radek5314

uszczelniacz przedniej piasty carraro zetor 10540

Polecane posty

DarekD    70

 

W instrukcji piszą aral fluid 80W który posiada specyfikacje API GL-4. Czy to to samo co hipol GL-4 80W-90 ?

 

ten ostatni jest dużo gęstszy od aralu ,nawet hipol 80W -niby to samo co Aral 80W - też wygląda na gęstszy .


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

 W tych zwolnicach ma być olej klasy GL-5, czyli do bardzo dużych obciążeń

No właśnie w instrukcji jest olej wg. specyfikacji gl-4 dokładnie w mostach carraro. 

Co do dodawania wspomnianego smaru..... nie wiem, nie powiem.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    328

Ja bym to zrobił jak należy i nie kombinował z taka mixturą ,trzeba sie dowiedzieć ile bedą kosztować częśći ostatnio po rzeczach do frotki widze że są tansze jak kiedyś .Jeśli trzeba tylko uszczelniacz to po co kombinować .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

w sumie to masz rację tym bardziej ,że części do tych osi nie są tanie . Z drugiej strony napisał ,że już raz wymienił ten uszczelniacz i cieknie


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Szukać innej możliwości jak uszczelniacz.  To kaseta obie powierzchnie poruszające się względem siebie są w uszczelniaczu czyli przy wymianie sa nowe.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

No właśnie w instrukcji jest olej wg. specyfikacji gl-4 dokładnie w mostach carraro. 

Co do dodawania wspomnianego smaru..... nie wiem, nie powiem.

Mam przednią oś carraro w Aresie i instrukcja podaje że ma być w niej olej GL-5. Po za tym, też wymieniałem uszczelniacz zewnętrzny (ten duży) w jednej zwolnicy i wiem jakie są tam trybiki (ciągną koło 13.6 R28, czyli wieksze jak tylne w 330) , z tąd moje uwagi. Może zależnie od modelu można stosować inny olej, dlatego warto sprawdzić w instrukcji. Aczkolwiek zastosowanie oleju o wyższej klasie nie powoduje złych następstw, w drugą stronę może być różnie.

 

Stosowanie niesprawdzonych (nieprzebadanych) mieszanek uważam za obniżanie parametrów poszczególnych składników, dlatego odradzam takie zabawy. Tym bardziej że koszt uszczelniacza ma się nijak do zawartości reszty całej zwolnicy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ptaszyna zgodzę się z tobą.  Zaś instrukcja zetora i to praktycznie każdego od starszych modeli z carraro do nowych mówi o oleju do przedniego własnie klasy GL-4 głównie  i są podane przykłady. Tu np. major.

Zetor.pdf

Ten co ma być na pewno nie zaszkodzi a już na pewno lepszy. Co do mieszaniny z olejem osobiście na krótki okres awaryjnie bym tam może  zalał ale najrozsądniej i fachowo było by po prostu usunąć wyciek.

 Tą zwolnice miałem okazję rozbierać i same zębatki na pewno nie ucierpią bo i tak były by bardzo dobrze smarowane ale nie pamiętam jakie w nich są łożyska i czy tam dojdzie smar. 

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj