Zaloguj się, aby obserwować  
niudizajn

Zamiana filtra odśrodkowego na zwykły PP

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
niudizajn    13

Witam.

Wiem , że podobny temat już istnieje w dziale o Ursusach ale Ursus i MTZ to dwie różne maszyny.

Otóż mam Belarusa 820 ze standardowym filtrem oleju tzw. BĄK i zaczyna mnie wpieniać to całe mycie i składanie tego filtra przy okazji wymiany oleju. Czy są dostępne kpl. do zamiany tego ustojstwa na normalny filtr , który się wymienia razem z olejem???

 

Będę wdzięczny za wszystkie rady w tym temacie.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenit    0

Co się wpieniać przecież codziennie oleju nie wymieniasz a oczyścić ten filtr to żaden problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
deer    180

Bąk jak dla mnie ma same plusy ;).

Nie trzeba za każdym razem kupować nowego filtra. No i filtry PP nie czyszczą tak dokładnie oleju jak bąk.

Warunkiem jest prawidłowe czyszczenie i montaż tego filtra.


BŁOGOSŁAWIENI CI, KTÓRZY NIE MAJĄ NIC DO POWIEDZENIA I NIE UBIERAJĄ TEGO W SŁOWA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    13

Mi chodzi głównie o to , że kiedy go rozkręcam to zawsze ja albo silnik jest ochlapany olejem. Ogółnie cały ten proces jest denerwujący.


Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kamil555    2

Ja mam bąka i nie narzekam ale nie o to chodzi. Więc z kompletem do zmiany to się jeszcze nigdy nie spotkałem, ale na pewno można dopasować od jakiegoś innego ciągnika najszybciej to pewnie URSUS albo ZETOR.

PZDR

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
LukaszZduny    1

Przecież od tych z Euro2 musi posować bo one maja filtr wymienny i moim zdaniem to jedyne wyjscie. Ja bym raczej nie zmieniał bo szkoda kasy na cześci a potem jeszcze filtry trzeba kupowac. Chyba ze komus na czasie zalezy albo wygodzie bo sie baka nie chce czyscic

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
S-Piotr    58

Pamiętaj kolego że każdy filtr typu PP ma w sobie zawór przelewowy i dlatego nie polecam kombinowania lub co gorsze złe dobranie filterka może być bardzo ryzykowne.I przy zakupie filtru PP należy kierować się katalogiem i zastosować polecany zamiennik a nie sugerować się że gwint pasuje.


Wszystko należy robić w sposób tak prosty, jak to tylko możliwe,i ani trochę prościej.
.......... [Albert Einstein]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jerzy    3

Taki filtr oleju jest najlepszy z możliwych, żaden tak nie czyści, kwestia dobrego wyczyszczenia i złożenie wg .znaków i nie wymyślaj głupot.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    315

1. odgrzebie trochę temat :blink:

2. w zetorku 10145 też mam odśrodkowy i jest super. Popieram przedmówców - nie zmieniaj go.

3. w MTZ/Bealrus 952.3 mam PP i za nowego był wstawiony filtr Made in Russia-nie pamiętam modelu, na pierwszym przeglądzie wstawili polski FO-05.219, obecnie jest FO-03.239 WFS Włocławek a się zastanawiam czy mógłbym wstawić np ten filter:

http://allegro.pl/filtr-oleju-silnika-mtz-audi-ford-volvo-i1266099980.html

 

ogólnie jaki filtr powinien być tam wstawiony?

Thx z góry za opinie.

Edytowano przez Nikita_Bennet

pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariush19    0

Odgrzeję i ja kotleta? Może ktoś zobrazuje jak zabrać się za czyszczenie tego odśrodkowego filtra, na co zwrócić uwagę? Czy trzeba wymieniać te sitko które jest dostępne na allegro w cenie 10pln? czy zostaje te stare?

z góry dzięki za odpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gregorius    123

odkręcasz tą górną śrubę osłaniającą cały filtr zdejmujesz to wieko później odkręcasz ten bączek, czyścisz ścianki tego wieka bo tam jest nalot, sitko możesz wymienić ale jeśli jest dobre to zostaw, ja czyszczę go ropą i jest git, zakładasz w odwrotnej kolejności co ściągałeś i po sprawie czyszczenie trwa max 15 min


Najbardziej lubię wizualizować sobie ostateczny krach systemu korporacji...

