zetor6441

Co sądzicie o ciągnikach Fortschritt?

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

Mam 2 znajomych w rodzinie jeden chodził względnie ale ten drugi to padaka zawsze coś było w nim nie tak non stop wymagał remontu. Jak dostaną zwrot z PROW to ostatni rok go będą użytkować. Dam znać jak będą go sprzedawać bo może jest tu jakiś wielki wielbiciel tej marki.


Chce kupić windę (przekładnie łańcuchową) do podnoszenia, o udźwigu powyżej jednej tony. Proszę o kontakt na PW.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
255    95

Ciągnik posiada zbyt mały prześwit, bardzo łatwo go zawiesić jeszcze trudniej potem wyciągnąć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Hmm, co ja mogę wnieść do tematu...

 

 

Na pewno starsze modele (ZT-300 do ZT-305) nie są specjalnie "świeże", bo pierwsze powstały jeszcze w latach 60-tych. Szałem na pewno okazały się ZT-323 i pochodne. Dlaczego... rozbudowany w elektryce niczym teraz JD (co było też jego przekleństwem, bo łatwo można było go unieruchomić...), wygodny.

 

Jeśli chodzi o wygląd... Kwestia gustu, bo wg. mnie jeśli robi swoje to wygląd nie ma znaczenia. Wracajac do awaryjności... te ciągniki NIGDY nie był importowane do Polski (chyba że coś w latach 80-tych było, bo ZT-300 na pewno nie były). Każdy ma za sobą LPG (czytaj- NRD-owski PGR), tak samo jak u nas c385, lub 1224 do 90 roku. Więc ma prawo się psuć. A jeśli ktoś naprawia tylko powierzchownie, no to wiadomo jaki jest efekt.

 

U nas na zakładzie było to cudo (ZT-303)- rozsiewacz, pług, nic mu nei było straszne. No tylko potem już wiek dał o sobie znać i "kleine pierdulut".

 

Ja prywatnie posiadam MZ ETZ 251e i Simsona S51 B1-3. MZ-tka jest odświeżona i cyka lepiej niż nie jeden japoniec w okolicy. Co do Sima, to wiek i zaniedbania poprzednich użytkowników dały się we znaki ostatnio i aktualnei stoi rozebrany, a właściwie to już jest składany do kupy i przygotowywany do malunku. Tak więc na NRD-owską technikę nie narzekam.

 

W Niemczech te ciągniki stają się "kultowe", niczym trabant i wartburg.

 

KLIK

 

Osobiście polecam kanał tego Usera YT:

KLIK

 

 

A, i jeszcze jedno- na początku tematu jest link do zdjęcia prototypu Fortschritta o mocy 60 km. Podejrzewam że Niemcy chcieli się uniezależnić od ruskich MTZ-tów. Jak ktoś jest w temacie to wie, że w NRD z ciągnikami było tak (od najmniejszego zaczynając)-> mikrociagnik z silnikiem simsona, TZ-ty czeskie, potem Zetory małe, Zetory 50-70 km, po drodze i potem MTZ-ty, następnie dopiero rodzime Fortschritty i węgierska Dutra, potem T-150k i Kirowce. Oczywiście należy do tego dopisać też DT-75.


Ha traktor, Akkor Zetor!

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaro1975    0

Witam.Ja pozbyłem się w zeszłym tygodniu ZT-300 słóżył mi 6 lat ale nienażekam to był wmiare dobry ciągnik jak na swoje 31 lat wyrobił swoje i podobne ciągniki o tej mocy i latach na moich madowych ziemiach niemiały szans uważam że jak się o niego dba niema z nim problemu napewno ma swoje wady ale to już nie ta technologia.

 

Hmm, co ja mogę wnieść do tematu...

 

 

Na pewno starsze modele (ZT-300 do ZT-305) nie są specjalnie "świeże", bo pierwsze powstały jeszcze w latach 60-tych. Szałem na pewno okazały się ZT-323 i pochodne. Dlaczego... rozbudowany w elektryce niczym teraz JD (co było też jego przekleństwem, bo łatwo można było go unieruchomić...), wygodny.

 

Jeśli chodzi o wygląd... Kwestia gustu, bo wg. mnie jeśli robi swoje to wygląd nie ma znaczenia. Wracajac do awaryjności... te ciągniki NIGDY nie był importowane do Polski (chyba że coś w latach 80-tych było, bo ZT-300 na pewno nie były). Każdy ma za sobą LPG (czytaj- NRD-owski PGR), tak samo jak u nas c385, lub 1224 do 90 roku. Więc ma prawo się psuć. A jeśli ktoś naprawia tylko powierzchownie, no to wiadomo jaki jest efekt.

 

U nas na zakładzie było to cudo (ZT-303)- rozsiewacz, pług, nic mu nei było straszne. No tylko potem już wiek dał o sobie znać i "kleine pierdulut".

 

Ja prywatnie posiadam MZ ETZ 251e i Simsona S51 B1-3. MZ-tka jest odświeżona i cyka lepiej niż nie jeden japoniec w okolicy. Co do Sima, to wiek i zaniedbania poprzednich użytkowników dały się we znaki ostatnio i aktualnei stoi rozebrany, a właściwie to już jest składany do kupy i przygotowywany do malunku. Tak więc na NRD-owską technikę nie narzekam.

 

W Niemczech te ciągniki stają się "kultowe", niczym trabant i wartburg.

KLIK

 

Osobiście polecam kanał tego Usera YT:

KLIK

 

 

A, i jeszcze jedno- na początku tematu jest link do zdjęcia prototypu Fortschritta o mocy 60 km. Podejrzewam że Niemcy chcieli się uniezależnić od ruskich MTZ-tów. Jak ktoś jest w temacie to wie, że w NRD z ciągnikami było tak (od najmniejszego zaczynając)-> mikrociagnik z silnikiem simsona, TZ-ty czeskie, potem Zetory małe, Zetory 50-70 km, po drodze i potem MTZ-ty, następnie dopiero rodzime Fortschritty i węgierska Dutra, potem T-150k i Kirowce. Oczywiście należy do tego dopisać też DT-75.

Były importowane słóżyły w latach 80-tych w PGR-ach i przeciębiorstwach budowlanych do ciągania lawet z koparkami itp.Były tam uznawane za cuda techniki

 

 

 

 

b

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
kaziek    0

tak, za ok. 15 tys. to można sobie kupić c-360 z lat osiemdziesiątych albo forszmita tylko, że forszmit będzie miał 120km :(:( :rolleyes:

umnie sosiad ma forszmita tak zwane ufo i konie mu wyszły jeden z prawy a drugi z lewy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sesiek    0

mam 323A już 4 lata jest silny ciąga przyczepę panav 12t w polu, daje rade w agregacie uprawowo-siewnym 4m z wałem pakera, i orze na 4 obrotowe vogelnoot jego moc to 100KM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
stobierski    0

mój sąsiad ma zt 303 i bronuje nim pole zamiast c-360tką.dał za niego 7 tyś już 5 lat go ma i w skrzyni i silniku nic nie dotykał jak coś się psuje to jakieś drobnostki.ja mam w planach zakup zt 303 a potem jeszcze 323 a mam 5ha ziemi i troche dzierżawie a kupie bo mi się podobają i są tanie razem za dwa smoki wydam ze 20tyś.bardzo mi się podobają. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlon    0

termostat jest zamontowany na przewodzie pomiędzy chłodnicą (górne wejście) a rura odprowadzającą wodę z głowic. na przewodzei powinna byc taka śmieszna puszka. często jest też brak termostatów, np. w silnikach z kombajnów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinzt323    1

ja mam Fortschritta zt 323 już 11 lat. I dopóki miałem w nim oryginalny silnik ify to bardzo często coś się w nim działo. Przynajmniej raz w roku był remącik silnika. Od 4 lat mam przy nim silnik od stara 200 i od tego czasu skończyły się remonty silnika, chodzi bez żadnej awarii, a obrabiam nim 70 ha.Jedyny minus tego ciągnika to słaby skręt,a tak poza tym jest w porządku!!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
globus512    18

To ładny kat z ciebie, albo miałeś takiego grata. My mamy 2 Fortschritty 303 i 323 to nic w nich nie było ruszane przy silnikach, jedynie wtryski. Teraz niestety trzeba je sprzedać:)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jan71    0

Uważan ża ten Traktor jest ponad czasowy , ta dzisejsza elektronika jednak potrafi zawodzić :blink: . Stara myśl techniczna jest owiele prościejsza :rolleyes: od układu scalonego którego nie naprawisz w stodole. :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
RAZER    8

Krótko mówiąc Fortschritt to taki niemiecki czołg który jest dla Niemca tym czym jest Bizon i Ursus dla Polaka ;]

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UrsusCzesio    310

no faktycznie czołgi pewnie lepsze od tych z II WŚ

Edytowano przez UrsusCzesio

Mój Wladimirec podbija świat

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
remik9999    0

Witam. Ja od 7 lat posiadam 3 sprzety Fort 323 a Forta 300 i Kombajn Fort e 512 i bylo pare zmian w Ciagniku 323

zalozylem 6 tlokowy silnik andoria a do kombajnu 6 garkowego rechota i musze wam sie pochwalic ze mam wersje z duzym hederem i jak ojciec siekl u nas i obok sasiad takim samymy tylko heder inny to zero szans i co mowicei ze sa nieudane fakt psuja sie mi poszedl waalek WOM w zt 323 ale kit z tym ale u mnie na wiosce i w drugiej obok jest z 10 kombajnow 3 300 ciagniki 1 (moj) 323a i 1 303 i ludzie sa zadowoleni z nich jak cholera

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrzesiekD    0

remik9999 powiedz mi jak Ci sie sprawuje 323 na tym silniku , jaki wstawiłeś silnik z turbo czy bez jaki sprzęt ciągniesz i jakie masz spalanie na tym motorze. Możesz jakoś porównać do zwykłej ifki ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nightmare    81

nie ma lepszego ciągnika do ugniatania pryzm, dac mu jeszcze obciazeie na tyl i przod to rowna się ciągnikowi 200 konnemu, jeśli chodzi o mase

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iktornR    1

tanie bo na zachodzie nikt nie jeździ 20 czy 30 letnimi ciagnikami. Posiadalem go. 4 lata. Ciężki maloskretny. Do zalet uciag jak by miał 140 km nie 120 przez masę. zrobiony topornie ale przez te 4 lata sprzęgło pneumatyczne. mi padło wymiany oleju oraz pompy wody oraz paliwo i przednie

opony bo były zdarte w sumie ciągnik miał 27000 mth i 2 kapitalne remonty silnika jeden skrzyni nie umie. Dla mnie mały czołg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
KA2    0

Witam zastanawiam sie  nad kupnem  323  dzwonilem do goscia i cos mi o przednim napedzie zalacznay  guziakami  tak..? o co tam chodzi czy on jak nie  dzial jest  na stale  lub wcale..to tylko  rurki  czy jaks pompa  co tam moze byc zepsute i jakie koszty  ..cos mi  mowile ze mozna  zablokowac przyciskiem lub wylaczyc  lub prawy  lewy ma ktos takiego ..? porosze o opsi zalacznia  ..opcji... czy na powierze czy na olej too..? i jak naprwiec co  i za ile ...aa  ile   to pali  w orce ..np z  płogiem  b 201  5 skib?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja posiadam 4 lata zt303 i nie nażekam. troche mały skręt i głośno ale orze, pracuje 3 metrowym gruberem i obsiewam 3 metrowym agregatem 50ha i daje rade. zmieniłem tylko pompę wspomagania i zaworki w sprężarce a to tyle co nic.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez marian508
      witam serdecznie robie remont skrzyni przekładniowej w rozrzutniku i mam pytanie co powinno być wlane w skrzynie jaki olej lub smar w środkowej był zalany olej natomiast boczne jak by rzadkim smarem lub czymś takim
    • Przez piotrord
      Witam, kupiłem ifę w50 jest tam silnik od fortschritta , jako że mam pierwszy raz do czynienia z tym silnikiem mam kilka pytań. Czy da się tam wymienić panewki główne bez wyjmowania wału ? Kolejne pytanie to smarowanie sprężarki i pompy wtryskowej, u mnie z tej cienkiej rurki olej tylko kapie i to jak silnik jest rozgrzany i ma wysokie obroty na zimnym nie leci wcale. . Rurka zapchana nie jest bo i z bloku tak powoli leci ten olej , czy to normalne a jeśli nie to jaka może być przyczyna? Ciśnienie oleju na zimnym silniku na wolnych obrotach 3 atm na bardzo gorącym spada do 1.8 atm.  Czyściłem filtr odśrodkowy i zauważyłem że ten bączek w dolnej podstawie ma spory luz . Wkładam go w ten otwór i ma luz na boki. Czy tak ma być? W górnej pokrywie nie ma aż tak dużego luzu.  Zauważyłem że przy napędzie pompy wtryskowej jest taka jakby puszka która obraca się razem z napędem pompy. Czy ta puszka to jest jakieś ustrojstwo które przestawia kąt wyprzedzenia wtrysku ? czy w jakiś sposób się to smaruje czy czyści ? I filtr oleju , czytałem gdzieś że nie każdy filtr się nadaje . Niby Filtron jest tak gęsty że potrafi go zacisnąć i połamać rurkę z plastiku na którą nasadzamy filtr. Prawda to czy mit? Z góry dziekuję za pomoc i wskazówki. 
    • Przez drewcio
      Witam. Slyszal kto co o takim modelu forsza?
      Wyprodukowano ich ponoc okolo 1000 szt. 
      Ile takie cudo moze byc warte na polskim rynku? 
       
      *zdjecie zapozyczone z internetow
       


    • Przez Andrzej1996
      Witam,mam problem z podnośnikiem w fortschritt 323A przy opuszczeniu ciężkiej maszyny zaczyna wydawać skrzypiący dźwięk,co może być tego przyczyną? 
    • Przez Andrzej1996
      Witam,mam problem z podnośnikiem w fortschritt 323A przy opuszczeniu ciężkiej maszyny zaczyna wydawać skrzypiący dźwięk,co może być tego przyczyną? 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj