Skocz do zawartości

Zdjęcie

Ciągniki Liaz


6 odpowiedzi na ten temat

#1 Share zetor7441

zetor7441

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Drohiczyn

Napisany 24 styczeń 2009 - 12:49

Ciągniki Liaz Tak jak w temacie interesuja mnie wszystkie ciekawostki zwiazane z ta maszyna jak jest z czesciami ile pali i czy wogule ma ktos jeszcze taki sprzed jak co to piszcie nawet na gg 2344424

Dzieki

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągniki Liaz Dzisiaj, 07:14
  •  

#2 Share Grzesiekclassic

Grzesiekclassic

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 56 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2009 - 16:41

Ciągniki Liaz A możesz link podać jak to wygląda bo pierwszy raz spotykam się z taką nazwą.
Sprzedam kolepkę od foliarki do stawiania bel

#3 Share talek48

talek48

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 443 postów
  • Płeć:Mężczyzna

Napisany 24 styczeń 2009 - 16:47

Ciągniki Liaz http://pl.youtube.co...feature=related

http://www.ddr-landm...mporte_ab90.htm

#4 Share sosek xu li

sosek xu li

    Zaawansowany

  • V.I.P.
  • rank
  • 329 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Wrocław-Milicz-Słączno

Napisany 24 styczeń 2009 - 17:06

Ciągniki Liaz Liazy są bardzo dobrymi maszynami mój wujek miał Kirovets'a T-150 i Liaza ts 180, Kirovets wymiękał. Najlepiej trafić na wersje z podnośnikiem podobnym do Tur'a, traktor wtedy posiada dwie kierownice i dwie funkcje, fadromy i ciągnika rolniczego. :(

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągniki Liaz Dzisiaj, 07:14
  •  

#5 Share zetor7441

zetor7441

    Użytkownik

  • Members
  • PipPip
  • 80 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:Drohiczyn

Napisany 25 styczeń 2009 - 11:54

Ciągniki Liaz a moze wiecie jakies szczeguly to znaczy ile pali jak tam z biegami czy jest awaryjny oraz czy sa do tego czesci

#6 Share tomasek tomasek

tomasek
  • thumbphoto
  • Guests

Napisany 02 luty 2009 - 10:57

Ciągniki Liaz czesci to chyba tylko w republice czeskiej dostaniesz bo tam je produkowali wiec moze jeszcze maja cos do nich...http://www.allegro.pl/item535408322_ciagnik_liaz_st_180_4x4.html nawet nawet

Edytowany przez marcin974, 28 maj 2009 - 11:21.
Cytowanie poprzedniego posta


Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Ciągniki Liaz Dzisiaj, 07:14
  •  

#7 Share Cleaner

Cleaner

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 1 postów

Napisany 25 październik 2010 - 23:35

Ciągniki Liaz Postanowiłem się wypowiedzieć ponieważ widzę, że brak jest konkretnych informacji na temat ST-180
Waga: niestety nie pamiętam dokładnie, ale około 8t
Silnik: 6-cio cylindrowy rzędowy, wolnossący o mocy -różnie źródła podają- 170-180 KM (później powstawały wersje turbo, ale to inna bajka, dla zainteresowanych odsyłam do szukania info o LT230)

Pracowałem na tym ciągniku przez kilka lat na 200 ha w ciężkiej glinie.
Traktor był używany w zestawie z PHX-5 i PHX-6.
Czesi w latach 70-tych wyszli na przeciw zapotrzebowaniu rolnictwa na ciężki, tani i prosty w budowie oraz naprawie ciągnik.
Do jego budowy zostały wykorzystane podzespoły ciężarowej Skody RT, później Liaza. Skopiowane części to silnik, skrzynia biegów, układ hamulcowy, sprzęgło, mosty (zastosowane są zwolnice), niemalże wszystko (nawet zegary i kierownica). Ze względu na to, że samochody te były popularne w Polsce, o części zamienne jest wciąż stosunkowo łatwo (do niedawna i o nowe, nie wiem jak to wygląda na dzień dzisiejszy).

Zalety:

Bezawaryjność
1 Niska cena - można go kupić za mniej niż 10 tys PLN
2 Skrajnie prosta budowa
3 Stosunkowo dobra widoczność jak na ciągnik przegubowy
4 Rozsądne spalanie (oczywiście jak na tą konstrukcję) w ciężkiej orce na 3 biegu ok.18-20 l /h (ciągnik ma 5 biegów do przodu i 1 do tyłu + półbiegi)
5 Wysoka tolerancja na paliwo niskiej jakości (myślę, że nie muszę wyjaśniać o co mi chodzi), czego dla porównania nie mogłem powiedzieć o pompie wtryskowej w U-914
6 Bardzo dobre właściwości trakcyjne (dużo lepsze od T-150k, co było dla mnie zaskoczeniem)

Wady:

1 Hałas - typowy w takich konstrukcjach
2 Układ kierowniczy - brak tradycyjnej kolumny, kierownica wychyla się tylko o jakieś 45 stopni w każdą stronę otwierając zawory hydrauliczne.
Przez to brak jest płynnej regulacji skrętu. W polu nie ma to ZUPEŁNIE żadnego znaczenia, ale na dłuższych przejazdach na drogach jest bardzo uciążliwe
Trudno jest ustawić traktor do jazdy na wprost, szczególnie na większych kołach (ponieważ ma duży zapas błotników wielu użytkowników stosuje zamiast standardowych opon 16,9-28 opony 16,9-34, my również zmieniliśmy, na jednych i drugich sprawował się równie dobrze). Osiąga wtedy jakieś 45-50 km/h (trudno dokładnie ocenić)
3 Tak samo jak w innych starych konstrukcjach przegubowych kierownica jest po prawej stronie, utrudnia jazdę z pługiem obrotowym - oczywiście tylko w jedną stronę :P - (ja jeździłem z zagonowym, więc dla mnie nie było to problemem)
4 Słaba wentylacja kabiny (bez podniesionego dachu nie da się latem przeżyć)

Dla opisania jego możliwości dodam jeszcze, że ciągnąłem nim kiedyś przez kilka dni przyczepę 4t (na wąskich oponach) z ładunkiem 10-12 t w tak grząskim terenie, że przyczepa ciągnęła się na osiach! Nigdy nie musiałem nawet dołożyć gazu

Podobne tematy