Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


1395 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Pod jakim względem Fendt jest najlepszy ;)? (592 użytkowników głosowało)

Głosuj Goście nie mogą głosować

#1021 Share razor275

razor275

    CBŚ

  • Moderator Forum
  • PipPipPip
  • 2171 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tarnów
  • Zainteresowania:Rolnictwo , myślistwo , motoryzacja

Napisany 22 listopad 2013 - 16:17

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

zoch
w bajki wierzysz i nawijke wciskaczy tego sprzetu,
dziesiatki tys mtg, dobre :D

Paroletnie Fendty i JD z przebiegami przekraczającymi 10k, które pracowały w trudnych warunkach na budowach to na zagranicznych portalach ogłoszeniowych nic nowego.
Trochę starsze modele można spotkać z przebiegami rzędu 20k, oczywiście w PL mają już na wjeździe 7tyś godzin :P

Bakteria to jedyna forma kultury u niektórych ludzi


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 03:26
  •  

#1022 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 16:27

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? masz racje,
ale zapytam retorycznie, to były silniki z egr ?
poza tym zoch napisał ze kilkadziesiat tys mtg, tzn np. 60 albo i 80 tys mtg prawda ? no ja w takie bajki nie uwierze

30 tys mtg wypracuje dobrze uzytkowany silnik fendta czy jd, ale to juz historia, bo jakie to były silniki ?
proste, na zwykłych układach wtryskowych, turbo jezeli było to bez zmiennej geometrii, na wydechu zadnego badziewia typu dpf, na dolocie zadnych egr-ów, 2 zawory na cylinder, silnik nie wyzyłowany, konstrukcje bez oszczednosci na materiałach silnika

Edytowany przez koma666, 22 listopad 2013 - 16:34.


#1023 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 22 listopad 2013 - 16:35

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? @koma666 popularne TDI też mają zawory EGR, a jakie osiągają przebiegi ? BMW 3.0 D ma CR i EGR przebiegi po 400 tys bez regeneracji nie są rzadkością

#1024 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 16:41

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? tak sie składa ze nie dawno widziałem zarżniety 1.9 tdi przez własnie egr, w kolektorze dolotowym był taki nagar ze masakra, zreszta kazdy co sie troche orientuje to zaslepia to dziadostwo kawałkiem blachy i juz, co do bmw, samochód za te pieniadze powinien przejechac 1mln a ta bmka po 500 tys jest szrotem, duzo wczesniej niz po 500tys pada w niej dwumas, CR itp

#1025 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 22 listopad 2013 - 16:51

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? ja uważam, że powinna przejechać 5 milionów kilometrów i przy okazji rozjechać kilku troli...
Wytłumacz mi jak zarzyna silnik EGR, jakie elementy tegoż silnika...

#1026 Share Zoch

Zoch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 253 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłoń Spały
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Motoryzacja

Napisany 22 listopad 2013 - 16:57

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? koma chcesz mi wmówić,że teraźniejsze Fendt'y czy JD nie przechodzą 10 tyś mtg bez zaglądania?Nie pogrążaj się już bardziej,i tak już dostatecznie sie upokorzyłeś w tym temacie.

#1027 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 16:59

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? pochodza i 20 tys ale z odpowiednim zagladaniem serwisu a przede wszystkim zagladaniem do twojej kieszeni :D

no chyba ze ktos ma rozum w głowie i powywala te dziadostwa typu dpf, egr czy nawet dla swietego spokoju scr, wtedy bedzie chodzic, mniej bedzie nawet palic ( w przypadku wywalenia egr) a mocy wiecej

bogdan
cofnij sie o jedna strone

Edytowany przez koma666, 22 listopad 2013 - 17:07.


#1028 Share b0gdan

b0gdan

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3102 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. chełmski

Napisany 22 listopad 2013 - 17:09

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? o ile w silnikach benzynowych awarie EGR mogą doprowadzić do poważniejszych awarii, to w przypadku silników diesla jedynym objawem jest spadek mocy nie mający wpływu na wzrost temperatury spalin, jak to się dzieje w przypadku silników benzynowych.

#1029 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 17:18

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? spoko napewno masz racje :D

#1030 Share pawelol111

pawelol111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3820 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Siedlec.

Napisany 22 listopad 2013 - 17:34

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Więc sensowne rozwiązanie na średnie gospodarstwo to zakup używanego np. Fendta z serii 300 w możliwie jak najlepszym stanie. Mamy wtedy funkcjonalny ciągnik z odrobiną elektroniki + komfort na przyzwoitym poziomie ( amortyzowana oś, ehr, półbiegi, siedzenie grammera). Kupujemy go w granicach 80-100tys zł, dorzucamy 30tys na wejście żeby wyremontować tip top i za 110-130 tys mamy prosty, trwały ciągnik. Lub opcja nr 2: kupujemy Urususa, Polmota itp który jest z ciasta i łudzimy się że nowy ciągnik wytrzyma więcej niż zachodni używany.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 03:26
  •  

#1031 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 listopad 2013 - 17:51

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? @koma666 twój problem polega na tym, że coś tam gdzieś przeczytałeś lub widziałeś jeden przypadek zatartego silnika. I myślisz, że takie jest całe życie i tak mają wszystkie. Nowoczesne silniki czy to diesla czy benzyna przejeżdżają setki tys km. Awarje zaworu egr wychwytują z reguły sterowniki. A silniki 1,9 tdi czy inne nowoczesne konstrukcje przejeżdżają po 400 i więcej tys km. Te 200 tys to jakieś bzdury są. Nawet marki słynace z delikatniejszych silnikó zrobią ten przebieg spokojnie. Oczywiście normalnie eksploatowane. Już nie wspominam o lepszych materiałach olejach, dokładniejszej obróbce niż w starych silnikach. Piszesz poprostu jakies bzdury bo gdzieś coś słyszałeś.

Edytowany przez hubertuss, 22 listopad 2013 - 17:54.


#1032 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 17:52

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? nie musisz wierzyc, twoja sprawa, ale pojecie masz blade i tyle w temacie

#1033 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 listopad 2013 - 17:56

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Gdybyś był taki wszech wiedzący jak myślisz, wiedział byś, że zawór egr z reguły nie traci szczelności a odwrotnie blokuje się w pozycji zamkniętej. Poza tym jak już pisałem fendt z nowych serii nie ma egr więc twoje wywody o benzyniakach są tutaj bez sensu. Poza tym nie wiem czy załapałeś ale pisałem że w starszych modelach vario jest agrex czyli egr z chłodnicą spalin. Podobny patent jest w większości osobówek. Zwłąszcza tych o większych mocach. Spaliny są chłodzone przed dodaniem do kolektora ssącego.
Tak na marginesie zapychanie kolektorów, zaorów egr czy turbin z vtg sadzą spowodowane jest stosowaniem niskiej jakości paliw, oraz nie prawidłową eksploatacją. Odpychaniem się nie przekraczając 2000 obr a widziałem mistrzów co 1500 obr nie przekraczają jeżdżąc np paskiem 1,9 tdi 130 KM.

Edytowany przez hubertuss, 22 listopad 2013 - 18:08.


#1034 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 18:21

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? no i co z tego miszczu ze sa chłodzone ?
w kolektor dolotowy podpieta jest tez odma, czyli powietrze z drobinkami oleju wpada do kolektora dolotowego, miesza sie ze spalinami od egr i zapycha - zakleja cały dolot syfem, przez co sprawnosc turbodoładowania spada, jak nie widziałes rozkreconego silnika np. tdi to nie pisz bajek ok ? poza tym spaliny w komorze spalania zajmuja miejsce czystemu tlenowi, jest go mniej poprostu, przez co silnik jest słabszy i wiecej pali, dostaje normalna dawke paliwa ale nie ma dostatecznie duzo tlenu zeby to efektywnie wykorzystac, wiec jest słabszy, a paliwo sie marnuje, tym samym sie przegrzewa tłoki puchna itd

poza tym piszemy o dieslach nie wiem gdzie wyczytałes ze o silnikach benzynowych :blink:
fendt moze i nie ma egr, nie wiem, ale napewno ma inne proekologiczne dziadostwo, bez którego byłby napewno bardziej niezawodny

Edytowany przez koma666, 22 listopad 2013 - 18:38.


#1035 Share pawelol111

pawelol111

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3820 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Siedlec.

Napisany 22 listopad 2013 - 18:45

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Na pewno ma - najpierw sprawdź a potem zapewniaj.

Koma: podaj mi sensowne rozwiązanie dla gospodarstwa: 20ha, 40ha, 100ha, 200ha - jakie modele ciągników powinni zakupić.

#1036 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 18:50

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? niech kupuja co chca :) ale niech nie mysla ze to sa takie sprzety jak kiedys, niech sie doucza i niech zaginaja tych wszystkich sprzedawczyków tego sprzetu, a nie chłona kit jak gabka wode i podniecaja sie sami nie wiedza czym


zrozumcie wszyscy ze ta cała ekologia z ekologia nie ma nic wspólnego, gdyby naprawde wszystkim zalezało na ekologii to juz dawno wszystkie samochody czy maszyny jezdziłyby na lpg albo cng, bo to jest najczystsze paliwo, silnik na gazie bez zadnych egr, pdf czy scr potrafi osiagnac bez problemu euro 6

wszystkie normy sa po to aby
1 komplikowac konstrukcje i tym samym zwiekszac awaryjnosc (kasa)
2 zatrzymac konkurencje z chin (samochody osobowe, dostawcze i ciezarowe)

ekologia = wojna gospodarcza



pawelol to "na pewno ma" to do mnie ?

Edytowany przez koma666, 22 listopad 2013 - 19:02.


#1037 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 listopad 2013 - 19:06

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? @koma666 coś tam przeczytałeś jak pisałem ale ci się pomieszało. Widziałeś rozkręcony silnik lub jego kolektor i myślisz, że wiesz wszystko. Gdy jak piszesz sprawność doładowania spada, spada również sprawność silnika. Silnik zasysa mniej tlenu/powietrza a co za tym idzie sterownik obniża dawkę paliwa stosownie do zassanego powietrza. Ilość zassanego powietrza jest mierzona przez przepływomież. Nie jest więc tak, że z jednej strony wszystko się zapycha silnikowi brakuje powietrzaa z drugiej sterownik leje do cylindrów paliwo bo ktoś gaz dusi. Twoje teorie to są bzdury.
Nie wiesz co ma fendt i chcesz dyskutować. Wobraź sobie, że scr nie ingeruje w silnik. Jest mojm zdaniem lepszym systemem niż egr, który nie jest doskonały. Ale w autach osobowych nawet z kilkuset tys km się sprawdza. Ponieważ jest bezobsługowy. Scr jak pisałem nie ingeruje w silnik a jedynie w układ wydechowy. Silnik nie zasysa spalin jest sprawniejszy i mniej pali. Jd, którego jak już pisałem tak chwaliłeś ma egr z filtrem cząstek dpf. Jest to gorsze rozwiązanie Ze względu na wyższe zużycie paliwa i konieczność wypalania filtra.
Traktor na lpg czy cng. Z choinki się urwałeś? Tak na marginesie wszyscyi znajomi, któzy mieli auto na gaz mieli je tylko raz. Nawet stosunkowo młode auta z dobrymi instalacjami były zastępowane dieslami. Poza tym nie wiem co tak się uczepiłeś tych napraw i serwisów. Popytaj ludzi co mają sprzęt markowy nowy czy tak często do serwisu jeżdżą a potem pisz. Poza tym spróbuj kupić nowy ciągnik w polsce, który nie spełnia żadnych norm.

Edytowany przez hubertuss, 22 listopad 2013 - 19:15.


#1038 Share Zoch

Zoch

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 253 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jabłoń Spały
  • Zainteresowania:Rolnictwo,Motoryzacja

Napisany 22 listopad 2013 - 19:07

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Chyba całego wujka google przestudiowałeś :D nie musisz nam kopiować tych tekstów z netu.

#1039 Share koma666

koma666

    Zaawansowany

  • userphoto
  • Members
  • PipPipPip
  • 902 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 22 listopad 2013 - 19:15

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? hubertuss
po co mi wyjezdzasz z scr ?
opisuje system egr
wiem jak działa scr, jest na wydechu tylko, z tego wzgledu jest lepszy, poza tym to takie samo dziadostwo, adblue zamarza, przez to wtryskiwacze adblue sie psuja, system przestaje działac, silnik przechodzi w stan pracy awaryjnej bo spaliny sa nie ekologiczne :D tzn dostepne jest w przypadku samochodów ciezarowych chyba 40% mocy do momentu naprawy układu, ot cały piekny scr

co do przepływki w egr, mylisz sie bo przepływka jest zaraz za filtrem a tam nie ma syfu i powierze jest zasysane i obliczane jakby nigdy nic, dopiero dalej dzieja sie cyrki, turbo pompuje cisnienie ale poprzez zapchane kanały za mało wpada tlenu a nadmiar jest zwyczajnie upuszczany z dolotu zaworem, poprzez zapchane kanały nie mozliwosci dostarczenia w ułamku sekundy otwarcia zaworów odpowiedniej ilosci tlenu

Edytowany przez koma666, 22 listopad 2013 - 19:20.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 03:26
  •  

#1040 Share hubertuss

hubertuss

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4050 postów

Napisany 22 listopad 2013 - 19:23

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Nie dość, że pojęcia o silnikach nie masz to nie rozumiesz co czytasz. Napisałem wyraźnie jak to działa. Skoro twierdzisz, że syf zapycha kolektor to silnik się dławi. Skoro się dławi spada poziom napełnienia cylindrów a co za tym idzie spada ciśnienie spalin, spada sprawność dołądowania, któa sprawia, że spada ciśnienie tego doładowania. Silnik zasysa mniej powietrza, wychwytuje to przepływomież. Sterownik daje mniejszą dawke paliwa i koło się zamyka. To jest reakcja łańcuchowa, można powiedziec błędne koło.Juz więcej nie mam zamiaru tego powtarzać skoro piszesz głupoty to i tak nie zrozumiesz.
Ciężarówki z scr pokonują miliony kilometrów. Nie wiem dlaczego ty masz jakieś czarne mysli w twoich tekstach wszystko do okoła się psuje. MOże powinniśmy wrócić do jaskiń i epoki kamienia upanego. On by sie nie psuł iserwisów nie było.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy