Skocz do zawartości

Zdjęcie

Kontrolka od C-360


73 odpowiedzi na ten temat

#1 Share wojtek123

wojtek123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 25 styczeń 2009 - 21:46

Kontrolka od C-360 Witam

Mam problem z kontrolką od smarowania silnika. Po jakimś czasie pracy zaczyna kontrolka świecić na wolnych obrotach a po dłuższym czasie nawet przy 2000 obrotach nie chce zgasnąć. Ostatnio jechałem tak ok godz po aswalcie to się zaczeła świecić.

Olej i filtr są często wymienianie a ostatnio bardzo dobrym olejem zalany. Chyba 2 lata temu był kapitalny remont silnika, pompa nowa. Czyjnik ciśnienia kilka razy był wymieniany na nowo.

Słyszałem że w niektórych 360 tak jest ale nie wiem dokładnie.

Może ktoś ma podobny problem i jak sobie z tym radzicie???

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka od C-360 Dzisiaj, 12:55
  •  

#2 Share arassso

arassso

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 613 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jacków k.Lublina

Napisany 25 styczeń 2009 - 21:57

Kontrolka od C-360 zamontuj sobie zegar i bedzie wszystko jasne u mnie było to samo zamontowałem zegar i mam z głowy

#3 Share 330CUrsus

330CUrsus

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 481 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Dąbrowy
  • Zainteresowania:Rolnictwo i motoryzacja.

Napisany 25 styczeń 2009 - 22:00

Kontrolka od C-360 Dokładnie załóż zegar i się okaże bo być może że wał jest zużyty.

#4 Share wojtek123

wojtek123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 25 styczeń 2009 - 22:06

Kontrolka od C-360

zamontuj sobie zegar i bedzie wszystko jasne u mnie było to samo zamontowałem zegar i mam z głowy


o zegarze już myślałem tylko trzeba kupić bo nie posiadam.

A jak zamontowałeś zegaz to jest różnica przy zimnym silniku a rozgrzanym??

#5 Share lukash0

lukash0

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 133 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Brenna woj śląskie

Napisany 25 styczeń 2009 - 22:48

Kontrolka od C-360 a jakie macie cis na zimnym silniku? i na ciepłym??

#6 Share arassso

arassso

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 613 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Jacków k.Lublina

Napisany 25 styczeń 2009 - 23:54

Kontrolka od C-360 ja ci teraz to nie powiem bo nie pamietam 360 nie sprawna od żniw i czeka na remont i jakos się zebrać nie możemy

#7 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 26 styczeń 2009 - 09:41

Kontrolka od C-360 MY tez chyba ze 3 czujniki wymienialissmy. W koncu udalo mi sie kupic sprawny. Ale i tak po tych przygodach mamy podlaczony zegar przyz trojnik. Na zimnym przy obrotach ok 600/min wskaznik pokazuje ok 2,1 bar. NA cieplym przytych samych obrotach jest ok 1,3 bar. Po dodaniu gazu ok 100- 1200 wskaznik wychyla sie do 3 bar niezaleznie od stopnia nagrzania silnika.

#8 Share wojtek123

wojtek123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 26 styczeń 2009 - 17:49

Kontrolka od C-360 a ten trujnik masz bezpoślernio w blok silnika wkręcony?? Też o tym myślałem żeby podłączyć zegar i kontrolkę.

A może ktoś się orientuję ile taki zegar może kosztować, na allegro widziałem za 80zł razem z przewodem???

#9 Share Davidastra

Davidastra

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 877 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podkarpackie

Napisany 26 styczeń 2009 - 19:27

Kontrolka od C-360 karola44 cieniutkie to Twoje ciśnienie
coś mi się zdaje że czeka remoncik

Ursus c 330 1982r.

Ursus c 360 3P 1987r.

Zetor 7211 1989r.

Bizon ZO56/6 1988r.


#10 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 27 styczeń 2009 - 09:16

Kontrolka od C-360 DAWID Moze i cieniutkie , ale nic sie z silnikiem nie dzieje, oleju nie bierze, moc ok a i nie pracuje duzo to nic nie kombinujemy. Wychodzimy z zalozenia nie ruszac dzialajacego systemu ;) .

Wojtek tak trojnik wkrecony w blok zamiast czujnika cisnienia.
http://files.myopera...G2UGHQ4OI9A.jpg
Rurka to zwykla rurka hamulcowa o ile dobrze pamietam zarobiona na zlaczkach od pneumatyki jak do tekelana.

Zegar stary uzywany wyjety z czechoslowackiego Liaza
http://files.myopera...GSTJ7XF6XEY.jpg
Po prawej stronie pod kierownica. Niestety nie jestem 100% pewien co do jego poprawnych wskazan. Ale porownujac np ze wskazaniami z Mercedesa 124 2,5D to tam sa bardzo podobne. A jakie powinny byc fabryczne wskazania w silniku C-360 nie mam pojecia. Wiem, ze jak zmienialismy podstawe filtra oleju to na pierwszy raz nie zalozylismy zaworu przy pompie olejowej, ktory byl w komplecie z podstawa filtra. Po odpaleniu bez zaworu na wolnych obrotach wywalilo uszczelke pod filtrem oleju. Cholera 1 godzine sie wtedy szorowalem zeby zmyc caly olej z siebie ;) .

Teraz zauwazylem na zdjeciu ze wskaznik jest wyskalowany w kPa x 100 . Zimny silnik ma troszke wiecej jak 2 na wolnych obrotach, rozgrzany wiecej jak 1. NA wyzszych obrotach wskazowka jest ciagle na 3. Czy to dobrze nie wiem. Jak juz pisalem nie ruszamy tego, bo silnik choidzi jak zyleta.

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka od C-360 Dzisiaj, 12:55
  •  

#11 Share wojtek123

wojtek123

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 44 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:lubelskie

Napisany 27 styczeń 2009 - 10:49

Kontrolka od C-360 DZięki za zdjęcia. Muszę poszukać gdzieś wskaźmnik ciśnienia oleju bo za bardzo to mi się nie opłaca inwestować w nowy.

#12 Share ursus1395

ursus1395

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 122 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Okolice Torunia .Lipno,Czernikowo
  • Zainteresowania:Rolnictwo. Muzyka

Napisany 09 luty 2009 - 20:17

Kontrolka od C-360 no mi sie tak działo w kombajnie po godzinie roboty się swiciła kontrolka ale sprubuj jak masz drugi wsakznik załorzyć i czy tak samo bedzie ci cię działo zamiast tamtego zamien ipojerdzisz zobaczysz!!

#13 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 10 luty 2009 - 08:43

Kontrolka od C-360 Popytaj znajomych, sasiadow. U mnie przed zalozeniem takiego gotowego zegara to od sasiadaa pozyczylismy taki na dorazne sprawdzenie cisnienia. Chodzilo glownie o sprawdzenie czy wina rzeczywiscie lezy po stronie czujnika cisnienia oleju. Jak sie okazalo , ze zegar wkecony zamiast czujnika pokazuje ze jest dobrze to dopiero wtedy zrobilismy przerobke.

Tutaj masz fajna aukcje z elektrycznym czujnikiem. Ale pewnie gwint by niepasowal:
Dodany obrazek

Dodany obrazek

#14 Share karola44

karola44

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 404 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:swietokrzyskie

Napisany 10 luty 2009 - 08:44

Kontrolka od C-360 A i najwazniejsze. Czujnik , co za tym idzie w bloku gwint ma wymiar M10x1. Moze ci sie przydac ta informacja.

#15 Share AF7018

AF7018

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 55 postów

Napisany 11 luty 2009 - 20:07

Kontrolka od C-360 Ja też tak miałem przy swojej sześćdziesiątce z ciśnieniem oleju, jak silnik był zimny to kontrolka gasła przy 800 obrotach a jak się zagrzał to dopiero przy 1300 obrotach. Myślałem, że coś z pompą olejową albo wał do remontu. Zdjąłem miskę olejową i okazało się, że zaciął się zawór przelewowy przy pompie olejowej (był cały czas otwarty).

Kupiłem nowy zawór przelewowy i teraz ciśnienie jest OK. Przy okazji sprawdziłem stan panewek na wale ;)
Najlepiej sprawdzić ciśnienie manometrem albo pożyczyć od sąsiada sprawdzony czujnik zaniku ciśnienia, można też podłączyć czujnik zaniku ciśnienia pod wąż od pompownia kół - jeśli kontrolka zgaśnie to raczej czujnik jest sprawny.

A jeśli potwierdzi się najgorsze (brak ciśnienia oleju) to radziłbym szybko to naprawić bo może się silnik zatrzeć albo korbowód wyjdzie bokiem i wtedy grubsza robota.

PS. w instrukcji napraw podają ciśnienie
przy obrotach minimalnych silnika - min 0,15 MPa
a przy obrotach 2200 - 0,4 do 0,55 MPa

#16 Share jakub16

jakub16

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 432 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:PKS
  • Zainteresowania:Nowoczesne ciągniki i maszyny rolnicze.

Napisany 11 luty 2009 - 21:54

Kontrolka od C-360 nie wiem czy u mnie przy c-328 tak nie jest coś z tym zaworem bo tez traci ciśnienie a panewki i pompa nowa
Już 5 lat na AF ;)
Pozdrawiam wszystkich

#17 Share antonio86

antonio86

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 598 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 22 luty 2010 - 13:02

Kontrolka od C-360 przepraszam, że odświeżam, ale nie chce zakładać nowego tematu- mam problem z ciśnieniem otóż na gorącym silniku po zgaszeniu kontrolka zapalała się dopiero po 0,5-1 min!
Więc założyłem zegar pokazuje na zimnym 4-4,5 kPa x100-potem jak sie troche nagrzeje to rośnie do 5-5,5, nie wiem jak będzie przy rozgrzanym, bo chodził tylko pól godziny(niestety brak termostatu)
Proszę o pomoc -co jest nie tak?

#18 Share Mareczek78

Mareczek78

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 163 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Kopydłowo - wielkopolska
  • Zainteresowania:jestem muzykiem, gram na gitarze basowej, gitarze elektrycznej, saksofonie

Napisany 22 luty 2010 - 14:20

Kontrolka od C-360 antonio86
ciśnienia masz w porządku, a to że komtrolka po zgaszeniu zaraz się nie zapala to dobrze.
Znaczy ze masz szczelny układ i nie gubi ciśnienia.
Moja 60-tka zapala kontrolkę 2-3 sek po zgaszeniu natomiast 30-tka po remoncie silnika (szlif wału) zapala kontrolkę po 15 sek jak olej ciepły natomiast jak zimny to z 30 sek.
Możesz kupić nowy czujnik, bo też może być, że masz słabiutką sprężynkę w czujniku.

#19 Share antonio86

antonio86

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 598 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:łódzkie

Napisany 22 luty 2010 - 14:55

Kontrolka od C-360 Dzieki wielkie w tym tygodniu zaczynam remont( wymiana tuleji, regeneracja głowic i pompy wtryskowej)wiec wymiana wału(silnik był kupiony 13 lat temu po regeneracji więc na pewno jest po 3 szlifie :P )i pompy wtryskowej to by mnie już dobiło finansowo-dzięki wielkie

Aha jeszcze jedno, czy ciśnienie może być za duże i czy można je jakoś zmniejszyć?-nie wiem jakie będzie jak się dobrze rozgrzeje na 2800 dochodzi do 0,6 MPa

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Kontrolka od C-360 Dzisiaj, 12:55
  •  

#20 Share mirek37

mirek37

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 329 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Mazowsze,gm.Mordy
  • Zainteresowania:tenis stołowy, dłubanina w garażu

Napisany 22 luty 2010 - 18:47

Kontrolka od C-360 a może trochę wychodzisz przed szereg z tym remontem bo ciśnienie oleju masz w porządku, i w cale bym się nie zdziwił że na reszcie też można jeździć. Czemu robisz remont góry.

Podobne tematy