wojtek123

Kontrolka od C-360

Polecane posty

wojtek123    0

Witam

 

Mam problem z kontrolką od smarowania silnika. Po jakimś czasie pracy zaczyna kontrolka świecić na wolnych obrotach a po dłuższym czasie nawet przy 2000 obrotach nie chce zgasnąć. Ostatnio jechałem tak ok godz po aswalcie to się zaczeła świecić.

 

Olej i filtr są często wymienianie a ostatnio bardzo dobrym olejem zalany. Chyba 2 lata temu był kapitalny remont silnika, pompa nowa. Czyjnik ciśnienia kilka razy był wymieniany na nowo.

 

Słyszałem że w niektórych 360 tak jest ale nie wiem dokładnie.

 

Może ktoś ma podobny problem i jak sobie z tym radzicie???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

zamontuj sobie zegar i bedzie wszystko jasne u mnie było to samo zamontowałem zegar i mam z głowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek123    0
zamontuj sobie zegar i bedzie wszystko jasne u mnie było to samo zamontowałem zegar i mam z głowy

 

o zegarze już myślałem tylko trzeba kupić bo nie posiadam.

 

A jak zamontowałeś zegaz to jest różnica przy zimnym silniku a rozgrzanym??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
arassso    3

ja ci teraz to nie powiem bo nie pamietam 360 nie sprawna od żniw i czeka na remont i jakos się zebrać nie możemy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

MY tez chyba ze 3 czujniki wymienialissmy. W koncu udalo mi sie kupic sprawny. Ale i tak po tych przygodach mamy podlaczony zegar przyz trojnik. Na zimnym przy obrotach ok 600/min wskaznik pokazuje ok 2,1 bar. NA cieplym przytych samych obrotach jest ok 1,3 bar. Po dodaniu gazu ok 100- 1200 wskaznik wychyla sie do 3 bar niezaleznie od stopnia nagrzania silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek123    0

a ten trujnik masz bezpoślernio w blok silnika wkręcony?? Też o tym myślałem żeby podłączyć zegar i kontrolkę.

 

A może ktoś się orientuję ile taki zegar może kosztować, na allegro widziałem za 80zł razem z przewodem???

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Davidastra    0

karola44 cieniutkie to Twoje ciśnienie

coś mi się zdaje że czeka remoncik


Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

DAWID Moze i cieniutkie , ale nic sie z silnikiem nie dzieje, oleju nie bierze, moc ok a i nie pracuje duzo to nic nie kombinujemy. Wychodzimy z zalozenia nie ruszac dzialajacego systemu ;) .

 

Wojtek tak trojnik wkrecony w blok zamiast czujnika cisnienia.

http://files.myopera.com/karola44-81/album...G2UGHQ4OI9A.jpg

Rurka to zwykla rurka hamulcowa o ile dobrze pamietam zarobiona na zlaczkach od pneumatyki jak do tekelana.

 

Zegar stary uzywany wyjety z czechoslowackiego Liaza

http://files.myopera.com/karola44-81/album...GSTJ7XF6XEY.jpg

Po prawej stronie pod kierownica. Niestety nie jestem 100% pewien co do jego poprawnych wskazan. Ale porownujac np ze wskazaniami z Mercedesa 124 2,5D to tam sa bardzo podobne. A jakie powinny byc fabryczne wskazania w silniku C-360 nie mam pojecia. Wiem, ze jak zmienialismy podstawe filtra oleju to na pierwszy raz nie zalozylismy zaworu przy pompie olejowej, ktory byl w komplecie z podstawa filtra. Po odpaleniu bez zaworu na wolnych obrotach wywalilo uszczelke pod filtrem oleju. Cholera 1 godzine sie wtedy szorowalem zeby zmyc caly olej z siebie ;) .

 

Teraz zauwazylem na zdjeciu ze wskaznik jest wyskalowany w kPa x 100 . Zimny silnik ma troszke wiecej jak 2 na wolnych obrotach, rozgrzany wiecej jak 1. NA wyzszych obrotach wskazowka jest ciagle na 3. Czy to dobrze nie wiem. Jak juz pisalem nie ruszamy tego, bo silnik choidzi jak zyleta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek123    0

DZięki za zdjęcia. Muszę poszukać gdzieś wskaźmnik ciśnienia oleju bo za bardzo to mi się nie opłaca inwestować w nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ursus1395    3

no mi sie tak działo w kombajnie po godzinie roboty się swiciła kontrolka ale sprubuj jak masz drugi wsakznik załorzyć i czy tak samo bedzie ci cię działo zamiast tamtego zamien ipojerdzisz zobaczysz!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

Popytaj znajomych, sasiadow. U mnie przed zalozeniem takiego gotowego zegara to od sasiadaa pozyczylismy taki na dorazne sprawdzenie cisnienia. Chodzilo glownie o sprawdzenie czy wina rzeczywiscie lezy po stronie czujnika cisnienia oleju. Jak sie okazalo , ze zegar wkecony zamiast czujnika pokazuje ze jest dobrze to dopiero wtedy zrobilismy przerobke.

 

Tutaj masz fajna aukcje z elektrycznym czujnikiem. Ale pewnie gwint by niepasowal:

czujnik1.png

 

czujcis.JPG

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    1

A i najwazniejsze. Czujnik , co za tym idzie w bloku gwint ma wymiar M10x1. Moze ci sie przydac ta informacja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AF7018    0

Ja też tak miałem przy swojej sześćdziesiątce z ciśnieniem oleju, jak silnik był zimny to kontrolka gasła przy 800 obrotach a jak się zagrzał to dopiero przy 1300 obrotach. Myślałem, że coś z pompą olejową albo wał do remontu. Zdjąłem miskę olejową i okazało się, że zaciął się zawór przelewowy przy pompie olejowej (był cały czas otwarty).

 

Kupiłem nowy zawór przelewowy i teraz ciśnienie jest OK. Przy okazji sprawdziłem stan panewek na wale ;)

Najlepiej sprawdzić ciśnienie manometrem albo pożyczyć od sąsiada sprawdzony czujnik zaniku ciśnienia, można też podłączyć czujnik zaniku ciśnienia pod wąż od pompownia kół - jeśli kontrolka zgaśnie to raczej czujnik jest sprawny.

 

A jeśli potwierdzi się najgorsze (brak ciśnienia oleju) to radziłbym szybko to naprawić bo może się silnik zatrzeć albo korbowód wyjdzie bokiem i wtedy grubsza robota.

 

PS. w instrukcji napraw podają ciśnienie

przy obrotach minimalnych silnika - min 0,15 MPa

a przy obrotach 2200 - 0,4 do 0,55 MPa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jakub16    122

nie wiem czy u mnie przy c-328 tak nie jest coś z tym zaworem bo tez traci ciśnienie a panewki i pompa nowa


Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

przepraszam, że odświeżam, ale nie chce zakładać nowego tematu- mam problem z ciśnieniem otóż na gorącym silniku po zgaszeniu kontrolka zapalała się dopiero po 0,5-1 min!

Więc założyłem zegar pokazuje na zimnym 4-4,5 kPa x100-potem jak sie troche nagrzeje to rośnie do 5-5,5, nie wiem jak będzie przy rozgrzanym, bo chodził tylko pól godziny(niestety brak termostatu)

Proszę o pomoc -co jest nie tak?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mareczek78    2

antonio86

ciśnienia masz w porządku, a to że komtrolka po zgaszeniu zaraz się nie zapala to dobrze.

Znaczy ze masz szczelny układ i nie gubi ciśnienia.

Moja 60-tka zapala kontrolkę 2-3 sek po zgaszeniu natomiast 30-tka po remoncie silnika (szlif wału) zapala kontrolkę po 15 sek jak olej ciepły natomiast jak zimny to z 30 sek.

Możesz kupić nowy czujnik, bo też może być, że masz słabiutką sprężynkę w czujniku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Dzieki wielkie w tym tygodniu zaczynam remont( wymiana tuleji, regeneracja głowic i pompy wtryskowej)wiec wymiana wału(silnik był kupiony 13 lat temu po regeneracji więc na pewno jest po 3 szlifie :P )i pompy wtryskowej to by mnie już dobiło finansowo-dzięki wielkie

 

Aha jeszcze jedno, czy ciśnienie może być za duże i czy można je jakoś zmniejszyć?-nie wiem jakie będzie jak się dobrze rozgrzeje na 2800 dochodzi do 0,6 MPa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

a może trochę wychodzisz przed szereg z tym remontem bo ciśnienie oleju masz w porządku, i w cale bym się nie zdziwił że na reszcie też można jeździć. Czemu robisz remont góry.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

Kopci na niebiesko,bierze duzo oleju,jest słaby,wywala olej z kolektora wydechowego-to chyba wystarczający powód :P

Prawdopodobnie pękły pierścienie lub tulej na czwartym garze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość mirek37   
Gość mirek37

po zadawanych pytaniach odniosłem takie wrażenie.raczej poszły pierścienie przy pękniętej tulei coś by się działo z płynem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
antonio86    39

ciągnik rozebrany!!

wał, panewki ,pompa oleju są w super stanie !

natomiast reszta do roboty :P

zestawy naprawcze ok 1300zł

,regeneracja głowic,korbowodów wtryski do sprawdzena pompa paliwowa do regeneracji

Ile u was kosztuje regeneracja głowicy,bo jutro wioze??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
gesior30    0

Witam,czy na kabelku od czujnika ciśnienia oleju, powinien byc plus czy minus?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Kam78245
      Witam serdecznie 
      Próbowałem samemu rozwiązać problem lecz niestety, ale wiem że na Was można liczyc:) !
      Otóż, podczas próby rozruchu mojej 60tki rozrusznik na początku krecił jak zwykle lecz dosłownie po sekundzie zaczał wolniutko mielic i zgasł, zauważyłem jednocześnie błysk w skrzynce bezpieczników. Potem juz brak reakcji na przycisk start. Akumulatory są dobre, wszystkie światła i to co na prąd w maszynie działa...oprócz rozrusznika. Nie wiem jak prądnica bo jeszcze taka w nim jest ze względu na to że używam 60tki dwa razy na kwartał. Sprawdzałem klemy, mase 
      Proszę o pomoc 
      Pozdrawiam Kamil 
    • Przez Mateusz100
      Witam ostatnio widziałem na internecie jak ktoś zrobił niby profesjonalną instalacje do ursusa c 360, a mianowicie puścił kabel od rozrusznika do puszki hermetycznej takiej instalacyjnej  ktorą umieścił w ciagniku i do tej puskzi ten kabel i za pomocą złaczek wago połączył tam do tego bezpiecznik na kablu samochodowy dał i jakieś właczniki i podłaczył lampy tylnie i przednie oczywiście ledowe. Moje pytanie czy to ma sens i będzie działać? od rozrusznika dał dwużyłowy kabel 2x1,5mm   jest od odpowiedni? Z tego co widziałem to kabel prądowy bezpośrednio do kostki wago i od niej innymi kablami do przełaćznikow dawał. Nie wiodziałęm żadnego rozłączania tego prądu ale niby mu to działa. Co wy na to jest to bezpieczne i dobre? Chciałbym to zrobić i zamontować lampy dwie ledowe ktore maja 29w jedna czyli razem niecałę 60w pobierają wytrzyma coś takiego? Oczywiście muszę wymienić prądnice na alternator bo inaczej to ciagnika nawet nie odpale haha o tym wiem.
    • Przez Bolo3
      Witam,mam problem z prędkościomierzem w claas arion 450 2021.Wszyqtjo działało dobrze aż tu nagle licznik przestał pokazywać prawidlową prędkość. Teraz jadąc 40km/h licznik pokazuje 4,6km/h. Pomoże ktoś co mogło się stać?
    • Przez Rafał2222
      Witam. Co raz bardziej rozrusznik w moim zetorze 5011 zaczyna wariować, tzn że chcę go zapalić wciskam start, ledwo kręci i puszczam start i naciskam  ponownie kręci dużo lepiej i pali. Czasami jest tak że jak w cisnę start to zaiskrzy aż. I teraz tak aku nowy. I ta śruba od elektromagnesu co idzie do rozrusznika nie ta od akumulatora tylko ta dolna jest skorodowana, to może robić taki efekt jak opisywałem? 
    • Przez dobcio0821
      Napisano Listopad 26, 2020 Witam.
      Przeglądam różne posty ale niemoge znaleźć rozwiązania. Wczoraj chciałem zmienić pradnice na alternator AGH. Instalacje mam nową (pod alternator). Wszystko podłączyłem według schematu. Akumulatory zamienione i jest minus na masę. 
      Kabel czerwony podłączyłem tam gdzie przewód plusowy na rozruszniku i do 30 na stacyjce, a kabelek szary od kontrolki do konektora w alternatorze. 
      Problem zaczyna się jak chce podłączyć kabel plusowy między rozrusznikiem a alternatorem, porostu iskrzy.  Kolega sąsiad podjechał swoim traktorem też z zamontowanym alternatorem aż jest zdziwiony czemu iskrzy. Na krótko kablami spróbowaliśmy podpiąć masę do masy traktorów i od jego rozrusznika do alternatora i też iskrzy. Czy to może być wina alternatora? Dawać go na reklamację czy może jednak coś jest źle podłączone? Byłbym wdzięczny za jakieś sugestie. 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj