Skocz do zawartości

Zdjęcie

Rzepak jary

9 odpowiedzi na ten temat

#1 Share Skorpion

Skorpion

Użytkownik

• Members
  • PipPip
  • 78 postów

Napisany 04 luty 2009 - 18:41

Rzepak jary Witam!
jestem nowicjuszem w temacie rolnictwa jak i na AF. w tym roku zastanawiam się nad posianiem rzepaku jarego ze wzgędu płodozmianu oraz dopłat do pakietów rolnośrodowiskowych. mam zamiar posiać ok 9 ha rzepaku.
jakie odmiany byście polecili?
jakiej bonitacji gleby muszą być?
jakie nawożenie naturakne i mineralne?
zbyt na surowiec ( pochodzę z okolic Ostrołęki woj. mazowieckie)?
wydajność z ha?
oraz wszelkie info na ten temat.
Z góry dzięki. Pozdro

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama
Rzepak jary Dzisiaj, 14:50
  •  

#2 Share Skorpion

Skorpion

Użytkownik

• Members
  • PipPip
  • 78 postów

Napisany 18 luty 2009 - 20:34

Rzepak jary widze że tego nikt nie uprawia z was. zero opinii. jednak może ktoś cokolwiek wie? jakie są spodziewane plony? niższe niż w ozimym?

#3 Share krzysiek3120

krzysiek3120

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 123 postów

Napisany 19 luty 2009 - 17:02

Rzepak jary gleby to 2-3 klasa na 4 to juz plon maly bedzie 50-100kg fosforu,50-160 kg potasu 160 kg azotu

Wiadomość z agroFakt.pl agrofakt

• agroFakt.pl
  • agroFakt.pl
  •  

#4 Share Skorpion

Skorpion

Użytkownik

• Members
  • PipPip
  • 78 postów

Napisany 20 luty 2009 - 22:09

Rzepak jary dzięki serdeczne. rozumiem że to podałeś w czystym składniku? a ile kg nasienia na ha się wysiewa jarego? i jakiego rodzaju nasienie jest najlepsze (odmiana)? ja muszę w związku z Unią posiać rzepak jako płodozmian. mam gleby 3, 4 klasa co będzie to będzie ale nie chcę się wyłożyć totalnie. dlatego tu pytam. wkońcu tu tylu fachowców w dziedzienie rolnictwa.

#5 Share krzysiek3120

krzysiek3120

Zaawansowany

• Members
  • PipPipPip
  • 123 postów

Napisany 26 luty 2009 - 18:04

Rzepak jary ilosc wysiewu 5-7 kg/ha odmiane to jakas polska kup

Reklama AgroFoto Ads

• watermark
  • Reklama