wojtek123

Kontrolka od C-360

Polecane posty

seweryn20    825

Na kabelku plus. Minus jest na obudowie silnika, czujnika. Gdyby na kablu był minus to po zwarciu czujnika z masą, minusem na silniku nie zapaliła by się kontrolka. Minus i minus nie zapali żarówki.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mzetor7011    3

Plus jest na kontrolce cały czas a minus idzie przez czujnik. na kabelku nie ma nic chyba Że plus po przejściu przez żarówkę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
izydor6280    1142
Napisano (edytowany)

no tak masz racje seweryn, moj blad <_<

skoro idzie do zarowki to i dalej, no chyba ze spalona

Edytowano przez izydor6280

Polska B

Kupię zwrotnicę lewą oś okrągłą c330/360

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Jak na kabelku nie ma nic? Na kabelku jest +. Czujnik jest miejscem zamknięcia obwodu. Z jednej strony leci plus od stacyjki przez kontrolkę do czujnika. Po zgaszeiu silnika jest zamykany obwód przez czujnik afektem tego jest zapalenie się żarówki kontrolki. Gdyby na kablu czujnika było NIC nia zapaliła by się kontrolka.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mzetor7011    3
Napisano (edytowany)

Czujnik to coś w rodzaju wyłącznika jak nie ma ciśnienia zamyka obwód i przez czujnik minus z masy idzie do żarówki. :mellow: przy zgaszonym silniku jest minus :unsure: po zdjęciu kabelka z czujnika jest tylko plus po przejściu przez żarówkę :huh: :plus ze stacyjki leci do żarówki i to jest jego cel nie czujnik . ZADANIEM CZUJNIKA JEST DOSTARCZYĆ ŻARÓWCE MINUS

Edytowano przez mzetor7011

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

No widzisz skoro wiesz to czemu napisałeś że nie ma nic? Ktoś kiedyś będzie szukał odpowiedzi i trafi na twój post twierdzący że na ty kablu nie ma nic. Powinieneś go poprawić.... edytować zgodnie z prawdą. Nawet gdy wyjmiesz kluczyk to na kablu jest wtedy minus aż do stacyjki.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mzetor7011    3

A ktoś kiedyś trafi na twój post i podłączy plus na ten kabelek to spali bezpiecznik ja napisałem zgodnie z prawdą. NIE MA TAM PLUSA

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Jak na kablu przy czujniku nie ma plusa? Nie ma tylko wtedy gdy wyjęt jest kluczyk. Jak włorzysz kluczyk na kablu przy czyjniku jest +. Przestudiuj schemat. Poza tym jak na kabel PRZY czujniku ma podłączyć plus skoro jest jeden kabel który odzie tylko do czujnika? I następa sprawa jak można spalić bezpiecznik podłączając pod plusa plus? Czy ty wiesz w ogóle co mówisz?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mzetor7011    3

ZNAM SCHEMAT NA PAMIĘĆ . plus jest na żarówce . to tak jakbyś powiedział że np na kablu zasilającym światła w miejscu wpięcia do stacyjki jest minus.... bo jest po przejściu przez żarówkę. TYLKO NIE O TO CHODZI TAM NIE MA ANI PLUSA ANI MINUSA TYLKO JAKIEŚ SZCZĄTKOWE NAPIĘCIE I OBA TE KABLE CZEKAJĄ NA ZAMKNIĘCIE OBWODU

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Jak szczątkowe? Włączasz kluczyk, plus z aku leci przez stacyjkę, żarówkę do kabla przy czyjnika. To nie jest szczątkowe napięcie skoro wpinając kontrolkę w miejsce czyjnika oleju zapali się. Zgadza się? tam jest najnormalniej w świecie 12V i tyle. Żadne szczątkowe. Stwierdziłeś że + jest na żarówce. A kabel od niej jeden leci w stronę stacyjki drugi czujnika. Więc co jest na kablu kontrolki?

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Z jednej strony minus z drugiej plus bo stacyjka włączając światła zamyka obwód. Proste.Od aku do stacyjki jest plus. Od lampy do stacyjki minus do momentu włączenia świateł, zamknięcia obwodu.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mzetor7011    3

A póżniej się zmienia na plus? :unsure: i tak raz to a raz tamto?? :wacko: BEZ URAZY ALE BZDURY GADASZ :o . Chociaż zazwyczaj piszesz z sensem ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Jak się zmienia? No musi skoro zamykasz obwód między plusem a odbiornikiem. Gdyby odbiornikiem był włącznik świeteł nic by się nie zmieniło ale że jest żarówka na odcinku od lampy do włącznika prąd zaczyna płynąć w drugą stronę. proste bo znalazł się odbiornik. Weź miernik elektroniczny , odłącz kabel od czujnika oleju i podłącz go. Plus miernika do kagla a minus do bloku silnika. Przy nie włączonych światłach na kablu lecącym od lampy do stacyjki jest minys. też możesz to sprawdzić miernikiem.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

A póżniej się zmienia na plus? :unsure: i tak raz to a raz tamto?? :wacko: BEZ URAZY ALE BZDURY GADASZ :o . Chociaż zazwyczaj piszesz z sensem ;)

 

Po pierwsze: 10% za pisanie z CapsLockiem, po drugie Ty piszesz bzdury. Kolega @seweryn w poście nr 38 wyjaśnił wszystko. Nie masz pojęcia o elektrotechnice a się wypowiadasz. Dalszą dyskusję uznaję za bezcelową. Każdy następny post poleci w kosmos, a autor zostanie nagrodzony %%. Od siebie dodam jeszcze, że nie ma tam żadnego napięcia szczątkowego. Jest napięcie 12V przy pomiarze woltomierzem o dużej rezystancji wewnętrznej. Gdy pomiar będzie prowadzony miernikiem o małej rezystancji wystąpi spadek napięcia na żarówce, dlatego taki miernik pokaże mniejsze napięcie. Kłania się prawo pana Ohma i pana Kirchoffa. Proponuję najpierw zapoznać się z tym co ci panowie wymyślili, i dopiero później zabierać głos.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mzetor7011    3

Prąd nie zaczyna płynąć w drugą stronę , on w ogóle zaczyna płynąć jak zamkniesz obwód. Skoro twierdzisz że na tym nieszczęsnym kabelku od czujnika jest normalny plus , pełne 12 voltów to podłącz do tego kabelka jakiś duży odbiornik np świeca żarowa co się stanie? ZarOwka w kontrolce siE przepali dlaczego?

 

 

Nic się nie przepali bo nie ma takiej możliwości. Po prostu popłynie prąd o wartości ustalonej przez żarówkę kontrolki. Oczywiście daję należne 10%.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Elektrotechik dzięki. Zaczynało mi brakować cierpliwości.

 

Mzetor7011 tylko tu masz rację. Puki nie zamkniesz obwodu prąd nie płynie.

Kto sprawdza napięcie świecą żarową? Podłączając miernik pokarze 12V i nic się nie zapali. Zgadza się? A żarówka się nie spali. Ona po prostu zacznie świecić. Nie wiesz o czym mówisz.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mzetor7011    3
Napisano (edytowany)

To wasze forum jest po......e tylko wybrani mogą się wypowiadać.

 

 

Może wypowiadać się każdy, kto ma chociażby podstawową wiedzę na dany temat. Ty takiej elementarnej wiedzy nie posiadasz.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Za sprawą co poniektórych piszących na temat o którym pojęcia nie mają.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mzetor7011    3

pojęcie to akurat mam i oprócz tego tekstu ze świecą żarową wszystko jest prawdą co nie zmienia faktu że i

@seweryn pisał niegłupio. A po****** jest za sprawą takich moderatorów jak ELEKTROTECHNIK którym się wydaje że jak poda nazwy kilku praw o których nie wie za wiele oprócz tego że są to już muszą mieć rację. :P a pan moderator powinien być bezstronny a tu %% za parę dużych liter????? za całą wypowiedz dużymi literami to ok ale tak to jesteś żałosny :lol: i nie podniecaj się tak bo ci serducho nie wytrzyma :D

 

 

Z tego co napisałeś nic nie jest prawdą. Kolejne 10% za używanie wulgarnych słów w tym i poprzednim poście. To po pierwsze. A po drugie, to mi się nic nie wydaje. Od 15 lat pracuję w elektronice i przytoczone przeze mnie prawa znam, bo to są absolutne podstawy, żeby cokolwiek w tej dziedzinie zrozumieć. Dopóki tego nie opanujesz, w takich tematach się nie wypowiadaj. Co do pisania dużymi literami, to regulamin tego zabrania. Właśnie zarobiłeś na 24 godziny odpoczynku od forum. Będziesz miał czas na przemyślenie swojego zachowania. No i nawet nie potrafisz czytać dokładnie. Mój nick to Elektrotechnik. Koniec tematu. Za następne posty zacznę rozdawać bany.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825
Napisano (edytowany)

Nie ma się co denerwować. Pewnie nie raz będziemy jeszcze dyskutować, Studiując naszą rozmowę możliwe że nie zrozumieliśmy się dokładnie. Plus na kablu jest gdy wypniemy go z czujnika lub gdy jest wpięty ale czyjnik ma nie zwarte styki.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gesior30    0

Witam,to wreszcie jakie jest napięcie na kablu od czujnika?mi się wydaje ze minus.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SipmaZ224    81

Nie ma się co denerwować. Pewnie nie raz będziemy jeszcze dyskutować, Studiując naszą rozmowę możliwe że nie zrozumieliśmy się dokładnie. Plus na kablu jest gdy wypniemy go z czujnika lub gdy jest wpięty ale czyjnik ma nie zwarte styki.

 

 

A jak jest zwarty i żarówka świeci to co jest pomiędzy czujnikiem i żarówka, a co pomiędzy żarówka i stacyjką?

Niby takie proste, a wprowadziło tyle zamieszania :wacko:

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
    • Przez dobcio0821
      Napisano Listopad 26, 2020 Witam.
      Przeglądam różne posty ale niemoge znaleźć rozwiązania. Wczoraj chciałem zmienić pradnice na alternator AGH. Instalacje mam nową (pod alternator). Wszystko podłączyłem według schematu. Akumulatory zamienione i jest minus na masę. 
      Kabel czerwony podłączyłem tam gdzie przewód plusowy na rozruszniku i do 30 na stacyjce, a kabelek szary od kontrolki do konektora w alternatorze. 
      Problem zaczyna się jak chce podłączyć kabel plusowy między rozrusznikiem a alternatorem, porostu iskrzy.  Kolega sąsiad podjechał swoim traktorem też z zamontowanym alternatorem aż jest zdziwiony czemu iskrzy. Na krótko kablami spróbowaliśmy podpiąć masę do masy traktorów i od jego rozrusznika do alternatora i też iskrzy. Czy to może być wina alternatora? Dawać go na reklamację czy może jednak coś jest źle podłączone? Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj