Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


1395 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Pod jakim względem Fendt jest najlepszy ;)? (592 użytkowników głosowało)

Głosuj Goście nie mogą głosować

#81 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 03 wrzesień 2007 - 20:07

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

a pozniej drożej wychodzi z utrzymaniem itd...



bo to limuzyna :) :) :)

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 12:04
  •  

#82 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 03 wrzesień 2007 - 21:35

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

bo olej w innych sie tak nie grzeje a co za tym idzie jest mniej chłodnic mniej mocy idzie na chłodzenie a więcej "do pola" :) dobrze rozumuje?


źle rozumujesz heh

już pisałem o tym, no może nie wprost...

przyczyna jest prosta.
Skrzynia Vario na jednym przełożeniu obsługuje zakres prędkości od -30km/h (do tyłu) do +30km/h (do przodu).
Jak wiadomo do napędu są używane 2 drogi.: hydrauliczna i mechaniczna
Fendt do prędkość bodajże 3km/h używa tylko i wyłącznie drogi hydraulicznej, potem zaczyna przechodzić ona w hydrauliczni-mechaniczną żeby po osiągnięciu 17-18km/h przejść w czysto mechaniczny napęd i tak dociąga do 32km/h
Taki z tego morał że, że droga hydrauliczna obsługuje zakres od -17 do +17 co skutkuje zastosowaniem pomp wielotłoczkowych(są 2) oraz silnika o odpowiednich pojemnościach.

S-matic w ciągnikach TVT,CVT,CVX jedno przełożenie obsługuje zakres od -6+6 czyli prawie 1/3 tego co w skrzyni Vario. Skutek taki że jest jedna pompa hydrauliczna i jeden silnik hydrauliczny.. zapewne o jeszcze mniejszych pojemnościach

Wniosek: mniej oleju, który mniej jest wykorzystywany i się tak nie nagrzewa.. więc nie potrzebuje rozbudowanego układu chłodzenia.

A co do tego w jakich normach jest to mierzone to Fendt od dawna, zresztą tak samo jak JD trzyma sie normy ECE R24.

#83 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 05 wrzesień 2007 - 08:41

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Witam Mav!
Opisujesz że kolega Zetor źle rozumuje i kwitujesz heh, no nie każdy może być tak w temacie jak Ty i dobrze bo się dużo dowiadujemy od Ciebie ale nie rób tego tak oscentacyjnie. Zetor napisał, że mniej się grzeje że jest oleju mniej. Moim zdaniem Zetor ma rację , sam w poście powyżej stwierdzasz w swoim wniosku : mniej oleju, mniej wykorzystywany i się tak nie nagrzewa więc troszkę sam się zaprzeczyłeś w polemice z Zetorem.
Pytanie do Ciebie: czy Twoim zdaniem jeżeli jest jedna chłodnica olejowa w stosunku do kilku to gdzie więcej mocy potrzeba na wychłodzenie oleju? Fendt czy TVT,CVX,CVT? Więc które rozwiązanie jest lepsze? A co ze stratami mocy na WOM? W temacie mamy wykazać dlaczego Fendt jest naj. Czyli czy jego rozwiązania są naj w stosunku do konkurencji?
Musimy odpowiedzieć sobie argumentami rzeczowymi a tylko wspólnie możemy to zrobić. Koniec zachwytu Fendt to Fendt mimo, że marka jest bardzo dobra.

#84 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 05 wrzesień 2007 - 11:48

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? "heh" to nic ostentacyjnego. A zetor jak na jego wiek to sporo wie.

CYTAT(zetor @ Sep 3 2007, 14:55 )
bo olej w innych sie tak nie grzeje a co za tym idzie jest mniej chłodnic mniej mocy idzie na chłodzenie a więcej "do pola" dobrze rozumuje?

zetor napisał że olej sie "mniej" nagrzewa i z tego powodu jest mniej chłodnic. Tak wynika z jego wypowiedzi...
A wcale nie z tego powodu jest mniej chłodnic..

MCYKLO gdzie sie dopatrzyłeś w wypowiedzi zetora że mniej sie nagrzewa bo mniej oleju jest?

Jak wiadomo Fendt ma oddzielny układ hydrauliczny dla skrzyni co wymaga oddzielnego układu chłodzenia. A w CVX jest wspólny z resztą hydrauliki
więc samo to już daje o jedną chodnice więcej w Fendt (tej informacji nie dopisałem w tamtym poście, bo myślałem o powierzchni chłodnic a nie ilości "heh")
A co wcale nie znaczy że jest to lepsze rozwiązanie pod względem oddawania ciepła. Nie liczy się ilość chłodnic tylko ich powierzchnia oddawania ciepła.
A faktem też jest że w CVT... to że olej w skrzyni miesza sie z resztą i powoduje to wolniejsze jego nagrzewanie sie, ale i tak nie pozbawia to ciągnika chłodnicy oleju..
A na pytanie które rozwiązanie jest lepsze... to odpowiem, że żadne. Bo Fendt robi za duże straty, a CVX nie potrzebnie ujednolica olej z skrzyni z resztą hydrauliki. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zmontowanie skrzyni takiej jak w CVX lub JD z oddzielnym układem hydraulicznym jak w Fednt

Fendt nie traci mocy na WOM bo do niego prowadzi tylko droga mechaniczna... więc nie wiem o co pytasz?

#85 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 05 wrzesień 2007 - 14:34

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

"heh" to nic ostentacyjnego. A zetor jak na jego wiek to sporo wie.

CYTAT(zetor @ Sep 3 2007, 14:55 )
bo olej w innych sie tak nie grzeje a co za tym idzie jest mniej chłodnic mniej mocy idzie na chłodzenie a więcej "do pola" dobrze rozumuje?

zetor napisał że olej sie "mniej" nagrzewa i z tego powodu jest mniej chłodnic. Tak wynika z jego wypowiedzi...
A wcale nie z tego powodu jest mniej chłodnic..

MCYKLO gdzie sie dopatrzyłeś w wypowiedzi zetora że mniej sie nagrzewa bo mniej oleju jest?


Jak wiadomo Fendt ma oddzielny układ hydrauliczny dla skrzyni co wymaga oddzielnego układu chłodzenia. A w CVX jest wspólny z resztą hydrauliki
więc samo to już daje o jedną chodnice więcej w Fendt (tej informacji nie dopisałem w tamtym poście, bo myślałem o powierzchni chłodnic a nie ilości "heh")
A co wcale nie znaczy że jest to lepsze rozwiązanie pod względem oddawania ciepła. Nie liczy się ilość chłodnic tylko ich powierzchnia oddawania ciepła.
A faktem też jest że w CVT... to że olej w skrzyni miesza sie z resztą i powoduje to wolniejsze jego nagrzewanie sie, ale i tak nie pozbawia to ciągnika chłodnicy oleju..
A na pytanie które rozwiązanie jest lepsze... to odpowiem, że żadne. Bo Fendt robi za duże straty, a CVX nie potrzebnie ujednolica olej z skrzyni z resztą hydrauliki. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zmontowanie skrzyni takiej jak w CVX lub JD z oddzielnym układem hydraulicznym jak w Fednt

Fendt nie traci mocy na WOM bo do niego prowadzi tylko droga mechaniczna... więc nie wiem o co pytasz?


wlasnie MCYKLO czytaj dokładnie;) ja tam sie nie znam wyraziłem swoje luzne przemyslenia :)

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#86 Share Viper

Viper

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 05 wrzesień 2007 - 19:02

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

"heh" to nic ostentacyjnego. A zetor jak na jego wiek to sporo wie.



Jak wiadomo Fendt ma oddzielny układ hydrauliczny dla skrzyni co wymaga oddzielnego układu chłodzenia. A w CVX jest wspólny z resztą hydrauliki
więc samo to już daje o jedną chodnice więcej w Fendt (tej informacji nie dopisałem w tamtym poście, bo myślałem o powierzchni chłodnic a nie ilości "heh")
A co wcale nie znaczy że jest to lepsze rozwiązanie pod względem oddawania ciepła. Nie liczy się ilość chłodnic tylko ich powierzchnia oddawania ciepła.
A faktem też jest że w CVT... to że olej w skrzyni miesza sie z resztą i powoduje to wolniejsze jego nagrzewanie sie, ale i tak nie pozbawia to ciągnika chłodnicy oleju..
A na pytanie które rozwiązanie jest lepsze... to odpowiem, że żadne. Bo Fendt robi za duże straty, a CVX nie potrzebnie ujednolica olej z skrzyni z resztą hydrauliki. Najlepszym rozwiązaniem byłoby zmontowanie skrzyni takiej jak w CVX lub JD z oddzielnym układem hydraulicznym jak w Fednt



W TVT,CVX.. jest oddzielny układ dla skrzyni i dla hydrauliki, dealer musi miec specjalne urządzenie którym można wpompowac olej do skrzyni, ma to zapobiec przypadkowemu zabrudzeniu uleju.
Pawel

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe... :) Nigdy nie bylem w tym dobry.

#87 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 06 wrzesień 2007 - 07:09

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Brawo Viper! .
CVT, TVT i CVX mają dwa obiegi oleju. Zbiornik oddzielny na hydraulikę z przodu kabiny i olej w skrzyni biegów. Z tym urządzeniem specjalistycznym to też masz rację jest takowe wymagane chodzi oczywiście o czystość.

#88 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 06 wrzesień 2007 - 08:51

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Sorki Zetor! To Mav opisuje temat nagrzewania oleju w swoim wniosku.
Mav ponieważ nie miałeś racji z olejami w CVX,TVT,CVT (chodzi o zbiorniki oleju) jakie wnioski nasuwają Ci się teraz gdy okazuje się że jednak są zbiorniki oddzielne? Ciekaw jestem Twojej opinii. Ponieważ w Twojej argumentacji już się pogubiłem Ty zresztą chyba też.
Co do braku strat mocy na wałku to tutaj się totalnie z Tobą nie zgadzam, że przy mechanicznym przekazaniu nie ma strat. Pomiary mocy ciągników wskazują że takowe straty są i to wcale nie małe. Chodzi o pomiary dynamometrem. Na stronach dealerów w USA podawane są moce w większości tylko na WOM bo jest to moc rzeczywista za jaką klienci zza oceanu płacą. Żeby nie było strat mocy napęd WOM musiałby być prostolinijny od koła zamachowego a tak nie jest w żadnym ciągniku. No chyba że się mylę. Nigdy się jeszcze nie spotkałem aby moc na WOM była identyczna z podawaną w prospekcie.

#89 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 11 wrzesień 2007 - 16:01

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? MCKYLO
faktycznie... nie mam racji <_< nigdy wcześniej sie nie zastanawiałem jak jest rozwiązana w tej skrzyni droga oleju. Wydawało mi sie że skoro skrzynia jest wkładana z boku przez dekiel do korpusu który jest połączony z tylnym mostem, to i olej jest wspólny.... a jednak nie. Jeszcze tylko niech mi ktoś powie gdzie jest chłodnica oleju do tej skrzyni? Bo w JD jest pod spodem ciągnika, z przodu przekładni a przecież w S-matic tak nie może być bo jest korpus... może jest z boku? co ciekawe w publikacjach nigdzie o niby takich prostych sprawach nie piszą...

A co do takiego poglądu na sprawę, to zawsze uważałem skrzynie S-matic lepszą niż Vario. Wcale to że ma układ oddzielny nie zmieniło mojego podejścia.
Dla porównania , w ciągnikach rolniczych najcięższe prace sie wykonuje do 8km/h a Vario przy takiej prędkość dopiero schodzi do 75% przekazywania napędu z drogi hydraulicznej i zaledwie 25% z drogi mechanicznej co przy S-matic wygląda dokładnie na odwrót... 30% z drogi hydraulicznej i 70% mechanicznej.

Z stratami na WOM to absolutnie sie z tobą zgadzam.. po prostu inaczej zrozumiałem twoje pytanie..a mianowicie czy WOM ma straty takie jak i skrzynia...
Żaden ciągnik nie ma bezpośredniego przejścia z silnika na WOM bo przecież obroty są różne...

#90 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 11 wrzesień 2007 - 19:37

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Hej Mav!
Fakt powiem szczerze, że co do Fendta się nie wymądrzam bo go nie znam tak dobrze jak Ty. Odnośnie CVX Case to coś tam o nim wiem. Więc chłodnica jest jedna i to tylko z przodu ciągnika nie ma nic ukrytego pod kabiną czy też z boku ciągnika. Skrzynia S-Matic jest jednorodną bryłą, po zdjęciu zewnętrznego dekla masz dostęp do cewek i części elektroniki, na górze zintegrowany jest moduł sterujący skrzynią tzw. SGR. Czyli w przypadku wymiany wyjmujesz całą skrzynię, wystarczy odkręcić koło i już masz pełny dostęp do skrzyni, więc Fendt tutaj się chowa odnośnie obsługi. Nie wiem jak to wykombinowali, że ten ciągnik nie potrzebuje tylu chłodnic co Fendt? Nie umiem tego wytłumaczyć. Ciągnik jest rzeczywiście oszczędny ale to nie jest zasługa SisuDiesel bo w Valtrach te same silniki już nie są tak oszczędne, zaletą jest skrzynia. Problem jest taki że wielu użytkowników którzy mają takie maszyny najprościej nie umią wykorzystać ich potencjału.
Do transportu jest to ciągnik rewelka do pracy w polu w zależności do czego ma służyć. Uważam że do 160 KM mocy jest ok powyżej jest za mały, za krótki i za lekki do ciężkich prac według mojej opinii. Ślizga się przy większych maszynach.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 12:04
  •  

#91 Share zonk

zonk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 374 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 11 wrzesień 2007 - 20:28

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? mav:
czy jd autopowr maja oddzielnie olej hydrauliczny i olej skrzyni biegów ?

#92 Share Viper

Viper

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 19 wrzesień 2007 - 16:40

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? MCKYLO, widziales zdjęty dekiel w S-Matic? Ja spotkałem sie z opinią dealera Fendt ze skrzynia s-matic nie jest do konca bezstopniowa... nie wiem o co mu chodziło, uwazał to za duzą rużnice i za wadę w stosunku do Vario, motywował to o ile pamietam zakresami pracy. Chociaz musze powiedziec ze przy jezdzie z obciązeniem czuje się zmiane przełożeń, i caly czas sie zastanawiam na jakiej zasadzie predkosc sie zmienia, czy tam jest cos w stylu automatycznego power-shifta? Ale mysle ze chyba nie bo to było by bez sensu.
Pawel

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe... :) Nigdy nie bylem w tym dobry.

#93 Share LowRider

LowRider

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 989 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 19 wrzesień 2007 - 18:58

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Według przedstawicieli korbanka przekładnie bezstopniową ma tylko Fendt ;) ( ogólnie Vario w fendtach i MF ) bo została opatentowana , a JD AutoPowr czy NH TVT mają przekładnię powershift z biegami tylko nie czuć jak się one przełączają :) co się bardzo mija z prawdą...
i

#94 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 27 wrzesień 2007 - 13:20

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? wg. mnie fendt jest jednym z najlepszych ciagnikow ze wzgledu na wysoką trwałość, bo mało jest 20-25 letnich ciągników z przebiegiem powyżej 10-15 000 mth z których nie leci olej...

#95 Share wojtek3222

wojtek3222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrołęki

Napisany 27 wrzesień 2007 - 18:35

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Hehe Przyjedz do mnie to ci pokaże sporo takich co leci z nich ;) A co do takich ciągników to Zetor 7011-7211 tez jest nie mniej odporny .

#96 Share Balzak

Balzak

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 2858 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Oka

Napisany 28 wrzesień 2007 - 01:43

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Hej Wojtku to komu tak z tego Fendta leci. O ile u ciebie ich jest dużo ;).


Pozdrawiam Balzak

Doradca Żywieniowy w firmie paszowej 


#97 Share wojtek3222

wojtek3222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrołęki

Napisany 28 wrzesień 2007 - 14:40

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Pogadamy na gg bo nie chce sypać nazwiskami ,ale osobiście znam 3 ,którzy byli klijentami u znajomego mechanika ,który ma warsztat w mojej miejscowości .

#98 Share Arek

Arek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3532 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:ziemia Łowicka

Napisany 08 październik 2007 - 20:53

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? a możesz podać jakie to modele i jaki miały przbieg?

#99 Share wojtek3222

wojtek3222

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 529 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Ostrołęki

Napisany 09 październik 2007 - 16:40

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? O ile dobrze pamietam to były min. 611 , 514 C, 311 LSA te były robione w warsztacie w mojej miejscowości . Dodam ,że ostatnio znajomemu rolnikowi siadła skrzynia Vario w 714 (informacja od katatora :P :P ) i 2 razy Korbanki przyjeżdzali do także znajomego rolnika do 412 w ,której także były problemy ze skrzynio .

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 12:04
  •  

#100 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 09 październik 2007 - 18:50

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? a w woj. warmisnko-mazurskim tylko w tym roku siadl AP w 8530 i to w 2 ciagnikach i co z tego wynika????? ze jest beznadziejny, wojtek daj sobie spokoj z takimi zenujacymi rewelacjami
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy