Skocz do zawartości

Zdjęcie

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?


1395 odpowiedzi na ten temat

Ankieta: Pod jakim względem Fendt jest najlepszy ;)? (592 użytkowników głosowało)

Głosuj Goście nie mogą głosować

#401 Share zonk

zonk

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 374 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie

Napisany 06 marzec 2011 - 14:39

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? najnowszy test ciągnika roku, znowu pobił wszystkich jeżeli chodzi o zużycie paliwa
test dlg 828 vario z scr adblue B);)

dla porównania new holland t270 autocommand scr adblue

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 22:59
  •  

#402 Share andrzej2257

andrzej2257

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 716 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:województwo lubelskie
  • Zainteresowania:Cross ENDURO

Napisany 12 marzec 2011 - 22:14

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? No i znowu fendtdzior górą ,ale przecież fendt to fendt B).

JD 5720, Fendt 412 vario, MF255

AF już nigdy nie będzie takie jak kiedyś...


#403 Share Versu29V

Versu29V

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 15 marzec 2011 - 12:18

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dlaczego FENDT jest naj??? To pytanie chyba mógł zadać ktoś kto urodził się wczoraj :rolleyes: Marka przeznaczona dla najbardziej wymagających, ceniących sobie precyzję, komfort, jakość wykonania. I tak jest od zawsze. Do dziś marka Fendt jest uważana za najmniej awaryjną. Silniki są oszczędne i bardzo wytrzymałe. To właśnie ta firma wprowadziła przekładnię bezstopniową (Vario) i jako jedyna wyposaża ją w każdym modelu swoich ciągników. Znaczek "konia pociągowego" nie jest bez znaczenia :) W ciągnikach tej marki jest tylko jedna znacząca wada, a mianowicie CENA! I tu znowu pojawia się NAJ, ponieważ są najdroższe. Pojawiają się opinie, że marka ta ostatnimi czasy traci na swej doskonałości, ale według mnie nie traci tylko inne firmy (a najbardziej John Deere) zaczynają ją doganiać.

#404 Share lamborghini105

lamborghini105

    Zawsze szczery ;D Rolnik oczywiście ;D

  • Members
  • PipPipPip
  • 594 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko pomorskie
  • Zainteresowania:Rolnictwo, Dziewczyny :-D

Napisany 15 marzec 2011 - 12:39

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Nawet w cenie JD dogania Fendta.
Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

#405 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 15 marzec 2011 - 14:50

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Versu a ty piszesz tak jakbyś się urodził... jutro :lol: same ogólniki, co ma takiego Fendt że płaci się za niego tyle? Wyposażenie ;) Doposażyć Valtrę, JD w te same wyposażenie co Fendta i mamy taką samą cenę, komfort i precyzję także, choć jesli chodzi o precyzję to JD wygrywa nad AGCO bo jakby nie patrzeć ma najlepiej rozbudowany i dokładny system do jazdy róznoległej i rolnictwa precyzyjnego. Co do silników to nie są Fendta tylko Deutz AG i Sisu, skrzynia tia... bezstopniówka super... tylko dlaczego ma takie straty :blink: Co znaczy dla najbardziej wymagających? że ma chodzić po 8 godzina na dobę 270 dni w roku? większość ciągników to przetrzyma tylko kwestia jaki będzie koszt ich utrzymania ;)
I dlaczego porównujesz marki i nie konkretne modele 5M i 6D porównasz to 300 i 400 Vario? :lol:
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#406 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 15 marzec 2011 - 16:11

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Łukasz@ użytkując 927, w rzeczywistoście nie zauważam straty mocy przez zastosowanie VARIO,

Jeśli chodzi o cenę Fendta to jest ona bardzo atrakcyjna, tak jak Łukasz pisze JD Valtra wyposażone w te same bajery co Fendt wyjdą SPORO DROŻEJ!

#407 Share Lukasz1987

Lukasz1987

    Scania king of the road

  • Members
  • PipPipPip
  • 1915 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:Jestem, jestem
  • Zainteresowania:motoryzacja, militaria, off-road

Napisany 15 marzec 2011 - 17:31

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Hubert sprawność przekładni Vario to 84%, a naprzykład przekładnia ZF montowana w Claasie i CNH ma 88% ;) czyli praktyczznie tyle ile cały układ przeniesienia napędu w twoim JD 6830P
Co do cen to Versu wyszły nam taniej z tym samym wyposażeniem niż 818 ;) , ale już wujowi korbanek taniej chce sprzedać 820 niż T202 :huh:
Co do JD to w cenach się nie orientuję ;)
Nienawidzę Naszej Klasy, Fotki i Grona, strony dla osób szukających przyjaciół wśród ludzi, których nie znają

Nie będę dyskutował z idiotami, sprowadzą Mnie do swojego poziomu wykończą doświadczeniem

#408 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 15 marzec 2011 - 17:46

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Łukasz mnie osobiście wali te kilka % rzekomej straty mocy. Tego się i tak nie czuje, a porównując spalanie do zrobionej pracy Fendt wypada bardzo dobrze. Dodatkowo trzeba brać pod uwagę pojemność Fendtów, 900 mają 7,1L co w porównaniu do np JD 8r wypada blado.
Wiec po co w ogole uwzględniać taki parametr, że Vario traci sporo mocy ? Nie wiem, może dla takich inżynierów mechanizacji i fizyki jak Ty i Brzozak to jest warte uwagi, pogłębia Waszą wiedze, ale dla zwykłych użytkowników nic to nie znaczy.

#409 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 marzec 2011 - 19:13

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? po prostu swiadomosc tego faktu wk..rwia :lol: :lol:

natomiast ja uwazam troszke inaczej, mianowicie, ze nie ma jednago najlepszego ciagnika, a jedynie o wyborze najbardziej optymalnego decyduja szczegoly (nawet jak doposazymy ciagniki we wszystkie bajery na tym samym poziomie, to zostaja delikatne roznice w budowie, parametrach, osiagach, cenie) i tak np. jak konia stricte pociagowego wolalbym jd czy claasa, ale juz ciagnik duzy, ale z przeznaczeniem do troszke lzejszych prac jak uprawa przedsiewna, siew czy transport wolalbym wybrac miedzy fendtem, mf czy case/nh.
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#410 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 15 marzec 2011 - 19:43

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Nawet nie śmiem się nie zgodzić. Sam wybierałem ciągnik żeby wygodnie d*pę wozić. Dodatkowo trafiła się promocja to czemu by nie skorzystać.

po prostu swiadomosc tego faktu wk..rwia :lol: :lol:

Racji trochę jest, jednak nadal pozostaję obiektywny. Tak samo wkurzać może stwierdzenie ,,JD paliwozerny'' albo ,,Lemken - niemiecka precyzja, solidnosc, bezawaryjnosc''

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 22:59
  •  

#411 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 15 marzec 2011 - 19:49

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Co do Lemkena to zdaje się że chyba coś tam z Twoim było nie teges ?-a jak znajdujesz swojego JD-paliwożerny ?

#412 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 15 marzec 2011 - 21:22

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? @Jaro zależy kiedy, ostatni miesiąć pracuje np. z paszowozem, miesza paszę dla świń. Praca niby lekka bo pracuje na WOMie, obroty 1000 i pali jakieś 3-5l więcej na robotogodzinę niż Fendt 615LSA.
W orce pali porównywalnie do SAME i Fendtów, narzekać mogłbym tylko na spalanie w transporcie. Podczas jazdy,np. z pełną beczką Zunhammera PowerBoost działa non stop przec co i spalanie wzrasta, efekt mam taki, że górka nie górka idzie cały czas równo 44,5km/h

Jeśli chodzi o typowe prace polowe, siew, orka, agregat, talerzówka itd pali porównywalnie. Cuda zaczynaja się dziać powyzej 2000 obrotów ;)

#413 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 marzec 2011 - 07:09

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? taka charakterystyka dżona, ma zawsze miec dostepna moc i to jest najwazniejszym kryterium.
pokrywa sie to rowniez z twoimi obserwacjami, tzn. w pracy pali podobnie do innych, ale na latanie w kolo komina same czy fendt wyjda zdecydowanie taniej ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#414 Share Versu29V

Versu29V

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 21 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:Rolnictwo

Napisany 16 marzec 2011 - 12:02

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? No cóż... jeżeli ktoś potrzebuje parametrów technicznych i porównań to nic prostszego, wystarczy odwiedzić parę punktów sprzedaży lub wejść na odpowiednie strony internetowe. Ja nie będę się zagłębiał w szczegóły bo po co? Jakie są ciągniki to każdy wie (z postów wnioskuję, że każdy posiada wiedzę na ten temat). Wybierając ciągnik (markę) wybieramy według własnych kryteriów: wygląd, moc, komfort itd., a na końcu cena i tak decyduje o ostatecznej decyzji. Ja wiem jedno... Fendta wybierają użytkownicy, którzy wiedzą, że ten traktor będzie miał co robić, a nie pod wpływem impulsu (zachcianki). To nie jest traktor "na chwilę". Wiem też, że kto już ma fendta to już nie chce innego. Na zachodzie (w niemczech i danii) to właśnie ta marka jest uważana za tą NAJ, a tam wiedzą co mówią bo mają z nią do czynienia o co najmniej ćwierć wieku dłużej niż MY. Nie napisałem też, że inne marki są do d..y za przeproszeniem. Nie ma złych ciągników! Są te dobre i LEPSZE :) I jeżeli ktoś mi napisze, że ma Ursusa i ten traktor jest dla niego dobry to ja mu wierzę. Na koniec... Fendt także nie jest bez wad, ale w porównaniu do innych marek ma ich mniej :)

#415 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 marzec 2011 - 13:18

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Racja... Fendt 900 ma kilka Wad
- strasznie czuły na zanieszyczenia układ paliwowy
- Zbyt dużo platikowych elementów w ww. układzie
- klapki od hyrauliki tylnej lubią się odkręcać
- tandetne błotniki, dziecko mogłoby je urwać
- odstęp miedzy tylnymi kołami a resztą napchanych miedzi nimi elementów jest bardzo mały, przez co różne rośliny i badyle zbieraja sie w tym miejscu: kłopotliwe mycie
- sprzęgło nożne zrobione z plastiku!
- VARIO za nic w świecie nie zrobisz zrywa, wszystko dzieje się delikatnie i płynnie, w niektórych sytuacjach szarpnięcie się przydaję - tutaj darmo tego szukać
- słaby widok w ciasnych miejscach, z kabiny cieżko wyczuć położenie koł oraz skrajnych boków ciagnika
- zewnetrzne przełączniki przedniego TUZA blokują się automatycznie w ok. 1min (nie doszedłem jeszce czy to wina ustawień/konfiguracji czy tak już jest)
- bezpieczniki od świateł po 700mth padły (szt. 3)
- trudny dostęp do filtru powietrza
- filtr powietrza pod kabiną jest głupim rozwiązaniem, gdyż piasek i błoto z butów zostają na schodkach, z schodków piasek i kurz spada pod wejscie filtra :/
- tandetne siedzenie pasażera

To tyle...sporo z tego co napisałem innym może byc zupełnie obojętne, dla mnie nie było.
O zaletach nie bedę sie rozpisywał bo można całą litanię napisać..

#416 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 marzec 2011 - 17:30

Fendt naj naj naj, ale dlaczego?

taka charakterystyka dżona, ma zawsze miec dostepna moc i to jest najwazniejszym kryterium.
pokrywa sie to rowniez z twoimi obserwacjami, tzn. w pracy pali podobnie do innych, ale na latanie w kolo komina same czy fendt wyjda zdecydowanie taniej ;) .



Ja to czasami się zastanawiam czy w serwisie (swego czasu zmieniano mi tam nastawy pompy-kiedys o tym pisałem ) czegoś mi nie spieprzono-i w efekcie mam jedynego oszczędnego dżona w Polsce :D .
PS.Ja to zupełnie poważnie napisałem-mam na razie ok 2000 mth (spalanie drastycznie spadło po przekroczeniu jakichś 700 mth).

#417 Share brzozak2

brzozak2

    AF upada!!!!

  • V.I.P.
  • rank
  • 6036 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 marzec 2011 - 18:50

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? @jaro z calym szacunkiem, ale twoj dzon jest wrecz przystosowany do latania wokol komina - toz to popierdolka. dlatego nie widac roznicy w stosunku do innych ciagnikow, bo nawet jesli jest z uwagi na specyficzna charakterystyke stosowana przez johna, to ciezko to dostrzec :D .

jakby ciagnik przy jezdzie na pusto zuzywal 25 litrow na godzine, to bys juz tak nie pisal. co prawda jak ciagnie 30 ton to zuzywa nie wiele wiecej paliwa :lol: .
jak napompowalem powietrza do 2 bar to od razu 15 sie pojawilo na wyswietlaczu ;) .
Do zobaczenie na innym forum dla profesjnonalnych rolnikow, portal spolecznosciowy to nie dla mnie!!!

#418 Share jaro

jaro

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 5087 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 16 marzec 2011 - 19:00

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Brzozak-w mojej okolicy 80 kuni to juz całkiem sporawy ciągnik główny-ale fakt-u mojego brata ciagniki po 150 koni są traktowane jako pomocnicze.
PS.Wy tam chyba na tych Żuławach troszkę przyleniwi jesteście...:D .

#419 Share jakubs

jakubs

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 16 marzec 2011 - 19:03

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Witam kolego Huberts napisałeś że układ paliwowy strasznie czuły na zanieczyszczenia
Mam Fendta 208 fa z silnikiem sisu ,czyli wiadomo comor realle i jestem ciekaw na jakim paliwie chodzą u was te Fendty no i JD ,a pytam bo mój znajomy w Fordzie tranzit wymnieniał silnik przyczyna [pęk tłok na sworzniu pozostale korbowody pouginane] mechanik który go robił powiedzial że te silniki potrzebują paliwa njwyższej jakości to jest Ultimate z BP czy nawet Dynamik Orlen.Moje pytanie co lać do zbiornika?

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Dzisiaj, 22:59
  •  

#420 Share Profil usunięty Profil usunięty

Profil usunięty
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 16 marzec 2011 - 20:19

Fendt naj naj naj, ale dlaczego? Nie chodzi tu o paliwo a to co wleci do niego wraz z nim. Czyli jakieś kawałki drobne piasku, jakies inne drobne rzeczy. Dno baku nie ma prawdopodobnie rury zasysajacej umieszczonej na wysokosci tylko paliwo jest ciagniete z samego dna baku.


Dodaj odpowiedź



  

Podobne tematy