Skocz do zawartości

Zdjęcie

Turbo w T25


98 odpowiedzi na ten temat

#41 Share bili

bili

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 68 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:woj.Pomorskie

Napisany 29 styczeń 2009 - 19:10

Turbo w T25 [quote name='odyniec' date='Jan 28 2009, 19:48 ' post='287732']
żeby zamiast 27 koni miał 35
nie kombinuj z turbiną tylko sie rozejrzyj za silnikiem od T30-80 i bedziesz miał 34 konie i silnik bez przeróbek jeżdze takim mocniejszym władkiem i powiem ci że różnica jest wyczuwalna między 27 a 34 koni

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo w T25 Dzisiaj, 19:55
  •  

#42 Share KrzychuM

KrzychuM

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 373 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Zainteresowania:!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Napisany 29 styczeń 2009 - 20:00

Turbo w T25 opłaca sie Wam takie cudowanie z takimi "potworami" ???????

#43 Share zorzyk2

zorzyk2

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 3403 postów
  • Płeć:Nie powiem
  • Lokalizacja:nima

Napisany 29 styczeń 2009 - 20:07

Turbo w T25 Jak ktoś ma takie życzenie, to niech założy sprężarkę Comprex z mazdy 626. Zabawy niedużo, nie trzeba odprężać silnika ale zabawa tanią nie będzie.

#44 Share konteno

konteno

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 222 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Tykocin (okolice)
  • Zainteresowania:różne

Napisany 18 grudzień 2012 - 22:16

Turbo w T25

Ciekawe kiedy powstanie temat : czy mozna zalozyc turbo do 330??

. Już jest taki temat więc wystarczy poszukać.

ale kombinujesz... a na co turbina w T-25.z Władka Johna Deera nie zrobisz.Tak jak to było w kabarecie powiedziane "choćbyście nie wiem jak się starali to nie zrobicie z tico ferrari".

ciekawe po co turbo do t25?? hm...wielka rosyjska potęga technologiczna

To może lepiej lepiej przełożyć silni z jakiegoś john deera taki z 150 - 160 km. to pójdzie do władka zapiąć agregat z 5 metrów spokojnie:D

Są to posty które nic nie wnoszą ale niestety ich autorzy nie potrafią racjonalnie wytłumaczyć kłopotliwości i pracochłonności takiej przeróbki . Massey ferguson doładowywuje swoje silniki od pojemności 1,5 litra ale są to zawsze silniki 3 garowe (MF 1500 series) bez turbo 32HP a z turbo 38HP ale to już inna bajka ale opłacalność takiej przeróbki należy kalkulować poprzez właściwości konstrukcyjne silnika . Tak na przykład silnik diesla jest czterosuwem czyli zapłon dla jednego cylindra występuje co 2 obroty wału czyli 720 stopni obrotu silnik od ciapka i władka ma 2 gary ale tłoki (przez konstrukcję wału korbowego ) nie poruszaja się w tą saną stronę (kiedy jeden przesuwa się do góry to drugi przesuwa się w dół) co skutkuje tym że zapłon w tym silniku pojawia się co 180 i 540 stopni obrotu wału (stąd ta nierównomierność i pulsacje wydechu) w maluchu oba tłoki jadą w tym samym kierunku co powoduje że zapłon jest co 360 stopni obrotu (1-2: sprężanie-wydech>praca-ssanie>wydech-sprężanie>ssanie praca> i tak w kółko) więc silnik pracuje równiej ale jest najgorzej wyważony ze wszystkich a w silniku z trzema garami to zapłon jest równo co 240 stopni obrotu bo 720/3gary to jest 240 ale w silniku 4garowym jest to zazwyczaj 180 stopni bo 720/4 to 180 stopni a dla silnika 6 garowego to jest 120 stopni bo 720/6 czyli 180 stopni < to rozkmina dla rzędówek z których wynika że turbina płynniej i równiej pracowałaby w maluchu niż we władku i ciapku a z drugiej strony trzeba obliczyć wydatek objętościowy spalin w silniku jaki chcemy poturbować (Q=obroty przy mocy znamionowej*objętość skokowa*1/2) znajac wydatek musimu przyrównać to do silnika z którego bieżemy turbinę i znając obroty silnika z którego mamy turbinę do przeszczepu to możemy obliczyć pojemność silnika z którego powinna pochodzić turbina
Co do wytrzymałości to niekoniecznie trzeba wymieniać podzespoły silnika (nie wiadomo czy jest dostępność takich części) . Można wykonać dodatkową obróbkę cieplno-chemiczną elementów wirujący i ruchomych (tłoki , korbowody , wał korbowy , rozrząd ) zintensyfikować chłodzenie silnika odaz zastosować chłodzenie oleju , zwiększenie dawki paliwa również może pomóc po zalożeniu turbowania ale jeśli tego nie zrobimy to lepiej zostanie spalone paliwo które zostanie wtryśnięte bez podnoszenia dawki.

#45 Share Terror

Terror

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 64 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wodzisław Śląski

Napisany 21 grudzień 2012 - 17:33

Turbo w T25 Te posty miały w ironiczny sposób wytłumaczyc bezsensowność takiej przeróbki i ogólnie dyskusji na ten temat. Zwiększenie mocy wladimirca w żadnym stopniu nie wpłynie na zwiększenie jego siły uciągu. Może nie w żadnym bo minimalnie zwiększy jednak nie na tyle żeby można było agregować go z wiekszymi maszynami. Także obojętnie czy zamontowanie turbo czy przełożenie mocniejszego silnika jest bez sensu. Jedynie w transporcie po asfalcie może by to coś dało ale napewno nie pokryje zwiększonych kosztów eksploatacji. Swoją drogą temat stary jak świat niepotrzebnie odkopany.

#46 Share Kamilo123

Kamilo123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 16 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 21 grudzień 2012 - 19:54

Turbo w T25 Slyszałem o c-330 Turbo niedaleko mojej wsi, pracowali nią w lesie, nie wiem dokładnie jak wzrosła moc, podobno znacząco była większa, uciąg itp. ale po nie dłigim ekspoatowaniu silnik klękną heh
Po za tym jak kolega wyżej napisał to nie są silniki do tego przystosowane, a kultywator 3m to ciągnik 80Km 4x4 ma co robić, na klasie Iv, V zaznaczam w podkarpackiem w terenie górzystym..

#47 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 27 grudzień 2012 - 00:53

Turbo w T25 Coś znalazłem:

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#48 Share cornic

cornic

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 6 postów

Napisany 05 styczeń 2013 - 13:13

Turbo w T25 Co wy z tymi kultywatorami? Może ktoś potrzebuje więcej mocy żeby na wom podać lub jakiś silnik hydrauliczny zasilić równolegle z ciągiem. Jeżeli ktoś chce to niech próbuje.
Wypowiadać to się powinni tyko ci, którzy coś wnoszą do tematu a nie smarkacze i matoły, którym tatuś postawił nowy ciągnik w garażu i szpanują. Z taki podejściem to nie wyszli byśmy z epoki kamienia gładzonego.
Dzięki takim próbom ludzie się czegoś uczą i rozwijają. Po to jest forum żeby się dzielić spostrzeżeniami i wspólnymi siłami coś udoskonalić.


Ciągniki starszej generacji są zaprojektowane z dużym zapasem materiałowym dlatego takie konstrukcje są wstanie wytrzymać zwiększony stres.
Pozdrawiam wszystkie myślące głowy.

#49 Share wewer

wewer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2013 - 19:07

Turbo w T25 Pokopałem trochę z tranzlatorem po stronach rosyjskich i znalazłem sporo ciekawych informacji. Co do skrzyni biegów powinna wytrzymać. Znalazłem katalogi części od T30 i T45 i oprócz dołożonego przedniego napędu, zmiany hamulców na tarczowe, sprzęgło dwustopniowe, wszystkie pozostałe podzespoły są takie same. Sa te same przekładnie zębatki itp. Co do silników to w sumie też niewiele sie zmieniły, od tego co został zamontowany w T25A. Średnica tłoka i jego skok zostały beż zmian, wszystkie nadal chłodzone powietrzem nawet ten 75KM i fabrycznie zamontowanym TURBO. Jedyne co się zmienia to ilość cylindrów, moment obrotowy, i jednostkowe zużycie paliwa, i dorzucona turbinka w niektórych modelach.

A oto kilka danych o tych silnikach, więc zainteresowani sobie porównajcie:

D120 montowany w ciągnikach T25 (2 cylindrowy)
-moc 30KM
-pojemność silnika 2,08l
-moment obrotowy 113,4Nm
-jednostkowe zużycie paliwa 180+5g/KMh

D130 (3 cylindrowy)
-moc 45KM
-pojemność silnika 3,12l
-moment obrotowy 177Nm
-jednostkowe zużycie paliwa 177+5g/KMh

D130Turbo (3 cylindrowy)
-moc 65KM
-pojemność silnika 3,12l
-moment obrotowy 217,6Nm
-jednostkowe zużycie paliwa 173+5g/KMh

D130Turbo c (Spełnia europejskie standardy w zakresie emisji szkodliwych substancji (rozporządzenie № 96-01 EKG ONZ). (3 cylindrowy)
-moc 45KM
-pojemność silnika 3,12l
-moment obrotowy 196Nm
-jednostkowe zużycie paliwa 173+5

D144 (4 cylindrowy)
-moc 60KM
-pojemność silnika 4,15l
-moment obrotowy 221,4Nm
-jednostkowe zużycie paliwa 178+5g/KMh

D145Turbo (4 cylindrowy)
-moc 75KM
-pojemność silnika 4,15l
-moment obrotowy 284Nm
-jednostkowe zużycie paliwa 176+6g/KMh

Uwaga wszystkie podane wartośći są maksymalne.

Te silniki były montowane nie tylko we vladimircach, ale także vtz, różnych agregatach, koparkach, samochodach, maszynach, i wiele innych ciagnikach. Nie jednokrotnie były podrabiane przez inne marki, dlatego tyle częsci do innych ciągników pasuje od T25.

Pewnie po tym poście nie jeden zacznie szukać tych silników i zamontuje jakieś turbo. Życze uanych przeróbek.

#50 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 12 luty 2013 - 19:51

Turbo w T25 Takie dane mozna wyczytac na wmtz.ru. To jest internetowy sklep z czesciami, tylko pewnie wysylka do Polski by byla zbyt droga.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo w T25 Dzisiaj, 19:55
  •  

#51 Share wewer

wewer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2013 - 20:24

Turbo w T25 Masz racje, ale przecież napisałem że szukałem trochę głębiej i znalazłem książki katalogowe z częściami, porównywałem np. zdjecia elementów skrzyni biegów, silnika w sklepach internetowych od T25, 30, 45. Dziwnym trafem do każdego modelu dana zębatka była taka sama. Szukałem też w wielu innych zródłach. Kiedyś na kolei widziałem silnik T45, napędzał chyba jakąś prądnice agregat ekipy remontowej. Więc nie myśl, że znalazłem pierwszy sklep internetowy skopiowałem dane, które oni tam podaja i chce zaświecic. Też dostałem w spadku T25 i chce go trochę ulepszyc na swoje potrzeby. Nie czekam jak ten sęp, aż mi ktoś wszystko poda na tacy, tylko szukam, analizuje i działam. A nad turbem tez się zastanawiam. Może na poczatek dla własnego doświadczenia dołoże mu jakąś dmuchawe powietrza na zasysie powietrza do silnika. Zobacze jak bedzie sie zachowywał silnik, jak sie będzie grzał, jakie będzie spalanie, ale to na wiosne. Narazie sucha teoria i doświadczenie, a przyjdzie i czas na praktyke.

#52 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2013 - 20:34

Turbo w T25 http://translate.goo...ved=0CFQQ7gEwBQ

#53 Share wewer

wewer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2013 - 20:42

Turbo w T25 a co do wysyłki czesci to sie jeszcze zorientuje a jak bede u mnie w sklepie rolniczym to zapytam czy nie mogli by np zamówic jakichs czesci do T30 bo do T25 i innych ciagników praktycznie wszystko maja albo dzwonia i kurier dowozi do 24h. Ewentualnie pogadac z tirowcami co jeżdzą na wschód, moze by gdzie przywiezli po drodze za niewielką opłata np. cały silnik czy orginalne turbo do władka. Kto pyta nie bładzi.

#54 Share GoRAL1

GoRAL1

    mlody rolnik

  • Members
  • PipPipPip
  • 2478 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 12 luty 2013 - 20:44

Turbo w T25 Jak by tu kupić silnik D 130

#55 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 13 luty 2013 - 12:57

Turbo w T25 wewer nie obraź się, ale ja dobrze zrozumiałem, że szukałeś bardzo dokładnie, w tym sklepie wiele nie wyczyta. Pewnie biegałeś też po różnych forach.
Trochę źle się wyraziłem w tamtym poście.
Ja też trochę szukam info, ale że są spore rozbieżności między tłumaczeniem translatora, a językiem potocznym, ciężko znaleźć co trzeba.

Ja strawiam większość tekstu rosyjskiego, a tylko niektóre słowa sobie tłumaczę, bo czasami jak się przetłumaczy całą stronę, to nie idzie nawet przeczytać...

wewer daj linki do tych źródeł w temacie: wszelkie książki o...... Nie będzie chyba szkodziło, że nie tylko o T25

Edytowany przez zbyszekbrzuze, 13 luty 2013 - 13:13.

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#56 Share wewer

wewer

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 54 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 luty 2013 - 17:46

Turbo w T25 W wolnej chwili postaram się założyć temat o innych poprzednikach i następcach T25. Tylko muszę trochę inaczej zredagować co niektóre wiadomości i tłumaczenia, bo faktycznie słowniki tranzlatory itp. tłumaczą w cały swiat i potrafia wywieżć w pole jak i te nasze kochane nawigacje. Mam nadzieje że inni tez dorzucą co bedą mieli, a nie tylko zbedne, i wkółko powtarzające się pytania, ponieważ chcą mieć wszystko podane na tacy i nie chce się im przeczytać kilku postów. Ja nie tylko szukam w necie ale także po sklepach, pracownikach starych warsztatów, mechanikach itp. Czasem dwa słowa od takiego człowieka więcej pomoga niż tydzień na necie.

#57 Share zbyszekbrzuze

zbyszekbrzuze

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 1379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brzuze/Rypin
  • Zainteresowania:radzieckie ciągniki, mechanika, elektryka

Napisany 13 luty 2013 - 18:41

Turbo w T25 Mogę trochę pomóc, ale u mnie kiepsko z czasem, bo kapitalkę teraz robię

KPK Kumurun Team
Olej Turdus SHPD do silnika, Lux 10 do hydrauliki
Naprawiam ciągniki, remontuję silniki, kontakt na PW

Ważne sprawy GG: 33264431 t:724772311


#58 Share Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 353 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie pow. kolneński

Napisany 01 lipiec 2013 - 11:15

Turbo w T25 Panowie, jak tuningować to po całości jak ten kolo

Jeżeli czegoś nie da się zrobić, to wtedy przychodzi ktoś, kto nie wie, że się nie da i on to właśnie robi.   A. Einstein


#59 Share pawel807

pawel807

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 266 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Rycki

Napisany 13 wrzesień 2013 - 21:59

Turbo w T25 Tematy połączone
/Władimirec turbo do silnika/



Witam .

Nasi wschodni sąsiedzi wymyślili taka modernizacje filtra powietrza. Jak myślicie daje coś to ? Proszę o pisanie waszych zdań, i czy znajdzie się śmiałek żeby spróbować. Jak widać na obrazkach filtr też jest, czyli czyściutkie powietrze dostaje silnik.

1) https://lh3.googleus...00/dsc08449.jpg
2) https://lh6.googleus...00/dsc08456.jpg
3) https://lh4.googleus...00/dsc08448.jpg
4) https://lh3.googleus...00/dsc08447.jpg
5)https://lh6.googleus...00/dsc08450.jpg

Edytowany przez KRISTOFORn, 13 wrzesień 2013 - 22:13.


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Turbo w T25 Dzisiaj, 19:55
  •  

#60 Share Andrepl605

Andrepl605

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 5 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 13 wrzesień 2013 - 22:07

Turbo w T25 Cóż to za turbo doładowanie z wiatraka chłodzenia Dodany obrazek :D

Podobne tematy wladimirec turbo silnika