Kupię formownicę bierną do ziemniaków 2x75 cm
Kupię kombajn ziemniaczany Anna
Kupię ciągnik MTZ 82 w nowej budzie

więcej informacji na PW

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zbyszekbrzuze    297

No bo są tam dwie kreski wybite, które muszą być do siebie tak jak było :lol:


KPK Kumurun Team
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki,

GG: 33264431 t: 724772311

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Mi chodzi głównie o to , że kiedy go rozkręcam to zawsze ja albo silnik jest ochlapany olejem. Ogółnie cały ten proces jest denerwujący.

Aby uniknąć tego ochlapania olejem,ja ze swego MTZ82 r.90 spuszczam olej wieczorem a filtr rozbieram i czyszczę nazajutrz rano.Też jednak chętnie zmieniłbym ten filtr gdyż mocowanie tura z Sipmy.którego mam na tym ciągniku bardzo utrudnia dostęp do bąka.Zakup tego tura w 2000r był wielką pomyłką.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
niudizajn    13

W związku , że każdy z omawianych w tym temacie filtrów ma swoje + i - postanowiłem poszukać porady u specjalistów czyli w serwisie PRONAR Narew. Pan potwierdził , że mycie filtra odśrodkowego jest uciążliwe , potwierdził , że są dość dokładne w filtrowaniu , ale dodał również , że filtry odśrodkowe powodują niewielki ale jednak spadek ciśnienia oleju. Co do filtrów pełno-przepływowych (PP) stwierdził , że praktycznie we wszystkich nowych silnikach stosuje się PP i odchodzi od odśrodkowych. Nie potwierdził ani nie zaprzeczył czy zmiana filtra ma wpływ na żywotność silnika. Podstawą jest terminowe czyszczenie/wymiana filtra oraz oleju!

Nie wiem jak wy , ale ja raczej skłaniam się do wymiany bąka na PP bo mam tura (ciulowy dostęp) poza tym nie chce mi się babrać w oleju. Pozdro.

 

 

P.S. Dostałem od Pana Jana Siemieniuka z firmy Pronar maila ze zdjęciem podstaw filtra pp.

post-2628-0-89347100-1350282080_thumb.jpg

Edytowano przez niudizajn

Kupię bronę wirnikową 2,5m z hydropackiem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

Dzisiaj dzwoniłem do "Grand" Czarna Białostocka i uzyskałem podobne informacje jak "niudizjan" z Pronara.Plusem filtru PP jest to,że wyłapuje również opiłki co nie zawsze udaje się bąkowi.W przyszłym tygodniu zamawiam podstawę,filtr i uszczelkę.Koniec z upierdliwym rozbieraniem i czyszczeniem baka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
henes    11

1. odgrzebie trochę temat blink.gif

2. w zetorku 10145 też mam odśrodkowy i jest super. Popieram przedmówców - nie zmieniaj go.

3. w MTZ/Bealrus 952.3 mam PP i za nowego był wstawiony filtr Made in Russia-nie pamiętam modelu, na pierwszym przeglądzie wstawili polski FO-05.219, obecnie jest FO-03.239 WFS Włocławek a się zastanawiam czy mógłbym wstawić np ten filter:

http://allegro.pl/fi...1266099980.html

 

ogólnie jaki filtr powinien być tam wstawiony?

Thx z góry za opinie.

W moim MTZ 1025.3 zainstalowany był filtr oleju silnikowego Baldwin BT216.Ciągnik kupiony był w Pronarze i przy każdej wymianie oleju-przeglądzie zakładany jest taki właśnie filtr.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kotwczapce    30

Muszę się przyznać, że nigdy nie czyściłem tego bąka (1250 mth), niestety nie mogłem go rozkręcić i rozłożyć. Tam u góry jest nakrętka, której nie mogłem nigdy odkręcić. Prawdopodobnie trzeba przytrzymać, zablokować, bąka i wtedy odkręcić i co potem ? Luźno wysunie się w górę, czy trzeba mocno podważyć i gdzie? Całość czy zewnętrzny dzwon? Nie mogę sobie poradzić, a instrukcja jest niewyczerpująca.


