Skocz do zawartości

Zdjęcie

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach


52 odpowiedzi na ten temat

#41 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 17 marzec 2010 - 18:03

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Nie można od 30-ki wymagać satelitarnej dokładności. Nie był to ciągnik stworzony do tak precyzyjnych maszyn jakie dziś są produkowane. A zakładając stary opryskiwacz czy siewnik do nawozów do 30-ki różnica prędkości 500 metrów na godzinę w przód czy tył specjalnie nie robi różnicy z racji założonego sprzętu którego precyzja daje wiele do życzenia.
Do dobory prędkości i sposoby oprysku czy wysiewu służą tak jak mówisz orientacyjne tabele w których podstawowe dane są zawarte. Stosując się do tego bądz pewny że zmieścisz się w normach a ciśnienie w oponach nie będzie miało na to wielkiego wpływu.
KPK Kumurun Team

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Dzisiaj, 03:46
  •  

#42 Share lukaskurp

lukaskurp

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 204 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:skąd pare ha wykombinować?

Napisany 17 marzec 2010 - 18:39

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Każdy orze jak może. Osobiście stosuje pomiar prędkości z własnych wyliczeń, stosuje też próbę kręconą przy siewie, namawiam do ich stosowania jeżeli niema GPSu.

#43 Share seweryn20

seweryn20

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 7632 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:B-B

Napisany 17 marzec 2010 - 18:47

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Dokładnie. Metoda skuteczna i w zupełności wystarczająca.
KPK Kumurun Team

#44 Share Dyplomant

Dyplomant

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 30 czerwiec 2010 - 21:45

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Pomoże ktoś w obliczeniach przełożeń i prędkości na poszczególnych biegach?? Obliczenia robię na podstawie c-330. Tworzę program do obliczeń trakcyjnych ciągników na pracę magisterską. Skończony zamieszczę na forum do waszego użytku. Obliczenia masy ciągnika, rozkład masy na kołach, dobór silnika mam już policzony. Program utknął przy obliczeniach przełożeń.

Do obliczeń przyjmuję Vmax=23.4 Vmin=2,1km/h

iloraz ciągu: q1=1.166; rozpiętość przełożeń: q=1.58; rozpiętość prędkości: av=10; przełożenie reduktora: ired1=0, ired2=9

Pomoże ktoś w liczeniu? Może Pan Mechanizator. Pozdrawiam i z góry dziękuję. ;)

#45 Share saherb

saherb

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 246 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:okolice Raciborza

Napisany 01 lipiec 2010 - 09:49

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Instrukcja obsługi podaje:
Prędkości jazdy na poszczególnych biegach przy 2200 obr./min. silnika, ciśnieniu w oponach 1,5 bara i ogumieniu 12,4-28 lub 9,5-32:
1 bieg - 1,87 km/h
2 bieg - 3,63 km/h
3 bieg - 5,79 km/h
4 bieg - 7,57 km/h
5 bieg - 14,65 km/h
6 bieg - 23,44 km/h
wsteczny polowy - 1,57 km/h
wsteczny szosowy - 6,36 km/h

Przy ogumieniu 11,2-28:
1 bieg - 1,77 km/h
2 bieg - 3,44 km/h
3 bieg - 5,49 km/h
4 bieg - 7,18 km/h
5 bieg - 13,94 km/h
6 bieg - 22,24 km/h
wsteczny polowy - 1,49 km/h
wsteczny szosowy - 6,03 km/h

Przełożenia w skrzyni biegów:
z wyłączonym reduktorem:
1 bieg - 3,1; 2 bieg - 1,59; 3 bieg - 1,00; wsteczny - 3,69
z włączonym reduktorem:
4 bieg - 12,51; 5 bieg - 6,47; 6 bieg - 4,05; wsteczny - 14,95
przełożenie przekładni głównej - 4,44
przełożenie zwolnic - 4,81

Podobno niektóre modele Ursusa C-330 miały inne przełożenia i osiągały wyższe prędkości jazdy.

#46 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 01 lipiec 2010 - 12:14

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach te z innym przełożeniem to wersja M
w tych danych jest tekst " z włączonym reduktorem" jaki reduktor ?
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#47 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 01 lipiec 2010 - 13:14

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach C-328. C-330 i C-330M mają różne prędkości. Kolejno rosnące. Nie są to wielkie różnice, ale są. Reduktor to popularnie nazywane biegi terenowe. Postaram się coś stworzyć na wieczór. Piszesz w C++?
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Dzisiaj, 03:46
  •  

#48 Share Dyplomant

Dyplomant

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 01 lipiec 2010 - 14:30

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach program robię w programie mathcad 14

#49 Share Dyplomant

Dyplomant

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 01 lipiec 2010 - 19:01

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Witajcie ;)

Już udało mi się obliczyć samemu przełożenia w skrzynce 330. Wyniki powychodziły zbliżone do danych z książki ursusa :) Wyznaczyłem też prędkości na poszczególnych biegach (wyniki też są niemalże identyczne z tymi co są w danych) SUKCES. A teraz mam pytanko: jak mam już przełożenia na biegach, to jak wyznaczyć przełożenie skrzynki biegów isb?? To przyjmuje się jedno z wyliczonych przełożeń czy wszystkie jakoś się zlicza razem?

Bo w programie teraz sobie dobieram przełożenie zwolnicy: iz=4,9 i z wzoru: ic=isb*ig*iz wyliczę sobie przełożenie przekładni głównej, tylko nie wiem jak z tym isb zrobić. Tu liczę na pomoc kolegów z forum. No i dalej jak już to wyznaczę to już będę tworzył charakterystyki uciągu wedle wskazówek promotora ;[

WYNIKI: kph=km/h
ib6=1 ---- v1=2.39 kph
ib5=1.6 ---- v2=3.78 kph
1b4=2.5 ---- v3=6 kph
ib3=3.99 ---- v4=9.51 kph
ib2=6.32 ---- v5=15.08 kph
ib1=11 ---- v6=23.92 kph


Jestem pozytywnie zaskoczony szybkim odzewem forumowiczów. Bardzo dziękuję i liczę na dalsze wskazówki :D Pozdrawiam

#50 Share ukasz

ukasz

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 727 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:zachodniopomorskie

Napisany 01 lipiec 2010 - 20:35

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach

Reduktor to popularnie nazywane biegi terenowe.

Tak też najpierw pomyśałem jednak zmyliła mie druga częśc wykazu gdzie jest włączony reduktor i biegi od 4 do 6. Jesteś pewny że 328 i 330 mają różne prędkośc? Jakiś czas temu podczas remontu skrzyni i mostu w 328 były kupowane cześci od 330 i wszystko było tak samo.
sprzedam kabinę do 330 "Chojnów I" tak zwana rurkowa, z dachem z tworzywa, z szybami (poza jedną boczną) drzwi wymagają poprawek blacharskich. Cena 350 pln
Lokalizacja Zachodniopomorskie

#51 Share kielbasa

kielbasa

    Zaawansowany

  • Members
  • PipPipPip
  • 607 postów
  • Płeć:Mężczyzna
  • Lokalizacja:małopolska
  • Zainteresowania:motoryzacja, mechanika, elektryka, elektronika

Napisany 01 lipiec 2010 - 20:40

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Z tego co pamiętam to różnica jest w przekładni głównej.
"Na forum zawsze się znajdzie jakiś smutny fajfus, który będzie mówił co trzeba robić i jak trzeba żyć, bo akurat wstał lewą nogą albo zaczepił chu...em o sprężynę w materacu."

#52 Share Dyplomant

Dyplomant

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 10 postów

Napisany 01 lipiec 2010 - 21:05

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Panowie jeszcze dwa pytania: rozpiętość przełożeń q=1.586 to to samo co przełożenie skrzyni biegów?? ;)

Jakie jest przełożenie całkowite ic w c-330??

Stosunek biegów do siebie daje mi taki wynik:

ib1/ib2=1.586
ib2/ib3=1.586
ib4/ib5=1.586
ib5/ib6=1.586

Dobrze myślę, że to jedno i to samo? :D Pozdr

Reklama AgroFoto Ads

  • watermark
  • Reklama
Prędkość C-330 na poszcególnych biegach Dzisiaj, 03:46
  •  

#53 Share krzysiek5211

krzysiek5211

    Nowicjusz

  • Members
  • Pip
  • 45 postów

Napisany 04 lipiec 2010 - 19:07

Prędkość C-330 na poszcególnych biegach przelozenie calkowite zmienia sie na kazdym biegu ,majwieksze jest na 1 a najmniejsze na "6" bieg "6" to tak naprawde bieg 3 iwylaczony reduktor.
twoje 1.586 to roznica pomiedzy poszczegulnymi biegami ty poprostu masz biegi rowne kazdy wiekszy o 1.586 od poprzedniego a realu tak nie,nie napisales jaki przyjmujesz promien kola napedowego

calkowite przelozenie to :przelozenie biegu 1*przelozenie reduktora*przelozenie przekladni glownej*przelozenie zwolnic

Podobne tematy