Zaloguj się, aby obserwować  
mariodratewka

ursus 2812 ustawienie wysokości tłoku

Polecane posty

Witam! Chciałbym się zapytać, czy orientujecie się koledzy jak w ursusie 2812 powinien być ustawiony tłok względem bloku. To znaczy ma być równo z blokiem, czy wystawać ponad niego a jeśli ma wystawać to o ile dokładnie. Za wszelaką pomoc z góry Wam dziękuję. Pozdrawiam!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nie rozumiem pytania. Wedlug mojej wiedzy tłoka sie nie ustawia. Kupiłes tłoki i wala w glowice czy co?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

No właśnie w tym problem, że niektóre tłoki walą w głowice i moje pytanie ile należy je stoczyć, czy żeby się zrównały z tłokiem czy mają ileś setek wystawać poza blok.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinn401    0

Tłoki są pływajace i się ich ustawia względem bloku składasz silnik tłoki bez pierścieni potem miezysz czujnikiem zegarowym ile wystają ponad blok .

nie jestem pewny ile powinny byc zanizone względem bloku ale coś koło 0,05mm musisz sie dokładnie dowiedziec.

dajesz tłoki do tokarza i ci ich skruci.

tylko pomiętaj jak będzie skręcał w szczękach to niech ich okręci papierem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Plywajace? To gdzie sie je ustawia skoro sa plywajace?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GoRAL1    63

Nie rozumie tego tematu, po co poprawiać fabrykę, trzeba tylko tłoki kupić według katalogu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A moze kupiles tloki robione w jakiejs stodole i wysokosc sie nie zgadza z oryginalem?


sprzedam

Opryskiwacz Pilmet 

www.olx.pl/oferta/opryskiwacz-pilmet-2018-18-m-2000l-nie-hardi-rau-evrard-CID757-IDxqwma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Fabrycznie tłoki powinny być ustawione na -0,1mm (czyli zaniżone). Ja mam ustawione na zero ( czyli równo z blokiem), wtedy jest większy stopień sprężania. Kolego @marcinn401 pojęcie pływające tłoki oznacza luźne pasowanie sworznia w tłoku i w korbowodzie. Nie ma to żadnego związku z wystawaniem tłoka ponad płaszczyznę bloku. A swoją drogą slinik 152 AD3 UR nie ma pływających tłoków.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinn401    0

przez pływające rozumiałem ich skrócenie na odpowiednia wysokość

a fabrykę trzeba poprawiać bo rozwalisz silnik, tłoki będą walić w głowice

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty
A moze kupiles tloki robione w jakiejs stodole i wysokosc sie nie zgadza z oryginalem?

Bez przesady, tłoku żaden rzemieślnik nie wykona w garażu, pewnie tylko kilka fabryk w kraju ma odpowiednią linię produkcyjną i raczej trzymają się wymaganych wymiarów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
volf    3
przez pływające rozumiałem ich skrócenie na odpowiednia wysokość

a fabrykę trzeba poprawiać bo rozwalisz silnik, tłoki będą walić w głowice

Wymieniałem swego czasu tłoki w 3512 i nie dobierałem żadnej wysokości wystawania, tłoki były z WSK Gorzyce i wszystko działa bez problemów. Są silniki, gdzie należy zwracać na ten aspekt uwagę, ale na pewno nie stacza się tłoków tylko należy zastosować odpowiedniej grubości uszczelkę pod głowicą i problem rozwiązany...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie pisz na pewno jeżeli do końca nie wiesz. Uszczelki pod głowicę są jednej grubości i nie reguluje się nimi wystawania tłoka. Rzeczywiście tłoki WSK Gorzyce pasują bez potrzeby staczania, ale tłoki made in china sprzedawane w zestawach naprawczych z Grene mogą wystawać za mocno. Ja przy swoim 3P musiałem stoczyc tłoki ponieważ szlifowana była płaszczyzna bloku po tm jak wydmuchało uszczelkę pod głowicą. A tłoki mam WSK Gorzyce. Przy zastosowaniu grubszej uszczelki (nawet gdyby takie były) istnieje ryzyko przedmuchu do szpilki lub kanału wodnego. Dlatego nie stosuje się takiego rozwiązania.

 

 

@marcinn401 w takim razie źle się zrozumieliśmy, ale teraz jest wszystko jasne. Mam nadzieję, że nie masz mi za złe, że cię poprawiłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mirasek    13

Nie wiem czy do tego silnika jest możliwość dokupienia grubszej uszczelki i jakie da to efekty, ale do wielu silników są dostępne uszczelki nominalne i grubsze do zastosowania po planowaniu bloku czy głowicy. W ramach ciekawostki ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez yogi
      co sie moglo stac w mf255 ze po zagrzaniu cisnienie w silniku spada do zera?wal po szlifie panewki i ponpka oleju nowa! :huh:
    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez wojtekkmc
      Cześć, orientuje się ktoś w którym roku wszedł ten nowy silnik Ursus 4410, 50,5 kW (68,7 KM) do URSUSA 4514 ????? Kiedy zaczęli go montować ? Kupiłem ładowacz czołowy AGROMASZ MRĄGOWO Ł-104 zdjęty "podobno" z 4514 jednak nie pasuje mi adaptacja, jest o 3,5 cm za długa (NIE PASUJĄ ŚRUBY Z PRZODU JAK PRZYKRĘCĘ 4 POD KABINĄ..). Mam silnik 66 KM i szybką skrzynię, mierzyłem w wersji 60 KM i jest taki sam wymiar silnika itd, może ten nowszy silnik był dłuższy ?
    • Przez piotr26
      Od jakiegoś czasu zauważyłem że jak nacisnę ten zaworek co jest na butli z powietrzem to leci nim olej kiedyś tylko woda z powietrzem i mam pytanie czy miał ktoś podobny problem i jak można go szybko usunąć? odłączył bym wogule sprężarke ale słyszałem wypowiedzi że smrowania nie będzie w silniku i tak się boję dodam że mój ursus jest z 1994r
    • Przez UMP
      Dzień dobry mam problem z Ursusem 2812 mianowicie jak zimny to kopci na siwo oraz   gdy jest rozgrzany  i dłużej pochodzi na wolnych obrotach/ małym obciążeniu to po dodaniu gazu  kopci na siwo jak opętany  zasłona dymna, potem przestaje. Jak rozgrzany  i chodzi na większych obrotach lub w pi#$ do oporu to nic nie kopci. Moc ma . Oleju coś tam minimlanie ubywa.  Wtryskiwacze sprawdzone idealnie rozpylają, luzy zaworowe ustawione, nowa pompka zasilającą, filtr paliwa, wyczyszczony odstojnik. Co to może być ? 
      Na myśl przychodzą mi jeszcze uszczelniacze zaworowe, że puszczają olej do cylindra i przez to kopci , ale wtedy by kopcił cały czas?
      https://sklep.agromaj.com.pl/perkins-uszczelniacz-zaworu-ad3152-ad4203-p7519  
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj