radek5314

uszczelniacz przedniej piasty carraro zetor 10540

Polecane posty

radek5314    72

od niedawna pojawił mi sie wyciek oleju z przedniej piasty, czy ktos wymienial juz uszczelniacz, na co zwrocic przy wymianie i zakladaniu nowego jak nalezy go wcisnac, i jaki olej zalac, jaki jest koszt takiej wymiany uszczelniacz + robocizna?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
damianus2222    119

Lewe koło?


sprzedam rozsiewacz amazone 800l 1600zł. Talerzówke famarol 1,8m siewnik poznaniak 2,7m tanio! pisać na priv

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Za bardzo nie ma tam na co patrzyć. Miałem okazje wymieniać w 5340. Jedno co mogę doradzić wymień komplet na półosi w pochwie i krótkiej w zwrotnicy też.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

kolo prawe, czemu tak mowisz zeby wymienic komplet, z tego co slyszalem kiedys to tam jest taki duzy uszczelniacz kasetowy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Dupny uszczelniacz jak diabli wtedy kosztował 250 zeta.

A od razu wszystko bo skoro tego szlag trafił to reszta już bogata nie będzie. A musisz to rozkopać tak czy inaczej. Ten w pochwie też jest specyficzny jeśli mnie pamięć nie myli.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

on byl wymieniany na tym kole juz ze 2lata temu od razu po wymianie przeciekal troszke a teraz to juz lepiej, moze wziasc zalac jakis gestszy olej, tu jest agrol u

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ktoś swojego czasu pisał że miał problemy ze szczelnością  (nie wiem już gdzie to czytałem i w czym to było) i dodał tego smaru. 

Jak się to sprawdza nie wiem, nie polecam ani nie odradzam po prostu informuje o takim fakcie.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Pojęcia nie mam zielonego. Ale przypomniało mi się do czego ten ktoś go walił. Do przedniego mostu w mtz-cie. Tam stosując ryskie uszczelniacze nie nacieszysz się szczelnością. Ponoć pomogło. Kurcze link miałem wstawić sorrki zapomniałem. Już go daję.

http://silesia-oil.com.pl/content/smar-epx-000

http://allegro.pl/listing/listing.php?order=m&string=Smar+EPX+000&bmatch=s0-uni-1-4-1025


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Nie umiem ci odpowiedzieć na to pytanie bo nie używałem. Może odezwie się ktoś kto ma z tym doświadczenie. 

Ogólnie w zwolnicy jakiś filozofii nie ma jeśli producent stworzył go do przekładni zębatych to osobiście myślę że można by go wrąbać a przynajmniej część oleju nim zastąpić. 

Przynajmniej do czasu aż uszczelnisz. 

Musze go kupić z ciekawości i wrąbie go gdzieś na próbę.

Edytowano przez seweryn20

BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    328

W 11441 dwa lata temu serwis mi zmienial w prawym kole cos ok. 300zl Mozna samemu to zrobic nie ma duzo roboty ale ciezko jest ruszyc sworzen .300 zl za robote +uszczelniacz +duzy oring+olej+gwarancja to chyba znosne koszty .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Do 5340 sam uszczelniacz piasty kosztował koło 250 zł plus dwa pozostałe to w 300 z robotą się nie wyrobi. Chyba że znajdzie tańsze części. 

Z tego co pamiętam sworzni zwrotnicy nie było większego problemu wyjąc. Może akurat nic im nie dolegało......


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
MANIU1208    39

Jeśli leci ci po półosi to uszczelniacz kosztuje trzydzieści parę złotych i raczej trzeba wymienić jeszcze tuleje bo sam uszczelniacz nieraz nie wystarczy a jeśli z tego dużego uszczelniacza to koszt ponad 200

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

z jakim olejem sie rozrabia hipol jakis czy agrol? do tej pory byl zalany agrol U ale on rzadki bardzo, w skrzyni tez mam agrol U zlany

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ta zwolnica nie jest jakoś specjalne delikatna żeby miała być zalewana rzadkim olejem. Szwagier od 96 roku ma zalaną hipolem.


W instrukcji piszą aral fluid 80W który posiada specyfikacje API GL-4. Czy to to samo co hipol GL-4 80W-90 ?


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

ja sprobuje zlac hipol GL5 85w-140 i dodac troche tego smaru epx tylko sa go 3 rodzaje lepie wziasc ten gestszy epx 0

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

ciekawi mnie to czy ten smar epx mozna dostac od reki w 1kg opakowaniu w sklepie z czesciami do ciagnikow czy trzeba zamowic bo sie nigdy jeszcze z takim czyms nie spotkalem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ptaszyna    170

Odradzam takie druciarstwo. W tych zwolnicach ma być olej klasy GL-5, czyli do bardzo dużych obciążeń; http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/HIPOL__GL-5_80W-90.aspx. Stosowanie dziwnych mieszanek może się skończyć zdarciem zębów. I tak że jazda na Agrolu U nie skończyła się sieczką to masz szczęście bo jest w GL-4.

Jak rozbierzesz zwolnicę i zobaczysz te trybiki (jak w zegarku) które muszą przenieść duże obciążenie to zrozumiesz o czym napisałem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
radek5314    72

Ten smar jest do smarowania zamknietych przekladni wiec sie nie powinno dziac mozna dolac gestego oleju do niego gl 5

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez SPECO
      WITAM !
       
      Mozna powiedzieć że jesli chodzi o ciagniki to jestem "zielony" zakupiłem w ostatnich 5latach 2szt. pierwszy to zetor 5320 2002rok w tym roku zakupiłem model POKAZOWY od zetora z KALISZ-a jest to 2006 z przebigiem 5 Mth - a jeśli chodzi o jego obsługę to jestem ciemny ! Ale powoli sie uczę ! Będą mi słuzyć do odśnieżania zimą no i jakiś lekkich prac leśnych w innych porach - zwożenie dębiny itd. . .
       
       
      Zwracam się z prośbą o jakąś podpowiedz jakich oleji i płynów uzuwacie ?! Czy tylko te podane w książce serwisowej czy może jakiś inne ?? ?? ??
       
       
      Pozdrawiam Radek
    • Przez Marco007
      Witam, zwracam się z zapytaniem do znawców silnika jaki znajduje się w mojej Forterze 11441. Mianowicie postanowiłem zamontować zegar doładowania turbo (chciałem zobaczyć kiedy turbo wstaje bo na niskich obrotach ciężko się rusza - choć ten model tak ma,wiadomo) i mu mojemu zaskoczeniu podczas pracy w pełnym obciążeniu zegar wychyla się na 1,5 bar - co moim zdaniem jest za dużą wartością na ten silnik. I teraz pytanie do was czy to jest norma czy coś szukać A jeżeli tak to gdzie? Dodam że podczas pracy gruszka od zwrotu odpowiedzialnego za ograniczanie ciśnienia nie pracuje a gdy wydłużę sztange tego zaworu to turbo wstaje duuuzo później więc to rozwiązanie odpada. 


    • Przez pudło
      Bardzo wolno opadają ramiona podnośnika (z obciążeniem 500 kg.trwa to ok 20 sekund ) ,Czy jest możliwość jakoś to wyregulować , jeśli tak to podpowiedzcie jak to zrobić ? (przestawianie dźwigienki w kabinie od regulacji szybkości nic nie daje - żadnej reakcji) Gdzie szukać przyczyny?
       
    • Przez klocek1231
      Witam. Od jakiegoś czasu zauważyłem spadek mocy przy mojej forterra 11441. Widzę ze jak np siałem na dwójce na dwóch polbiegach i zawsze szedł sobie leciutko z dużym zapasem mocy, teraz czuję jakbym nie wiadomo jaki wielki siewnik ciągnął za sobą. Jadę na 1800obr i jak dodam gazu to praktycznie juz te obroty ledwo co sie wkręcają... Bardzo wolno... To samo w orce. Orałem zawsze na jedynce z jednym polbiegiem. Teraz w zasadzie musiałem albo z dwoma polbiegami albo na czwórce polowej....  Większość prac polowych wykonywałem zawsze w zakresie 1700-1800 obr Mam wrażenie ze do tych 1600 obr ciągnik  mniej więcej ma podobna moc co zawsze... Problem pojawia sie od 1700 wzwyz. 
       
       
      Ciągnik nie dymi ani nic 
       
       
      Z góry dziękuję za porady 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj