspekty tych wielkości... Im mniejszy bęben tym większa musi być prędkość przy omłocie co bezpośrednio przekłada sie na jakość, mniejszy bęben szybciej osiąga swoje obroty ale też łatwiej go zatrzymać. I wreszcie aspekty użytkowe takie jak choćby obsługa. Warto tez zwrócić uwagę na same systemy, czy lepszy jest główny bęben na początek czy może ten wstępny da sobie lepiej rade....

jak mi sie cos jeszcze nasunie to napisze :) narazie musze tak bez(sensownie) puenty zakończyć...

#47 Share Trevorfarm

Trevorfarm

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 146 postów

Napisany 16 luty 2009 - 20:58

Jakie kombajny wybrać na 600 ha Brzozak chodziło mi o największego(moc silnika również ważna) to chyba będzie 8090, a co do tego to napisałem wcześniej w poście że cały czas jestem za dwoma, ale widzę , że skłaniacie kolegę do 1 maszyny-więc albo 1 największy CX(8090) albo dwa mniejsze np. CSX( troszkę ostatnie zdanie kulawe mi wyszło) a ty się od razu ....... jak rzep hehehe. Nie wiem ile kosztuje CX ( prawdopodobnie będzie tańszy jak 2 csx), a csx 7040- około 400 netto full wypas(tylko 5 klawiszy ale więcej zrobi od TC) a CSX 7070 około 450 netto (6 klawiszy). Pozostaje ustalić obecną cene CX.

#48 Share gracjanrojek

gracjanrojek

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 73 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dolnośląskie

Napisany 17 luty 2009 - 09:36

Jakie kombajny wybrać na 600 ha Witam!
Ja bym proponował koledze kupić narazie jednego dużego CX-a (np. 8070) - cena ok. 650 tys netto. Wydajność bedzie miał, nie wyda na początek dużo kasy, a jak bedzie sie bał, że nie zdąży to może wspomóc sie o jakieś usługi... Po jednym albo dwóch sezonach może ewentualnie pomyśleć o drugim (mniejszym) do pomocy. Napewno nie inwestował bym od razu w dwa kombajny bo to tylko wprowadzi jeden wielki chaos i zamieszanie w jego gospodarstwie.
To tylko moje zdanie.

#49 Share rolas13

rolas13

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 70 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Damianowo

Napisany 27 luty 2009 - 17:52

Jakie kombajny wybrać na 600 ha Ja bym polecił kombajn Claas Lexion 600, jest to duży kombajn, a zatem ekonomiczny i super wykonany.

#50 Share paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3019 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 27 luty 2009 - 18:28

Jakie kombajny wybrać na 600 ha A skąd wiesz że ekonomiczny? Masz porównanie z jakimś innym? Czyste nabijanie postów...

sprzedam

Ciągnik Zetor ZTS 16245    www.olx.pl/oferta/ciagnik-zetor-zts-16245-nie-1634-case-fendt-john-deutz-ursus-1614-CID757-IDcIy4R.html

 


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jakie kombajny wybrać na 600 ha Dzisiaj, 02:06
  •  

#51 Share Daniel215

Daniel215

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1075 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Malbork

Napisany 07 marzec 2009 - 22:14

Jakie kombajny wybrać na 600 ha ekonomiczny pewnie dlatego że jest tylko jeden operator, trzeba "przejżeć" jeden kombajn i jak sie zepsuje to jedno zmartwienie :P

co do nabijania postów to ja tu nie bede nic komentował :P

swoją drogą temat można odświeżyć... bo opinie i wypowiedzi większości użytkowników były dość ciekawe, długie i na temat... mało jest takich użytkowników w tym temacie, aczkolwiek paru jest, co to wyszujują tematy sobie i nabijają posty ( w sumie to nie wiem po co) :P

#52 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 marzec 2009 - 15:25

Jakie kombajny wybrać na 600 ha Kolego ,,TRP'' a czy przypadkiem nie chcesz sprzedac tej ziemi badz jej wydzierzawic?? Bo powiedzmy sobie szczerze, skoro nie uprawiales tej ziemi tylko zajmowali sie tym ,twoi' dyrektorzy to co Ty w ogole wiesz o rolnictwie? wszystkie Twoje odpowiedzi nie brzmia jakas przekonujaca tak jak pisze BRZOZAK. Mysle ze poprosu spisujesz skads te madre slowa :) A co do kombajnów. Przed moim ,,kryzysem finansowym'' mialem Claasa Mega 208 i 500 Ha obrabial. Nie mowie ze w czasie sie wyrabial ale dawal rade. W czasie ,,mojego kryzysu'' finansowego mialem 2x Forschmit E517 jeden z hederem 6m drugi 7,5m . Byly to stare maszyny i musze powiedzec ze jednego dnia potrafily skosic 5 Ha. Kiedy nagminnie nie psuly sie mlucily po 30-40 Ha dziennie. Teraz mam John Deere 1450 CWS i 500 Ha to dla niego zdecydowanie za duzo , 2 rok juz biore drugi kombajn na uslugi . a 1450 kupilem dlatego ze finanse nie pozwalaly na wiecej. Dodam ze wolalbym miec jednego wiekszego Lexiona niz 2 JD 1450. Za 3 lata tez bede sie rozgladal za innym kombajnem gdyz skonczy sie okres 5 lat uzytkowania. Napewno bede kupowal jeden duzy kombajn. Albo JD WTS albo Lexion. Te kombajny poradza sobie spokojnie na powierzchni 600Ha

#53 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2009 - 15:33

Jakie kombajny wybrać na 600 ha juz nie ma wts :) teraz jest seria W, tylko ze ona nawet na stronie internetowej nie prezentuje sie zbyt okazale, duzo lepiej wypada seria T :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#54 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 10 marzec 2009 - 15:52

Jakie kombajny wybrać na 600 ha Chodzilo mi o Serie W . Brzozak moge sie Ciebie o cos zapytac ? Nie bede musial do Serwisu JD dzwonic. Z tego co wiem to sa modele :

T-Serie
S-Serie
C-Serie
W-Serie
CWS
Wiec moglbys mi powiedziec czym poszczegolne sie roznia ? nie mosisz komentowa CWS :)
C T W wygladaja tak samo. Czy seria T przypadkiem nei jest produkowana tylko z rotorem?

#55 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 10 marzec 2009 - 20:02

Jakie kombajny wybrać na 600 ha Seria S to następca STS-a kombajn z 1 rotorem
Seria C to następca CTS-a, kombajn z 2 rotorami
Seria W to następca WTS-a kombajn 5 lub 6 klawiszowy
Seria T to nowość -kombajn 5 lub 6 klawiszowy z 3 bębnami młócącymi umieszczonymi poprzek http://www.deere.com...es/t/index.html

:)

#56 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 marzec 2009 - 00:31

Jakie kombajny wybrać na 600 ha no mniej wiecej :)
ja bym zaznaczyl ze w T sa de facto 2 bebny mlocace, a w ogole wystepuja 4 bo jest jeszcze odrzutnik i separator slomy. moim zdaniem seria T to nic nadzwyczajnego poza dostosowaniem sie do obecnych standardow, ktore inne firmy maja juz od dziesiecioleci, ale nie mniej jest to ciekawa propozycja :)
T to takie przekonstruowanie serii W, ktora pomimo duzej wydajnosci, jest nieproporcjonalna i powinna miec problemy z jakoscia omlotu, jest to kombajn glupio pomyslany i na moje moze zostac w przyszlosci calkiem zaprzestany w produkcji.
tyle na ten temat, jesli klawisze to seria T, jesli rotor no to masz do wyboru, nie pamietam tylko czy oba C i S sa kombajnami hybrydowymi (rotor + beben mlocacy)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#57 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 marzec 2009 - 11:28

Jakie kombajny wybrać na 600 ha Na szczescie problem z wyborem kombajny bedziemy mieli za 2 lata. Wedlog mnie kombajny JD sa bardziej nastawione na jakosc omluconej slomy. My wszystka slome rozdrabniam. + jest to ze jestesmy dobrze zapyrzjaznieni z serwisem JD . mamy od nich juz w sumie 4 maszyny w tym 2 traktory i kombajn. Finansowanie jakie nam daja jest naprawde rewelacyjne. Mozemy np. polowe ceny wplacic a reszte za rok. Przy czym przepuscic kombajn przez PROW (o ile ruszy ). Ja ogolnie wolalbym Lexiona 540, Serwis Claas jest 40 km od nas wiec tez nie daleko. Teraz z JD 1450 CWS to jest tragedia :/ co roku trzba brac kogos na uslugi . Malutki kombajnik

#58 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 marzec 2009 - 16:46

Jakie kombajny wybrać na 600 ha jesli masz zaufanie do serwisu i dobry kontakt z dealerem to jest to bardzo dobry argument, ale nic nie zaszkodzi pozbierac oferty od konkurencji, bo nie ma nic zdrowszego :)
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#59 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 11 marzec 2009 - 19:32

Jakie kombajny wybrać na 600 ha Wiem ze w zniwa jest mozliwosc przetestowania i sprawdzenia kombajnów JD i Claas oczywiscie oni sami przyjezdzaja ze swoimi operatorami i na malym areale pokazuja co maszyna potrafi. Wszesniej dzwonia po wszystkich zainteresowanych osobach i mozna to nazwac ,,takim malym pokazem rolniczym'' ale sluzy to chyba bardziej do tego zeby rolnik sie zdecydowal i dokonal wyboru. Nie pamietam czy jescze Agroma ze swoimi CASE bierze w tym udzial . Byc moze tak poniewaz jest na tej samej ulicy co JD ;p

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Jakie kombajny wybrać na 600 ha Dzisiaj, 02:06
  •  

#60 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 marzec 2009 - 21:48

Jakie kombajny wybrać na 600 ha tylko pamietaj ze case robi kombajny wylacznie na rotorach
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Podobne tematy