.trzeba być szalonym, żeby nie zwariować...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomasz78    1029

Bąka wykręcasz na dole pod dzwonem potem na imadło i dopiero góra i pamiętaj o cechach bo jest wywarzany i jak żle złożysz to nie będzie się kręcił.Poza tym napisz co było w środku po tylu mtg ,cud że to jeszcze dziala ;) .

Edytowano przez Tomasz78

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
johenek    5

Muszę się przyznać, że nigdy nie czyściłem tego bąka (1250 mth), niestety nie mogłem go rozkręcić i rozłożyć. Tam u góry jest nakrętka, której nie mogłem nigdy odkręcić. Prawdopodobnie trzeba przytrzymać, zablokować, bąka i wtedy odkręcić i co potem ? Luźno wysunie się w górę, czy trzeba mocno podważyć i gdzie? Całość czy zewnętrzny dzwon? Nie mogę sobie poradzić, a instrukcja jest niewyczerpująca.

to jak ty jeździłeś... co ty wogule tego nie rozbierałeś od nowości?

cud że silnika nie zarżnołeś

napisz co było w tym filtrze i jak był bardzo brudny:)

Edytowano przez johenek

KPK Kumurun Team

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez salas89
      witam mam pytanie o rade w sprawie zakupu białoruski . Uzywana była by do ladowania obornika i wapna  , co rocznego odkopania rowu , wykopania fundamentow pod budowe domu i wielu prac porzadkowych w gospoarstwie . Znajomy chce mi sprzedac 2 białoruski rolnicze w kwadratowej budzie ze wszystkimi łyzkami , widłami , itp posiadaja papiery na jego babcie , chce za to 9500zł ale jedna ma uszkodzony silnik ( brak glowicy) a druga niby sprawna ale nie odpalana od 5 lat , opony troszke kiepskie z tyłu maja (chyba jeszcze orginalne od nowosci). Cena troszke przewyzsza cene złomu wiec duzej straty by nie bylo , tylko czy jest sens sie w to pakowac ? Czy taki jumz moze cos w polu porobic czy juz tylko zlomowisko go czeka ? 
    • Przez Bostorn
      Witam
      Od niedawna jestem posiadaczem stety bądź niestety Jumza wersji rolniczej Koparko spycharki. Masa kasy w niego poszła i idzie dalej, gdyż nie lubię, jak mój sprzęt przypomina szajs. Porobiłem silnik, teraz czas na hydraulike. Dużo przewodów jest powymienianych, niektóre są dużo za długie, czepiają, haczą. Przewod od obrotu czepia o łapę, Jutro porobię zdjęcia i wstawię jak to u mnie wygląda. (wszystkie te operacje robił, robili poprzedni właściciele) 
      Moje pytania oraz problemy są zastępujące :
      - Czy mógłby mi ktoś pomóc z odpowiednim ułożeniem przewodów i ich podłączeniem tak, aby wszystko było tak jak należy? Może ktoś coś źle podłączył, złą stroną poprowadził? 
      - Podczas pracy masztem potrafi dziwnie działać, tzn chcę do góry coś unieść, siłownik idzie do dołu, a po chwili idzie do góry. , czasami bywa tak, że silnie i szybko podnosi, bądź obraca się w 1 stronę, a w 2gą bardzo bardzo powoli i z oporem wraca.  Ostatni z siłowników (od wideł) mocno ciekł, więc go wyjąłem, oczywiście był prawie cały schowany, podczas odkręcania przewodów, w górnym było ciśnienie i powietrze, tryskało i pluło konkretnie. Czego to może być wina? Układ jest zapowietrzony? Jak go odpowietrzyć? 

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez Maksol
      Witam chciałbym zapytać posiadaczy ciągników mtz Pronar 82 w wersji sa i tsa o opinie o tych ciągnikach i o tym co należy sprawdzić przy zakupie tych ciągników.
    • Przez iridium3000
      Witam. Chciałbym się dowiedzieć w jakim zakresie obrotów najlepiej się poruszać w celu ekonomicznego spalania 952.3 w czasie transportu i prac polowych.
      W orce trzymam 1800obr w transporcie 1600obr 
      Myślicie że można by zejść w pracach polowych do 1600obr a w transporcie 1400obr czy to za mało?
      Z tego co widziałem nowy  Fendt  120koni w orce latał na 1550obr. Dla tego jestem ciekawy czy w MTZ również można zejść z obrotów w celu redukcji spalania.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj