Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


1395 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Pod jakim względem Fendt jest najlepszy ;)? (592 użytkowników głosowało)

Głosuj Goście nie mogą głosować

#1121 Share center

center

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 673 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Łęcznej :-D
  • Zainteresowania:hmmm jest tego dość dużo:D

Napisany 27 listopad 2013 - 16:08

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Seria 412 tyle nie kosztuje tylko dużo dużo więcej. Zastanawiam się swoją drogą czy seria 500 nie zejdzie później do ceny serii 400. Ktoś wie czy zawór EGR jest sterowany mechanicznie czy elektrycznie w fendt?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 10:06
  •  

#1122 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 27 listopad 2013 - 16:22

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? @koma 666 Czy ty musisz zamęczać wszystkich swoimi głupimi postami. Masz jak zwykle zero pojęcia o czym piszesz. Ale nazywasz innych cwaniakami. Od kiedy euro 6 w samochodach to to samo co tier 4 w ciągnikach? Euro 6 jest dla ciężkich pojazdów szosowych np ciężarowych i autobusów. Stage 4 lub tier 4 jest to norma np dla ciągników, pojazdów budowlanych, silników przemysłowych itd. .Gdzie ja napisałem, że jd wycofuje egr czy dpf? Ty wogóle rozumiesz co czytasz czy tylko tworzysz bzdury w każdym poście.
@center cena 280 netto którą słyszałem tez wydaje mi się niska dlatego, zastrzegłem, że nie wiem czy to prawda. Pytałeś u korbanka ile kosztuje 412? Pytam z ciekawości. Jeśli chodzi o serie 500 jest to nowość. Gdy ruszą programy pomocowe korbanek napewno nie będzie taki skory do upustów. Myślę, że ponad 100 tys euro netto za 512 trzeba będzie dać. Jak jest sterowany zawór egr w fendt 412 nie wiem. Ale wiem jedno nie ma sensu tego odłączać. te ciągniki i tak są jedymi z najbardziej ekonomicznych w swojej klasie a sam egr się nie psuje. Taki ciągnik ma @statek. Wypowiadał się stronę czy dwie wcześniej możesz go popytać.

Edytowany przez hubertuss, 27 listopad 2013 - 16:45.


#1123 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 16:35

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? ja tylko tworze bzdury w kazdym poscie
nie umiem czytac
i wogóle nie mam pojecia
poza tym wywrotka 4 osiowa pracujaca na budowie to jest pojazd budowlany czy moze samochód ciezarowy ?
ciagnik jezdzacy po szosach to juz nie jest ciagnik rolniczy ? jaka wtedy obowiazuje go norma ?

center
nie słuchaj takich rad typu "egr nie ma sensu odłaczac"
to sa rady na poziomie ludzi czerpiacych wiedze z onetu

Edytowany przez koma666, 27 listopad 2013 - 18:39.


#1124 Share zyz1o

zyz1o

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 339 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 18:29

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? dpf da sie wywalic juz byl test na paru ciagnikach moc wzrasta i wiadomo silnik lepiej pracuje koszt ok 3,5 tysia

#1125 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 18:49

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? dpf scr egr
to wszystko jest totalnym syfem
jezeli tak im wszystkim zalerzy na ekologii to niech opracuja silnik na inne paliwa, ekologiczne i nie zatruwajace srodowiska, przez te ich systemy tylko niszcza cały postep jaki dokonał sie w silnikach diesla
przy dzisiejszej technice naprawde mozna robic swietne i PROSTE silniki diesla, ale ich to nie interesuje, bo nie interesuje ich dobro ludzi a tym samym zadna ekologia

#1126 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 27 listopad 2013 - 18:54

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? @hubertus przestaniesz pisać kiedyś te brednie? nie masz żadnej zawodowej wiedzy, twoje widzi misie opiera się na teoriach i wiedzy z prospektów, for internetowych i innych stron z sieci.
Nie wprowadzaj ludzi w błąd.
Zadałem konkretne pytanie dotyczące twojego postu, napisałeś kiedyś że egr zacina się tylko jak jest zamknięty, teraz dalej piszesz inne głupoty, piszesz że się nie psuje itd. odpowiesz kiedyś na to pytanie? kiedy zacina się ten egr na zamkniętym zaworze? jak ktoś do tego doszedł że egr się nie otwiera? tylko nie rób z siebie idioty i nie pisz że przez podłączenie do kompa.
Sam się wkopałeś i sam musisz na to odpowiedzieć :D

Następna głupota @hubertusa z postu z wczoraj o 19.23 post 1109; do wyjaśnienia, spaliny nie są schładzane przez płyn chłodniczy, ale płyn chłodniczy jest dogrzewany przez spaliny, z tego samego powodu są montowane świece żarowe w płynie chłodniczym, po co? żeby silnik po odpaleniu jak najszybciej złapał temperaturę pracy i jak najszybciej zszedł z dawki rozruchowej !! :D

Edytowany przez bobytempelton, 27 listopad 2013 - 19:35.

Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#1127 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 27 listopad 2013 - 19:33

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Nie wiem czemu się tego egr aż tak uczepiłeś. Ale pokaż mi gdzie ja napisałem, że się zacina tylko jak jest zamknięty? Umiesz wogóle czytać ze zrozumieniem, rozumiesz co czytasz. Doskonale zdaje sobie sprawę, że jak każda rzecz ruchoma lub prawie każda może zaciąć się w każdej pozycji. Nawet w połowie drogi.
Piszesz tu o wiedzy zawodowej więc podaj mi konkretne przykłady kiedy to zawór w systemie egr fendta zacioł się? Znasz takie przypadki, naprawiałeś to. Czy swoje teorie dorabiasz do tego tematu na podstawie doświadczeń użytkowników zjechanych silników diesla w osobówkach. Piszę nie tylko ja po raz enty to nie jest forum/temat o samochodach. Więc jeśli macie jakieś przypadki konkretnych awarii systemu agrex w fendtach podajcie je. A nie stękacie i jęczycie że się psuje i trzeba odłączać.
Powiedz mi też w którym miejscu brednie napisałem. Bo jak narazie staram się odpowiadac konkretnie na zadawane pytania a nie jęczeć że się na bnk popsuje.

#1128 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 27 listopad 2013 - 19:42

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Odpowiedz na pytanie które zadałem konkretnie!! możesz mi jeszcze wyjaśnić to oziembianie spalin :D Masz ciekawe teorie, nie wciągniesz mnie w swoje gierki z obchodzeniem tematu od tyłu, a wiedze i doświadczenie uwierz że mam dosyć dobre, egr i pdf to bardzo awaryjne układy, potrzebne jedynie na papierze że są, użytkownikowi nie są potrzebne w ogóle.
Nie będe opisywał przykładów bo szkoda czasu, zdjęć wszystkim naprawianym rzeczom nie robię, i wiem że to będzie cytowane 50 razy po co mi to, ja wiem swoje i wiem że prawdę piszę :P , a kto wie może i ty kolego się u mnie naprawiasz :D
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#1129 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 27 listopad 2013 - 19:52

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Jak widać nie myliłem się, że nie rozumiesz co czytasz. Przecież pogrubiłem słowo tylko. Ty dalej nie łapiesz. Nie moja wina. Jaki pdf? To już za informatykę się bierzemy? Nie wiesz co to chłodzenie spalin? Rowery naprawiasz czy taczki? To jest twoje doświadczenie rozumiem. System egr czy dpf nie jest może najlepszy ale wtedy inżynierownie wielu fabryk nie jednej to wymyślili. Ja wiem, że pewne osoby uważają sie za najmądrzejsze na świecie. Ale niestety po tym co piszą inni widzą, że tak nie jest. Jeszcze raz napiszę prosze o przykłady masowej awaryiności układów agrex fendta bo o tym jest temat. A nie legendy ze świata zjechanych osobówek.
Skoro nie wiesz co to chłodzenie spalin to rozumiem, że jesteś na etapie naprawiania silników co najwyżej z lat 90 tych. To jest więc twoje doświadczenie. Uwierz mi wielu zaszło dalej. Gdybyś był doświadczonym mechanikiem nowych silników. Bez trudu zauważył byś chłodnice spalin np w 2,0 tdi vw. I nie zadawał głupich pytań. Fendta np 412 nigdy nie naprawiałeś. Wiesz za to, że napewno się popsuje tak samo jak jeszcze kilku.

Edytowany przez hubertuss, 27 listopad 2013 - 19:58.


#1130 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 20:03

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

Gdybyś był taki wszech wiedzący jak myślisz, wiedział byś, że zawór egr z reguły nie traci szczelności a odwrotnie blokuje się w pozycji zamkniętej. Poza tym jak już pisałem fendt z nowych serii nie ma egr więc twoje wywody o benzyniakach są tutaj bez sensu. Poza tym nie wiem czy załapałeś ale pisałem że w starszych modelach vario jest agrex czyli egr z chłodnicą spalin. Podobny patent jest w większości osobówek. Zwłąszcza tych o większych mocach. Spaliny są chłodzone przed dodaniem do kolektora ssącego.
Tak na marginesie zapychanie kolektorów, zaorów egr czy turbin z vtg sadzą spowodowane jest stosowaniem niskiej jakości paliw, oraz nie prawidłową eksploatacją. Odpychaniem się nie przekraczając 2000 obr a widziałem mistrzów co 1500 obr nie przekraczają jeżdżąc np paskiem 1,9 tdi 130 KM.


tutaj twoja teoria o egr
wiem zaraz napiszesz ze nie umiem czytac ze zrozumieniem i ze tam nie pisze ze blokuje sie WYŁACZNIE
w pozycji zamknietej :D
takie gierki słowne jak w polityce stosujesz a potem próbujesz osmieszyc przeciwnika :D mimo ze sam nie wiele wiesz

poza tym co to za wielkie nieba z tym chłodzeniem spalin ?
kawał chłodnicy doczepionej w komorze silnika zupełnie niepotrzebnie

i nie pisz ze inzynierowie wynalezli egr + chłodnice spalin wiec napewno to jest swietne
oni robia to co im sie kaze odgórnie
gdyby inzynierowie mieli wolna reke swiat motoryzacji wygladałby zupełnie inaczej, zupełnie

Edytowany przez koma666, 27 listopad 2013 - 20:20.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 10:06
  •  

#1131 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 27 listopad 2013 - 20:47

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? @hubertus jesteś dnem, pisałem że naprawde umiesz odwracać kota ogonem nic więcej, odpowiedzi oczywiście na pytanie też się nie doczekam :D , błędy w wyrazach typowe literówki mi wiszą polonistyki nie kończyłem :D
Jest takie powiedzenie, "kłamca musi mieć dobra pamięć, by nie nakłamać jednej osobie dwóch różnych rzeczy" :D zapamiętaj to sobie i stosuj się do tego, przyda ci się w życiu, narazie :D,podyskutujemy jak ochłoniesz i zmądrzejesz.
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#1132 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 27 listopad 2013 - 20:49

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? @koma66 Naprawde nie mam zamiaru udzielac się w tej pyskówce. Uważasz, że chłodnica spalin jest nie potrzebna, Znaczy nic nie daje ok. Niech tak będzie. Świadczy to o twojej wiedzy nie mojej. Według ciebie to nie inżynierowie odpowiadają za rozwój czego kolwiek. Ok niech tak będzie. Może to księża wymyślają silniki, może lekarze. Nie wiem co tam sobie myslisz. Urzędnicy narzucają normy. Nie tylko w motoryzacji, nie tylko ekologiczne. Inżynierowie myślą jak je spełnić. Przy pomocy dostęnych w danym czasie środków technicznych i tak aby były w miarę tanie i przysępne w obsłudze np. Tyle temacie.
@bobytempelton podobnie jak koma. Zero konkretów. Za to sporo epitetów. Frustracje w twojch postach widac z daleka. Co ci nakłamałem. Użyłem słowa z reguły. Nie napisałem tylko jak chciałeś mi wcisnąć. Teraz mam ci procentowo pokazac w jakiej pozycji się bardziej zacina egr. Uczepiłeś się tego bo nic innego napisac nie potrafisz tylko za słowa łapać.

Edytowany przez hubertuss, 27 listopad 2013 - 20:53.


#1133 Share bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2120 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 27 listopad 2013 - 20:52

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Skoro dalej twierdzisz że to chłodnica spalin, to czemu spaliny są schładzane przed katalizatorem i filtrem cząstek stałych który wymaga wysokiej temperatury?? pisze tu o samochodach i sam mi nasunąłeś pytanie chyba po to by cię dobić :D proszę odpowiedzieć na następne pytanie w które sam się znów wpakowałeś
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

#1134 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 27 listopad 2013 - 21:01

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Teraz to już przeszedłeś sam siebie. Ty naprawde nie masz pojęcia o czym tu mowa. Pisałem już kilkadziesiąt razy chłodnica spalin i egr. Ty ani nie wiesz co to jest ta chłodnica spalin ani z tekstu tego wyłowić nie potrafisz. Czyli nie rozumiesz co czytasz. Obrażasz innych epitetami pomyśl teraz na jakie miano zasługujesz. Powtórze pytanie ty naprawiasz rowery czy taczki?
Człowieku chłodnica spalin jest w układzie egr Czyli między układem wydechowym a dolotowym. Katalizator nie ma z tym nic wspólnego. Ona chłodzi spaliny które recyrkulują z powrotem do komory spalania. Tak aby zmniejszyć ich objętość i zrobić więcej "miejsca" dla świeżego powietrza. Połuz się lepiej spać. W tym poście przeszedłeś samego siebie w ośmieszaniu się. Gratuluje wiedzy panie znawco.
Myślałeś pewnie, że chódnica jest w tłumiku hehe. Ty........ tutaj wpisz se epitet jaki tam ci pasuje. Dawno się tak nie uśmiałem.
PS jeśli nie ma w pobliżu kogos dorosłego kto ci to przeczyta abyś zrozumiał. Poproś ładnie to ci wyłoże drogę powietrza/spalin od filtra do tłumika.

Skoro dalej twierdzisz że to chłodnica spalin, to czemu spaliny są schładzane przed katalizatorem i filtrem cząstek stałych który wymaga wysokiej temperatury?? pisze tu o samochodach i sam mi nasunąłeś pytanie chyba po to by cię dobić proszę odpowiedzieć na następne pytanie w które sam się znów wpakowałeś

Twój tekst abyś nie zmienił. Wklejam bo cytowac pod postem nie można.

"kłamca musi mieć dobra pamięć, by nie nakłamać jednej osobie dwóch różnych rzeczy"

Pamiętasz to. Kłamałeś, że znasz się na motoryzacji i patrz co wyszło. Ze swoją wiedzą jesteś w latach 90 tych. A chcesz dyskutować o dpf czy scr.
Pisałeś wcześniej, że wszyscy po mnie jeżdżą w różnych tematach. A tu patrz. Najpierw przejechał się po tobie moderator za brak kultury. A teraz ja za brak wiedzy. I to tak banalnej.

Edytowany przez hubertuss, 27 listopad 2013 - 21:13.


#1135 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 21:21

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? chłopaku to ty nie potrafisz czytac ze zrozumieniem
kilkakrotnie napisałem co mysle o egr chłodnicach spalin, dpf czy scr
i zareczam cie ze kazdy NIEZALERZNY inzynier motoryzacyjny jak i kazdy dobry mechanik potwierdzi to co mówie ja, czyli ze to wszystko jest zwykły złom, który nie jest potrzebny do niczego dobrego w silniku
mozesz sobie przypisywac wiedze i bóg wie co jeszcze
ale faktem jest ze dobrze tylko potrafisz przekrecac sens kazdej wypowiedzi,
moze wasc pan do polityki przystartuj ?

poza tym skoro myslisz inaczej to moze wytłumaczysz nam wszystkim co jest dobrego w egr plus chłodnica spalin plus dpf ?
jakie sa zyski z tego pomijajac ekologie która jest zmyslona ?

Edytowany przez koma666, 27 listopad 2013 - 21:33.


#1136 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 27 listopad 2013 - 21:30

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? To co myslisz o tych układach to jest twoje zdanie i twoja sprawa. Nie uważam, że wiem wszystko w przeciwieństwie do co niektórych. Ale przynajmniej wiem gdzie jest chłodnica układu egr. To, że się z tobą nie zgadzam nie znaczy, że nie umiem czytac ze zrozumieniem. Co do dobrych mechaników to kwestja dyskusyjna. Popisy jednego "dobrego" mechanika już tu mielismy. Podsumowując nikt nikogo nie zmusza do zakupu nowych aut czy ciągników. Za cenę nowego auta czy ciągnika można kupić kilka tych starych niby cudownych. Wyremontowac je i jeździć.Po co kupowac nowego fendta moża kupić z 5 ursusów. Po co kupować nowego pasata, można kupić kilka b3. Ciekawe tylko, że nikt poza kolekcjonerami tak nie robi. Ale pewnie ci wszyscy ludzie są głupi i dają się naciągać dealerom, serwisom itd.

#1137 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 21:42

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? kupuja nowe, jasna sprawa, a wiesz czemu ?
bo tak jak ty mysla ze nowe jest lepsze, bo jest nowe
ludzie maja wyprane mózgi, to sa zwierzeta stadne,
jak widzi ze sasiad ma to i on musi miec i to nowszy model
dokładnie tak sie traktuje ludzi w biznesie
masz byc dawca szmalu i pracowac na moznych tego swiata, masz byc sługa, oczywiscie nikt nie powie wprost o co tu chodzi, bo by sie masy połapały
załapałes ?

Edytowany przez koma666, 27 listopad 2013 - 21:46.


#1138 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 27 listopad 2013 - 21:50

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Słuchaj skoro nie chcesz nie kupuj. Skoro ktoś chce kupuje. Jego sprawa. Dla mnie może forse przez okno rzucać. Popatrz na to tak. Kupują nowe bo ich na to stać. Kto kupi nowe a go nie stać zlicytuje go komornik proste. Każdy robi jak uważa.
Udało mi się ustalić, że w serii 400 egr jest sterowany elektronicznie,mechanicznie. Znawcy, któzy twierdzą, że to nie ustannie się psuje i napewno już kilkadziesiąt takich ciągników naprawili. Napewno napiszą teraz gdzie zawór egr w serii 400 się znajduje. Bo przeciez codziennie je wymieniają.

#1139 Share macin87

macin87

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1231 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 21:56

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Człowieku @koma666 ale jesteś sceptycznie nastawiony na nowinki techniczne. Niby całością produkcji silników zażąda dana norma więc inżynierowie muszą temu prawu sprostać. Tworzą się nowe miejsca pracy, powstanie egr czy dpf, itd. to nie tylko zbędny bajer to wiedza na temat spalania i nie tylko - posłużyć może też w innych dziedzinach (coś jak w F1 to co inżynierowie tam wymyślą po chwili wchodzi do codziennego użytku jak np. hamulce tarczowe, albo jak porównałeś układ CR do perkinsa- który był na pompie rotacyjnej- ale to też postęp bo najpierw były pompy sekcyjne, albo silniki na gaźniku "paliwożerne" a teraz wtryski)

ELEKTRONIKA psuje się najwięcej tym osobom co nie mają o niej nawet podstawowej wiedzy. Zawór egr w większości przypadków to zatkany sadzą lub zawieszony i tu mamy przez to stratę mocy a w mniejszości to układ sterowania w nim awarii zwyczaj problemy tkwią nie w samym zaworze tylko w układzie podciśnienia który to właśnie steruje zaworem egr i zmienna geometrią turbiny- tylko co mogą mówić takie osoby co w życiu przy tym nie grzebały

Edytowany przez macin87, 27 listopad 2013 - 22:13.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 10:06
  •  

#1140 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 27 listopad 2013 - 22:07

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? skoro chca isc tak bardzo do przodu to dlaczego nadal pchaja sie w silniki oparte o rope naftowa ?
niech wymysla silnik na paliwo które mozna wyprodukowac np. w laboratorium skoro tacy sa swietni i tak dbaja o ekologie
niech wymysla silnik do którego paliwo sie bedzie produkowało tak samo jak np. płyn adblue w zakładch azotowych
to by był hit i nowoczesnosc,
bo to co teraz robia to jest zwykłe mydlenie oczu naiwniakom i lamusom


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy