Skocz do zawartości




Reklama



Naprawa skrzyni biegów w ZETORZE 7745


  • Nie możesz odpowiadać w tym temacie
10 odpowiedzi na ten temat

#1 Uczony

Uczony

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 25 styczeń 2009 - 19:27

Mam problem popsuła mi się skrzynia biegów. Dźwignia posuwa się po wszystkich biegach a żaden nie działa. Słychać chrobotanie. Co to może być?
Proszę o odpowiedź.

#2 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4406 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 25 styczeń 2009 - 19:32

Radził bym zdjąć dekiel i będziesz juz co nieco wiedział :(
Ale wrzucisz bieg i co? Nie rusza z miejsca by coś "chrobocze"?

#3 paktofonikas1987

paktofonikas1987

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2431 postów
  • 7964877
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlasie

Napisany 25 styczeń 2009 - 19:40

Sproboj przestawic reduktor biegów pełzających  w inna pozycje. Obstawiam ze to jego wina jak zaden bieg nie dziala.
Sprzedam:
Pilmet 612, Pilmet 2018
rozsiewacz Sulky 1504,

agregat bierny 4m Kverneland+Nordsten ( Ew. zamiana na 3m) zdjęcia w galerii

#4 farmer7745

farmer7745

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 379 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:opolskie

Napisany 25 styczeń 2009 - 20:18

Sprawdź jeszcze kołek na dzwigni reduktora (pod tą gumową charmonijką) mi kiedyś się wysunoł i dźwignia była ok a wodzik sie nie przesunął.Ale jak słychać "chrobotanie" i wajcha chodzi po wszystkich biegach to może kamień na końcu dźwigni zmiany biegów się rozsypał albo wyleciał.
ZABRANIAM BEZ MOJEJ ZGODY KOPIOWANIA, POWIELANIA I WYKORZYSTYWANIA ZDJĘĆ Z MOJEJ GALERI.

#5 ABC

ABC

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 19 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Powiat Radom . Gmina Wierzbica

Napisany 06 luty 2009 - 14:22

U mnie to na wstecznym chrubotał i trzeba było go rozpoławiać i cały korpus od skrzyni wyjmować bo tam mocowanie na jeden wałek się urwało .2 tygodnie było roboty bez tura lipa

#6 rino

rino

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 770 postów
  • 5460848
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:kujawsko-pomorskie
  • Zainteresowania:Motoryzacja, Maszyny rolnicze

Napisany 06 luty 2009 - 14:44

To co wy dwa tygodnie przy tam zetorze robiliście, rozebrać zetora to jeden dzien i 2 dzien złozyć, no max 3 dni, chyba ze częsci nie mieliście. U mie kiedyś zetor przestał ciągnąć ale to tarcza sie obcieła na nitach.

#7 tommy66692

tommy66692

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 4406 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 06 luty 2009 - 14:50

Jeden dzien rozbierać, drugi dzien wymienic częsci w skrzyni, trzeci złozyc skrzynie a w czwartym wszystko do kupy w piatym dokręcać wszystko w szóstym jeździc.

#8 Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/ byłe Łomżyńskie

Napisany 15 maj 2011 - 08:47

Szanowni koledzy forumowicze, w naszym zetorku 7745 zniknęły półbiegi, podczas wiosennej kultywacji to zaczął sam sobie biegi dobierać jak automat  :lol:  ale do rzeczy. Oprócz tego nie włącza się WOM w górnym położeniu dźwigni i do tego jeszcze często blokuje się na wstecznym i jedynce. Mam takie pytanie. Czy ta skrzynia jest jakaś skomplikowana co do remontu? Chodzi mi o to czy sam dam radę ją rozebrać i złożyć? Dodam że mam pojęcie o remontach bo silniki to robiłem już różne i ten też wiele razy, ale skrzyni nigdy nie rozbierałem. Na co zwrócić uwagę podczas rozbierania, żeby niczego nie spier...ić?
   Wszelkie podpowiedzi i sugestie mile widziane.

  Pozdrawiam Marcelix
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał

#9 Sadek

Sadek

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2769 postów
  • 8872878
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:pow. Ciechanów

Napisany 15 maj 2011 - 09:21

Ktoś kiedyś powiedział mi że skrzynia jest bardziej skomplikowana jak silnik (w silniku nic nigdzie indziej nie założysz a w skrzyni kto wie, ale zdrowe).

Ale jeżeli robiłeś silniki to katalog do ręki i sobie poradzisz, dla ułatwienia tryby wałki itp. układamy tak jak wyjmujemy i jak są zamontowane tzn nie wszystko razem na gromadę bo później się komplikuje.
Możesz się wesprzeć taką techniką jak aparat, oraz doskonałym do znaczenia takich elementów jest zwykły korektor.
Jeżeli pomogłem kliknij zieloną strzałkę.

"Cogito ergo sum"
Pozostaję: otwarty, elastyczny, ciekawy.

#10 bobytempelton

bobytempelton

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 2119 postów
  • 33860696
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Opatowa

Napisany 15 maj 2011 - 09:38

Dokładnie nie znasz , nie wiesz to zapisuj znacz itp, w 7745 ze skrzynią szału nima prostota, zalatuje do c360 a raczej na odwrót nie ważne... bez problemów dasz radę, tylko dobre wózki, i jakaś wiatka aby przywiesić i ustabilizować kabinę
Ze względu na poziom niektórych użytkowników odpisuje na konkretne posty lub na pw.

AgroFoto

  • Reklama AgroFoto
  •  

#11 Marcelix

Marcelix

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 192 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Podlaskie/ byłe Łomżyńskie

Napisany 15 maj 2011 - 09:52

Dzięki koledzy, co do rozbierania wszystkiego to wiem co i jak żeby potem do kupy złożyć i żeby jeszcze potem banglało. Garaż jest narzędzia itp. aparaty markery to wszystko obcykane. Chodziło mi tylko o to żeby przy rozpoławianiu nic nie urwać - zepsuć etc. Dzięki raz jeszcze .
I spojrzał Pan na pracę Naszą... i był zadowolony, zapytał o nasze zarobki... usiadł i zapłakał






Jeśli masz konto na Facebooku możesz zalogować się klikając w przycisk