Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


1395 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Pod jakim względem Fendt jest najlepszy ;)? (592 użytkowników głosowało)

Głosuj Goście nie mogą głosować

#1181 Share damianzbr

damianzbr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2846 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 grudzień 2013 - 00:52

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? na tłokach też jest marktoberdorf?

Wysłane z mojego kalkulatora na korbę po dziadku który zdobył marktoberdorf.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 20:08
  •  

#1182 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 04 grudzień 2013 - 15:45

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Nie wiem. Może kiedys rozbiore:)

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#1183 Share center

center

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 673 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łęcznej :-D
  • Zainteresowania:hmmm jest tego dość dużo:D

Napisany 04 grudzień 2013 - 19:12

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Statek, używasz nagrywania tego na uwrociach ? Jak to się spisuje podczas np orki albo pracy z uprawowo-siewnym agregacie ?

Ta zmiana prędkości przekładni I i II i tryb neutralny, to jest tak że w polu jeździsz na I stopniu a po szosie na II, jak wygląda to w pracy musisz wpierw brać na neutralny później wrzucać drugi? ciągnik musi stać w miejscu podczas przełączania ? Czy to prawda że jak przerzucisz bez N to coś można uszkodzić?

#1184 Share damianzbr

damianzbr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2846 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 04 grudzień 2013 - 20:49

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? statek, obyś nigdy nie musiał, a ja przeżyje nawet jak się nie dowiem. ;)

ceter mówiąc nagrywanie na uwrociach masz na myśli pamięć wykonania ciągu czynności? Jednym guzikiem podniesie TUZ, zmieni bieg obróci pług?
Jeśli o to chodzi to przyznam że rewelacyjna wygoda. Niestety nie posiadam tego w swoim ponieważ diler nie powiedział że taka opcja jest możliwa, ale miałem przyjemność z tym popracować. A czy w fendt jest to opcja czy standard?

#1185 Share center

center

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 673 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łęcznej :-D
  • Zainteresowania:hmmm jest tego dość dużo:D

Napisany 04 grudzień 2013 - 22:42

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Tak chodzi mi o Variotronic czyli automat na uwrociach chyba jako standard, opowiesz jak działa i czy nie ma później jakiś błędów w działaniu ?

A pozostałe pytania ?

#1186 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 05 grudzień 2013 - 08:21

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

statek, obyś nigdy nie musiał, a ja przeżyje nawet jak się nie dowiem. ;)

ceter mówiąc nagrywanie na uwrociach masz na myśli pamięć wykonania ciągu czynności? Jednym guzikiem podniesie TUZ, zmieni bieg obróci pług?
Jeśli o to chodzi to przyznam że rewelacyjna wygoda. Niestety nie posiadam tego w swoim ponieważ diler nie powiedział że taka opcja jest możliwa, ale miałem przyjemność z tym popracować. A czy w fendt jest to opcja czy standard?

Zawsze możesz dołożyć...

#1187 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 05 grudzień 2013 - 14:22

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Mam w swoim TI i kosztowalo to 1 tys euro. Uzywam w agregacie i kosiarkach. Pozornie trudno to sie programuje ale doszedlem do wprawy.
Sprawa fajna. Podjazd do konca. Przycisk end i podnosi mi siewnik a potem agregat. Przycisk go opuszcza siewnik a potem agregat.
Co do trybu polowego i szosowego używam polowy w pracach typu gruber plug przyczepa. A szosowy nawet z beczka jezdze.
Przelaczanie jest lipne. Ciagnik stop. Potem przycisk n i zmiana trybu.

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#1188 Share center

center

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 673 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łęcznej :-D
  • Zainteresowania:hmmm jest tego dość dużo:D

Napisany 05 grudzień 2013 - 17:26

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Właśnie to mnie martwiło;/ Al na I trybie masz do 20km/h a na II od 20 do 50? a na tym II w lekkich pracach jakiś dało by się cały czas śmigać w pełnym zakresie prędkosci? traktor musi się do tego przełączenia zatrzymać w miejscu ? Bo to znaczy że po podwórku musisz jeździć np na I a jak jedziesz na szosę w pole stawać i przerzucać na II ?

#1189 Share Kas

Kas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NNM

Napisany 05 grudzień 2013 - 18:11

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Czy to prawda, że Fendt może pojechać 80 km/h?

#1190 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 05 grudzień 2013 - 21:31

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Nie, na I jest 0-25 a na drugim 0-40 bo jest zablokowany na pl. W de byloby 50. Widzialem na yt jak 716 szla 72;)

Wysyłane z mojego GT-P3110 za pomocą Tapatalk 2


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 20:08
  •  

#1191 Share center

center

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 673 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łęcznej :-D
  • Zainteresowania:hmmm jest tego dość dużo:D

Napisany 06 grudzień 2013 - 19:48

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Statek Ty masz turbo sprzęgło? do czego się tego używa jak to działa ?

#1192 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 06 grudzień 2013 - 20:16

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Wiem ze mam bo jest opcja. Ale wedlug instrukcji jeśli nie mam ladowacza to sprzeglo powinno byc wlaczone. Wiec nie wylaczam go i nie wiem na czym polega roznica

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#1193 Share fireseba

fireseba

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 980 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury

Napisany 11 grudzień 2013 - 12:29

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Jaka jest różnica w spalaniu 712 i 716 vario z 2000r przy lekkich pracach?

#1194 Share matisz

matisz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 112 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 11 grudzień 2013 - 12:58

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? A kto kupuje taki ciagnik do lekkich prac?? Jesli ja miałbym taki kupic to z pewnoscia zeby to był tak zwany wół roboczy w gospodarstwie a nie do lekkich prac.

#1195 Share fireseba

fireseba

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 980 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury

Napisany 11 grudzień 2013 - 13:57

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Jak byś wiedział gdzie mieszkam to byś zmienił zdanie, taka mleczarka mało nie waży a czołgu nie będę kupował by ją wyciągnąć. Pisząc o lekkich pracach mam na myśli robotę przy trawie i 8h kukurydzy, więcej pól nie mam. To jakiego Fendta Vario kupie do 170tys?

Edytowany przez fireseba, 11 grudzień 2013 - 14:27.


#1196 Share pawelol111

pawelol111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3822 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Siedlec.

Napisany 11 grudzień 2013 - 14:49

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Zjechanego :) Dziwię się że ludzie chcą kupować używane Fendty Vario. Skrzynia może paść po 2tys mth a może po 12tys. Najdroższa naprawa: 50 tys to 1/3 ceny ciągnika...Taki kilkuletni Fendt ma nastukane 6-8 tys mth i niemal pewne jest że ta skrzynia kiedyś padnie. Koszty wiadome.

Edytowany przez pawelol111, 11 grudzień 2013 - 14:50.


#1197 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 11 grudzień 2013 - 14:56

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Pewne jest tak samo to, że każdy kiedyś umrze itd. Kupując używany kilkuletni ciągnik zawsze narażamy się na ryzyko drogiej awarii. Nie ważne czy vario czy power schift. Koszty naprawy i tu i tu mogą byc drogie.

#1198 Share fireseba

fireseba

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 980 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazury

Napisany 11 grudzień 2013 - 15:01

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Wtedy sobie kupie skrzynie po regeneracji i mam pewność że trochę popracuje jak należy, rozmawiałem już z jedną firmą zajmującą się tym i średnia cena takiej naprawy to 30tyś. Za nowszy ciągnik z 2009r muszę dać 250-300tyś, a za nowy 500tyś więc skrzynia to 1/4 ceny używanego ciągnika nie nowego. Jaką mam pewność że kupująć NH nie padnie mi skrzynia powershift?
Zdecydowałem się na ten ciągnik ponieważ ma takie wyposażenie z jakiego będę korzystał, do tego operowanie jednym joystickiem wszystkiego jest mi na rękę, jest ciężki co ułatwi mi wyciąganie mleczarki, odśnieżanie zasp oraz ciąganie dwóch lawet z belami po podmokłych łąkach oraz górzystych żwirowych drogach (mieszkam na Suwalszczyznie). Ciągnik bez TMS więc i cena znacznie niższa.

Edytowany przez fireseba, 11 grudzień 2013 - 15:05.


#1199 Share pawelol111

pawelol111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3822 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Siedlec.

Napisany 11 grudzień 2013 - 15:48

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Wydaje mi się że jednak skrzynie power shift taniej naprawić. Tak jak wspomniałem: nie ma pewności że skrzynia po regeneracji wychodzi kolejne 8tys mth.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 20:08
  •  

#1200 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 11 grudzień 2013 - 16:01

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dobrze napisałeś wydaje ci się. A w praktyce rachunek może sięgnąć kilkadziesiąt tys jak w przypadku vario. Naprawa skrzyń z power schiftem nie jest taka tania. To nie stara skrzynia z kilkoma trybami. Nawiasem mówiąc tez nie były tanie w napraiwe. Dodatkowo byle mechanik power schita nie naprawi podobnie jak z wymiana vario.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy