Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


1395 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Pod jakim względem Fendt jest najlepszy ;)? (592 użytkowników głosowało)

Głosuj Goście nie mogą głosować

#61 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 31 sierpień 2007 - 09:54

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? w jednym z komentarzy w galerii napisalem spostrzezenia z pracy 930, nie chce sie powtarzac, ale generalnie ciagnik o mocy 300 KM a gabaratych 180 KM nie moze byc dobry, zauwazcie ze szybko sie wycofali z tamtej serii 900, moim skromnym zdaniem jesli fendt to najlepiej serii 400 i 700. 800 to tylko uzupelnienie oferty i to juz nie to samo.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 03:33
  •  

#62 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 31 sierpień 2007 - 10:04

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? i koło sie zamyka...fendt choć nie jest rewelacyjny w polu sprzedaje sie dalej bo ma renome...i fanatyków.a mniejsze serie chyba są lepsze bo napewno 8530 bedzie sobie dużo lepiej radził w polu niż ciągnik tej samej mocy czyli 930-stka :)

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#63 Share Gimo

Gimo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów

Napisany 02 wrzesień 2007 - 11:02

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Hej ale porównywać 8530 do 930 to troche błąd 8530 można porównywać do 936 wtedy są podobne moce i wtedy też wymięka JD zreszta gabaryty nie musza sie zwiększac wystarczy że ciągnik wraz ze wzrostem mocy więcej waży i ma większe koła bo po co kumu ciągnik 300 konny jeżeli ledwo co się nim mieści na drodze i na dodatek już od nie jednego dealera słyszałem ze ciagniki JD o takiej mocy mają troche przestarzałą technologię bo robić ciągnik o takiej mocy z silnikiem o pojemności 9 litrów to jak na dzisiejsze czasy troche nie realne. Np taki NH czy Case w swoich najwiekszych modelach tez wstawiają jednostki o podobnej pojemności i egzaminu to nie zdaje bo w spalaniu wychodzą od 30 l/h do nawet 65l/h a dla porównania już nawet Deutz fahr robi lepiej te silniki o dużej mocy bo np ma oszczędniejszy i mocniejszy silnik 7litrowy który pali o wiele mniej a generuje taka sama moc albo nawet i większa nie wspominajac juz o technologi Fendta gdzie potrafi schodzić poniżej 20 l/h. Jak dla mnie jeżeli chodzi o te JD to jeszcze fajne maszynki sa tam bodajrze do 150 km ale dalej to buble. A i mam takie pytanie czy ten mój 5720 to jest produkowany we włoszech bo tak mi powiedział właśnie dealer DF chcąc zniechecić mnie do JD?

#64 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 02 wrzesień 2007 - 11:51

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? a od kiedy fendt robi silniki?i jakoś złych opini o jelonkach powyżej 150 km nie słyszałem.chodzą 15000 mth i wiecej bez problemu.i poczytaj opinie o 930.jd ma dużo lepszy uciąg własnie przez to że jest dłuższy i cięzszy.a pozatym ciągnik nie jest do jezdzenia po drogach a do pracy w polu :)

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#65 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 02 wrzesień 2007 - 12:30

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? he widze że bajek ciąg dalszy.

Gimo

Dla mnie to bez znaczenia czy ty masz tego Fendt czy go nie masz.

pewne zabiegi z zakresu uprawy można wykonywać z prędkością 15km/h i więcej. Ale ty piszesz o specyficznym zabiegu jakim jest orka. Jeżeli ktoś wykonuje orkę z prędkością 15km/h to ma albo płacone od hektara, albo prace swoją traktuje bezmyślnie.. lub nie ma zielonego pojęcia jak sie wykonuje orkę. To jeśli chodzi o sam fakt.... a czy to jest możliwe, to chciałbym zobaczyć jak twój ciagnik ora na 35cm z prędkością 15km/h :) ba! i pali 20l/h he

Już więcej nie komentuje tych bzdur bo to nie ma sensu.


A teraz o tych ciągnikach..

Jak byś znał Zasadę działania silników spalinowych to byś takich bredni nie pisał. Komentowanie sprzedawców nie ma sensu bo oni maja w tym interes żeby klient myślał tak jak oni chcą. Czyli jednym słowem zrobili cie w konia.

Nigdy silniki mniejsze nie będą miały podobnych mocy do silników większych, nawet jeśli oba będą miały te same moce. Jeżeli tak twierdzisz to zapnij pług do auta osobowego o mocy 300KM i jedz nim orać a potem zapnij do ciągnika o mocy 300KM wtedy zrozumiesz różnice.
I Nigdy moc nie bierze sie znikąd, czyli teoretyczna moc z dawki paliwa i powietrza razy sprawność układu. Tzn moc jest w baku.

Twój Fendt jest ciągnikiem 300KM o parametrach ciągnika 200KM. Pali mniej (o 1-2 litry/h a nie 30 litrów/h) niż jego odpowiedniki... bo jest słabszy. Jedno z drugiego wynika.

Tak jak w życiu, nic za darmo nie ma. Jak sobie Fendta obciążysz do 100% jego możliwości to będzie palił ponad 60l/h. Jak każdy inny z tego przedziału mocy.

Tego pytania o 5720 nie z komentuje. Bublem to możesz nazwać swoje wiadomości na temat ciągników o których sie wypowiadasz:)

#66 Share lukas120

lukas120

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 742 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 wrzesień 2007 - 12:36

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? jest strona DLG tam jest pokazane ile palą ciągniki i jaki maja uciąg a 20l/h to potrafi spalić moja waltra sprawdzilem a więc taki fendt to perpetum mobile :) :) :)

#67 Share robertbara

robertbara

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2381 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 wrzesień 2007 - 13:58

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

Hej ale porównywać 8530 do 930 to troche błąd 8530 można porównywać do 936 wtedy są podobne moce i wtedy też wymięka JD zreszta gabaryty nie musza sie zwiększac wystarczy że ciągnik wraz ze wzrostem mocy więcej waży i ma większe koła bo po co kumu ciągnik 300 konny jeżeli ledwo co się nim mieści na drodze i na dodatek już od nie jednego dealera słyszałem ze ciagniki JD o takiej mocy mają troche przestarzałą technologię bo robić ciągnik o takiej mocy z silnikiem o pojemności 9 litrów to jak na dzisiejsze czasy troche nie realne. Np taki NH czy Case w swoich najwiekszych modelach tez wstawiają jednostki o podobnej pojemności i egzaminu to nie zdaje bo w spalaniu wychodzą od 30 l/h do nawet 65l/h a dla porównania już nawet Deutz fahr robi lepiej te silniki o dużej mocy bo np ma oszczędniejszy i mocniejszy silnik 7litrowy który pali o wiele mniej a generuje taka sama moc albo nawet i większa nie wspominajac juz o technologi Fendta gdzie potrafi schodzić poniżej 20 l/h. Jak dla mnie jeżeli chodzi o te JD to jeszcze fajne maszynki sa tam bodajrze do 150 km ale dalej to buble. A i mam takie pytanie czy ten mój 5720 to jest produkowany we włoszech bo tak mi powiedział właśnie dealer DF chcąc zniechecić mnie do JD?


Ostatnio jestem bardzo rzadko na AF ale to jest dobre. :)

No a najlepsze jest oranie z prędkością 15 km/h, to pewnie agregatem robicie 20 km/h albo więcej.

A i to spalanie... skoro tak mało pali to czemu wszyscy nie kupuja Fendta :)

#68 Share coolman111

coolman111

    Darek

  • Members
  • PipPipPip
  • 2869 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kobylnica k. Inowrocławia
  • Zainteresowania:Motocykle- choppery,
    radiokomunikacja cb i kf,
    broń palna

Napisany 02 wrzesień 2007 - 14:39

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

Ostatnio jestem bardzo rzadko na AF ale to jest dobre. :)

No a najlepsze jest oranie z prędkością 15 km/h, to pewnie agregatem robicie 20 km/h albo więcej.

A i to spalanie... skoro tak mało pali to czemu wszyscy nie kupuja Fendta :)


Bo nie wszyscy mogą patrzeć na Korbanków :).

#69 Share Gimo

Gimo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów

Napisany 02 wrzesień 2007 - 15:07

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Nie kupują bo jest za drogi. A i dzięki za program do przetwarzania tych zdjęć emaile już napewno doszły.

---połączone----

Te 20 litrów to mi spala przy orce okolo 15 centymetrowej jak byś dobrze zauważył. Zreszta już z tobą nie chce mi sie kłócic byłem na różnych pokazach i szkoleniach za granica dotyczacych uprawy a więc nie wmówisz mi że agregatowanie zprędkościa np16 czy 17 km/h nie jest możliwe. Ja mam swoje racje wy swoje.

Edytowany przez marcin974, 02 wrzesień 2007 - 16:38.


#70 Share coolman111

coolman111

    Darek

  • Members
  • PipPipPip
  • 2869 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kobylnica k. Inowrocławia
  • Zainteresowania:Motocykle- choppery,
    radiokomunikacja cb i kf,
    broń palna

Napisany 02 wrzesień 2007 - 15:23

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Forum nie jest do kłótni, czy tłumaczenia innym, że źle robią. Każdy wopowiada tu swoje zdanie, przemyślenia, sposprzeżenia...

PS. Gimo zrób edycję postów, bo masz jeden pod drugim- znowu ktoś Cię może zaatakować :).

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 03:33
  •  

#71 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 02 wrzesień 2007 - 15:51

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? czyli chodzi ci o podorywke.ale czy 300 konnym ciągnikiem opłaca sie robić podorywke pługiem?nie lepiej talezówką albo gruberem ?:)

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#72 Share mav

mav

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 535 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolskie

Napisany 02 wrzesień 2007 - 16:06

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

Te 20 litrów to mi spala przy orce okolo 15 centymetrowej jak byś dobrze zauważył. Zreszta już z tobą nie chce mi sie kłócic byłem na różnych pokazach i szkoleniach za granica dotyczacych uprawy a więc nie wmówisz mi że agregatowanie zprędkościa np16 czy 17 km/h nie jest możliwe. Ja mam swoje racje wy swoje.



heh, gimnazjum.. więcej nie daje.

sie zdecyduj bo do tej pory twierdziłeś że wykonujesz orkę z taką prędkością a teraz piszesz o agregatowaniu. A może nie rozróżniasz tych dwóch różnych zabiegów...?:)
a co do głębokości orki to pisałeś że pod marchew orasz głębiej jak 25cm... :)

Normalnie rozbawiłeś mnie :) hehe

Pozdrawiam i koniec dyskusji.

#73 Share Gimo

Gimo

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 77 postów

Napisany 02 wrzesień 2007 - 16:55

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Wolę odrazu robic podorywkę no chyba że jest naprawde twardo wtedy pomaga tylko agregat ścierniskowy ale najlepiej odrazu opryskać pole za wczasu przewaznie od peżu a jak się pole wyczyści to ładnie się potem przykrywa jak się robi pługiem. A agregatem to dobrze jest zrobić rzepak jak już powschodzi no a potem oczywiście pług a po pługu jak dla mnie to najlepiej jakaś ciężka brona zwykla bierna bo jak sie agregatem przedsiewnym od razu wjeżdża na orane to się robią straszne koleiny i kiepsko się potem sieje a jak się ze dwa razy broną tak przeleci jakimś lżejszym ciągnikiem to łatwiej jest potem siać i nie przesusza się tak ziemi.

#74 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 02 wrzesień 2007 - 19:11

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

Wolę odrazu robic podorywkę no chyba że jest naprawde twardo wtedy pomaga tylko agregat ścierniskowy ale najlepiej odrazu opryskać pole za wczasu przewaznie od peżu a jak się pole wyczyści to ładnie się potem przykrywa jak się robi pługiem. A agregatem to dobrze jest zrobić rzepak jak już powschodzi no a potem oczywiście pług a po pługu jak dla mnie to najlepiej jakaś ciężka brona zwykla bierna bo jak sie agregatem przedsiewnym od razu wjeżdża na orane to się robią straszne koleiny i kiepsko się potem sieje a jak się ze dwa razy broną tak przeleci jakimś lżejszym ciągnikiem to łatwiej jest potem siać i nie przesusza się tak ziemi.

gosciu ustal sobie z kims starszym jedna wersje, bardzo chaotyczna ta twoja wypowiedz, jesli juz wymieniasz tyle zabiegow i robisz taki burdel to chociaz napisz po czym to robisz, co masz zamiar zasiac, no i np. jak sie wyrabiasz z terminami robiac podorywke zalozmy po pszenicy, aby zasiac pozniej rzepak??? no i jeszcze opryski do tego:/. poza tym moze wreszcie ustosunkujesz sie do tego ze robisz gleboka orke z predkoscia 15km/h, to sa twoje slowa i w zasadzie juz dawno powinny cie wyeliminowac z tego, aby cie uwazac za powazna osobe, a nie kolejne dziecko neo
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#75 Share MCKYLO

MCKYLO

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 338 postów

Napisany 03 wrzesień 2007 - 09:34

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Hej koledzy!
Super temat dzięki MAV. Tylko jakoś nie ma argumentów realnych dlaczego naj. Mav ma rację, że wielu z nas nie wie o czym mówi. Fendt bo Fendt naj i koniec.
Ustosunkuję się do Gimo w sprawie NH i Case bardziej Case. Stwierdzenie Magnum 310 zużycie na poziomie 30l/h lub 65 l/h jest trafne tylko kolego przelicza się taką moc na wydajność np: jeżeli agregat śceirniskowy 12 m szerokości roboczej i wydajność na godzinę około 9 ha przy spalaniu np 69 l/h to wychodzi 7,66 l/ha to chyba nie jest źle. Wiem bo takim Magnumem jeździłem i przy różnej technice jazdy zużycie paliwa różniło się o kilkanaście litrów zależnie od obrotów silnika i przełożenia. Opinia o tym, że 9 litrowe silniki się nie sprawdzają w przypadku Magnuma Cummins to dlaczego wcześniejsze model mając 8,3 litra wytrzymują ponad 20 tys i więcej mth, a co powiesz o silniku w Case IH Steiger o pojemności 15 l też się nie sprawdza. Chyba inżynierowie z Case i Cumminsa by Cię wyśmiali ale Agro-Show będzie to możesz się z nimi zmierzyć.
Co do Fendta nie jestem ekspertem i znawcą wypowiem tylko swoje zdanie. Jeżeli chodzi o skrzynię Vario jest bardzo wygodna przez wielu uważana za ideał. Ale czy nie zastanowiło kogoś dlaczego Fendt posiada tak dużą ilość chłodnic z przodu, kilka jest ponieważ potrzeba szybko schłodzić nagrzany olej ze skrzyni a czym, mocą silnika tylko pytanie ile mocy idzie tylko na wychłodzenie oleju. Pytanie o normy pomiaru mocy z wentylatorem czy bez. Konkurencja ze skrzynią bezstopniową np. NH TVT i Case CVX jakoś nie potrzebują tylu chłodnic olejowych a dlaczego? Pytanie do dealerów. Mam nadzieję, że ktoś mi to wytłumaczy bo sam nie wiem jak Mav określił też chcę się czegoś dowiedzieć czego nie wiem i nie jest to wstyd tylko życie.
Pozdrawiam

#76 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 03 wrzesień 2007 - 10:32

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

Hej koledzy!
Super temat dzięki MAV. Tylko jakoś nie ma argumentów realnych dlaczego naj. Mav ma rację, że wielu z nas nie wie o czym mówi. Fendt bo Fendt naj i koniec.
Ustosunkuję się do Gimo w sprawie NH i Case bardziej Case. Stwierdzenie Magnum 310 zużycie na poziomie 30l/h lub 65 l/h jest trafne tylko kolego przelicza się taką moc na wydajność np: jeżeli agregat śceirniskowy 12 m szerokości roboczej i wydajność na godzinę około 9 ha przy spalaniu np 69 l/ha to wychodzi 7,66 l/ha to chyba nie jest źle. Wiem bo takim Magnumem jeździłem i przy różnej technice jazdy zużycie paliwa różniło się o kilkanaście litrów zależnie od obrotów silnika i przełożenia. Opinia o tym, że 9 litrowe silniki się nie sprawdzają w przypadku Magnuma Cummins to dlaczego wcześniejsze model mając 8,3 litra wytrzymują ponad 20 tys i więcej mth, a co powiesz o silniku w Case IH Steiger o pojemności 15 l też się nie sprawdza. Chyba inżynierowie z Case i Cumminsa by Cię wyśmiali ale Agro-Show będzie to możesz się z nimi zmierzyć.
Co do Fendta nie jestem ekspertem i znawcą wypowiem tylko swoje zdanie. Jeżeli chodzi o skrzynię Vario jest bardzo wygodna przez wielu uważana za ideał. Ale czy nie zastanowiło kogoś dlaczego Fendt posiada tak dużą ilość chłodnic z przodu, kilka jest ponieważ potrzeba szybko schłodzić nagrzany olej ze skrzyni a czym, mocą silnika tylko pytanie ile mocy idzie tylko na wychłodzenie oleju. Pytanie o normy pomiaru mocy z wentylatorem czy bez. Konkurencja ze skrzynią bezstopniową np. NH TVT i Case CVX jakoś nie potrzebują tylu chłodnic olejowych a dlaczego? Pytanie do dealerów. Mam nadzieję, że ktoś mi to wytłumaczy bo sam nie wiem jak Mav określił też chcę się czegoś dowiedzieć czego nie wiem i nie jest to wstyd tylko życie.
Pozdrawiam



dobry post i jakiś normalny a nie chaotyczny jak gimo.w fendtcie płacisz sporo za znaczek i to że to jest fendt.dealerzy chcą zarobić na tym i wciskają ludzią że fendt to mercedes (dhk :)) a ludzie wierzą i ci co sie nie znają a mają kase biorą fendta bo im naopowiadali że to limuzyna hehe a pozniej drożej wychodzi z utrzymaniem itd...

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#77 Share Pavel

Pavel

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 1498 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie
  • Zainteresowania:motoryzacja, muzyka, turystyka

Napisany 03 wrzesień 2007 - 12:51

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

czy nie zastanowiło kogoś dlaczego Fendt posiada tak dużą ilość chłodnic z przodu, kilka jest ponieważ potrzeba szybko schłodzić nagrzany olej ze skrzyni a czym, mocą silnika tylko pytanie ile mocy idzie tylko na wychłodzenie oleju. Pytanie o normy pomiaru mocy z wentylatorem czy bez. Konkurencja ze skrzynią bezstopniową np. NH TVT i Case CVX jakoś nie potrzebują tylu chłodnic olejowych a dlaczego?



a to jest ciekawe, i mnie zainteresowało?

#78 Share zetor

zetor

    Moderator bez Pola... ;)

  • V.I.P.
  • rank
  • 1830 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Małopolska

Napisany 03 wrzesień 2007 - 13:55

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? bo olej w innych sie tak nie grzeje a co za tym idzie jest mniej chłodnic mniej mocy idzie na chłodzenie a więcej "do pola" :) dobrze rozumuje?

Nie ma piękniejszego dźwięku od ryku SW-400

A-Mount Alpha user


#79 Share Viper

Viper

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 260 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie

Napisany 03 wrzesień 2007 - 18:46

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

Konkurencja ze skrzynią bezstopniową np. NH TVT i Case CVX jakoś nie potrzebują tylu chłodnic olejowych a dlaczego? Pytanie do dealerów. Mam nadzieję, że ktoś mi to wytłumaczy bo sam nie wiem jak Mav określił też chcę się czegoś dowiedzieć czego nie wiem i nie jest to wstyd tylko życie.
Pozdrawiam



Mnie też szczerze mówiac, wczesjniej nie zwracalem na to uwagi, fakt ze w widzianym przezemnie fendzie 716, silnika wogule nie słychac tylko szum powietrza, i to szum przez ogromne "SZ", do tej pory nie zastanawialem się dlaczego tak jest, a teraz juz wiadomo:) potrzeba dużo chłodzenia, co za tym idzie duze ciscinienie wywierane przez wiatrak, pewnie wieksze obroty tegoz wiatraka, i przez to zagluszenie pracy silnika. Do tej pory, bylem dosc seceptyczny w porównaniach np NH TVT i Fendt Vario, ale chyba TVT są może jak narazie nie mocno rozpowszechnione, i jeszcze nie ma wyrobionej o nich opini, a jak to bedzie to sie okaze w przyszlosci, wiem jedno, jak dla mnie to 716Vario jest nieco przy małym ciągnikiem gabarytami na moc tego sprzętu, to tylko moje takie odczucie, i porównanie np wlasnie do TVT. W środku, wykończenie i wygląd w 716 przykładowo bardzo mi sie podoba nie wiem czy sie nie powtarzam, tylko zeby zegary (chociaz obrotomierz) były analogowe :)
Pawel

Z góry przepraszam za błędy ortograficzne i literowe... :) Nigdy nie bylem w tym dobry.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 03:33
  •  

#80 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 03 wrzesień 2007 - 19:21

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Co do chłodnic oleju to wg. mnie chłodzenie nie pochłania aż tak dużo energii. Pytanie tylko skąd się to ciepło bierze.Skrzynia Vario ma sprawność na poziomie ok 0,8 tzn 20% mocy silnika pochłania sama skrzynia, moc ta jest w większości zamieniana w ciepło.Straty te wynikają z użycia w skrzyni vario przekładni hydrostatycznych, które cechują się niską sprawnością. Przykładowo dla 100 konnego silnika straty mocy na skrzyni mogą wynosi ok 18 KM, a wiatrak w tej wielkości ciągniku potrzebuje ok 6-8 KM.Pomimo tych strat ciągnik ze skrzynią bezstopniową potrafi spalić mniej od ciągnika ze skrzynią mechaniczną dzięki lepiej dobranemu przełożeniu.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy