Skocz do zawartości




Reklama



zetor 5011 włączanie pompy podnośnika


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
47 odpowiedzi na ten temat

#1 piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • 13185403
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 29 styczeń 2009 - 12:20

Witam serdecznie wszystkich forumowiczów ;).  Nie mogę załączyc samej pompy w zetorze 5011 na podnośnik jedynie co działa na tej dzwigni to walek zależny plus podnośnik. czy ktoś z was spotkal się z taka usterką i jak ją naprawic?

#2 zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 29 styczeń 2009 - 13:29

Którą dźwignią włączasz?

#3 piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • 13185403
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 29 styczeń 2009 - 13:35

Włączam lewą dzwignią koło wajchy zmiany biegów oczywiście ze sprzęgłem WOM

#4 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2009 - 13:57

Ja mam tak ;) Nie ruszam tego bo az tak bardzo nie przeszkadza a zetor nie chodzi w maszynach typu kosiarka. U mnie jest taka sytuacja ze WOM jest ostro wyjechany i myślę ze tam lezy wina.

#5 piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • 13185403
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:01

Mnie będzie potrzebne do rozsiewacza nawozów i opryskiwacza ;).

Nie cytujemy poprzedniego posta-MOD

#6 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:04

Jak weźmiesz wajche na sam dół to chodzi i WOM i TUZ?

#7 piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • 13185403
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:09

Właśnie tak jest a w pozostałych pozycjach nie ma reakcji. Może coś źle załączam bo ten ciągnik mam nie długo

#8 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:14

Zeby się dowiedziec trzeba by "rozebrać" i zobaczyc co się dzieje ewentualnie usunąć usterkę ale częsci do tego typu rzeczy nie są tanie-niestety.

#9 piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • 13185403
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:17

A wiesz co może byc przyczyną luźnej dźwigni zmiany biegów - "lata" jak w c 330 ;)

#10 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:22

Napisz dokładniej jak "lata".

#11 piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • 13185403
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:26

Normalnie dźwignia powinna się ustawic pomiędzy 2 i 3 pozycja  N i czy w lewo czy w prawo powinno się wyczuc delikatny opór a u mnie tego oporu nie ma.

#12 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:32

Myślę ze jest wyjechana koncowka (nie wiem jak to sie fachowo nazywa) co przesuwa listwy w skrzyni-zakleszcza się?

#13 piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • 13185403
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:40

Jeszcze nie zakleszczyla się bo cągnik nie dawno kupilem. A ta końcówka - jak czytałem w innych tematach kamień - ma wpływ równiezna zgrzytanie przy włączaniu 5? Czy to można naprawic bez wyciągania skrzyni biegów?

#14 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:45

To jest wada sychronizatora, spotkałem się z tym przypadkiem juz w paru zetorach w moim było tak samo, nowy synchronizator i "przesuwka" rozwiązało problem ;) Ale nie musisz wymieniać od razu, ja wymieniłem aż całkowicie pękł i nie dało się wcale włozyc piątki, mozesz tak jeszcze długo jeździc a moze ci w pierwszej pracy się posypać.

#15 piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • 13185403
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:53

Czyli by to naprawic to trzeba skrzynię wymontowac ;). wolał bym to naprawic.

#16 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4414 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:54

Dokładnie, zeby to zrobic to kabina do góry i ciągnik na 3 częsci ;) Ale radzę narazie nie naprawiać.

#17 piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • 13185403
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 29 styczeń 2009 - 14:58

;)

#18 mocne255

mocne255

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • 13351099
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Woj Kuj-Pom
  • Zainteresowania:Rolnictwo,mechanizacja wędkarstwo

Napisany 29 styczeń 2009 - 21:26

Ten latający lewarek od zmiany biegów można sprawdzić odkrecając podłoge, wtedy masz dojście do pokrywy skrzyni biegów.Jeszcze tam nie zaglądałem, może są jakieś sprężyny albo coś w tym rodzaju. Przy okazji odkręc pokrywe i zobacz co z tym womem może wodzik jest skrzywiony albo nity zerwane, spuść olej będzie lepiej widać
zetor5211 c 360 ZT303D

#19 Apista

Apista

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 400 postów
  • 13017336
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Głubczyn

Napisany 29 styczeń 2009 - 23:42

Przelotnie przeczytałem temat,

Tak więc, co do dźwigni zmiany biegów myślę że po prostu pękła spręzyna która jest zamocowana na osłonie łożyska mechanizmu zmiany biegów. Sam tam nie zaglądałem ale z katalogu części zamiennych wynika że wystarczy zdjąć dźwignię, małą podkładkę, gumową osłonę (miech) z opaską i dużą podkładkę zabezpieczającą sprężynę.

A co do tej "pompy"
są jak wiadomo 2 dźwignie, (casem można zapomnieć która do czego służy jak się jeździ innymi ciągnikami)
prawa dźwignia to reduktor a lewa przekaźnik. U mnie w zetorku mam 3 pozycje dźwigni przekaźnika, górna- wyłączone, środkowa- WOM i pompa, dolna- pompa
Przy włączaniu przekaźnika nawet przy zaciągniętym sprzęgle WOM usłyszy się z reguły zgrzyty (z górnej na środkową pozycję) a przy włączaniu samej pompy bez WOM nie jest potrzebne sprzęgło bo tylko odłancza WOM.
Tak jest u mnie, a u Ciebie powinno raczej być tak samo.
Na początek radził bym wymienić bolec w tej dźwigni bo często jest wyrobiony i ciężko wyczuć w jakiej pozycji jest dźwignia.

tommy66692 w tych typach zetora nie spotyka się synchronizatorów i wądpie żeby ktokolwiek by montował, w sumie zależy co nazywasz synchronizatorem

mocne255 wodzik jest tylko jeden (wodzik hydrauliki) i jest to po prostu listwa z ząbkami co  na końcu ma czop łączący widełki hydrauliki, jak może się skrzywić? a te nity to po prostu bolce.

Jest 5 widełek:
-reduktora
-1 bieg i wsteczny
-2 i 3 bieg
-4 i 5 bieg
-przekaźnik (hydraulika)
Widełki hydrauliki są połączone śrubą (zabezpieczoną podkładką) z wodzikiem hydrauliki

Często się zdarza że trzeba wymienić wszystkie widełki biegów wraz z kamieniem dźwigni gdyż są już zużyte pod łożyskiem mechanizmu zmiany biegów jak i pod bezpiecznikami.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#20 piotr5011

piotr5011

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 24 postów
  • 13185403
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 30 styczeń 2009 - 09:10

Znasz temat ;). Żeby wymienic tę sprężynę to nie trzeba zdejmowac górnego dekla skrzyni? A jak wymienic ten bolec od hydrauliki?





Zobacz także