Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


1395 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Pod jakim względem Fendt jest najlepszy ;)? (592 użytkowników głosowało)

Głosuj Goście nie mogą głosować

#1161 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 28 listopad 2013 - 18:13

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Ja mam pytanie dla najbardziej udzielających się w temacie, czyli kolegów @koma666 i @hubertuss: wiecie może jak jest realizowane w praktyce sterowanie silnikiem w ciągnikach fendt i innych? Np. na jakiej podstawie ustalana jest dawka wtrysku i jak sterowany jest przykładowy EGR? Bo widzę, że każdy przedstawia tutaj swoje teorie, ale wygląda to tak jakby było przeczytane z prospektu reklamowego producenta, czyli żadnych konkretów.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 04:00
  •  

#1162 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 28 listopad 2013 - 18:55

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? nie jestem mechanikiem fendta ale skoro ma common rail to działa to wszystko tak samo jak w samochodach osobowych,

na jakiej podstawie jest ustalana dawka paliwa ?
na podstawie odczytu ecu z czujników rozmieszczonych po silniku/wydechu/dolocie, a wiec czujnik połozenia wału, czujnik połozenia pedału przyspieszenia, czujnik temp. cieczy chłodzacej, temp. powietrza, czujnik cisnienia doładowania powietrza, przepływomierz, czujnik przepustnicy i pewnie jeszcze 100 czujników o których nie mam pojecia, rozmieszczonych po silniku i skrzyni (w przypadku skrzyni vario) i na wydechu/dolocie
ecu to wszystko zlicza i wysyła odpowiedni sygnał do wtryskiwacza piezoelektrycznego, po czym nastepuje wtrysk/wtryski

problem polega na tym jak długo te czujniki beda niezawodnie działac :D
a pózniej lament ze to nie działa, tamto nie działa i psuje nerwy

podejrzewam ze w fendtcie egr sterowany jest elektrycznie pewnie jakims silnikiem krokowym lub cos w tym rodzaju i steruje tym ecu

Edytowany przez koma666, 28 listopad 2013 - 19:02.


#1163 Share Kas

Kas

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 41 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:NNM

Napisany 28 listopad 2013 - 20:59

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Impuls elektromagnetyczny i wygrał koma 666!!! Gratulacje! To broń ostateczna w tym sporze!!!

#1164 Share center

center

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łęcznej :-D
  • Zainteresowania:hmmm jest tego dość dużo:D

Napisany 28 listopad 2013 - 21:02

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? liczę że elektrotechnik wyłoży was za chwilę wiedzą, ja się dowiem konkretów a nie którzy wyjdą blado z dyskusji;)

#1165 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 listopad 2013 - 10:02

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Nie wyłoży, ponieważ zasada działania zasobnikowego układu wtryskowego obejmuje ponad 250 stron A4 (na przykładzie Boscha), są trzy firmy produkujące te układy, czyli Bosch, Delphi i Siemens, oraz są cztery generacje tego systemu, każdy czymś się różni. Więc żeby opisać to wszystko jak to działa, wykazać podobieństwa i różnice trzeba by napisać kilkaset stron. A zadałem to pytanie, ponieważ byłem ciekaw czy spierający się koledzy dysponują jakąś konkretną wiedzą na temat fendta i jego układu wtrysku, jednak wyszło tak jak przypuszczałem, że wiedza ta pochodzi tylko z broszury reklamowej producenta. A EGR nie jest sterowany żadnym silnikiem krokowym, tylko podciśnieniem, lub zwykłym siłownikiem elektromagnetycznym.

#1166 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 29 listopad 2013 - 10:59

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Widzsz czasami wzrokowa obserwacja, lektura katalogu czy tam folderu lub innego z pozoru błachego źródła daje konkretniejsze odpowiedzi w danym temcie niż 250 stron a4. Nie umniejszam twojej wiedzy z zakresu elektroniki czy mechaniki. Ale w zasadzie twoje posty nic do tematu nie wniosły. @center nie dowiedział się jak jest sterowany ten zawór egr w fendt 412. O wtrysku cr mowy nie było. Ale dużo informacji w necie można znaleźć wraz ze schematami, animacjami czy modelami.
Osobiście, żałuje,że wdałem się w jakieś głupie gadki o mercedesach i inne. Ale pisałem jak jest sterowany ten zawór. Jednak faktycznie w ogólnym bałaganie mogło umknąć. Nie bardzo chce mi się brać udział w dalszej licytacji na wiedzę i łapaniu za słówka. W fendt 412 siłownik elektromagnetyczny jak zwał tak zwał. Poprzez cięgło steruje zaworem. Cały układ znajduje się z lewej strony ciągnika w tylnej części silnika bliżej kabiny. Sporna chłodnica spalin znajduje się po lewej stronie silnika trochę nad nim pod turbosprężarką. Na końcu chłodnicy znajduje się owy "silownik". Zakładam,że @center pyta się o budowe tego konkretnego układu egr pod kątem mozliwości odłączenia go. Nie ważne czy podciśnienie czy elektronika. Inne czujniki mogą pokazać błędy po choćby odłączeniu cięgiełka. (sterownik silnika "widzi" siłownik elektromagnetyczny, steruje nim a zawór nie działa, nie porusza się). Teoretycznie mozna sprbowac odłączyć cięgiełko. Najwyżej ecu "nałapie" błędów.
Zważywszy, że w ciągnikach z reguły nie stosuje się pompy vacum, nie ma jej fendt 412. Sterowanie podciśnieniowe czym kolwiek mogło by byc kłopotliwe. Dlatego jak mówiłem pisanie, że egr może byc sterowany podciśnieniowo lub elektronicznie nic do tematu o serii 400 nie wnosi.
To tyle z mojej strony może nie zbyt fachowo, jak umiałem tak wytłumaczyłem.

#1167 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 29 listopad 2013 - 11:26

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? pracowałem w życiu na 10 modelach ciągników. I z tych wszystkich na ktorych robiłem fendt okazał sie najlepszy i nigdy go na nic nie zamienie.

Proponowałbym również krytykę modelu (niekoniecznie tylko fendta) wtedy gdy sie nim pracowało a nie widziało zdjęcie w prospekcie z bajkami usłyszanymi od sasiada wujka zdziska szwagra.
dzis uslyszalem ze 412 nie daje rady z beczka 8400l joskina u kolesia ktory dwa miechy temu kupił taki ciagnik;p a mam taki sam zestaw wiec wiem jak sobie radzi w porownaniu do NH i MF podobnej mocy.

Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek


#1168 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 listopad 2013 - 11:55

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

i pewnie jeszcze 100 czujników

Ja się pytam: jakich?

W fendt 412 siłownik elektromagnetyczny jak zwał tak zwał. Poprzez cięgło steruje zaworem.

To nadal jest tylko ogólne stwierdzenie. A mi chodziło o szczegóły typu: przy jakich obrotach zawór jest otwierany i ile procent stanowi to otwarcie itp.
Co do możliwości odłączenia EGR, to jest to bardzo proste, ale niestety więcej szczegółów nie podam, bo z tego żyję.

#1169 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 listopad 2013 - 12:35

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? a ja ci odpowiadam ze nie wiem i nie obchodza mnie te czujniki, bo mam je głeboko w powazaniu, samochód czy ciagnik rolniczy to nie boeing czy airbus, nie chce płacic serwisowi po 1000zł za to ze przyjada i wymienia czujnik warty 20zł, bez którego silnik nie działa jak nalezy, a sam go nie wymienie bo nie bede wiedział który, gdzie co jak itd

dla mnie idealnym rozwiazaniem jest silnik diesla 1.9 sdi VW (zadnych TDI), czyli silnik wolnossacy bez turbo, bezposredni wtrysk, wtryski hydrauliczne a nie zadne elektrohydrauliczne czy piezoelektryczne i do tego zeby nie miał egr dpf,scr, sdi posiada egr ale bardzo łatwo go unieszkodliwic bez zadnych konsekwencji,
w tym sprzecie elektronika to tylko zastapienie linki od gazu potencjometrem i czujnik wody i oleju, no i swiece zarowe
a spalanie takie jak na CR, ktos powie ale toto strasznie wolne, a ja odpowiem mnie sie nie spieszy bo i tak tym mułem zajade dalej niz szrotem co w momencie osiaga 200 km/h a za chwile tydzien stoi w serwisie

takie silniki powinno sie montowac we wszelkiej motoryzacji z ciagnikami rolniczymi na czele
ten silniczek jako jeden z ostatnich diesli w osobówkach potrafi dojechac do 1mln km bez wiekszych problemów

takich silników juz nie ma, nie kupisz choc bys chciał

Edytowany przez koma666, 29 listopad 2013 - 12:45.


#1170 Share Tomek90

Tomek90

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3194 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 29 listopad 2013 - 12:58

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? SDI to nie silnik, ale prawda mułem można nazwać ;)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 04:00
  •  

#1171 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 29 listopad 2013 - 14:55

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

a ja ci odpowiadam ze nie wiem i nie obchodza mnie te czujniki, bo mam je głeboko w powazaniu,

Żeby było jasne ja nic do Ciebie nie mam i też mnie to zbytnio nie obchodzi i całkowicie Cię poieram. A tymi moimi pytaniami chciałem po prostu wykazać, że nie należy zbytnio upierać się przy swoich racjach jeżeli nie ma się rzeczowych argumentów. Ale dość już o tym.

samochód czy ciagnik rolniczy to nie boeing czy airbus, nie chce płacic serwisowi po 1000zł za to ze przyjada i wymienia czujnik warty 20zł, bez którego silnik nie działa jak nalezy, a sam go nie wymienie bo nie bede wiedział który, gdzie co jak itd

Ale to już mnie bardzo obchodzi, bo to ja jestem tym serwisem, któremu masz płacić. A tego niestety nie unikniesz, bo wszyscy wiemy w jakim kierunku zmierza "postęp technologiczny".

takie silniki powinno sie montowac we wszelkiej motoryzacji z ciagnikami rolniczymi na czele
ten silniczek jako jeden z ostatnich diesli w osobówkach potrafi dojechac do 1mln km bez wiekszych problemów
takich silników juz nie ma, nie kupisz choc bys chciał

Jak to nie ma? Ten silnik występuje w wykazie części zamiennych pod odpowiednim numerem katalogowym jako kompletna jednostka napędowa. Można kupić w Niemczech za około 4000 Euro. A może i nawet jakiś serwis w Polsce też by to sprowadził. A za trochę więcej niż połowa tej kwoty można kupić ten silniki jako fabrycznie regenerowany z gwarancją VW.

#1172 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 listopad 2013 - 15:41

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? a tego nie wiedziałem ze mozna go kupic
tyle tylko ze ta cena :wacko:
kupowac silnik np. do golfa 4 z 2000 roku za 4 tys euro to troche marny interes

elektrotechnik
jak jest rozwiazany cr 4 generacji ?
ponoc miał byc tam jakis wzmacniacz cisnienia czy cos w tym rodzaju
i jakie jest cisnienie w szynie a jakie na wtryskach ?
na wtryskach do 2000 bar ?

Edytowany przez koma666, 29 listopad 2013 - 15:54.


#1173 Share center

center

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łęcznej :-D
  • Zainteresowania:hmmm jest tego dość dużo:D

Napisany 29 listopad 2013 - 17:58

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? No właśnie i już wiem dziekuje elektrotechnik, a znaczenie czy jest poruszany cewką elektrycznie EGR czy pneumatycznie ma ogromne znaczenie z perspektywy odłączania. Dzięki jeszcze raz pozdrawiam;)

#1174 Share ppiotr

ppiotr

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 554 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wielkopolska Kalisz

Napisany 29 listopad 2013 - 18:11

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

a ja ci odpowiadam ze nie wiem i nie obchodza mnie te czujniki, bo mam je głeboko w powazaniu, samochód czy ciagnik rolniczy to nie boeing czy airbus, nie chce płacic serwisowi po 1000zł za to ze przyjada i wymienia czujnik warty 20zł, bez którego silnik nie działa jak nalezy, a sam go nie wymienie bo nie bede wiedział który, gdzie co jak itd

dla mnie idealnym rozwiazaniem jest silnik diesla 1.9 sdi VW (zadnych TDI), czyli silnik wolnossacy bez turbo, bezposredni wtrysk, wtryski hydrauliczne a nie zadne elektrohydrauliczne czy piezoelektryczne i do tego zeby nie miał egr dpf,scr, sdi posiada egr ale bardzo łatwo go unieszkodliwic bez zadnych konsekwencji,
w tym sprzecie elektronika to tylko zastapienie linki od gazu potencjometrem i czujnik wody i oleju, no i swiece zarowe
a spalanie takie jak na CR, ktos powie ale toto strasznie wolne, a ja odpowiem mnie sie nie spieszy bo i tak tym mułem zajade dalej niz szrotem co w momencie osiaga 200 km/h a za chwile tydzien stoi w serwisie

takie silniki powinno sie montowac we wszelkiej motoryzacji z ciagnikami rolniczymi na czele
ten silniczek jako jeden z ostatnich diesli w osobówkach potrafi dojechac do 1mln km bez wiekszych problemów

takich silników juz nie ma, nie kupisz choc bys chciał

Tak się składa że mam SDI i TDI, i nigdy więcej bym nie kupił bym sdi bo to straszny muł i wyprzedzić nie można, głośny, może milion kilometrów zrobi ale ja nigdy nie zrobie, silnik w sam raz do DZIADKA, a tdi zwłaszcza najmocniejsza wersja to sama przyjemność z jazdy i w żadnym serwisie nigdy nie stał.

#1175 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 listopad 2013 - 20:35

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

No właśnie i już wiem dziekuje elektrotechnik, a znaczenie czy jest poruszany cewką elektrycznie EGR czy pneumatycznie ma ogromne znaczenie z perspektywy odłączania. Dzięki jeszcze raz pozdrawiam;)

Jeżeli ciągnik posiada jakiś czujnik tj. sonada lambda już w układzie wydechowym to same odłączenie wężyka podciśnienia EGR-u spowodować może spadek mocy więc takie zabiegi mijają się z celem

#1176 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 30 listopad 2013 - 00:32

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Sondy lambda w tym ciągniku nie ma. Jeśli silnik jest w stanie normalnie pracować z niesprawnym/przerobionym układem egr. Wystarczy zdjąć cięgło łączące siłownik z zaworem egr. Można też zaślepić układ. Sposób sterowania egr nie ma tu znaczenia. Nie ingerujemy w elektronikę, komputer nie pokaże błędu z powodu rozłączenia układu/odłączenia siłownika. Dalej będzie pracował siłownik. Jednak nie będzie otwierał dopływu spalin.
Jeśli silnik nie jest w stanie pracowac normalnie z niesprawnym egr. Sterowanie również nie ma znaczenia. Ponieważ zdjęcie cięgła bez różnicy czy łączy zawór egr z siłownikiem pneumatycznym czy elektronicznym nie spowoduje wykrycia błędu w pracy samego układu. Tak jak w pierwszym przypadku. Ale pojawią się błędy/problemy związane z nieprawidłowymi innymi parametrami pracy silnika. Wtedy ewentualnie potrzebna jest ingerencja w sterownik, elektronike, oprogramowanie.
W każdym innym ciągniku, gdy zachodzi pierwszy przypadek tj. możliwa jest normalna praca silnika z niesprawnym egr. Możemy odłączyć cięgło, gdy jest. Lub zaślepić układ. Bez względu czy sterowanie jest pneumatyczne (wątpliwe pisałem już dlaczego) czy elektroniczne
Radze uważać z takimi patentami w nowych pojazdach objętych gwarancją.

Edytowany przez hubertuss, 30 listopad 2013 - 00:47.


#1177 Share Elektrotechnik

Elektrotechnik

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 4473 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Elektronika, specjalizacja: replikatory i teleportery.

Napisany 30 listopad 2013 - 09:31

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

No właśnie i już wiem dziekuje elektrotechnik, a znaczenie czy jest poruszany cewką elektrycznie EGR czy pneumatycznie ma ogromne znaczenie z perspektywy odłączania. Dzięki jeszcze raz pozdrawiam;)

To akurat jest bez znaczenia. Takie patenty (zaślepianie czy odłączanie) mogły przechodzić w silnikach produkowanych do 2004 roku. W późniejszych silnik wejdzie w stan awaryjny. Aha, EGR nie jest sterowany tak jak niektórzy sobie to wyobrażają, czyli otwarty/zamknięty. Otwarcie jest praktycznie od 5% do 100%. I to wszystko realizowane jest za pomocą zwykłego elektromagnesu.

#1178 Share czarniak10

czarniak10

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 18 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 01 grudzień 2013 - 08:03

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Koledzy nie chcąc zakładać nowego tematu, potrzebuję informacji na temat eksploatacji Fendta 714, ciągnik potrzebny mi tylko i wyłącznie do transportu, chociaż że na małych dystansach ale będzie służył tylko do transportu, interesuje mnie najbardziej jego spalanie jakie może osiągnąć( w jakich przedziałach) będę ciągał przyczepę 14t. dodam że decyduję sie na ciągniki powyżej 120KM bo musi być ciężki i dość spory bo część transportu odbywa się w trudnych warunkach. Proszę o wypowiedź uzytkowników. ewentualnie porady

#1179 Share center

center

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 671 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łęcznej :-D
  • Zainteresowania:hmmm jest tego dość dużo:D

Napisany 02 grudzień 2013 - 22:22

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Ktoś może mi powiedzieć jeszcze tylko to kto wykonuje podzespoły do ciągnika Fendt 400, 700 Vario ? Czy wszystkie podzespoły mosty, skrzynia itp są produkcji Fendt?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 04:00
  •  

#1180 Share statek

statek

    wieczny student

  • Members
  • PipPipPip
  • 1667 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Sejny
  • Zainteresowania:Piłka nożna, elektronika, komputery

Napisany 03 grudzień 2013 - 09:55

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Ja chinskiego znaczka nie znalazłem:p ale wszędzie jest marktoberdorf

Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 2


Fendt 412 TUZ WOM TI TMS, MF 5435 z ładowaczem Stoll 15, NH T5060, JCB 527-58, Zetor 7211, wóz sano 10m3 agregat ares l/z siewnik famarol i gaspardo SP4, Joskin Modulo2 8400l, gruber Rolmako 3m, sieczkarnia Claas Jaguar 840 + kemper 3000, pług kverneland AB 100. 130ha i 200 krówek



Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy